La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af !Option »

Bager skrev:
Skydefinten skrev:Godmorgen Bager:)

Den sluttede nok for sent.
Morgen :)

Jeg FORLANGER en forsidehistorie! :P
Som trøst kan jeg fortælle at det blev nævnt i Sporten på Go' Morgen P3 :lol:
Rey Abi!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Flax_Generous skrev:
Storken skrev:Jeg har lige beregnet de to holds expected goals med udgangspunkt i Michael Caleys tal fra twitter. Det er nok den mest præcise variant af expexted goals, som er offentlig tilgængelig. Tallene er uden straffespark.

Barcelona
xG for: 10,6
xG imod: 3,5
xG difference: +7,1

Real Madrid
xG for: 13,7
xG imod: 3,7
xG difference: +10
Vildt nok. Ikke mindst når den faktiske målforskel er +15 for Barca og +4 for Real (med straffespark).
Det skal siges, at den faktiske målforskel har en betydning, når det kommer til styrkeforhold. Det vil sige, at sandheden nok befinder sig et sted i mellem de to parametre (xG og faktiske mål).

Der er dog ingen tvivl om, at vi har været ret heldige, men Real Madrid har været tilsvarende uheldige. Det skal vi kun glæde os over. De to hold er så tæt på hinanden rent styrkemæssigt, at held huftigt kan blive tungen på vægtskålen, når det kommer til at finde ligavinderen.
Hvor går grænsen mellem held og egenskaber egentlig? En ting er jo at producere de store chancer, men det er noget helt også at skulle afslutte dem.

Et hold med dygtige playmakere vil vel ofte komme i mange gode og farlige positioner, men hvis man ikke har dygtige spillere til at afslutte - og her vil jeg jo mene, at man statistisk kan argumentere for at Benzema, Bale og Cristiano ikke er ligeså gode, som deres navne ellers indikere - så hjælper det jo lige lidt.

De var måske fortrinsvis uheldige lige netop i går, men forestil dig at vi ikke havde haft Messi med, men så måske i stedet havde haft en Isco, en Modric eller en Kroos til at skabe chancerne, som Luis Suárez så skulle stå for at afslutte. Så uskarp som han har været det sidste halve års tid, ville jeg jo ikke mene at der var tale om uheld, når han så ikke scorede. Det samme synes jeg i store træk godt kan siges om Benzema og Bale, dog i mindre grad om Ronaldo.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Messi er i hvert fald ikke bare heldig. Han har været meget mere træfsikker end gennemsnittet i årevis. Så det er ikke overraskende, at Barca får flere mål end statistisk forventet fra ham.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Pheww, så fandt jeg endelig RM Jinx'et!
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

klogfyr skrev:Ligaen er på ingen måde afgjort, men Real er satme allerede under pres. Allerede nu har de ikke råd til at sætte særlig mange point til. Og de mangler stadig at møde de store hold minus Valencia som de har mødt. Det er sgu dejligt.
Præcis! Og pres i real plejer at kunne føre til sjove ting.

Men der lang vej igen. Vi har dog fået et behageligt forspring hvor vi pludseligt kan smide point ude mod dem og atm (f.eks.) uden at vi vil være på røven.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af B-Freak »

Frygter egentlig ikke kampene i mod Real og Atm.
Synes vi viste sidste år at vi godt kan sætte os op til de kampe, hvorimod vi tabte mesterskabet til de små hold.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Hvor går grænsen mellem held og egenskaber egentlig? En ting er jo at producere de store chancer, men det er noget helt også at skulle afslutte dem.

Et hold med dygtige playmakere vil vel ofte komme i mange gode og farlige positioner, men hvis man ikke har dygtige spillere til at afslutte - og her vil jeg jo mene, at man statistisk kan argumentere for at Benzema, Bale og Cristiano ikke er ligeså gode, som deres navne ellers indikere - så hjælper det jo lige lidt.

De var måske fortrinsvis uheldige lige netop i går, men forestil dig at vi ikke havde haft Messi med, men så måske i stedet havde haft en Isco, en Modric eller en Kroos til at skabe chancerne, som Luis Suárez så skulle stå for at afslutte. Så uskarp som han har været det sidste halve års tid, ville jeg jo ikke mene at der var tale om uheld, når han så ikke scorede. Det samme synes jeg i store træk godt kan siges om Benzema og Bale, dog i mindre grad om Ronaldo.
De allerbedste spillere afslutter en anelse bedre på deres chancer end den gennemsnitlige spillere. Det er måske 10-20% flere mål fra de samme chancer generelt set. Førnævnte expected goals model prøver at tage højde for dette, hvorfor tallene ikke bør undervurdere Barcelona på lang sigt.

Der vil dog ikke være en særlig stor forskel på Barcelona og Real Madrid, når det kommer til afslutningsfærdigheder. Real Madrid har historisk set været ret træfsikre, selvom man ikke skulle tro det for tiden.

Luis Suarez er rigtig nok i en bølgedal for tiden, men han er faktisk en de bedste afsluttere historisk set. Jeg tror nu nok, at han skal få scoret en del mål fremadrettet, da han stadig kommer frem til chancerne.

Flax_Generous skrev:Ja, Messi er i hvert fald ikke bare heldig. Han har været meget mere træfsikker end gennemsnittet i årevis. Så det er ikke overraskende, at Barca får flere mål end statistisk forventet fra ham.
Det tager de mest avancerede expected goals modeller højde for. De tildeler simpelthen et skud fra Messi en større chance for at gå i mål end gennemsnitligt set.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Det tager de mest avancerede expected goals modeller højde for. De tildeler simpelthen et skud fra Messi en større chance for at gå i mål end gennemsnitligt set.
Tager Caley højde for den slags?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Storken skrev:Det tager de mest avancerede expected goals modeller højde for. De tildeler simpelthen et skud fra Messi en større chance for at gå i mål end gennemsnitligt set.
Tager Caley højde for den slags?
Ja.

Du kan læse hans metode her (bliver beskrevet under "Player Finishing Skill"):
https://cartilagefreecaptain.sbnation.c ... cted-goals

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Michman »

Hvad er det der går galt for Real? 3 kampe på hjemme bane uden sejr?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Isco siger at holdet bliver nervøse hjemme, hvis de ikke kommer godt fra start. Krævende og forvent publikum.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af zqa »

Og de får 1 mil om ugen. Stærkt.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af JonasV »

Billede

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Vi skal være rigtig glade for de syv point. Men vi har været ret heldige siden supercuppen, synes jeg. Det kunne godt blive en grim sæson.
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster