Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:... men på den anden side kan det tælles på en hånd hvem af de spillere der er skippet ud fra os, som rent faktisk har noget at byde på.
Det kommer vel an på, hvilken rolle der tænkes på.

Montoya kunne jeg eksempelvis sagtens se som reserve hos os. Jeg kan ikke se at han er dårligere på højrebacken end en Aleix Vidal. Det samme gør sig for mig at se gældende for Sergi Gómez og Andreu Fontàs, der begge formentlig ville være noget mere værd i vores trup end Vermaelen er. Oriol Romeu gør det vel også ganske fortræffeligt i Southampton. Grimaldo kunne vel også sagtens have været vores backup på venstrebacken i stedet for Digne.

Det er ikke for at påstå, at nogle af de her spillere, ville kunne være fast mand, men man har jo brug for mere end 11 spillere i sin trup. Især når man spiller 55-60 kampe per sæson. Vi har brugt så mange penge på spillere i periferien de sidste år. Nogle af dem kunne sagtens have været sparet, hvis vi viste vores akademispillere bare en my af den tillid, de blev vist i løbet af Peps tid i klubben.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
zqa skrev:Der er da et hav af spillere der er slået igennem som teenagere.
Hvem mere da? Jeg kan på stående fod komme kun i tanke om de Gea og så er der Pele og Maradona og Sergio Aguero, men hvem blev decideret stjerner og starter som teenager på et konkurrencestærkt hold? Det er jo sværere for et talent at blive starter hos Barcelona som teenager, end det er at blive starter hos Zaragoza som teenager.
Bojan :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:... men på den anden side kan det tælles på en hånd hvem af de spillere der er skippet ud fra os, som rent faktisk har noget at byde på.
Det kommer vel an på, hvilken rolle der tænkes på.

Montoya kunne jeg eksempelvis sagtens se som reserve hos os. Jeg kan ikke se at han er dårligere på højrebacken end en Aleix Vidal. Det samme gør sig for mig at se gældende for Sergi Gómez og Andreu Fontàs, der begge formentlig ville være noget mere værd i vores trup end Vermaelen er. Oriol Romeu gør det vel også ganske fortræffeligt i Southampton. Grimaldo kunne vel også sagtens have været vores backup på venstrebacken i stedet for Digne.

Det er ikke for at påstå, at nogle af de her spillere, ville kunne være fast mand, men man har jo brug for mere end 11 spillere i sin trup. Især når man spiller 55-60 kampe per sæson. Vi har brugt så mange penge på spillere i periferien de sidste år. Nogle af dem kunne sagtens have været sparet, hvis vi viste vores akademispillere bare en my af den tillid, de blev vist i løbet af Peps tid i klubben.
Jeg ser absolut ingen af de spillere værende gode nok til Barcelona, end ikke som reserver. Jeg ville hellere have vådt papir som reserve end Vermaelen...
Pep sorterede altså også en masse spillere fra. Nu skal han heller ikke glorificeres mere end han fortjener. Han var heldig at have en vanvittig dygtig talentmasse på b-holdet - det har der desværre ikke været siden - heller ikke i Bayern eller City. Busquets'er, Xavi'er, Iniesta'er osv hænger desværre ikke på træerne.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:
Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:... men på den anden side kan det tælles på en hånd hvem af de spillere der er skippet ud fra os, som rent faktisk har noget at byde på.
Det kommer vel an på, hvilken rolle der tænkes på.

Montoya kunne jeg eksempelvis sagtens se som reserve hos os. Jeg kan ikke se at han er dårligere på højrebacken end en Aleix Vidal. Det samme gør sig for mig at se gældende for Sergi Gómez og Andreu Fontàs, der begge formentlig ville være noget mere værd i vores trup end Vermaelen er. Oriol Romeu gør det vel også ganske fortræffeligt i Southampton. Grimaldo kunne vel også sagtens have været vores backup på venstrebacken i stedet for Digne.

Det er ikke for at påstå, at nogle af de her spillere, ville kunne være fast mand, men man har jo brug for mere end 11 spillere i sin trup. Især når man spiller 55-60 kampe per sæson. Vi har brugt så mange penge på spillere i periferien de sidste år. Nogle af dem kunne sagtens have været sparet, hvis vi viste vores akademispillere bare en my af den tillid, de blev vist i løbet af Peps tid i klubben.
Jeg ser absolut ingen af de spillere værende gode nok til Barcelona, end ikke som reserver. Jeg ville hellere have vådt papir som reserve end Vermaelen...
Pep sorterede altså også en masse spillere fra. Nu skal han heller ikke glorificeres mere end han fortjener. Han var heldig at have en vanvittig dygtig talentmasse på b-holdet - det har der desværre ikke været siden - heller ikke i Bayern eller City. Busquets'er, Xavi'er, Iniesta'er osv hænger desværre ikke på træerne.
Det kan da godt være, at du hellere vil have vådt papir end Vermaelen, men vi har altså nu engang Vermaelen og vi betaler ham en ret fed løn ovenikøbet. Sergi Gómez, der har gjort det rigtig flot for Celta de seneste år, ville rent faktisk kunne bruges og ville ikke trække det halve i lønninger.

Ja, han sorterede selvsagt mange spillere fra, men han brugte ikke desto mindre en del akademispillere. Hvis vi lige glemmer Busquets og Pedro, så er listen stadig ret pæn:

Thiago - 41 ligaoptrædener
Jeffrén - 22 ligaoptrædener
Isaac Cuenca - 16 ligaoptrædener
Cristian Tello - 15 ligaoptrædener
Martín Montoya - 9 ligaoptrædener
Andreu Fontàs - 8 ligaoptrædener
Jonathan dos Santos - 8 ligaoptrædener
Víctor Sánchez - 7 ligaoptrædener
Marc Bartra - 4 ligaoptrædener
Marc Muniesa - 2 ligaoptrædener
Nolito - 2 ligaoptrædener
Sergi Roberto - 2 ligaoptrædener
Xavi Torres - 2 ligaoptrædener
Abraham - 1 ligaoptræden
Alberto Botía - 1 ligaoptræden
Oriol Romeu - 1 ligaoptræden

Når man ser på køb som Digne, Aleix Vidal, Douglas og Vermaelen, så kan jeg ikke se, hvorfor Grimaldo, Montoya og Sergi Gómez ikke kunne udfylde de pladser i stedet for. Så kan vi da sikkert hurtigt blive enige om, at Douglas og Vermaelen aldrig skulle have været købt, men faktum er jo at vi har slynget penge efter begge, og det er netop det, der er problemet med vores sportslige ledelse og den manglende tiltro til akademiet.

Det var ikke Xavi eller Iniesta, der blev vist den tillid jeg snakker om her. Det var Cuenca, Tello, Thiago, Jeffren, Víctor Sánchez og den slags spillere. Det er min pointe. De behøver ikke at være førsteholdsspillere. Vi har også brug for en bred bænk.

De seneste år, har vi hellere betalt 12 millioner euro, for en reserve der spiller 15 kampe, end vi har været villige til at tage chancen med en spiller fra akademiet. Det synes jeg er problematisk, især når de købte spillere ikke leverer bedre, end hvad jeg mener en af vores egne, kasserede spillere ville kunne.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ladislau »

I den her forbindelse, så skal vi også huske at selvom spillere som Ini og Xavi var tidligt oppe på førsteholdet, så var deres karriere jo ingenlunde Messi-agtig.
Ini brugte en del år i skyggen, og ventede på det egentlige gennembrud, man mente fysikken ville være et problem med både ham og Xavi.
Xavi var ved at ryge videre, da han ikke var den Guardiola klon, som man havde håbet.

Nu er vi tæt på at afskrive Alena, for ikke at være samme kaliber som Iniesta. Roberto er ingen Xavi osv.
Vi var sure over Tiago ikke var tålmodig, men ledelse, træner og især fans mangler sateme at udvise noget goodwill på den konto. Det var der også en anden bruger som påpegede tidligere.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

Blau, vi er meget enige langt hen af vejen. Jeg havde også hellere beholdt eks Bartra end Vermaelen og Mathieu.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Flax_Generous »

Stop nu med det der enighedspjat. Lad os mobbe influenzataberen zqa.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Stop nu med det der enighedspjat. Lad os mobbe influenzataberen zqa.
:lol: :lol:
#jesuisSheep

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
Hvor mange spillede Pedrito?
Det var da et ligegyldigt spørgsmål. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at Pedro ikke er i nærheden af Thiagos niveau?
Det er jo ikke pointen. Overhovedet. Det er dumt at dømme en 20-årig ude.
Det gør jeg absolut heller ikke.

Jeg forstår nu, at det ikke var din pointe, men det var jo netop min. Og du svarede direkte på mit indlæg, derfor troede jeg, det også var din.

Jeg skrev jo mit indlæg, fordi Aleña blev sammenlignet direkte med Xavi, Iniesta og Thiago. Jeg er helt enig i, at Aleña sagtens kan nå at blive en fin spiller på højeste niveau. Min pointe var bare, at det er meget usandsynligt (dog ikke umuligt), han bliver så god som de tre andre.
qepd

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af A$AP »

Rygterne er i den grad taget til omkring Thiago og en eventuel transfer tilbage til Barcelona. Både tyske medier i Kicker/Bild og spanske medier som Marca og MD har rapporteret det. At Thiago efter købet af Leon Goretzka skulle være interesseret i at komme tilbage til Barca. Også at han og konen gerne vil tilbage, og at de gerne vil lade deres datter vokse op i Barcelona.

Thiago har også fået kritik for ikke at levere nok i de store kampe, og tidligere spiller har også været ude at kritisere ham, og sågar opfordre Bayern til at sælge ham. Som Lothar Matthaus.

https://www.sport-english.com/en/news/b ... im-6834745

Jeg tror godt han vil kunne hentes forholdsvis billiget. Omkring 70-80 mio. I hvert fald billigere end Christian Eriksen. Thiago var vanvittig i returkampen mod Real.

Men mon ikke Valverde har spurgt om Gary Medel i Besiktas.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Rygterne er i den grad taget til omkring Thiago og en eventuel transfer tilbage til Barcelona. Både tyske medier i Kicker/Bild og spanske medier som Marca og MD har rapporteret det. At Thiago efter købet af Leon Goretzka skulle være interesseret i at komme tilbage til Barca. Også at han og konen gerne vil tilbage, og at de gerne vil lade deres datter vokse op i Barcelona.

Thiago har også fået kritik for ikke at levere nok i de store kampe, og tidligere spiller har også været ude at kritisere ham, og sågar opfordre Bayern til at sælge ham. Som Lothar Matthaus.

https://www.sport-english.com/en/news/b ... im-6834745

Jeg tror godt han vil kunne hentes forholdsvis billiget. Omkring 70-80 mio. I hvert fald billigere end Christian Eriksen. Thiago var vanvittig i returkampen mod Real.

Men mon ikke Valverde har spurgt om Gary Medel i Besiktas.
Gary Medel? Han er ikke høj nok til Valverdes ønskespiller til midten. Han skal minimum være 180, og hvis du er så lav, at du er 180, så skal du være et fysisk muskelbundt, så kan Valverde nok se igennem, at du ikke er et tårn.

Valverdes drømmespiller til midten er omkring de 188 cm, ufattelig god på låget, kan smadre folk ned og slår lange bolde frem i banen.

Mon Charlie Adam kan fås billigt i de her dage? Eller vi lige lægger et frækt bud på Raul Garcia?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af A$AP »

Thiago on why he left Barça in 2013: "I needed to leave, whether outside or within Spain, I just needed to leave to be happy playing football. I wanted to take a new step and take on a new challenge" [Cadena SER]
Thiago: "I'll always be grateful to Barcelona for my development, but there comes a moment in your career when you want to be at the same level as your seniors. I felt trapped in Barcelona and I wanted to go somewhere to play regularly"
Thiago on whether joining Real Madrid was an option for him: "I have always respected all teams regardless of their rivalry. But there is also the respect of the team that has formed you and the possibility of a conflict if you go there"
<3

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kvoller »

Thiago testet positiv for Covid19

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster