28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Bortset fra det...

Jeg synes Paulinho gjorde det godt igen idag.. han er ikke messi—go men han gør det han skal.

Stegen, Semedo, Pique, Umtiti, Alba har også niveauet.. det er midtbanen, og dens sammensætning der er problemet.
Bevar 4—3—3 og lad Roberto/Paulinho, Busquets, Coutinho (når han kommer) eller Iniesta/Denis spille der
Angrebet vil være Messi, Dembele og Griezman i stedet for Suarez...

Så tror jeg også spillet vil være betydelig bedre, men alt i alt er det jo bare godt at resultaterne er der, når nu spillet ikke er der.
Når så spillet blir bedre, med nye signings og det at vi går tilbage til 4—3—3 betyder så nok også at resultaterne bliver ligeså gode som nu, blot med langt bedre spil/kontrol af kampene.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

SpillerSomMESSI skrev:Bortset fra det...

Jeg synes Paulinho gjorde det godt igen idag.. han er ikke messi—go men han gør det han skal.

Stegen, Semedo, Pique, Umtiti, Alba har også niveauet.. det er midtbanen, og dens sammensætning der er problemet.
Bevar 4—3—3 og lad Roberto/Paulinho, Busquets, Coutinho (når han kommer) eller Iniesta/Denis spille der
Angrebet vil være Messi, Dembele og Griezman i stedet for Suarez...

Så tror jeg også spillet vil være betydelig bedre, men alt i alt er det jo bare godt at resultaterne er der, når nu spillet ikke er der.
Når så spillet blir bedre, med nye signings og det at vi går tilbage til 4—3—3 betyder så nok også at resultaterne bliver ligeså gode som nu, blot med langt bedre spil/kontrol af kampene.
Helt enig !
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:Bortset fra det...

Jeg synes Paulinho gjorde det godt igen idag.. han er ikke messi—go men han gør det han skal.

Stegen, Semedo, Pique, Umtiti, Alba har også niveauet.. det er midtbanen, og dens sammensætning der er problemet.
Bevar 4—3—3 og lad Roberto/Paulinho, Busquets, Coutinho (når han kommer) eller Iniesta/Denis spille der
Angrebet vil være Messi, Dembele og Griezman i stedet for Suarez...

Så tror jeg også spillet vil være betydelig bedre, men alt i alt er det jo bare godt at resultaterne er der, når nu spillet ikke er der.
Når så spillet blir bedre, med nye signings og det at vi går tilbage til 4—3—3 betyder så nok også at resultaterne bliver ligeså gode som nu, blot med langt bedre spil/kontrol af kampene.
Jamen, jeg er faktisk halvvejs enig. Spillermaterialet er ikke problemet. Vi har en glimrende trup til rådighed, med dygtige spillere over hele linjen. Vi er en anelse skrøbelige på dybden i angrebet og i midterforsvaret, men ellers har vi en god, bred trup. Det burde være en smal sag, at få et hold med ter Stegen, Semedo, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Iniesta, Messi, Suárez og Suárez til at spille en omgang tilnærmelsesvis seværdig fodbold.

Problemet er snarere formationen og taktikken; med andre ord, træneren. Men det er altså heller ikke et quick fix, at foreslå at spillet bliver godt, ved at man bare lige køber Coutinho og Griezmann.

For det første bliver det ekstremt dyrt, og for det andet kan vi ikke blive ved med at tro, at vi kan købe os fri af de spillemæssige problemer. Det handler om at implementere et velfungerende system, og det kan man sagtens uden at købe spillere for halvanden milliard kroner. Se på hold som Napoli, Atalanta eller Sampdoria for eksempler i en liga, der ellers er notorisk kendt for bare at spille kedeligt, defensivt betonfodbold.

Vi har allerede spillerne til at spille markant mere à la Peps Barcelona, end vi gør nu - altså, ikke præcis som Peps Barcelona. Det er et valg fra trænerens side, at vi ikke gør det.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Ja, Barca er blevet det tidsudtrækkende, tilbagespillende hold. Foran 0-1 mod et vanvittig ringe Bilbao mandskab, hvor Paulinho ser fornuftig ud :D Det ligner 2007 Madrid mere end folk vil erkende herinde :))
Tykke Julio Baptista. <3
Guti, Salgado, Drenthe.. Det var tider

Sorry men at nævne Guti og Salgado i sammenhæng med Drenthe siger vist mere om dig end Real Madrid anno 2007.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Enig, Blau.

Spil 4—3—3 og taktikken skal være hurtig genpres, korte pasningeri trekanter med en klar plan for hvordan man vil spille bolden fra forsvaret og frem,istedet for at losse den op ad banen.. det er mere game plan og taktik der er problemet end spiller materialet... men L Suarez skal bare ikke bruges lige pt. Roberto skal ikke spille HB og Gomes bude slet ikke være udtaget.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

To-tre klassespillere her og der. Altså come on. Hvorfor køber man ikke bare et helt hold? De spillere man har købt de senere sæsoner, har været problemet og så den retning man har taget spillemæssigt ligeledes.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:L Suarez skal bare ikke bruges lige pt. Roberto skal ikke spille HB og Gomes bude slet ikke være udtaget.
Enig. Igen, det er træneren, der er problemet. Jeg siger ikke, at vi skal fyre ham nu eller til sommer. Jeg siger bare, at hvis Valverde ikke ændrer sig, så vil jeg ikke have ham som en langsigtet løsning.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Ronaldinho »

Utroligt mange provokerende indlæg der har været i denne tråd. Er man uenige med hinanden, så skriv dog i det mindste i en respektabel tone. Tonen som der bliver skrevet i har ikke en indbydende effekt for nye brugere.
Ronaldinho Gaúcho

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Ter Stegen, aftenens Goatie...!

Klam kamp, intet spil, men 3 point. MN kan bare ikke vlre tilfreds, og de her sejre bliver en sovepude for os ender med at vi ikke kan se at vi skal udvikle os.

Hvor er Messi bare vild han har båret dette hold i denne sæson ene mand! Kom ikke og sige at han ikke er den bedste nogensinde!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Men jeg vil egentlig gerne lige med i denne tråd.
Forumlegende

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Daluigi skrev:Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Men jeg vil egentlig gerne lige med i denne tråd.
Sover du stadig i toget ?
Próxima Estación.... Parallel!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Så kampen på en iPad i selskab med FIFA, så jeg så ikke helt med, men af hvad jeg så, så var vi fucking ringe igen. Vi har intet offensivt rød tråd i det vi laver, og vi har absolut intet temposkift i vores spil. Det hele foregår i sammet tempo, og det her hold mangler akut en x-faktor spiller mere, efter vi har mistet Neymar. Især når vi spiller så forbavsende langsomt, så kræver det en spiller, der konstant kan skævvride modstanderens overtal i defensive. Vi har Messi ja, men han kan sgu da ikke alt alene, selvom han reddede os igen.

Og vores organisation er stadigvæk ringe. Det er så nemt at komme til chancer i mod os. Vil slet, slet ikke turde at se os mod Bayern, City og PSG, der alle er vant til at skulle angribe. De ville kvæle os gevaldigt.

Vi er virkelig et ringe hold IMO. Endnu dårligere end det lort vi så under Lucho de sidste 14-16 måneder.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Ja rent spillemæssigt fungerede det ikke. Men i dag vandt vi på en af de sværeste udebaner og burde i første halvleg have ført med tre. Vi tilspiller os faktisk nogle rigtig fine chancer. Efter pausen bliver spillerne nervøse og spiller slet ikke godt, men det er sket før masser af gange i Barca når vi ikke lukker kampen. Så er det godt vi har en af verdens bedste målmand.

Jeg er slet ikke så pessimistisk som mange andre herinde. Vi har fået en ny træner som ikke bare vil overtage et hold og lade dem spille som de har gjort under lucho, vilanova og tata. Han vil sætte sit eget præg og det tager tid. Alligevel har vi vundet alt i ligaen og Champions League og det er rigtig fornuftigt.

Vi skal fortsætte med at vinde og så længe vi gør det vil jeg helt sikkert lade tvivlen komme Valverde til gode og satse på at han i løbet af sæsonen får spillet op på et højere niveau, som vi jo gerne ser i Barca

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 28/10 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Guardiola skrev:
SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt paradoksalt at dette er klubbens bedste liga start nogensinde!
Det er så også ret tydeligt, at der er folk herinde der kun har været med siden Ronaldinho. Hvis det her er en sæsonstart, som gør at man overvejer om man gider holde med Barca, så har man ikke oplevet tiden før vores gyldne periode
Oh yes!
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster