1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Det er ret ironisk, hvordan den her afstemning ender med at skade det Catalonien har mest kært.
Man kan vel knapt nok sige, at det er afstemningen der er årsagen her. Havde der været en mere afmålt og passiv reaktion fra Madrid og Guardia Civil, var hele dagen formentlig forløbet helt og aldeles fredeligt, ligesom den faktisk er på rigtig, rigtig, rigtig mange af valgstederne.
Man kan ikke bare organisere noget forfatningsstridigt og forvente styret vender det blinde øje til.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5480
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Bager skrev:
OliverDK skrev:
Bager skrev:Spørger lige dumt: bliver den sendt?
Ja.
HurrraaaaaaaaaAAAA !!!

Det ville godt nok være træls hvis jeg var rejst til Barcelona denne weekend for at se kampen...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af emo »

Hvad er holdningen herinde? Skulle vi have droppet kampen og så tabt de tre point, men på den måde stået fast of holdt med de folk som støtter klubben dag ind og dag ud?

Eller skulle vi spille den, holde sport og politik adskilt og kæmpe for de tre point, med fare for at en del folk måske vil vende ryggen til klubben i en periode?

What to do!?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af De La Barça »

SparetireDad skrev:
De La Barça skrev:
SparetireDad skrev:Synes et eller andet sted også, det er ækelt, at holdene går aktivt ind i den politiske kamp. F.eks. At Las Palmas har fået et spansk flag til trøjen osv. Hold nu snot og skægt adskilt og bevar den professionelle tilgang. På mit job må jeg ihvf ikke blande politik med mit job eller mit firmas navn/brand...
Men Las Palmas gør vel ikke andet end hvad Barça har gjort i mange år?
Jeg er modstander af det, uanset hvilket hold og hvilken spiller, der gør det. Det er ikke professionelt i mine øjne. Som sponsor ville jeg også blive harm. Tingene bliver blandet sammen.
Helt fair. Det virkede bare som om det kun var møntet på Las Palmas.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af SparetireDad »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Det er ret ironisk, hvordan den her afstemning ender med at skade det Catalonien har mest kært.
Man kan vel knapt nok sige, at det er afstemningen der er årsagen her. Havde der været en mere afmålt og passiv reaktion fra Madrid og Guardia Civil, var hele dagen formentlig forløbet helt og aldeles fredeligt, ligesom den faktisk er på rigtig, rigtig, rigtig mange af valgstederne.
Man kan ikke bare organisere noget forfatningsstridigt og forvente styret vender det blinde øje til.
Næh, men omvendt kan man også argumentere med, at man jo bare kunne lade dem stemme - det er fredeligt og harmløst ift det, der kommer i kølvandet på dét, der sker nu.

Man ender med at skyde og banke løs på folk. Det er usmageligt. Det lugter af Franco med en snert af Nordkorea. Man tager totalt magten og kontrollen over fredelige mennesker (som alligevel vil blive ved og ved og ved med at holde på deres ret og ønske om at blive løsrevet. Det er langt ude, at man ikke kan håndtere det på en mere fredelig måde.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg forstår heller ikke den brutalitet som politiet har lagt for dagen - bare se nyhedsudsendelserne. Det er voldsomt.

Centralmagten kunne vel bare have fastslået, at de ikke anerkender afstemningen, uanset dens udfald. Så kunne afstemningen have fundet sted i god ro og orden; vel vidende at Catalonien naturligvis ikke bliver selvstændig.

Nu er der blevet stemt alligevel, bare ikke af alle der måtte ønske det. Det er sket under dramatiske omstændigheder og fronterne er bare trukket endnu skarpere op. Gad vide om ikke centralmagten har været helt bevidst om konsekvenserne?

Når nu kampen spilles er det ærgerligt, at det bliver uden tilskuere. Forstår godt begrundelsen for at det er beslutttet, men hvor kunne det have været fedt med en fantastisk stemning på Camp Nou. Barca fans havde mulighed for at flage med uafhængighedsflaget. Og jeg havde allerede set frem til minut 17:14 med ekstra, ekstra tryk på “I-INDE-INDEPENDENCIA”.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Storken »

emo skrev:Hvad er holdningen herinde? Skulle vi have droppet kampen og så tabt de tre point, men på den måde stået fast of holdt med de folk som støtter klubben dag ind og dag ud?

Eller skulle vi spille den, holde sport og politik adskilt og kæmpe for de tre point, med fare for at en del folk måske vil vende ryggen til klubben i en periode?

What to do!?
Jeg synes det er ret trættende at se, hvordan klubben konstant bliver brugt i et politisk spil. Det er jo ikke fordi Spanien er under Francos kontrol, hvor Catalonien bliver holdt nede.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Skydefinten »

FCBSOCI skrev:Jeg forstår heller ikke den brutalitet som politiet har lagt for dagen - bare se nyhedsudsendelserne. Det er voldsomt.

Centralmagten kunne vel bare have fastslået, at de ikke anerkender afstemningen, uanset dens udfald. Så kunne afstemningen have fundet sted i god ro og orden; vel vidende at Catalonien naturligvis ikke bliver selvstændig.

Nu er der blevet stemt alligevel, bare ikke af alle der måtte ønske det. Det er sket under dramatiske omstændigheder og fronterne er bare trukket endnu skarpere op. Gad vide om ikke centralmagten har været helt bevidst om konsekvenserne?

Når nu kampen spilles er det ærgerligt, at det bliver uden tilskuere. Forstår godt begrundelsen for at det er beslutttet, men hvor kunne det have været fedt med en fantastisk stemning på Camp Nou. Barca fans havde mulighed for at flage med uafhængighedsflaget. Og jeg havde allerede set frem til minut 17:14 med ekstra, ekstra tryk på “I-INDE-INDEPENDENCIA”.
Jeg forstiller mig Pique råbe det under kampen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Det er ret ironisk, hvordan den her afstemning ender med at skade det Catalonien har mest kært.
Man kan vel knapt nok sige, at det er afstemningen der er årsagen her. Havde der været en mere afmålt og passiv reaktion fra Madrid og Guardia Civil, var hele dagen formentlig forløbet helt og aldeles fredeligt, ligesom den faktisk er på rigtig, rigtig, rigtig mange af valgstederne.
Man kan ikke bare organisere noget forfatningsstridigt og forvente styret vender det blinde øje til.
Man kunne nøjes med fredeligt at arrestere de politiske individer, der har stået for at stable afstemningen på benene, og så lade befolkningen kaste ligegyldige sedler i en boks i en ugyldig afstemning.

I stedet har man, med en styrke på 10.000 mand, forsøgt at lukke ned for 7.000 valgsteder med vold og magt. Det er et fuldstændig idiotisk approach, der mere ligner noget fra Algeriet i 90'erne, end det ligner noget fra et EU-land i 2017.

Det kan ikke kaldes andet end en eskalering af situationen, og hvis man som et sekulært demokrati i 2017 foretrækker at eskalere fremfor at nedtrappe, så har man et politisk kulturelt problem. Det er dels et semiautoritært show of force og dels et forsøg på at fremprovokere yderligere vold, det her.

Jeg har forståelse for Madrid, når de erklærer afstemning ulovlig og ugyldig med henvisning til konstitutionen, men det kan aldrig nogensinde legitimere den slags vold som vi har set i dag.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af JonasV »

Det bliver simpelthen så mærkelig en kamp denne.


Vilarrubi skulle have trukket sig som følge af beslutningen om at gennemføre kampen. Nogen, der kan be- eller afkræfte? Eller har læst mere om dette?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af MessiPogba »

Det ser seriøst helt, helt mærkeligt ud med et tomt stadion til en barca-kamp.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Starnils »

Det ville være en perfekt kamp for Timo Werner
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af A$AP »

Det må godt nok være en underlig følelse for spillerne, at spille kamp uden alle fansene, velvidende alle de ting der sker med dem udenfor. De bliver overfaldet osv af politiet og andre modstandere.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af Raman93 »



Voldsomme scener. Hjerteskærende

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/10 FC Barcelona - Las Palmas

Indlæg af JonasV »

Gad vide hvor meget al virakken påvirker spillerne? Hvor jeg dog håber, vi kan vinde denne kamp på trods af de helt mærkelige omstændigheder. Frygter lidt at det ikke går.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster