31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.
Det er jo netop ikke kun skarpheden ift. afslutninger, men også det generelle spil. Hans førstegangsberøring er jo blevet en katastrofe, hans beslutninger er alt for ringe, når man tænker på, hvor mange topkampe han har spillet og hvor mange år han har spillet i europæisk topfodbold.

Hvis det blot var afslutningerne, var jeg jo opmuntret over det, men det er alt fra afslutninger til det generelle spil, der halter gevaldigt hos Suarez. Han er vitterlig blevet en blind passager.
Ja, ja, det er vi alle klar over. Jeg behøver ikke at læse samme indlæg igen og igen. Jeg var selv ved at skrive om førsteberøringer etc. til Piqen.

Jeg tror, at det er mentalt, men jeg kan ikke vide det. Det er i hvert fald mit bedste bud. En spiller som Suarez(en verdensklasse spiller) mister ikke bare det hele, medmindre de tager det hele for let og fester helt vildt, ligesom Ronnie gjorde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.
Det mentale spiller uden tvivl også en rolle. Men her tror jeg bare ikke det hjælper med positionen da han får flere nederlag end succesoplevelser når han bliver spillet som han gør. Han er for langt fra mål og han bruger energi på alt muligt andet. Og når man så allerede er nede så bygger det bare ikke en op at smide bolden væk hele tiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.
Det mentale spiller uden tvivl også en rolle. Men her tror jeg bare ikke det hjælper med positionen da han får flere nederlag end succesoplevelser når han bliver spillet som han gør. Han er for langt fra mål og han bruger energi på alt muligt andet. Og når man så allerede er nede så bygger det bare ikke en op at smide bolden væk hele tiden.

http://www.marca.com/en/football/barcel ... b45d0.html

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

He has shot 53 times, 18 of them on goal, and only scored three goals. That is to say that 0.23% of his shots this season end in a goal. Last season that percentage was 0.7, the year before 1.1 and 0.58 during his first season in Blaugrana.
De procenter giver overhovedet ikke mening.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
He has shot 53 times, 18 of them on goal, and only scored three goals. That is to say that 0.23% of his shots this season end in a goal. Last season that percentage was 0.7, the year before 1.1 and 0.58 during his first season in Blaugrana.
De procenter giver overhovedet ikke mening.
Jeg kiggede lige på hans procenter, og jeg blev faktisk lidt overrasket. Han rammer rigtig nok ikke målet ligeså ofte med sine afslutninger, som han gjorde i de andre sæsoner. Men! Det er faktisk ikke engang fordi, at han skyder ved siden af oftere, end han tidligere har gjort. Der er til gengæld rigtig, rigtig mange af hans afslutninger der bliver blokeret, hvilket måske godt kunne indikere, at det ikke kun er Suárez der er problemet.

Det skal dog siges, at Suárez scorer på markant færre af de afslutninger, der rammer mål, end han plejer at gøre. Så Suárez' scoringskrise skal selvfølgelig i stor grad tilskrives hans egen manglende evne til at omsætte chancer og skud på mål til scoringer. Men jeg tror dog også godt, at vi kan tilskrive en del af scoringskrisen vores ekstreme mangel på kreativitet på midtbanen, der gør at vi generelt skaber meget få rigtig store chancer.

Billede

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kanon analyse blau!

Som jeg ser det så er meget af det kreative lagt op på at suarez selv skal skabe sine chancer og det kan han bare ikke på samme måde som Messi. Det ender tit i at han forsøger at tage et træk hvor han enten mister den eller ender med at blive blokeret når han skyder.

phpBB [video]


Se 7.15 her f.eks. Suarez har bare ikke farten til at sætte botia. Det samme ses lidt efter hvor bolden bliver spillet op på ham hvor han igen skal skabe det og han igen bliver blokeret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Suarez var en en-mands-hær i Liverpool. Hvis han ikke længere er i stand til at håndtere en fodbold, så skyldes det ikke systemskiftet. Han er bare blevet en dårligere spiller, der lever og dør med sine afslutninger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den der køber jeg simpelthen ikke. Man bliver ikke bare en dårligere spiller. Han har aldrig rigtigt levet på sin hurtighed hvorfor alderen ikke på påvirke ham og desuden har han ikke været ramt af skader der ellers kunne være en anden påvirkning.

Jeg tror det er en kombination af manglende støtte, systemet og noget mentalt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Den der køber jeg simpelthen ikke. Man bliver ikke bare en dårligere spiller. Han har aldrig rigtigt levet på sin hurtighed hvorfor alderen ikke på påvirke ham og desuden har han ikke været ramt af skader der ellers kunne være en anden påvirkning.

Jeg tror det er en kombination af manglende støtte, systemet og noget mentalt.
Nej, Suarez ville være den første spiller i historien, der blev dårligere efter at have rundet de 30 år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tag nu det hele med storken. Jeg skriver jo præcis hvorfor jeg ikke mener det efterfølgende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Suarez var en ekstremt dominerende spiller i Liverpool. Hvis han ikke kan spille med bolden på fødderne i Barca, så er han sgu blevet en dårligere spiller.

Suarez i hans tre sæsoner i Liverpool (per 90 min):
5,23 skud
2,77 succesfulde driblinger
2,57 key passes
37,5 pasninger

Suarez i hans fire sæsoner i Barca (per 90 min):
3,7 skud
1,35 succesfulde driblinger
1,75 keypasses
28,2 pasninger

Han var kort sagt manden bag alt i Liverpool. Aktionerne lykkedes ikke altid, men han var en konstant trussel, når han fik bolden. Man skal gøre sig selv den tjeneste at se nedenstående video, hvor han er forrygende i alle spillets facetter.

phpBB [video]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det ved jeg godt. Men du siger det selv - han var manden hos pool. Det er han ikke hos os og har ikke været det på noget tidspunkt. Han har nok nærmere været nummer 3. Dette afspejler hans stats selvfølgelig også.

Hos os (et mere teknisk hold i en markant mere teknisk liga) har han ikke kunne gøre det samme. Det har heller ikke været hans opgave hvor han hovedsageligt har spillet omkring boksen imodsætning til hos pool. Noget af det vigtigste suarez har gjort for os har faktisk været arbejdet uden bold hvilket er noget der ofte bliver glemt når man ser på hans præstationer. Han skaber utrolig meget plads og han laver rigtig meget beskidt arbejde som vi ikke kan få andre til.

Men ja jeg er fint klar over at suarez tidligere har kunne skabe men jeg synes det lidt tyndt at tage det med over til tiden hos os blandt andet pga ovenstående årsager. Han bliver imo bedt om at tage et meget større ansvar end han kan og jeg tror det er en ond spiral for ham med skuffelse efter skuffelse eftersom han ikke kan levere.

Med det sagt så er der selvfølgelig også bare dele af hans spil hvor han virker ukoncentreret og sjusket. Ydermere tror jeg aldrig han er kommet sig efter den skade han havde i starten af sæsonen hvor han kom alt for hurtigt tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ydermere tror jeg aldrig han er kommet sig efter den skade han havde i starten af sæsonen hvor han kom alt for hurtigt tilbage.
Piquénbauer skrev:Man bliver ikke bare en dårligere spiller. Han har aldrig rigtigt levet på sin hurtighed hvorfor alderen ikke på påvirke ham og desuden har han ikke været ramt af skader der ellers kunne være en anden påvirkning.
Jeg er forvirret :?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ja det ved jeg godt. Men du siger det selv - han var manden hos pool. Det er han ikke hos os og har ikke været det på noget tidspunkt. Han har nok nærmere været nummer 3. Dette afspejler hans stats selvfølgelig også.

Hos os (et mere teknisk hold i en markant mere teknisk liga) har han ikke kunne gøre det samme. Det har heller ikke været hans opgave hvor han hovedsageligt har spillet omkring boksen imodsætning til hos pool. Noget af det vigtigste suarez har gjort for os har faktisk været arbejdet uden bold hvilket er noget der ofte bliver glemt når man ser på hans præstationer. Han skaber utrolig meget plads og han laver rigtig meget beskidt arbejde som vi ikke kan få andre til.

Men ja jeg er fint klar over at suarez tidligere har kunne skabe men jeg synes det lidt tyndt at tage det med over til tiden hos os blandt andet pga ovenstående årsager. Han bliver imo bedt om at tage et meget større ansvar end han kan og jeg tror det er en ond spiral for ham med skuffelse efter skuffelse eftersom han ikke kan levere.
Jeg er ikke helt enig i din præmis. Du vælger nærmest at se bort fra hans tid i Liverpool, når du skal vurdere om han er blevet en dårligere spiller.

Det er muligt, at han fik en anden rolle hos os, men hans fantastiske kvaliteter fra Liverpool tiden er jo stadig forsvundet. Det er da lidt trist, hvis han kun magter at stå inde i boksen og sparke til bolden i disse tider.

Det er forresten den samme udvikling Ronaldo har gennemgået. Han lever og dør også med sine afslutninger, da han ikke duer til meget andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Ydermere tror jeg aldrig han er kommet sig efter den skade han havde i starten af sæsonen hvor han kom alt for hurtigt tilbage.
Piquénbauer skrev:Man bliver ikke bare en dårligere spiller. Han har aldrig rigtigt levet på sin hurtighed hvorfor alderen ikke på påvirke ham og desuden har han ikke været ramt af skader der ellers kunne være en anden påvirkning.
Jeg er forvirret :?
Der er forskel på at få sin karriere forkortet af en skade og så være påvirket af en over en kortere periode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster