Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, danskerne kørte flot (undtagen måske lige Cort til sidst). Og Sagan må for min skyld gerne vinde VM hvert år resten af karrieren. Selvom det nok bliver tæt på umuligt næste sæson. Uden tvivl den hårdeste VM-rute, jeg har set.

Billede
Spoiler
Vis
Billede
Billede
Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Giant-Castelli lukker og slukker efter denne sæson. Virkelig en skam for dansk cykelsport. Det betyder også at ryttere som Mikkel Bjerg, Jakob Egholm og Julius Johansen skal finde et andet hold at køre for i næste sæson.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Rigtig god video af løbets sidste 4 kilometer, hvor man virkelig kan se, hvor mange kræfter Sagan rent faktisk brugte på at køre med i udbrud. Først da Ben Swift (eller var det Peter Kennaugh) og Alexey Lutsenko forsøgte at stikke på nedkørslen, og derefter da Rigoberto Urán og (hvad jeg tror var) en tysker (som sandsynligvis var Simon Geschke) forsøgte at stikke nede på det flade.

De fleste udlægninger får det til at lyde som om, at Sagan først dukkede op de sidste 500 meter af løbet, men han var ret vigtig i forhold til at holde det lille felt samlet henimod spurten. Hvor er han dog bare ufatteligt stærk!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hektisk afslutning. Det var ærgerligt, at vi ikke fik den set live. Sagan gør rigtig nok et stort stykke arbejde. Og så viser videoen også, at Corts hovsa-angreb slet ikke var så dumt. Hvis Gaviria (tror jeg) havde kørt med eller Bettiol ikke havde ofret sig for Trentin, så kunne det godt have holdt hjem.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Der tegner sig vist efterhånden et billede af, at Gianni Moscon er feltets største røvhul. Det var i øvrigt Reichenbach, der gjorde opmærksom på Moscons racistiske udtalelser mod Reza tidligere på sæsonen. Jeg håber, at det er tilfældigt at det nu er ham det er gået ud over, for hvis der er tale om en hævnaktion, så bør Moscon ikke have en plads i feltet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis Reichenbach taler sandt, så er det meget værre end det doping som Moscon åbenlyst også er propfyldt med.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Søren Kragh Andersen er virkelig fantastisk. Der kan ikke gå lang tid før han får sin første store sejr.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Brosten i næste års Tour de France. Men ingen lang enkeltstart, så det er ikke sikkert, at Dumoulin deltager.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Uden at drage en klokkeklar konklusion allerede, så er det lige lommet frem at Froome er blevet testet positiv undrr dette års Vuelta med et for højt indhold af salbutamol. Er ingen ekspert, så ved ikke lige hvad stoffet er, og gør, men det er der sikkert andre herinde der ved.


Spændende hvad der sker i hvert fald!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cykling

Indlæg af Skydefinten »

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/k ... iv/6957475
Salbutamol er et stof, der findes i astma-medicin, som den engelske cykelrytter har tilladelse til at bruge – MEN: I den urinprøve, som Chris Froome gav 7. september efter fjerdesidste etape af Vueltaen, var der dobbelt så meget af stoffet, som det er tilladt.

Grænsen ligger på 1.000 nanograms pr. milliliter.

Også det internationale cykelforbund (UCI) har onsdag morgen bekræftet sagen. Forbundet skriver, at den såkaldte B-prøve også viser samme resultat, og at sagen nu fortsætter efter 'normale procedurer i forhold til UCIs anti-doping-regler.

Chris Froome skulle 20. september være blevet underrettet om prøvens resultat. UCI meddeler, at man ikke har yderligere bemærkninger om sagen på nuværende tidspunkt.
"Min astma blev værre under Vuelta'en. Derfor tog jeg en tårnhøj dosis, som kunne fjerne hundeallergi fra hele Jylland".
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Vaerd at bemaerke er, Froome tabte tid og var i kaempe problemer på etapen den 6. September. Den 7. fulgte han med Alberto og tog tid på Nibali. Suspekt? Ja meget, ligesom hele skyholdet, der lugter langt vaek af organiseret doping. Ligesom US Postal.

Men bliver de beskyttet af alle og enhver indenfor cykelsporten? Ja. Som Michael Rasmussen siger, han kommer fri og holdlaegen får skylden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det her er en ret god opsummering, hvis man er interesseret i sagen. Jeg har svært ved at se Froome undgå en eller anden karantæne, i hvert fald i nogle måneder, men man ved aldrig med cykelsporten.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Froomes kommentarer om sagen er godt nok latterlige. "Det her er meget anderledes end alle andre sager." Ja goddaw do ...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jimmi Elers, læge hos Anti Doping Danmark, er ikke i tvivl. Tony Martin er sur.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det virker som om gråzonedoping er en del af Skys marginal gains-tilgang. Ræsonnementet er, at hvis man lovligt må tage et præstationsfremmende middel op til en grænse eller under særlige omstændigheder, så skal man gøre det. Et godt eksempel er Wiggins' Triamcinolon-indsprøjtninger, som reelt var doping, men ikke et decideret brud på reglerne.

Nu viser det sig så, at Froome har indtaget mere Salbutamol end han måtte, sikkert fordi han normalt tager lige til grænsen af det tilladte, men kom så til at overdrive, fordi Vuelta-sejren var på vippen. Desværre kan Cookson ikke længere hjælpe med at feje den slags ind under gulvtæppet, og så ser det heldigvis ud til at få konsekvenser.

I øvrigt er det værd at bemærke, at Froome - så vidt jeg husker - ikke nævner astma én eneste gang i sin selvbiografi. Det blev først offentligt kendt for et par år siden. Det ville ikke overraske mig, hvis astmaen er et fordækt marginal gains-fupnummer. Han har jo også fået prednisolon imod astmaen, så det bliver udnyttet til det yderste.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster