28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det var ikke uden grund at stort set alle var så utilfredse med sommeren og vores transfers. Vi fik ikke tilført nok offensivt og det hjalp ikke at den spiller vi så fik ind gik i stykker efter 2 kampe.

Valverde er ny og det tydeligt at han ikke tager de store chancer (mange store cm'er = kontrol med bolden og fysisk), men offensivt er vores trup bare ikke god nok. Og så vælter Suarez samtidig rundt. Det er fandeme svære vilkår for en træner. Med det sagt så gider jeg heller ikke 4-4-2 længere. Desværre giver den taktik vores 2 dovne helt fremme de bedste vilkår mens vi stadig beholder en balance hvorfor vi nok får den at se noget mere. Altså indtil man begynder at kunne regne med vores offensiv og det derfor ikke er så nødvendigt at lukke af som nu.

Omkring selve kampen så synes jeg egentlig første halvleg var ok og vi burde have lukket kampen. I anden halvleg virkede holdet helt færdige. Og det er ikke kønt med en masse store trætte cm'er. Det var virkelig skidt men vi kan nu køre den slags kampe hjem. Det er ekstremt positivt og næsten ligeså vigtigt som godt spil når det kommer til mesterskabet.

Og så er MAtS et bæst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Det er forresten ret vildt, at vi har folk herinde på et Barcaforum, som siger, at de ikke gider at være Barcafans, hvis vi bliver ved med at spille på den her "kedelige" måde.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

abx skrev:
Daluigi skrev:Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Men jeg vil egentlig gerne lige med i denne tråd.
Sover du stadig i toget ?
Har tjent godt på oddset - har en chauffør nu
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:
SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode
Underforstået, at det er en medløbertendens at stille krav til vores spillestil? Eller hvordan skal vi forstå den her?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Busquets: "We owe it all to Ter Stegen. He saved everything and we won because of him."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg mener godt man som Barcafan må være kritisk eller skuffet over at Barca ikke spiller fantastisk. Sådan skal det være i Barca. Men det går også langt over min forstand at man som ægte fan overvejer ikke at holde med Barca fordi spillet ikke er der i øjeblikket. Det ligger måske til dem som kun har været med i de gyldne år og ikke som nogle af os andre som så Barca blive nummer 6 og 4 i ligaen i starten af nullerne hvor det hele sejlede. Der tabte vi 12 kampe på en sæson og lukkede 47 mål ind.

Derfor bør man efter bare 10 runder lige give Valverde og holdet en chance. især nu når resultaterne er der. Som jeg har skrevet før har vi en nye træner som ikke fik de spillere han ville have. Vi mistede Neymar og hentede en erstatning som er skadet. Suárez er i spillemæssig krise.

Og faktisk synes jeg det er befriende at Valverde kommer med sine egne ideer. de andre hold var begyndt at læse os og derfor synes jeg det er rigtig set at ændre på noget. Det tager tid i en klub som Barcelona. men hvis resultaterne allerede er der nu så er det ikke helt dumt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:
SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode
Underforstået, at det er en medløbertendens at stille krav til vores spillestil? Eller hvordan skal vi forstå den her?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nej. Det er dit prærogativ at fortolke, men det må også stå for din regning når du begynder at digte. Jeg skriver ingen steder det du anfører, jeg skriver om at overveje, om man gider holde med Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:
SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode
Underforstået, at det er en medløbertendens at stille krav til vores spillestil? Eller hvordan skal vi forstå den her?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nej. Det er dit prærogativ at fortolke, men det må også stå for din regning når du begynder at digte. Jeg skriver ingen steder det du anfører, jeg skriver om at overveje, om man gider holde med Barca
Så ved jeg simpelthen ikke, hvad din pointe er. Jeg mindes ikke andre end undertegnede, der har snakket om at tage mit tilhørsforhold til klubben op til revidering, og den eneste grund til, at det overhovedet er et emne, er at vores spil er blevet mærkbart ringere og ringere gennem de seneste to og et halvt års tid. Det er lige præcis fordi, at jeg stiller krav til vores spillestil, at jeg er så utilfreds med sæsonstarten.

Og så har jeg jo altså aldrig sagt, at jeg vil droppe at være fan af Barcelona, hvis ikke det her spil ændrer sig lige foreløbig. Pointen er snarere, at hvis den her tilgang til fodbold er klubbens plan på længere sigt, så er jeg ikke sikker på, at det bliver med mig som medlem. Hvis vi skal spille fodbold på modstandernes præmisser, i spillets ældste, mest forudsigelige og rigide formation, med lange bolde fra eget felt ligeså snart vi mærker bare den mindste smule pres, så ved jeg ikke hvor længe, jeg gider at blive hængende. Jeg vil ikke se os vinde for enhver pris.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

batistuta skrev:Det er der er så skræmmende ved Suarez' formkurve, er ikke bare at han ikke rammer målet - han er ringe i alle spillets facetter, intet fungerer for ham. Han må ud og sidde.
I øvrigt synes jeg, at det er forkert at snakke om Suárez' dårlige spil som en del af en formkurve. Nu har det stået på i et år, hvor han har været exceptionelt uskarp foran mål, hvor han ikke har kunnet tæmmet de mest simple bolde eller slå de mest enkelte afleveringer, og hvor han har set tungere og sløvere ud end Diego Llorente. Hvis ikke Suárez hanker op i sig selv før nytår, så bør vi begynde at trække i trådene i forhold til et skifte til sommer. Vi skal ikke betale så høj en løn, til en spiller der præsterer så ringe.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:
SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode
Underforstået, at det er en medløbertendens at stille krav til vores spillestil? Eller hvordan skal vi forstå den her?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Nej. Det er dit prærogativ at fortolke, men det må også stå for din regning når du begynder at digte. Jeg skriver ingen steder det du anfører, jeg skriver om at overveje, om man gider holde med Barca
Så ved jeg simpelthen ikke, hvad din pointe er. Jeg mindes ikke andre end undertegnede, der har snakket om at tage mit tilhørsforhold til klubben op til revidering, og den eneste grund til, at det overhovedet er et emne, er at vores spil er blevet mærkbart ringere og ringere gennem de seneste to og et halvt års tid. Det er lige præcis fordi, at jeg stiller krav til vores spillestil, at jeg er så utilfreds med sæsonstarten.

Og så har jeg jo altså aldrig sagt, at jeg vil droppe at være fan af Barcelona, hvis ikke det her spil ændrer sig lige foreløbig. Pointen er snarere, at hvis den her tilgang til fodbold er klubbens plan på længere sigt, så er jeg ikke sikker på, at det bliver med mig som medlem. Hvis vi skal spille fodbold på modstandernes præmisser, i spillets ældste, mest forudsigelige og rigide formation, med lange bolde fra eget felt ligeså snart vi mærker bare den mindste smule pres, så ved jeg ikke hvor længe, jeg gider at blive hængende. Jeg vil ikke se os vinde for enhver pris.
Og det skal du være velkommen til. Vi har været velsignede af den mest underholdende spiller jeg kan mindes (Ronaldinho), efterfulgt af en unik træner (Pep), og unik generation fra La Masia, og herefter verdenshistoriens bedste spiller (Messi). Det kan ikke blive ved. Og sådan var det også før, vi ramte den gyldne periode. Vi ligger oven i købet nr 1 nu, under ekstremt svære betingelser. Jeg synes det er en voldsom overreaktion, og for mig vidner det om, at man ikke har oplevet modgangsperioderne før. Jeg ville også ønske, at vi spillede som under Pep, og med smuk fodbold dominerede vores modstandere. Men jeg er også realistisk omkring, at der kan komme bølgedale

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:Jeg synes det er en voldsom overreaktion, og for mig vidner det om, at man ikke har oplevet modgangsperioderne før. Jeg ville også ønske, at vi spillede som under Pep, og med smuk fodbold dominerede vores modstandere. Men jeg er også realistisk omkring, at der kan komme bølgedale
Jeg ved ikke om du husker Rijkaards sidste to sæsoner, hvor vi blandt andet tabte på hjemmebane til Mallorca og end ikke kunne slå Recreativo Huelva. På daværende tidspunkt havde jeg været fan af holdet i fire år, hvor jeg dog kun havde fulgt sporadisk med. I de to sæsoner så jeg samtlige af vores minutter, og min kærlighed til klubben blomstrede for alvor. Jeg behøver ikke at blive belært om modgangsperioder.

Du læser i øvrigt ikke, hvad jeg skriver, men snarere hvad du gerne vil. Jeg har skrevet flere gange, at jeg ikke forventer at vi spiller som Peps Barcelona. Hverken på samme måde eller på samme niveau. Men jeg forventer at vi forsøger, at være det hold der tager initiativet og sætter dagsordenen med seværdig, offensiv fodbold. Det ser jeg ikke Valverde gøre overhovedet.

Det her er bare ikke en bølgedal. Vi spillede ringere og ringere under Lucho, og tendensen er tiltaget siden Valverde kom til. Jeg kan sagtens acceptere, at det ikke lykkes for os. Jeg kan ikke acceptere, at vi ikke engang prøver. Det er en vigtig skelnen, som du overser.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:Jeg synes det er en voldsom overreaktion, og for mig vidner det om, at man ikke har oplevet modgangsperioderne før. Jeg ville også ønske, at vi spillede som under Pep, og med smuk fodbold dominerede vores modstandere. Men jeg er også realistisk omkring, at der kan komme bølgedale
Jeg ved ikke om du husker Rijkaards sidste to sæsoner, hvor vi blandt andet tabte på hjemmebane til Mallorca og end ikke kunne slå Recreativo Huelva. På daværende tidspunkt havde jeg været fan af holdet i fire år, hvor jeg dog kun havde fulgt sporadisk med. I de to sæsoner så jeg samtlige af vores minutter, og min kærlighed til klubben blomstrede for alvor. Jeg behøver ikke at blive belært om modgangsperioder.

Du læser i øvrigt ikke, hvad jeg skriver, men snarere hvad du gerne vil. Jeg har skrevet flere gange, at jeg ikke forventer at vi spiller som Peps Barcelona. Hverken på samme måde eller på samme niveau. Men jeg forventer at vi forsøger, at være det hold der tager initiativet og sætter dagsordenen med seværdig, offensiv fodbold. Det ser jeg ikke Valverde gøre overhovedet.

Det her er bare ikke en bølgedal. Vi spillede ringere og ringere under Lucho, og tendensen er tiltaget siden Valverde kom til. Jeg kan sagtens acceptere, at det ikke lykkes for os. Jeg kan ikke acceptere, at vi ikke engang prøver. Det er en vigtig skelnen, som du overser.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg kunne måske forstå dine overvejelser hvis vi stadigvæk havde Lucho som træner. Men det er for mig helt uforståeligt hvordan man to måneder inde i en sæson forsøger at konkludere noget på en ny træner som tydeligvis forsøger at bygge noget nyt op. En træner som tydeligvis mener han mangler nogle offensive spillere. Som Coutinho og Griezmann som er på tale. Og med en Dembele skadet og en elendig Suarez. Og når man lige har mistet sin andenstørste profil og fremtidens stjerne.

Jeg tror det som mange herinde er uenige med dig om er at du allerede efter 10 kampe forsøger at male fanden på væggen, hvilket har været meget udbredt hos de Barcafans som kun har være fans fra da Pep var træner. Barcafans er kendt for at have en meget kortsigtet hukommelse. Giv nu manden en chance og hvis sæsonen er slut og det hele sejler så er der måske noget at snakke om. Men vi er to måneder inde i sæsonen og har vundet alt i liga og CL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Prøv at se det fra Valverdes synspunkt. Det eneste han kan bruge til noget er point og dem får han. Han kan ikke bruge "vi prøvede" til noget - han vil stadig blive fyret hvis resultaterne ikke kommer. Derfor tager han de "sikre" valg med Rak osv.

Jeg er selv ret utilfreds med spillet men når jeg ser på holdet så kan jeg godt acceptere det. Det kunne jeg ikke med lucho til sidst men det nuværende hold er bare skidt offensivt. Denis, dølle, Paco er mildest talt svingende, dembele er skadet, Suarez har været ringe i et år. Det efterlader Messi. Og det er ikke nok til at man kan "satse" på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

whidgee skrev:Jeg kunne måske forstå dine overvejelser hvis vi stadigvæk havde Lucho som træner. Men det er for mig helt uforståeligt hvordan man to måneder inde i en sæson forsøger at konkludere noget på en ny træner som tydeligvis forsøger at bygge noget nyt op. En træner som tydeligvis mener han mangler nogle offensive spillere. Som Coutinho og Griezmann som er på tale. Og med en Dembele skadet og en elendig Suarez. Og når man lige har mistet sin andenstørste profil og fremtidens stjerne.
Hvad er det han forsøger at bygge op? Vi prøver ikke på at spille offensivt, seværdigt fodbold. Vi har spillet de sidste mange kampe på modstandernes præmisser i en ekstremt primitiv opstilling, med øget fokus på fysikken. Som jeg nævnte i går, er det ikke et quick fix at blive ved med at købe os ud af problemerne. Vores spillemæssige problemer er strukturelle, og ikke relateret til vores mandskab. Vi har et rigeligt stærkt mandskab til at spille flot fodbold. Valverde har valgt det fra. Bevidst.
whidgee skrev:Jeg tror det som mange herinde er uenige med dig om er at du allerede efter 10 kampe forsøger at male fanden på væggen, hvilket har været meget udbredt hos de Barcafans som kun har være fans fra da Pep var træner. Barcafans er kendt for at have en meget kortsigtet hukommelse. Giv nu manden en chance og hvis sæsonen er slut og det hele sejler så er der måske noget at snakke om. Men vi er to måneder inde i sæsonen og har vundet alt i liga og CL.
Ja goddaw do. Du behøver overhovedet ikke at insinuere, at jeg kun har været Barcelona-mand siden Pep var træner. Ej heller at jeg har en "kortsigtet hukommelse", hvad det så ellers end betyder. Jeg synes vi spillere mere primitiv, mere defensivt betonet og ringere fodbold end vi gjorde selv i 2007-2008 sæsonen, og det siger altså en del.

Og igen, det er et valg Valverde har truffet, med åbenlys støtte fra vores administrative ledelse. Og deri ligger mit problem. Hvis det her er vores fremtid, så gider jeg ikke kyle 1200 kroner om året til Barcelona, for at være medlem af en klub, hvis fodbold jeg alligevel ikke gider glo på. Jeg siger ikke at det nødvendigvis er sådan fremtiden ser ud, men blot at hvis de sidste halvanden til to sæsoner er nogen indikator, så er det den retning vi bevæger os i.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster