14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er ikke noget velovervejet sats. Gomes er hverken dygtig til at løbe i ryggen på forsvaret eller at tage den direkte udfordring. Han har heller ikke demonstreret noget specielt godt blik for spillet. Sergi, Denis og Deulofeu kan i det mindste minimum én af delene til en vis grad.

Det var et direkte dumt sats, at smide André Gomes på kanten. Der er intet i hans spil det sidste halvandet år, der skulle indikere at han egner sig godt til den position. Det er faktisk lige før, at Umtiti virker mere oplagt. Han ville som minimum kunne trække ind i banen og afslutte, eller fylde noget i luften.

Valverde fortjener spandevis af kritik for den beslutning. Lucho havde fået så meget røv, hvis han havde truffet den. Tata var velsagtens blevet henrettet på Placa Catalunya. Det er en beslutning, som jeg ikke kan beskrive på ret mange andre måder end bare dum.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Blaugrana92 skrev:Det er ikke noget velovervejet sats. Gomes er hverken dygtig til at løbe i ryggen på forsvaret eller at tage den direkte udfordring. Han har heller ikke demonstreret noget specielt godt blik for spillet. Sergi, Denis og Deulofeu kan i det mindste minimum én af delene til en vis grad.

Det var et direkte dumt sats, at smide André Gomes på kanten. Der er intet i hans spil det sidste halvandet år, der skulle indikere at han egner sig godt til den position. Det er faktisk lige før, at Umtiti virker mere oplagt. Han ville som minimum kunne trække ind i banen og afslutte, eller fylde noget i luften.

Valverde fortjener spandevis af kritik for den beslutning. Lucho havde fået så meget røv, hvis han havde truffet den. Tata var velsagtens blevet henrettet på Placa Catalunya. Det er en beslutning, som jeg ikke kan beskrive på ret mange andre måder end bare dum.
Det er der stor sandhed i. Godt brølt, søster!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

OliverDK skrev:
Blaugrana92 skrev:Det er ikke noget velovervejet sats. Gomes er hverken dygtig til at løbe i ryggen på forsvaret eller at tage den direkte udfordring. Han har heller ikke demonstreret noget specielt godt blik for spillet. Sergi, Denis og Deulofeu kan i det mindste minimum én af delene til en vis grad.

Det var et direkte dumt sats, at smide André Gomes på kanten. Der er intet i hans spil det sidste halvandet år, der skulle indikere at han egner sig godt til den position. Det er faktisk lige før, at Umtiti virker mere oplagt. Han ville som minimum kunne trække ind i banen og afslutte, eller fylde noget i luften.

Valverde fortjener spandevis af kritik for den beslutning. Lucho havde fået så meget røv, hvis han havde truffet den. Tata var velsagtens blevet henrettet på Placa Catalunya. Det er en beslutning, som jeg ikke kan beskrive på ret mange andre måder end bare dum.
Det er der stor sandhed i. Godt brølt, søster!
Rip det du. Bare rip det.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Enig i at Gomes på højrekant var et meget mærkeligt valg og ikke et, man burde tage, især ikke i en udekamp mod Atletico. Jeg synes i det hele taget Valverde tager nogle mærkelige mandskabsbeslutninger nogle gange. Semedo spiller godt, men får kun hver anden kamp. Gomes bliver rykket rundt og er elendig, men viser faktisk en lille smule centralt. Giv ham mere tid der mod små hold og se om han bliver bedre. Suarez er elendig, alligevel er Paco nogle gange ikke engang i truppen. Bevares Paco er også elendig, men burde få flere chancer mod små hold. Denis suarez burde også få mere spilletid synes jeg.

Når det så er sagt, så er jeg fint tilfreds med Valverde. Jeg synes, der er potentiale i ham. Han er tydeligvis i gang med at prøve nogle forskellige ting, og det skal han også have lov til, dog ikke i de svære kampe. Der burde han vide bedre. I anden halvleg i går er vi meget bedre, bl.a. Pga. De justeringer Valverde laver. Vi må give ham lidt tid og se om ham vokser med opgaven. Indtilvidere har han fået gode resultater. Vi skal også huske på, at lige nu er der kun Messi og Ini, der besidder det nødvendige overblik og kreativitet til at splitte et forsvar. Dembele har det måske også, det må vi se, når han vender tilbage.


Sent from my iPad using Tapatalk

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Jeg må sige at jeg ikke er fan af Valverde ind til videre, kampen i går var dråben der fik mit bære til at flyde over.
Jeg fatter simpelthen ikke at vi kan spille så dårligt, og at man tager så mærkelige/dumme valg, som fx, Gomes på højrekanten, underlader Denis, Roberto, Dølle og Pau (selvom jeg heller ikke er fan af Pau, men han gør det godt for landsholdet, og bedre inde Rakitic og Gomes) og man vælger at skifte Semedo ud med Roberto på HB, og stadig bliver ved med at bruge ham der, selv om vi har Vidal som backup (Ja, Vidal har ikke viste gode takter defensivt, men han lære det jo heller ikke, hvis han ikke før nogle flere kampe, og noget tillid)

Den eneste grund Gomes spillede på højrekanten, må være at Valverde mener at han er mere løbestærk og mere fysik.
Det er simpelthen defensivt tænkt, og det kan man gøre hvis man er et mindre hold, men vi er sku Barca og ikke Athletic :mad:

Pre-season var så lovende, vi spillede lidt tiki-taka style, og var fyldt med energi. Nu spiller vi bare lort lige som under LE
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Aaarrhh.. jeg er enig i, at Gomes var et mærkeligt valg, men Valverde har indtil videre gjort det godt. Vi er 7-1-0 indtil videre. Han har prøvet en del ting af, men er handlekraftig ift udskiftninger, udskiftninger som har været kampafgørende. Udover det, så spillede vi altså en ret flot kamp igår, mod en sindssyg dygtig modstander og med 68000 fans imod.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Gomes var igen dårligt spillende. Både som højrekant og så centralt, men altså, det er jo hul i hovedet at starte ham mod Atleti på udebane, når han stort set ikke har spillet nogle minutter i denne sæson, og så som højrekant.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Uafgjort mod Atletico ude er ikke et dårligt resultat, jeg sidder bare med en fornemmelse af, at vi sagtens kunne hive en sejr med anden taktik/andre spillere.

Rakitic har i mine øjne været virkeligt skidt, han er så langsom med bolden og tager ikke nogen chancer. Jeg har aldrig været fan, men denne sæson står det virkeligt slemt til.

Alligevel bliver Valverde ved med at bruge ham. Spil nu Roberto på hans position og Semedo på backen.
Denis er også i god form. Både Denis og Roberto fortjener at spille.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Jeg er altså ikke enig i at Gomes var dårlig igår...

Det var kun Busquets som havde en bedre afleveringsprocent på midtbanen og synes egentlig også han kom fint med I genpresset.

Synes generelt ikke at Gomes har været god i Barca men igår var en af hans bedre kampe, især efter at han kom ind på midten.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Drake - mener du virkelig at vi spillede en dårlig kamp i går ?
Próxima Estación.... Parallel!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Vi spillede en fin kamp i anden halvleg. Men jeg er ikke enig i at Atl. Madrid var en stærk modstander i går. De havde ikke det store og der var for en gang skyld plads i deres forsvar. Derfor irriterer det mig ekstra meget at vi ikke udnytter muligheden for 3 point imod et svagt spillende Atl. Madrid. Havde de været awesome som før i tiden kunne jeg acceptere det, men de var altså ret skidt spillende i går.

På papiret ser det fint ud, x ude imod Atl..

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

abx skrev:Drake - mener du virkelig at vi spillede en dårlig kamp i går ?
Ja det mener jeg virkelig. Dårlige afleveringer, ingen kreativitet, dårlige enkemands præstationer, dårlig/forkert opstilling.

Det bedste var at vi fik en uafgjort med hjem, som enlig er et godt resultatet på papiret. Og at Suarez scoret målet, og det havde betydning for resultatet, så han kan få noget selvtillid.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Kunne godt tænke mig at vi stiller sådan her i vores stærkeste opstilling, da jeg mener det er det bedste vi kan stille lige nu.

-------------Ter Stegen---------
Semedo--Pique--Umtiti--Alba
----------------Bussi-------------
-------Roberto----Iniesta------
Messi----------------------Denis
--------------Suarez-------------

Måske Masch i stedet for Pique
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg synes også at Gomes var glimrende efter pausen i går. Og at vi spillede en rigtig fin kamp som havde fortjent en sejr. Forstår virkelig ikke folks pessimisme

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/10 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Barca viste mangel på styrke i går. Hvis man ikke får gang i Suarez, så bliver det en svær sæson. Jeg synes, at Messi var den eneste, der kunne være sin indsats bekendt. Og man er virkelig afhængig af ham, hvilket er bekymrende. Atleti er ikke engang op i gear og de voldte Barca virkelig mange problemer. Barca blev bedre i anden halvleg, fordi Atleti satsede på det ene mål, de havde scoret.
Senest rettet af Kubala søn okt 15, 2017 2:52 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster