31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi mangler så meget kreativitet. Der kommer lidt fra ini og ellers er det kun Messi. Og når det kun kommer fra en mand så er det sgu for nemt at lukke ned hvorfor de spillere som gerne løber dybt (suarez, dølle, roberto, pau osv ikke får bolden.

Dette bringer os til suarez. Han bliver spillet fuldstændig forkert (og er blevet det hele sæsonen) hvilket jeg også synes kampen i går viste tydeligt. Han har i den nuværende 4-4-2 en fri rolle med Messi og det skal han ikke have. Han er ikke kreativ på samme måde og når man beder ham om at være det så kommer alle de skide boldtab og dårlige beslutninger. Han skal spilles omkring boksen og kun der. Det er der han er god og det var også der han spillede de sidste 15 min i går hvor han blev markant farligere eftersom han kunne slås med deres cb'er.

Hvis det stod til mig så fik alena chancen på midten. Han er dynamisk og kreativ. Og det er ikke rigtigt noget vi har i truppen hvor det er enten eller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

"Hvis bare Suarez havde været skarp".

Årets sætning. Hans serie 5 afslutning med tåen i første, fik mig til at hoppe over på en serie i stedet.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Sergi Roberto will be out of action for 5 weeks. Andre Gomes who also picked up an injury will be out for 3-4 weeks. [@FCBarcelona]

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Vi mangler så meget kreativitet. Der kommer lidt fra ini og ellers er det kun Messi. Og når det kun kommer fra en mand så er det sgu for nemt at lukke ned hvorfor de spillere som gerne løber dybt (suarez, dølle, roberto, pau osv ikke får bolden.

Dette bringer os til suarez. Han bliver spillet fuldstændig forkert (og er blevet det hele sæsonen) hvilket jeg også synes kampen i går viste tydeligt. Han har i den nuværende 4-4-2 en fri rolle med Messi og det skal han ikke have. Han er ikke kreativ på samme måde og når man beder ham om at være det så kommer alle de skide boldtab og dårlige beslutninger. Han skal spilles omkring boksen og kun der. Det er der han er god og det var også der han spillede de sidste 15 min i går hvor han blev markant farligere eftersom han kunne slås med deres cb'er.

Hvis det stod til mig så fik alena chancen på midten. Han er dynamisk og kreativ. Og det er ikke rigtigt noget vi har i truppen hvor det er enten eller.
Nu har manglende førstegangsbeøring og beslutningstagen nu ikke det store at gøre med, hvor du spiller på banen. Enten har du det, elelrs har du det ikke, og Suarez' har ingen af delene. Det er jo ikke noget, der er opstået i denne sæson pga. Valverde og taktikken. Han var allerede ved at blive ringe i sidste sæson, hvor han spillede sin yndlingsposition.

At bortforklare Suarez deroute har intet med taktik og misligeholdelse af hans position. Det er helt og aldeles bare manglende kvalitet hos ham. Om det er så er et Space Jam-monster, der er på spil, eller noget helt andet skal jeg ikke kunne sige, men han er jo blevet til en joke. Alene det, at flere af os herinde efterhånden hellere vil se PAco få chancen, siger vist lidt om Suarez.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg bortforklarer ikke noget som helst. Jeg forsøger at finde en forklaring da jeg overhovedet ikke køber din. Man går ikke bare fra at være en af de bedste overhovedet til ingenting uden grund.

Og hvis du ser de sidste 10-15 min af kampen i går så vil det være ret tydeligt for dig at Suarez blev markant farligere (og bedre) da han kom tættere på boksen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Må jeg forresten spørge hvorfor du altid skal svine spillere der ikke lige gør det som du vil have det? Nar, en joke osv. Jeg kan forstå det under kampe når pulsen er oppe, men du fortsætter konsekvent efter kampene også.

Det er spillere der render rundt og gør deres bedste. De gør det ikke dårligt med vilje og de gør det slet ikke for at irritere dig selvom man næsten skulle tro det når man ser hvad du skriver. Det er imo voldsomt provokerende at store spillere der har givet klubben så meget som pique og suarez skal have så mange bank fordi deres præstationer ikke lige behager fansene. Det er helt real'sk som da de var efter raul og casillas.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Må jeg forresten spørge hvorfor du altid skal svine spillere der ikke lige gør det som du vil have det? Nar, en joke osv. Jeg kan forstå det under kampe når pulsen er oppe, men du fortsætter konsekvent efter kampene også.

Det er spillere der render rundt og gør deres bedste. De gør det ikke dårligt med vilje og de gør det slet ikke for at irritere dig selvom man næsten skulle tro det når man ser hvad du skriver. Det er imo voldsomt provokerende at store spillere der har givet klubben så meget som pique og suarez skal have så mange bank fordi deres præstationer ikke lige behager fansene. Det er helt real'sk som da de var efter raul og casillas.
Jeg kan ikke have ondt af spillere, der tjener boksen og ikke laver andet end at træne 24/7 og ikke kan de mest basale ting. Han træner hver dag og kan ikke forbedre sig, så er det sgu svært for mig at have min sympati. Det ville svare til, at jeg ikke kunne gøre mit job ordentligt. Derfor.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Great, just great. Nu er Gomes, Ini og Roberto ude. Har også helt glemt, at vi har købt Dembélé for +100..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem snakker om at have ondt af nogen som helst? Jeg snakker om respekt. Og den har suarez fandeme fortjent. Han har knoklet røven ud af bukserne for holdet og spillet en kæmpe rolle i de titler vi har vundet over de sidste sæsoner.

Men nej nej. Nu har han enten glemt hvordan man spiller fodbold eller også gider han ikke så fuck ham. Han har i hvert fald ikke fortjent at man bruger lidt tid på at se på hvorfor det ikke fungerer. Væk med ham og nyt nyt nyt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:Great, just great. Nu er Gomes, Ini og Roberto ude. Har også helt glemt, at vi har købt Dembélé for +100..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det mest spændende bliver nu og se, hvem der skal spille højre back hver anden kamp, siden vi ikke har penge til at lade Semedo spille hver kamp?

Paco måske?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Jamial »

Piquénbauer skrev:Hvem snakker om at have ondt af nogen som helst? Jeg snakker om respekt. Og den har suarez fandeme fortjent. Han har knoklet røven ud af bukserne for holdet og spillet en kæmpe rolle i de titler vi har vundet over de sidste sæsoner.

Men nej nej. Nu har han enten glemt hvordan man spiller fodbold eller også gider han ikke så fuck ham. Han har i hvert fald ikke fortjent at man bruger lidt tid på at se på hvorfor det ikke fungerer. Væk med ham og nyt nyt nyt.
Især en dum attitude at have overfor ham, når det nu er så tydeligt at han VIL DET. Han vil så gerne have det til at virke, frustrationerne lyser ud af ham. Det taler jo ikke just for, at han ikke prøver eller gider.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.
Det er jo netop ikke kun skarpheden ift. afslutninger, men også det generelle spil. Hans førstegangsberøring er jo blevet en katastrofe, hans beslutninger er alt for ringe, når man tænker på, hvor mange topkampe han har spillet og hvor mange år han har spillet i europæisk topfodbold.

Hvis det blot var afslutningerne, var jeg jo opmuntret over det, men det er alt fra afslutninger til det generelle spil, der halter gevaldigt hos Suarez. Han er vitterlig blevet en blind passager.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 31/10 Olympiakos - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Præcis! Jeg tror stadig det er fordi han bliver spillet forkert. Ja han var ikke på toppen i sidste sæson (scorede dog fint med mål) men i denne sæson har han spillet kant og en mærkelig angriber rolle.

Ind i boksen med ham igen. Han skal ind og slås i stedet for nu hvor han har bolden alt for meget.
Puha, jeg tror sgu ikke, det er positionen, Piqen. Jeg tror, det er mentalt, men altså, ingen af os ved det med 100%. Han kommer til chancerne, det er altid noget. Noget Valverde også var inde på, vist efter Bilbao-kampen eller forinden, men han mangler skarpheden.
Det er jo netop ikke kun skarpheden ift. afslutninger, men også det generelle spil. Hans førstegangsberøring er jo blevet en katastrofe, hans beslutninger er alt for ringe, når man tænker på, hvor mange topkampe han har spillet og hvor mange år han har spillet i europæisk topfodbold.

Hvis det blot var afslutningerne, var jeg jo opmuntret over det, men det er alt fra afslutninger til det generelle spil, der halter gevaldigt hos Suarez. Han er vitterlig blevet en blind passager.
Når holdet spiller som en sæk kartofler mener jeg ikke man kan klandre Suárez for at spille dårligt. Han lider under at hele holdet ikke fungerer. Afslutninger og førstegangsberøringer køber jeg gerne, men ikke spillet

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster