21/10 FC Barcelona - Malaga

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Brombi »

Tror bare man skal acceptere at der er brugere som kun kan se W's og L's. Vi vinder kampe på selvmål, fejlvurderede mål og skud der bliver rettet af. Vi er 2 pts fra max point fordi vi er heldige, ikke fordi Valverde har gjort det top notch. Det er Tata med held.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2792
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

FCBSOCI skrev:Vi kan ikke klage over pointhøsten. Vi vinder selv når vi spiller mindre gode kampe. Er alt så ikke godt? Nej, det synes jeg ikke. Jeg tror, ATV bliver straffet senere på sæsonen, når det spidser til. Desuden vil vi jo gerne underholdes. Sport er jo en del af underholdningsindustrien. Vi vil gerne at Barca med deres spil tiltrækker nye fans. Vi vil gerne være stolte over Barca.

Lige nu har jeg det bare sådan, at jeg som hardcore fan af FC Barcelona nok kan glæde mig over resultaterne, men underholdt det bliver jeg ikke. Forstår desværre godt dem der mener, at Barca er kedelige at se på. Vi må kunne forvente mere.
Enig. Vi skal forvente mere når vi er Barca. Det er ikke sjovt at se på i øjeblikket når man udelukkende kigger på spillet. Men jeg tror også at det kan komme når som helst. Især hvis Valverde prøver at indføre nogle nye aspekter. Så vil det tage tid før det hele kører naturligt og går op i en højere enhed

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Tror bare man skal acceptere at der er brugere som kun kan se W's og L's. Vi vinder kampe på selvmål, fejlvurderede mål og skud der bliver rettet af. Vi er 2 pts fra max point fordi vi er heldige, ikke fordi Valverde har gjort det top notch. Det er Tata med held.
Skal man så også bare acceptere at der er folk der brokker sig lige meget hvad? Det var da en underlig stikpille at få sendt afsted.

De folk som udviser tilfredshed har argumenteret for hvorfor de gør dette. Og det er ikke kun fordi holdet vinder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Brombi skrev:Tror bare man skal acceptere at der er brugere som kun kan se W's og L's. Vi vinder kampe på selvmål, fejlvurderede mål og skud der bliver rettet af. Vi er 2 pts fra max point fordi vi er heldige, ikke fordi Valverde har gjort det top notch. Det er Tata med held.
De seneste kampe har vi faktisk været noget bedre end vores modstandere målt på chancer. Så du Suarez' afbrænder på Robertos aflevering? Vi er også uheldige, ikke kun heldige.
qepd

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
OliverDK skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
OliverDK skrev:
Goaaal skrev:Spillet er ikke super nej. Jeg påpeger bare at jeg synes det er mærkværdigt at ville afskedige Valverde. Hvad skal han gøre? Holdet kører sine point langt mere sikkert hjem end under lucho, til trods for at spillermaterialet er dårligere. Jeg er imponeret over Valverde.
Hvad er du imponeret over? Udover resultaterne.
At vi kører vores point langt mere sikkert hjem end under Lucho, til trods for at spillermaterialet er dårligere. Kunne man bl.a. gætte på.
Tak for dit input. Det var meget brugbart. Mon det er det, Valverde siger til spillerne?
"Bare kør pointene hjem mere sikkert end under Lucho, selvom I er dårligere end hans hold. Mange tak."
Jeg forstår ikke dit eksempel. Ingen regner jo med, at Goaaal eller nogen anden herinde ved, hvad Valverde siger til spillerne.
Igen, tak.
Og nej, ingen her ved, hvad der bliver sagt i omklædningsrummet, men det plejer nu at være ret tydeligt på banen, hvis en træner prøver at implementere en bestemt filosofi. Lige nu ser jeg ingen ændringer fra sidste sæson udover en lidt mere stabil defensiv.
Det var fx tydeligt fra dag 1 under Pep. Også selvom vi tabte de første par kampe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Lige nu ser jeg ingen ændringer fra sidste sæson udover en lidt mere stabil defensiv.
Vi er da meget mere kontrollerende og slet ikke så direkte. Det er blandt andet en af grundene til det er så kedeligt. Vi virker imo næsten bange for at tage chancer hvorfor vi angriber over kanterne.

Jeg synes der er stor forskel. Og det gælder både defensivt hvor vi er blevet bedre men desværre også offensivt hvor det ikke hænger sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:
Lige nu ser jeg ingen ændringer fra sidste sæson udover en lidt mere stabil defensiv.
Vi er da meget mere kontrollerende og slet ikke så direkte. Det er blandt andet en af grundene til det er så kedeligt. Vi virker imo næsten bange for at tage chancer hvorfor vi angriber over kanterne.

Jeg synes der er stor forskel. Og det gælder både defensivt hvor vi er blevet bedre men desværre også offensivt hvor det ikke hænger sammen.
Skulle måske have skrevet "positive ændringer".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Skulle måske have skrevet "positive ændringer".
Det er ikke positivt at vi står markant bedre på banen og vores defensiv faktisk fungerer?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:
Skulle måske have skrevet "positive ændringer".
Det er ikke positivt at vi står markant bedre på banen og vores defensiv faktisk fungerer?
Det er faktisk det, jeg skriver.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Du skriver en lidt mere stabil defensiv. Og hvis du mener vi kun er blevet lidt mere stabile så tror jeg ikke du kan huske sidste sæson. Defensivt er vi et andet hold i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2792
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

Nu når Suarez er i historisk krise og vores erstatning for Neymar er skadet. Så mangler vi 2/3 af vores stærkeste angreb. Så tror jeg det er meget naturligt at offensiven ikke er i hopla

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

OliverDK skrev:Igen, tak.
Og nej, ingen her ved, hvad der bliver sagt i omklædningsrummet, men det plejer nu at være ret tydeligt på banen, hvis en træner prøver at implementere en bestemt filosofi. Lige nu ser jeg ingen ændringer fra sidste sæson udover en lidt mere stabil defensiv.
Det var fx tydeligt fra dag 1 under Pep. Også selvom vi tabte de første par kampe.
"Igen, tak". Lad nu bare være med at komme med sådan nogle kommentarer. Jeg stillede dig et reelt spørgsmål, fordi du kom med et lidt underligt eksempel. Du har svaret på spørgsmålet, og det er fint. Du behøver ikke den kommentar i starten.

"Lidt mere stabil" synes jeg er en underdrivelse. Og det er en væsentlig forbedring, fordi forsvaret sejlede i sidste sæson.

Messi er langt mere involveret centralt, det er en anden forskel. En følge af dette er også, at Rakitic ikke skal forsvare så meget på højrekanten som i sidste sæson. Det synes jeg har været godt for Rakitic' spil.

Vi presser også mere aggressivt, når vi mister bolden.

Det er stadig lidt tidligt at tale om, men jeg ser helt klart nogle ændringer. Guardiolas ændringer var også tydelige, men det skal også nævnes, at han er en af de mest ekstreme trænere i verden, han har en meget speciel spillestil. Desuden var det dengang noget, man ikke rigtig havde set før, og derfor var det ekstra tydeligt.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

whidgee skrev:Nu når Suarez er i historisk krise og vores erstatning for Neymar er skadet. Så mangler vi 2/3 af vores stærkeste angreb. Så tror jeg det er meget naturligt at offensiven ikke er i hopla
Jeg har svært ved at se den komme i hopla hvis vi fortsætter med 4-4-2. Imo får det ikke det bedste frem i hverken Messi eller Suarez. Messi bliver for isoleret mens Suarez er for langt fra boksen. Der skal findes på noget bedre. Ellers skal Valverde smide nogle af starterne på bænken som jeg skrev tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
OliverDK skrev:Igen, tak.
Og nej, ingen her ved, hvad der bliver sagt i omklædningsrummet, men det plejer nu at være ret tydeligt på banen, hvis en træner prøver at implementere en bestemt filosofi. Lige nu ser jeg ingen ændringer fra sidste sæson udover en lidt mere stabil defensiv.
Det var fx tydeligt fra dag 1 under Pep. Også selvom vi tabte de første par kampe.
"Igen, tak". Lad nu bare være med at komme med sådan nogle kommentarer. Jeg stillede dig et reelt spørgsmål, fordi du kom med et lidt underligt eksempel. Du har svaret på spørgsmålet, og det er fint. Du behøver ikke den kommentar i starten.

"Lidt mere stabil" synes jeg er en underdrivelse. Og det er en væsentlig forbedring, fordi forsvaret sejlede i sidste sæson.

Messi er langt mere involveret centralt, det er en anden forskel. En følge af dette er også, at Rakitic ikke skal forsvare så meget på højrekanten som i sidste sæson. Det synes jeg har været godt for Rakitic' spil.

Vi presser også mere aggressivt, når vi mister bolden.

Det er stadig lidt tidligt at tale om, men jeg ser helt klart nogle ændringer. Guardiolas ændringer var også tydelige, men det skal også nævnes, at han er en af de mest ekstreme trænere i verden, han har en meget speciel spillestil. Desuden var det dengang noget, man ikke rigtig havde set før, og derfor var det ekstra tydeligt.
Det er måske en underdrivelse. Det får vi at se, når vi kommer længere hen på sæsonen.

Mener du helt seriøst, at Rakitic har forbedret sit spil i denne sæson?
For mig er han, sammen med Suarez, klart den største skuffelse indtil videre. Ikke at jeg havde forventet mig meget af ham. Han spiller konstant bolden bagud i banen. Der kommer intet kreativt fra ham, og jeg aner faktisk ikke, hvad hans rolle er på holdet.

Leo er enig...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

OliverDK skrev:Mener du helt seriøst, at Rakitic har forbedret sit spil i denne sæson?
For mig er han, sammen med Suarez, klart den største skuffelse indtil videre. Ikke at jeg havde forventet mig meget af ham. Han spiller konstant bolden bagud i banen. Der kommer intet fra ham.

Leo er enig.
Jeg forstår ikke helt kritikken af Rakitic. Og så alligevel. Fordi han spiller ikke så godt, men sidste sæson var han direkte elendig. Han spiller bedre. Han laver stadig mange fejl, men Valverdes taktiske ændring (at Rakitic ikke længere spiller højreback halvdelen af tiden) har hjulpet ham. Han havde spillet endnu dårligere, hvis han skulle bruge energi på at dække højrekanten defensivt.
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster