Bundesligaen

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

phpBB [video]


:mrgreen: :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Bundesligaen

Indlæg af Lopezzz »

Storken skrev:
phpBB [video]


:mrgreen: :grin:
:lol: den sidste er bedst
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af MessiPogba »

Bayern har formået at få Jupp Heynckes ud af sin pension til at overtage Bayern indtil sommeren.

Bliver spændende at se, om han kan få Bayern ti lat spille det helt igennem fantastiske fodbold, de spillede der i sæsonen 2012/2013. Der var de modbydelige vilde og fantastiske underholdende at se på. Nok det hold, der har underholdt mig med siden Peps Barca. Det var virkelig god fodbold, de præsterede der i den sæson.

Jeg har også læst, at grunden til, at man har hentet Heynckes tilbage som midlertidig træner skyldes, at Bayern vil have Lucho, men da han ikke kan sproget og ikke vil starte midt i en sæson, så vil han bruge indtil sommeren på at lære det tyske sprog, som Pep bl.a. gjorde, så han er klar til opgaven fra sommeren 2018.

Nu er jeg ikke den store fan af Lucho, da hna ofte virkede meget handlingslammet, så bliver spændende at se, hvad han kan med et Bayern-hold, som mangler generationsskift efter som Schweinsteiger, Lahm, Robben og Ribery, fire kulturbærere og fire spillere, der har båret holdet de sidste 10 år, nok ikke er der til sommer, og deres afløsere ikke er i nærheden af at være god nok (Nok kun Tolisso, som kan være god nok som Schweinis erstatning).

Og hvis Lewandowski også skrider til sommer, så har Bayern sgu et temmelig stort problem, da han mere eller mindre udgør deres angreb de sidste to sæsoner.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Storken »

Bayern var slet ikke så ringe under Ancelotti, som folk gør dem til. Jeg synes sagtens man kan argumentere for, at de var det bedste hold i sidste sæson. De var eksempelvis lidt uheldige mod Real Madrid i Champions League.

Det er muligt, at de ikke er startet godt i denne sæson, men det er slet ikke nogen katastrofe, hvis man ser på underliggende stats. De er stadig ret dominerende.

Det var dog umiddelbart den rigtige beslutning at fyre Ancelotti, når nu han havde mistet opbakningen fra holdets stjerner. Det går sjældent godt, hvis træneren har tabt omklædningsrummet.

Det er samtidig interessant med Jupp Heynckes. Han bliver en anelse glorificeret for hans sidste sæson i Bayern, men de var unægteligt ret gode. De kunne finde ud af at forsvare i traditionel forstand, hvilket er meget få absolutte tophold forundt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:Bayern var slet ikke så ringe under Ancelotti, som folk gør dem til. Jeg synes sagtens man kan argumentere for, at de var det bedste hold i sidste sæson. De var eksempelvis lidt uheldige mod Real Madrid i Champions League.

Det er muligt, at de ikke er startet godt i denne sæson, men det er slet ikke nogen katastrofe, hvis man ser på underliggende stats. De er stadig ret dominerende.

Det var dog umiddelbart den rigtige beslutning at fyre Ancelotti, når nu han havde mistet opbakningen fra holdets stjerner. Det går sjældent godt, hvis træneren har tabt omklædningsrummet.

Det er samtidig interessant med Jupp Heynckes. Han bliver en anelse glorificeret for hans sidste sæson i Bayern, men de var unægteligt ret gode. De kunne finde ud af at forsvare i traditionel forstand, hvilket er meget få absolutte tophold forundt.
Jeg kan rigtig gode lide Ancelotti, da han er om nogen er fodboldens sidste rigtige gentleman tilbage. Og jeg har set rigtig meget Bayern siden 2011 pga. Dortmund og Bayern-rivaliseringen, som jeg anså som en god duel dengang, Dortmund vandt ligaen, og Ancelottis Bayern var bare ikke i nærheden af samme dominans som Jupps og Peps Bayern. Det er nok der, problematikken med Ancelottis Bayern ligger. De vandt måske ligaen overlegent sidste år også under Ancelotti rent pointmæssigt, men de var slet, slet ikke så dominerende i spillet, som de var de foregående 4 år under Jupp og Pep.

Ja, Bayern var i den grad uheldige mod Real sidste sæson, hvor dommerne mere eller mindre bar Real igennem de to kampe, men overall var Ancelottis tid i Bayern IMO en anelse skuffende. Man kunne faktisk allerede se i sidste sæson, at den der gnist, der var i Bayerns spil under Jupp og Pep på ingen måder var til stede i Ancelottis tid, selvom de vandt ligaen. Det var snarere mere et tegn på, at sæsonen i Bundesligaen var mere præget af mærkværdige pointtab blandt de andre konkurrenter, end snarere Bayern, der decideret dræbte modstanderne, som de var vant til.

Ang. Jupps sidste sæson. Du har ret i, at han måske lige får lovlig meget kredit i forhold til hans tldigere bedrifter i klubben før i tiden, men det klikkede bare i den sæson. De var godt nok vanvittig modbydelige. De formåede at kombinere en fantastisk portion teknik med en masse bevægelse og fysik, som aldrig set før IMO. Det var et ualmindeligt højt niveau, de præsterede der, de kære Bayern-spillere med deres teknisk stærke direkte fodbold, som aldrig tillod modstanderen at hvile ét eneste sekund. Der kunne man decideret snakke om et tysk damptog, der trumlede over alt og alle, hvilket vi desværre også så på nærmeste hånd med vores 7-0 nederla.g
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Piquénbauer »

Ud fra hvad jeg kan læse mig til så skulle det største problem være Carlo og dennes måde at være på udenfor banen (træning, forhold til spillerne osv). Det giver fin mening da det er noget man har hørt før. Jeg tror lidt tiden er løbet fra den kære Carlo på det punkt.

Og hvis målet for Bayern er at genskabe det man så fra Jupps hold i dennes sidste sæson så giver Lucho god mening. Hans første sæson kom tæt på det man så fra Bayern under Jupp med hensyn til pres og måden hvorpå modstanderne blevet løbet over på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Ud fra hvad jeg kan læse mig til så skulle det største problem være Carlo og dennes måde at være på udenfor banen (træning, forhold til spillerne osv). Det giver fin mening da det er noget man har hørt før. Jeg tror lidt tiden er løbet fra den kære Carlo på det punkt.

Og hvis målet for Bayern er at genskabe det man så fra Jupps hold i dennes sidste sæson så giver Lucho god mening. Hans første sæson kom tæt på det man så fra Bayern under Jupp med hensyn til pres og måden hvorpå modstanderne blevet løbet over på.
Argh? Jupp lagde da meget fokus på, at midtbanen skulle være altdominerende i deres kampe, selvom de havde dengang to vanvittige fløje i Ribery og Robben, så var det stadigvæk Schweini og Martinez, der kørte showet for dem sammen med Müller.

Hos Lucho negligerede han gang på gang midtbanen, da de tre forreste skulle bare have den. Der var ingen kontrol ved midten. Det var det IMO, der var så sygt ved Bayern. De mestrede både kontraspillet, men så sandelig også boldbesiddelsesspillet, selvom det direkte spil var det, de helst ville, så kunne de sagtens køre tika taka på modstanderne. De var en meget, meget helstøbt enhed i den sæson der.

Luch for mig virker alt, alt for flyvsk og ofte handlingslammet. Tror han bliver et misfit i Bayern, hvis det er ham, de går efter.

Selvom han rent defensivt er en katastrofe af en træner, så ville jeg sgu da hellere henvende mig til Thomas Tuchel. Eller, hvis Bayern selvfølgelig tror på langvarigt projekt og tålmodighed, så forsøge sig med at hente Hoffenheims 29-årig Julian Nagelsmann. Han kunne snildt blive Bayerns Sir Alex, hvis de giver ham tidsrummet til at udvikle sig og lære at blive en verdensklasse træner.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af Blaugrana92 »

Leipzig - med landsholdets angiveligt mest talentløse spiller i startopstillingen - møder Bayern i pokalen om et par minutter. God mulighed for at nyde Thiago, der ligger som offensivt midt i dag, i halvanden times tid.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af kklaus »



:grin:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af De La Barça »

Av av av
Billede


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Bundesligaen

Indlæg af Lopezzz »

Damn! :eek:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af zqa »

Hamborg kommer til at brænde ned hvis de rykker ud af bundesligaen i år.
#jesuisSheep

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Bundesligaen

Indlæg af De La Barça »

zqa skrev:Hamborg kommer til at brænde ned hvis de rykker ud af bundesligaen i år.
Jep og de skal hente syv point på 10 kampe for at nå op på siden af Wolfsburg, der ligger lige over stregen. Ikke verdens nemmeste opgave.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Bundesligaen

Indlæg af !Option »

De La Barça skrev:
zqa skrev:Hamborg kommer til at brænde ned hvis de rykker ud af bundesligaen i år.
Jep og de skal hente syv point på 10 kampe for at nå op på siden af Wolfsburg, der ligger lige over stregen. Ikke verdens nemmeste opgave.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Er det helt forkert husket at Hamborg er det eneste hold som har været repræsenteret i Bundesligaen i alle sæsoner? :?

I så fald er der ikke meget at sige til at byen brænder sammen ved nedrykning :grin:
Rey Abi!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Bundesligaen

Indlæg af De La Barça »

!Option skrev:Er det helt forkert husket at Hamborg er det eneste hold som har været repræsenteret i Bundesligaen i alle sæsoner? [emoji53]

I så fald er der ikke meget at sige til at byen brænder sammen ved nedrykning [emoji16]
Ifølge Wiki er den god nok. Satme også vildt at de har haltet så meget efter de senere år.

»HSV's football team has the unique distinction of having played continuously in the top tier of the German football league system since the founding of the club at the end of World War I. It is the only team that has played in every season of the Bundesliga since its foundation in 1963«

Visca el Barça i Visca Catalunya

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster