Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »



Me gusta.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Politik

Indlæg af De La Barça »

Lopezzz skrev:Her er Cataloniens nlste præsident :cool:
phpBB [video]
Det må være hans bedste aktion indtil videre i denne sæson!


Visca el Barça i Visca Catalunya

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af MessiPogba »

Er der en, der kan prøve at uddybe hele denne situation med Centralmagten og Katalonien for mig? Hvorfor er det, at de spanske myndigheder tager så primitive metoder til brug, at de tæver fredelige mennesker til blods? Jeg vil gerne have lidt mere indsigt i, hvorfor man er så meget imod en katalansk løsrivelse, og hvorfor denne massive had igen til Katalonien er blusset op? Sorry for at være n00b, men jeg har ikke helt styr på tingene, hvorfor det er eskaleret så meget.

Jeg ved godt, at katalanerne blev undertrykt med Francos regerinsperiode, men hvordan har det været efter han døde? Var der stadigvæk den der massive had og undertrykkelse af Katalonien??
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Jeg tror ikke regeringen er så glad for, at man i Catalonien benytter offentlige bygninger som valgsteder i en afstemning, der er forfatningsstridig. Hvis man prikker til bjørnen, så prikker bjørnen igen.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Du henviser vel til beslutningen fra den spanske domstol, Storken? Catalanernes utilfredshed går så (bl.a.) på, at de mener, at beslutningen fra den spanske domstol (at afstemningen er ulovlig) er forkert. De mener, at domstolen forfordeler Catalonien, og at de aldrig vil få lov, hvis de skal lytte til domstolen.

Hvem der har ret dér, er jeg ikke klar over. Det er let at forestille sig, at det ikke er helt sort/hvidt, og at der er gode argumenter på begge sider.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Jeg tror ikke regeringen er så glad for, at man i Catalonien benytter offentlige bygninger som valgsteder i en afstemning, der er forfatningsstridig. Hvis man prikker til bjørnen, så prikker bjørnen igen.
Bjørnen må aldrig nogensinde prikke igen ved at overfalde gamle mennesker. Pelle Dragsted - uanset hvor lidt jeg så ellers bryder mig om ham - var chokeret over, hvad han så i går, og han har trods alt fungeret som valgobservatør en del steder rundt omkring i verden. Guardia Civils reaktion var ude af proportioner og langt hen ad vejen forbryderisk. Det kan ikke forsvares, uanset hvor mange gange du henviser til erklæringen om, at afstemningen var i strid med forfatningen.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Politik

Indlæg af De La Barça »

»Spain's Deputy Prime Minister Soraya Saenz de Santamaria said police had "acted with professionalism and in a proportionate way"«

Proportionate? Wow

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-41461032


Visca el Barça i Visca Catalunya

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, hvis rammerne er autoritære og regimet er fascistisk, så var det en temmelig proportionel reaktion. I et demokratisk EU land? Not so much.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Politik

Indlæg af De La Barça »

Blaugrana92 skrev:Ja, hvis rammerne er autoritære og regimet er fascistisk, så var det en temmelig proportionel reaktion. I et demokratisk EU land? Not so much.
I så fald er det i hvert fald en kedelig fremtid vi går i møde. Men hey, vi har lige fået militær i de københavnske gader.

Det føles lidt som om vi går den gale vej.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:35 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Det er terror...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Jeg skal til Vegas om to uger :| :?

Jeg skal heldigvis ikke bo på Mandalay Bay, hvilket jeg ellers har gjort før, når jeg har været derovre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Puuha det er ikke muslimernes skyld. Hvad gøre man så?

phpBB [video]
Det samme?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Jeg vil gerne som hvid mand tage afstand fra morderens handlinger! Bare lige hvis nogle politikere, eller sportskommentatorere, skulle skyde mig i skoene, at jeg ikke sagde noget, der var indlysende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster