10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »

Ift. de afgivne stemmer, så er det jo et tilbagevende problem/udfordring, at det selvfølgelig er subjektivt, og folk bedømmer ud fra forskellige kriterier. Der er vel ikke mange der er i tvivl om, at Messi og Ronaldo er to af de bedste, men når folk fra bestemte lande, kun har deres holdkammerater med, så går der lidt af det. Det er dog til dels mere forståeligt, da de omgås de spillere hver dag. Tilgengæld giver det jo ingen mening, og er vil ret negativt for en sådan pris, at en spiller som André Gomes kan få 1. plads hos nogle, samt, nogle ikke har Messi i deres top tre, men de har andre gode spillere, men ikke ekstraordinære spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ronaldo scorede 10 mål i de sidste fem kampe i Champions League, blev Real Madrids ligatopscorer, og han var afgørende til sidst i kampe mod Celta, Sevilla, Valencia og Malaga, så vidt jeg husker. Så ja, han var en del af det mest vindende hold, men han var en ekstremt afgørende del.
Jep. Og i den forstand var han afgørende. Jeg ser ham dog overhovedet ikke som holdets vigtigste spilmæssigt hvor der var en del der havde større betydning for at boldene kommer hen til ronaldo så han kunne sætte sidste fod på.

Han er dog den største stjerne på holdet.
Messi og Ronaldo har slået Sneijder (treble og VM-sølv) og Ribery (treble) i lignende kåringer i 2010 og 2013. Selvom Sneijder og Ribery vandt mere end Messi og Ronaldo, så kunne deres sejre ikke lukke afstanden op til Messi og Ronaldo. Ronaldos trofæer kan til gengæld godt lukke afstanden til Messi. Så trofæer har betydning, særligt når de vindes ligesom Ronaldo gjorde i sidste sæsons Champions League, men de er ikke nødvendigvis altafgørende.
Korrekt. Og her har du faktisk en ret god pointe. Hvor de tidligere kunne vinde selvom de ikke vandt flest titler så er vi nu kommet til et punkt hvor det i hvert fald for ronaldo kræver en del for at vinde. Jeg kunne f.eks. ikke forestille mig at han ligesom tidligere ville kunne tage prisen hvis han ikke vandt en double.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Jeg kunne f.eks. ikke forestille mig at han ligesom tidligere ville kunne tage prisen hvis han ikke vandt en double.
Ronaldo skal både vinde the double og være meget afgørende i succesen. 10 mål i de sidste runder i Champions League er jo ret enestående. Så jeg tror faktisk ikke, at det kommer til at ske igen. Medmindre han vinder VM til sommer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg kunne f.eks. ikke forestille mig at han ligesom tidligere ville kunne tage prisen hvis han ikke vandt en double.
Ronaldo skal både vinde the double og være meget afgørende i succesen. 10 mål i de sidste runder i Champions League er jo ret enestående. Så jeg tror faktisk ikke, at det kommer til at ske igen. Medmindre han vinder VM til sommer.
Tror du har ret!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Det var vel ligeså absurd at Iniesta var på årets hold.
Jeg elsker manden, men han har været meget skadet og har ikke leveret det han kan.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af OliverDK »

Det mest absurde er, at Luis Suarez blev kåret til den 4. bedste angriber i verden.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

OliverDK skrev:Det mest absurde er, at Luis Suarez blev kåret til den 4. bedste angriber i verden.
Var han ikke ret effektiv i foråret for os? Det er først her efter sommer at han kegler?
Allez...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af OliverDK »

emo skrev:
OliverDK skrev:Det mest absurde er, at Luis Suarez blev kåret til den 4. bedste angriber i verden.
Var han ikke ret effektiv i foråret for os? Det er først her efter sommer at han kegler?
Han har keglet i et år nu. Det er bare først her efter sommer, at han også er blevet 100% elendig til at afslutte.
At han ender foran spillere som Cavani og Kane er helt latterligt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Det har det været i lang tid. Det er konsekvent den største stjerne på det mest vindende hold der vinder. Og sådan har det som sagt været i lang tid.
Ronaldo scorede 10 mål i de sidste fem kampe i Champions League, blev Real Madrids ligatopscorer, og han var afgørende til sidst i kampe mod Celta, Sevilla, Valencia og Malaga, så vidt jeg husker. Så ja, han var en del af det mest vindende hold, men han var en ekstremt afgørende del.
Piquénbauer skrev:Det har intet at gøre med at være den bedste, men derimod om at være den mest vindende.
Messi og Ronaldo har slået Sneijder (treble og VM-sølv) og Ribery (treble) i lignende kåringer i 2010 og 2013. Selvom Sneijder og Ribery vandt mere end Messi og Ronaldo, så kunne deres sejre ikke lukke afstanden op til Messi og Ronaldo. Ronaldos trofæer kan til gengæld godt lukke afstanden til Messi. Så trofæer har betydning, særligt når de vindes ligesom Ronaldo gjorde i sidste sæsons Champions League, men de er ikke nødvendigvis altafgørende.
De var nødvendigvis altafgørende, eftersom den bedste spiller ikke fik titlen. Meget simpelt.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Daluigi skrev:De var nødvendigvis altafgørende, eftersom den bedste spiller ikke fik titlen. Meget simpelt.
Hvordan forklarer du så, at stjernen på det mest vindende hold ikke vandt de individuelle priser i 2010 og 2013?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Sneijder var jo ikke i nærheden af Messi eller CR, det samme var tilfældet med Ribery. Om vi kan lide det eller ej, så er afstanden mellem Messi og CR ikke så stor igen, derfor vægter titlerne. Det er også overdrevet at nedtone CRs betydning for Real. Med de tal og så titlerne i sidste sæson, så mener jeg, at prisen burde være berettiget.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana al vent »

De skide titler!!

På den ene side er det dét, det handler om for et hold. Vind, vind og vind så mange turneringer, kampe og pokaler som muligt. Det er et holds endelige bevis på at de var bedst! Fodbold er en holdsport og derfor er det yderst vigtigt man har spillere med en masse titler bag sig - når man skal kåre årets hold.

Men hvad så når vi skal kåre verdens bedste spiller? Handler det som også om titler? Messi og Ronaldo kan være meget afgørende for deres hold - ja! Men de er nu engang afhængige af at deres hold også gør dem gode. Se fx 3-2 målet i sidste sæsons Clasico på Bernabeu. Messi scorer men alt forarbejdet bliver lavet af Sergi Roberto og Andre Gomes. Derfor er det faktisk lidt forkert at kåre en enkelt spiller - for hvad er de uden deres medspillere? Messi og Ronaldo kan være helt vildt gode individuelt og det er det man BURDE kåre dem på. Og her er Messi den klart bedste fodboldspiller af de to. Ronaldo er også en af historiens bedste, men - for mig - er Messi bare bedre. Men fordi at Ronaldo har titler, så vinder han. Og nu spørger jeg måske dumt: Men er Andre Gomes bedre end Modric fordi at Andre Gomes har vundet EM? Han har jo vundet den største titel af dem to. Eller er Andre Gomes bedre end Coutinho fordi Liverpool intet vinder og Gomes har både EM + Copa del Rey (bare for at sammenligne ham med en spiller som ikke lige har vundet CL 2 gange i streg). Nej, det er han ikke. Derfor er det begrænset hvor meget de titler burde tælle, når man skal kåre den bedste spiller - synes jeg. Men i det hele taget synes jeg det er forkert at have sådan en konkurrence. Særligt når afstemningen er så håbløs. Giv landene lov til at stemme på sig selv i Melodi Grandprix og man ville få en mere retfærdig vinder. En konkurrence hvor man er 11 spillere der spiller 60+ kampe for at stå som vindere i sidste ende skal hyldes som hold. Jeg synes det er lækkert når vi snakker om 90ernes Milan, start-00ernes Brasilien, Guardiolas Barcelona, Heycknes Bayern osv. Fordi man her hylder holdene. Og så er det stadig en smagssag. Selvom der står 5-5 i priser så har Messi været den bedste for mig siden 2008. Det kan titler, personlig hæder, andres meninger osv ikke ændre på.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af whidgee »

Blaugrana al vent skrev:De skide titler!!

På den ene side er det dét, det handler om for et hold. Vind, vind og vind så mange turneringer, kampe og pokaler som muligt. Det er et holds endelige bevis på at de var bedst! Fodbold er en holdsport og derfor er det yderst vigtigt man har spillere med en masse titler bag sig - når man skal kåre årets hold.

Men hvad så når vi skal kåre verdens bedste spiller? Handler det som også om titler? Messi og Ronaldo kan være meget afgørende for deres hold - ja! Men de er nu engang afhængige af at deres hold også gør dem gode. Se fx 3-2 målet i sidste sæsons Clasico på Bernabeu. Messi scorer men alt forarbejdet bliver lavet af Sergi Roberto og Andre Gomes. Derfor er det faktisk lidt forkert at kåre en enkelt spiller - for hvad er de uden deres medspillere? Messi og Ronaldo kan være helt vildt gode individuelt og det er det man BURDE kåre dem på. Og her er Messi den klart bedste fodboldspiller af de to. Ronaldo er også en af historiens bedste, men - for mig - er Messi bare bedre. Men fordi at Ronaldo har titler, så vinder han. Og nu spørger jeg måske dumt: Men er Andre Gomes bedre end Modric fordi at Andre Gomes har vundet EM? Han har jo vundet den største titel af dem to. Eller er Andre Gomes bedre end Coutinho fordi Liverpool intet vinder og Gomes har både EM + Copa del Rey (bare for at sammenligne ham med en spiller som ikke lige har vundet CL 2 gange i streg). Nej, det er han ikke. Derfor er det begrænset hvor meget de titler burde tælle, når man skal kåre den bedste spiller - synes jeg. Men i det hele taget synes jeg det er forkert at have sådan en konkurrence. Særligt når afstemningen er så håbløs. Giv landene lov til at stemme på sig selv i Melodi Grandprix og man ville få en mere retfærdig vinder. En konkurrence hvor man er 11 spillere der spiller 60+ kampe for at stå som vindere i sidste ende skal hyldes som hold. Jeg synes det er lækkert når vi snakker om 90ernes Milan, start-00ernes Brasilien, Guardiolas Barcelona, Heycknes Bayern osv. Fordi man her hylder holdene. Og så er det stadig en smagssag. Selvom der står 5-5 i priser så har Messi været den bedste for mig siden 2008. Det kan titler, personlig hæder, andres meninger osv ikke ændre på.
Amen

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Sneijder var jo ikke i nærheden af Messi eller CR, det samme var tilfældet med Ribery. Om vi kan lide det eller ej, så er afstanden mellem Messi og CR ikke så stor igen, derfor vægter titlerne. Det er også overdrevet at nedtone CRs betydning for Real. Med de tal og så titlerne i sidste sæson, så mener jeg, at prisen burde være berettiget.
Sneijder var dirigenten på et hold, der vandt The Treble, og han var også hjernen bag Hollands vej til VM-finalen i 2010, hvor de ligeså godt kunne have vundet VM, men blev skuffet af Don Andrés' mål.

Sneijder var fuldkommen exceptionel den sæson, og det er det, der er problemet. For nu siger man, at det er titlerne, der er med til at afgøre, hvem der skal vinde The Best og Balon D'or, så det er det bare mærkeligt, at Sneijder blev forbigået i 2010 og ikke engang kom i top 3. Sneijder var i dne sæson fuldkommen exceptionelt og førte både sit eget klubhold og landshold til finaler. Så jo, han var faktisk ufattelig god i den sæson, og at sige at han ikke var i nærheden af CR eller Messi er måske lige stramme den, når han var altid en af Inters bedste spillere i hver deres kampe i den sæson.

Det er det samme med Ribery, som var stjernen på et fuldkommen altdominerende Bayern-hold, men alligevel vandt Messi.

Altså, hvis vi skal bedømme på ren og skær talent, så er Messi den retmæssige vinder siden 2009 og skal vinde hvert år, men det er simpelthen for mærkeligt, at Ronaldo vinder de her priser, for han er væk i 92 procent af alle sæsonens kampe, og spillere som Modric og Isco, som for mig var stjernerne og hjernen bag Reals sæson sidste sæson slet ikke engang bliver anerkendt nærmest ved de her individuelle kåringer. Selv Asensio har været en større en stjerne end Ronaldo det sidste års tid. Det er det, der er problemet. Ronaldo vinder pga. hans navn og renommé - ikke hans spillemæssigt game på banen.

Det er der, kæden hopper af for mig. Den ene gang giver man den til den absolut bedste spiller, mens andre gange giver du den til en, der er et produkt af at holdet har båret ham hele vejen. Der er ingen absolut rød tråd i de her kåringer. Alene det, at en som de Gea ikke engang var i Top 25 af Balon D'or, og at en som Coutinho er med i top 25, selvom Coutinho hverken var i CL og havde vist absolut intet i sidste sæson, der beretigger ham til en belønning som top 25, når spillere som Sanchez, der sågar vandt en FA Cup-titel, ikke engang var med.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Flax_Generous skrev:
Daluigi skrev:De var nødvendigvis altafgørende, eftersom den bedste spiller ikke fik titlen. Meget simpelt.
Hvordan forklarer du så, at stjernen på det mest vindende hold ikke vandt de individuelle priser i 2010 og 2013?
Det er vel let at regne ud. "Altafgørende" skulle nok have været "afgørende".
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster