Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Gad vide, hvor meget Thiago vil koste i denne sindssyge inflationstid??

Bare en tanke, nu er Thiago ikke i kontraktforhandlinger med Bayern, vel og så har hans bagland brugt os som lokkemiddel for Bayern til at hoste op med flere penge i løn, vel?
Thiago har lige forlænget. Og han vil koste helt forfærdelig mange penge. Spørgsmålet er om Bayern overhovedet vil sælge. Jeg har min tvivl men de virker mere som os og lader spillere der ikke vil være der smutte.
Mon det er bare rotterne i bestyrelsen, som har lækket denne nyhed bare for at få fansene med sig igen, efter en hektisk tid?

Hvis han har lige forlænget, og han i forvejen spiller for en af verdens største klubber, og vi er i denne inflationstid, så vil han koste spidsen af en jetjager. Det har jeg virkelig svært ved at se om "gide" at betale ... Medmindre Thiago smider en transfer request og deraf frasiger sig retten til loyalitetsbonus og andre goder for at komme hjem, me nselv der vil han koste ufattelig mang epenge.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af whidgee »

Hvis rygtet taler sandt kunne det godt hænge sammen med, at Ancelotti lige er blevet fyret. Ancelotti var jo vild med Thiago. Derfor vil han måske hjem. Samtidig er han nu sikker på en fast plads på midtbanen i barca de næste mange år.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
Hvor mange spillede Pedrito?

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Bager »

Håber godtnok historien med Thiago er en and. Manden er god, men han har tilbagevendende skadesproblemer. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare satser på de talenter vi har; Roberto, DSuarez og Alena. Det er altså gode spillere. Jeg tror på, at hvis de får tilliden og spilletiden, så kan de udvikle sig til verdensklasse CM'ere.
Visca el Barca

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Bager skrev:Håber godtnok historien med Thiago er en and. Manden er god, men han har tilbagevendende skadesproblemer. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare satser på de talenter vi har; Roberto, DSuarez og Alena. Det er altså gode spillere. Jeg tror på, at hvis de får tilliden og spilletiden, så kan de udvikle sig til verdensklasse CM'ere.
Ikke i klasse med Thiago.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Bager skrev:Håber godtnok historien med Thiago er en and. Manden er god, men han har tilbagevendende skadesproblemer. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare satser på de talenter vi har; Roberto, DSuarez og Alena. Det er altså gode spillere. Jeg tror på, at hvis de får tilliden og spilletiden, så kan de udvikle sig til verdensklasse CM'ere.
Vi bliver nødt til at få noget etableret kvalitet ind i stedet for ini. Men jeg er enig i at de "unge" skal have mere tid (ser ikke denis som cm dog). De skal bare spilles på raks plads. Her mener jeg ikke at der er nogen der for alvor har taget pladsen. Rak er svingende, pau er imo mere en indskifter og Gomes tror jeg bliver solgt.

Hvis det stod til mig så solgte man rak samt Gomes og satsede på Roberto. Så kunne spillere som pau og alena være subs.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
Hvor mange spillede Pedrito?
Og Iniesta?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
Hvor mange spillede Pedrito?
Det var da et ligegyldigt spørgsmål. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at Pedro ikke er i nærheden af Thiagos niveau?
Piquénbauer skrev:Og Iniesta?
Iniesta spillede 17. Og 46 den efterfølgende sæson.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
Hvor mange spillede Pedrito?
Det var da et ligegyldigt spørgsmål. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at Pedro ikke er i nærheden af Thiagos niveau?
Det er jo ikke pointen. Overhovedet. Det er dumt at dømme en 20-årig ude. Da Busquets blev 19 var der vel knapt nok nogen af os, der havde hørt om ham, og alligevel blev han fast mand et års tid efter. Pedrito havde vel ikke spillet andet end en håndfuld kampe, da han var 20 år. Drogba spillede stadig i Le Mans. Yaya spillede i Ukraine. Keita spillede 6 kampe hos Marseille som 20-årig, før han blev kasseret og rykkede til Lorient.

For mig at se, er det essentielt ligegyldigt, hvad en spiller har præsteret når han er 20. De fleste topper jo alligevel, når de er 26-27-28 år. Tålmodighed er undervurderet, selvom man selvfølgelig heller ikke skal vente for længe.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

De er nok mere en undtagelse, Blau. I 95% af tilfældene, så står det klart om du har det eller ej når du er 20 år.
Med det sagt, så er jeg helt enig i, at unge spillere skal have tillid og tålmodighed (gælder begge veje), men på den anden side kan det tælles på en hånd hvem af de spillere der er skippet ud fra os, som rent faktisk har noget at byde på.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Flax_Generous »

Der er mange undtagelser så. Modric var lige blevet fast mand i Dinamo Zagreb som 20-årig, Nainggolan spillede for Piacenza i Serie B, Matic spillede i Košice i den slovakiske liga, Casemiro havde svært ved at slå igennem for Real Madrid Castilla og Kanté sad på bænken for Boulogne i Ligue 2. Bare for lige at nævne en håndfuld meget dygtige midtbanespillere, der ikke var klar som 20-årig.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Der er mange undtagelser så. Modric var lige blevet fast mand i Dinamo Zagreb som 20-årig, Nainggolan spillede for Piacenza i Serie B, Matic spillede i Košice i den slovakiske liga, Casemiro havde svært ved at slå igennem for Real Madrid Castilla og Kanté sad på bænken for Boulogne i Ligue 2. Bare for lige at nævne en håndfuld meget dygtige midtbanespillere, der ikke var klar som 20-årig.
Og jeg fortsætter ... David Beckham blev udlejet til Preston, Harry Kane blev mobbet af Tottenhams fans for at være for ringe, Peter Schmeichel var en nobody, Paulinho var lige kommet hjem fra Litauen og var nu spiller for Grêmio Osasco Audax Esporte Clube, som han ikke spillede for alligevel, Denis Suarez var på vores B-hold, Luis Suarez rendte rundt i Uruguay, Bernardo Silva var frustreret i Benfica og fik ikke spilletid, kun på b-holdet.

Der er mange, mange beviser på, at du ikke er færdig, hvis du ikke har taget det nødvendige step i fodbold som 20-årig. Der spiller så mange, mange faktorer ind. Held, skader, træneruoverensstemmelser, taktik, konkurrenter.

Spillere som Wayne Rooney, Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Neymar, Kylian Mbappé, Ronaldo Il Fenomeno, Paolo Maldini er jo bare outliers, som var så heldige at de kunne slå igennem i deres teenage-år og allerede være en stjerne som teenager. Det betyder ikke, at det skal være normen for andre talenter at slå igennem i en mandeverden som små knægte. FOlk er forskellige.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af zqa »

Der er rigeligt, enig.

Min pointe var som sådan bare, at man selvfølgelig ikke skal dømme nogen ude, men at talentet SKAL være vist når du runder de 20 år for at du skal have en fremtid hos Barcelona (eller nogen som helst af de andre store klubber). I den forbindelse kan man jo tydelig se, at der bliver skippet tonsvis af spillere videre fra alle storklubber som aldrig bliver til noget, og meget få der bliver til noget stort. Gir' det mening? Jeg har den vildeste influenza hjerne lige pt.



Der er da et hav af spillere der er slået igennem som teenagere.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Der er da et hav af spillere der er slået igennem som teenagere.
Hvem mere da? Jeg kan på stående fod komme kun i tanke om de Gea og så er der Pele og Maradona og Sergio Aguero, men hvem blev decideret stjerner og starter som teenager på et konkurrencestærkt hold? Det er jo sværere for et talent at blive starter hos Barcelona som teenager, end det er at blive starter hos Zaragoza som teenager.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster