21/10 FC Barcelona - Malaga

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

Og det er bare alt for nemt at sige at Valverde er dårlig fordi holdet ikke spiller fantastisk. Hvad med spillerne? I dag var Messi slet ikke i gear. Suarez var en katastrofe. Så tror jeg du kan hente hvilken som helst træner ind uden at det ville gøre en forskel

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

OliverDK skrev:
whidgee skrev:Jeg savner også vores sprudlende spil, men jeg er super tilfreds med Valverde. Han har fået styr på defensiven. Suárez spiller elendigt, Dembélé er skadet og vi har ikke fået de spillere vi ville. Når vi først kommer rigtig i gang synes jeg det ser meget lovende ud. Det fantastiske er at vi vinder selvom vi ikke er i topform.
Hvad betyder "at komme rigtigt i gang"?
Hvordan spiller vi så, når vi er kommet rigtigt i gang?
Når vi kommer rigtig i gang, så gør vi sådan nogle som dig tilfredse. Når vi vinder som vi gør nu, men gør det mere overbevisende rent spillemæssigt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Har næsten alle herinde glemt, hvordan det var at se Barca inden 2009? Der fokuseres godt nok meget på det negative.
Det her er jeg fuldstændig enig i. Der er alt for stor fokus på peps barca når holdet skal "måles". Og derfor blegner alt efterfølgende da intet når op på det niveau.

Men med det sagt så spille vi skidt offensivt for tiden. Jeg tror dog sagtens det kan vendes og vi kan også sagtens vinde uden. Det er bare ikke så underholdende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

whidgee skrev:Og det er bare alt for nemt at sige at Valverde er dårlig fordi holdet ikke spiller fantastisk. Hvad med spillerne? I dag var Messi slet ikke i gear. Suarez var en katastrofe. Så tror jeg du kan hente hvilken som helst træner ind uden at det ville gøre en forskel
Det har ikke noget med spillernes præstationer at gøre. Alle kan have en dårlig dag. Det har noget at gøre med hans taktiske dispositioner, den måde han sætter holdet op på. Kort sagt den måde han gerne vil vinde på.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

whidgee skrev:
OliverDK skrev:
whidgee skrev:Jeg savner også vores sprudlende spil, men jeg er super tilfreds med Valverde. Han har fået styr på defensiven. Suárez spiller elendigt, Dembélé er skadet og vi har ikke fået de spillere vi ville. Når vi først kommer rigtig i gang synes jeg det ser meget lovende ud. Det fantastiske er at vi vinder selvom vi ikke er i topform.
Hvad betyder "at komme rigtigt i gang"?
Hvordan spiller vi så, når vi er kommet rigtigt i gang?
Når vi kommer rigtig i gang, så gør vi sådan nogle som dig tilfredse. Når vi vinder som vi gør nu, men gør det mere overbevisende rent spillemæssigt
Ja, det var ligesom ret implicit.
Hvordan spiller vi rent taktisk? For jeg har ikke nogen fornemmelse af, at Valverde er på vej derhen, hvor mange af os gerne vil hen.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

OliverDK skrev:
whidgee skrev:Og det er bare alt for nemt at sige at Valverde er dårlig fordi holdet ikke spiller fantastisk. Hvad med spillerne? I dag var Messi slet ikke i gear. Suarez var en katastrofe. Så tror jeg du kan hente hvilken som helst træner ind uden at det ville gøre en forskel
Det har ikke noget med spillernes præstationer at gøre. Alle kan have en dårlig dag. Det har noget at gøre med hans taktiske dispositioner, den måde han sætter holdet op på. Kort sagt den måde han gerne vil vinde på.
Der er vi uenige. Eller sagt på en anden måde. Du har ikke den mindste anelse om det er Valverdes taktik der er forkert eller om det er spillerne der ikke udfører den rigtigt eller om spillerne bare ikke er i deres højeste gear i øjeblikket. Suarez er i krise, vi mistede Neymar og vores erstatning er skadet. I dag havde Messi endda en elendig dag. Alligevel vinder vi sikkert. Hatten af for Valverde

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af OliverDK »

whidgee skrev:
OliverDK skrev:
whidgee skrev:Og det er bare alt for nemt at sige at Valverde er dårlig fordi holdet ikke spiller fantastisk. Hvad med spillerne? I dag var Messi slet ikke i gear. Suarez var en katastrofe. Så tror jeg du kan hente hvilken som helst træner ind uden at det ville gøre en forskel
Det har ikke noget med spillernes præstationer at gøre. Alle kan have en dårlig dag. Det har noget at gøre med hans taktiske dispositioner, den måde han sætter holdet op på. Kort sagt den måde han gerne vil vinde på.
Der er vi uenige. Eller sagt på en anden måde. Du har ikke den mindste anelse om det er Valverdes taktik der er forkert eller om det er spillerne der ikke udfører den rigtigt eller om spillerne bare ikke er i deres højeste gear i øjeblikket. Suarez er i krise, vi mistede Neymar og vores erstatning er skadet. I dag havde Messi endda en elendig dag. Alligevel vinder vi sikkert. Hatten af for Valverde
Vinder sikkert? Vi vandt på et mål, vi aldrig skulle have haft og en afrettet afslutning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at sige. Jeg ville dog gerne at han gik all in i stedet for det vi ser nu.

Hvis han vil 4-4-2 så få Denis ind i stedet for ini, Pau ind i stedet for Rak og måske Roberto i stedet for dølle. Så får vi lidt mere dynamik end det vi ser nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Goaaal »

Oliver, jeg synes det er lidt svært hvad du vil have jeg skal svare?

Jeg er imponeret over at Valverde vinder kampe til trods for et dårligere spillermateriale. Jeg er imponeret over at han har navigeret i sommerens kaos og samlet holdet efter en noget kaotisk sommer. Jeg er imponeret over at han med sine indskiftninger vinder kampe. Jeg er imponeret over at der kun er inkasseret 3 mål og at defensiven ser bedre ud end i flere år. Jeg er imponeret over at kæder og trekanter står bedre. Jeg er imponeret over at vi ligger nummer 1 i ligaen med en 28-3 målscorer til trods for:

1) Neymar rejste - og gjorde det på en uheldig måde for holdet.

2) Dembele blev skadet.

3) De forstærkninger som hele verden var enige om at Barca skulle have denne sommer for at være gældende i CHL og i ligaen udeblev.

4) Suarez underpræsterer historisk ringe.

5) Pique har været en "katastrofe"

6) Iniesta er et år ældre og har været skadet.

7) Bredden på holdet offensivt ikke byder på folk der vinder kampe... Derfor er Valverde er nødt til at lade Messi spille hver eneste kamp, hvilket betyder at han i 2-3 kampe har virket træt.


Med de rigtige signings, et gennemspillet hold og folk tilbage fra skade synes jeg det ser rigtig spændende ud. Lige nu vinder Valverde kampe -til trods for de fleste have spået holdet til at gøre det modsatte. Det må man have respekt for.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

Piquénbauer skrev:Det er svært at sige. Jeg ville dog gerne at han gik all in i stedet for det vi ser nu.

Hvis han vil 4-4-2 så få Denis ind i stedet for ini, Pau ind i stedet for Rak og måske Roberto i stedet for dølle. Så får vi lidt mere dynamik end det vi ser nu.
Du har måske en pointe. Jeg undrer mig også over at Denis ikke bruges. Men derfra at kritisere Valverde så meget når vi vinder alle kampene er ufatteligt. Han skal have lov til at sætte sit præg og få tingene op i gear. Og hvis vi endda vinder indtil da er det helt perfekt for mig.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

Goaaal skrev:Oliver, jeg synes det er lidt svært hvad du vil have jeg skal svare?

Jeg er imponeret over at Valverde vinder kampe til trods for et dårligere spillermateriale. Jeg er imponeret over at han har navigeret i sommerens kaos og samlet holdet efter en noget kaotisk sommer. Jeg er imponeret over at han med sine indskiftninger vinder kampe. Jeg er imponeret over at der kun er inkasseret 3 mål og at defensiven ser bedre ud end i flere år. Jeg er imponeret over at kæder og trekanter står bedre. Jeg er imponeret over at vi ligger nummer 1 i ligaen med en 28-3 målscorer til trods for:

1) Neymar rejste - og gjorde det på en uheldig måde for holdet.

2) Dembele blev skadet.

3) De forstærkninger som hele verden var enige om at Barca skulle have denne sommer for at være gældende i CHL og i ligaen udeblev.

4) Suarez underpræsterer historisk ringe.

5) Pique har været en "katastrofe"

6) Iniesta er et år ældre og har været skadet.

7) Bredden på holdet offensivt ikke byder på folk der vinder kampe... Derfor er Valverde er nødt til at lade Messi spille hver eneste kamp, hvilket betyder at han i 2-3 kampe har virket træt.


Med de rigtige signings, et gennemspillet hold og folk tilbage fra skade synes jeg det ser rigtig spændende ud. Lige nu vinder Valverde kampe -til trods for de fleste have spået holdet til at gøre det modsatte. Det må man have respekt for.
Fuldstændig enig!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

whidgee skrev:
Piquénbauer skrev:Det er svært at sige. Jeg ville dog gerne at han gik all in i stedet for det vi ser nu.

Hvis han vil 4-4-2 så få Denis ind i stedet for ini, Pau ind i stedet for Rak og måske Roberto i stedet for dølle. Så får vi lidt mere dynamik end det vi ser nu.
Du har måske en pointe. Jeg undrer mig også over at Denis ikke bruges. Men derfra at kritisere Valverde så meget når vi vinder alle kampene er ufatteligt. Han skal have lov til at sætte sit præg og få tingene op i gear. Og hvis vi endda vinder indtil da er det helt perfekt for mig.
Det gør jeg som sådan ikke. Vi spiller skidt offensivt og han tager ingen chancer. Det har jeg det fint med.

Jeg håber dog snart han finder noget han vil gå frem med så der kan komme lidt.flere rotationer. Og forhåbentligt bedre spil.

Men omkring Valverde og dennes præstationer så er jeg fint tilfreds. Og jeg tror også det sidste kommer med tiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af whidgee »

OliverDK skrev:
whidgee skrev:
OliverDK skrev:
whidgee skrev:
OliverDK skrev:
whidgee skrev:Og det er bare alt for nemt at sige at Valverde er dårlig fordi holdet ikke spiller fantastisk. Hvad med spillerne? I dag var Messi slet ikke i gear. Suarez var en katastrofe. Så tror jeg du kan hente hvilken som helst træner ind uden at det ville gøre en forskel
Det har ikke noget med spillernes præstationer at gøre. Alle kan have en dårlig dag. Det har noget at gøre med hans taktiske dispositioner, den måde han sætter holdet op på. Kort sagt den måde han gerne vil vinde på.
Der er vi uenige. Eller sagt på en anden måde. Du har ikke den mindste anelse om det er Valverdes taktik der er forkert eller om det er spillerne der ikke udfører den rigtigt eller om spillerne bare ikke er i deres højeste gear i øjeblikket. Suarez er i krise, vi mistede Neymar og vores erstatning er skadet. I dag havde Messi endda en elendig dag. Alligevel vinder vi sikkert. Hatten af for Valverde
Vinder sikkert? Vi vandt på et mål, vi aldrig skulle have haft og en afrettet afslutning.
Godt modargument :clap: ;-)
Tak. Det betyder meget at få ros fra en fantastisk debattør som dig.

Det er sjovt, at jeg ikke har nogen anelse om, om det er taktikken eller spillerpræstationerne, den er galt med, men at du i din efterfølgende sætning konkluderer, at det er spillerne. Så hatten af for Valverde.
Jeg konkluderer intet. Jeg kritiserer blot den blinde kritik af Valverde, når holdet vinder alt. Så længe vi vinder bør Valverde få mere end 9 kampe til at få holdet til at spille som vi alle drømmer om

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBSOCI »

Vi kan ikke klage over pointhøsten. Vi vinder selv når vi spiller mindre gode kampe. Er alt så ikke godt? Nej, det synes jeg ikke. Jeg tror, at vi bliver straffet senere på sæsonen, når det spidser til. Desuden vil vi jo gerne underholdes. Sport er jo en del af underholdningsindustrien. Vi vil gerne at Barca med deres spil tiltrækker nye fans. Vi vil gerne være stolte over Barca.

Lige nu har jeg det bare sådan, at jeg som hardcore fan af FC Barcelona nok kan glæde mig over resultaterne, men underholdt det bliver jeg ikke. Forstår desværre godt dem der mener, at Barca er kedelige at se på. Vi må kunne forvente mere.
Senest rettet af FCBSOCI lør okt 21, 2017 11:16 pm, rettet i alt 1 gang.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/10 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

OliverDK skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
OliverDK skrev:
Goaaal skrev:Spillet er ikke super nej. Jeg påpeger bare at jeg synes det er mærkværdigt at ville afskedige Valverde. Hvad skal han gøre? Holdet kører sine point langt mere sikkert hjem end under lucho, til trods for at spillermaterialet er dårligere. Jeg er imponeret over Valverde.
Hvad er du imponeret over? Udover resultaterne.
At vi kører vores point langt mere sikkert hjem end under Lucho, til trods for at spillermaterialet er dårligere. Kunne man bl.a. gætte på.
Tak for dit input. Det var meget brugbart. Mon det er det, Valverde siger til spillerne?
"Bare kør pointene hjem mere sikkert end under Lucho, selvom I er dårligere end hans hold. Mange tak."
Jeg forstår ikke dit eksempel. Ingen regner jo med, at Goaaal eller nogen anden herinde ved, hvad Valverde siger til spillerne.
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster