14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan er det jo altid? 9 ud af 10 hold parkerer bussen når de møder os. Derfor ser jeg på hvordan vi klarer kontraer osv og der er vi blevet markant bedre. Og så står vi bedre i vores pres.

Og du behøver ikke at skrive at du er skeptisk. Det står klart når man læser med herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Må indrømme at jeg heller ikke helt forstår den store skepsis efter kampen i går. Bevares, der er massere af ting at forbedre endnu (Fx ikke at bruge Gomes på kanten igen :lol: ).

Når det så er sagt, så er det altså bare svært at komme udenom, at vi rent defensivt står langt stærkere end tidligere. Vores genpres er rent faktisk blevet noget vi praktiserer igen, og det ser ud til at virke i en stor del af tiden. Dette gør at vi generelt er langt mindre sårbare overfor kontraer som ellers har været et problem. De primære årsager til den styrkede defensiv ser jeg være først og fremmest organisationen, men også at fx Bussen spiller rigtig godt igen. Han bryder utrolig mange bolde, og skiller sig samtidig godt af med den igen. Han er igen blevet en station man altid kan spille uanset hvor presset han er. Yderligere så har Umtiti taget et gevaldigt spring og af stigen blandt nogle af de bedste CB's. Han var god sidste sæson, men i år er han decideret modbydelig! Han har noget af den fanden i voldskhed som Puyol også havde. Yderligere ligner det også at han mere og mere tager dirigentstokken og forsøger at sætte Pique på plads. Det er så også nødvendigt for tiden, for han er for nem at runde for en angriber med lidt speed i fødderne.. Så er der selvfølgelig også Ter Stegen som har lagt yderligere på! Han er blevet en dejlig sidste skanse. Så er der selvfølgelig også tilføjelsen af Semedo som taler for sig selv :smile: Så all in all defensivt mener jeg vi står rigtig fornuftigt.

Omvendt er der selvfølgelig meget tilbage at ønske offensivt, men som det er blevet sagt tidligere så står vi også i en lorte situation. Vores kommende stjerne forlod os i sommers, og ham som blev købt ind til at forsøge at fylde hullet er pt skadet. Yderligere er Suarez vidst ikke kommet tilbage fra sommerferie endnu... Det kan ikke undgås at dette sætter en markant dæmper for den offensive fire power. Valverde forsøger tydeligvis at finde noget der virker, men er ikke lykkedes med det endnu. Det er selvfølgelig ærgerligt, men svært at klandre ham med de midler han har til rådighed. Selvfølgelig kunne han spille Denis eller Dølle mere, men i min optik har de bare været bedst når de er kommet ind fra bænken...

Og lige netop det med bænken mener jeg også er blevet en større force hos os. Ikke at den nødvendigvis er blevet så meget stærkere end tidligere, men vi har nu en træner som forstår og ikke mindst tør udnytte den i kampens hede. Der er allerede flere eksempler på, at Valverde med sine udskiftninger har fået vendt en kamp til vores fordel. Det var absolut en mangelvare under Luis Enrique.

Dette skal ikke forstås som om jeg ser det hele kører præcis som det skal, men generelt set er jeg fortrøstningfuld med ovenstående in mente. Vi henter point samtidig med at holdet endnu er under opbygningen og flere profiler er skadet/underpræsterer.

Det blev lidt langt, men syntes der er grund til lidt mere optimisme end der måske udgydes i de gængse kamptråde her på siden. Selvfølgelig skal der også være plads til frustration, for det er da godt nok ulideligt at se på Suarez smide den ene bold væk efter den anden pt :lol:
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster