1 - Marc-André ter Stegen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg havde en kort periode med tvivl (lige da han tog over efter bravo), men siden årskiftet har han været fremragende. Tæt på den perfekte målmand for os.

Man kommer stadig til at se fejl fra ham pga måden han spiller, men han betaler det tilbage gange 10 med da han hjælper holdet med at spille sig ud af pressede situationer. Og så sætter han nogle dejlige angreb op med følte afleveringer ud på kanten og op midt i banen.

Jeg tror forresten at den største grund til at folk har været usikre er hans noget flyvske stil (sweeper keeper) og så det at han har en tendens til at stå helt stille når han ikke mener han kan nå et skud. Det får det nogle gange til at se ud som om han ikke registrer bolden eller gider gå efter den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg anser stadig ter Stegen som en slet og ret gennemsnitlig målmand, hvis vi måler ham på de helt klassiske parametre. Jeg synes ikke at han på stregen eller i feltet er noget specielt, og jeg synes ikke at han har flyttet sig på de punkter siden han ankom. Hans eneste reelle kompetencer, er hans tekniske kunnen og pasningsspil.

Det er positiver os i rigtig mange situationer, men jeg savner ofte Bravos autoritet i feltet og vanvittige refleksredninger. Ter Stegen hiver dem af og til ud af ærmet, men jeg er overbevist om, at Bravo generelt reddede vores røv oftere end ter Stegen har gjort, gør eller nogensinde kommer til det.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Kritikken var berettiget. Han var ikke god i starten, og man skal kritisere spillerenen præstation, det blev gjort.

De fleste vidste jo godt hvor det bar hen med ham, men det ændrer ikke på at vi tager en kamp af gangen og kritiserer fra kamp til kamp. Det gør mand.
Hvis man køber folk med potentiale, så må en underlæggende antaglelse være, at de skal have tid. Og tid betyder oftest svingende præstationer.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af emo »

Ja, og svingende præsentationer, giver kritik. Sådan er det.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Skydefinten »

Så gerne, at han kom ud og greb et hjørnespark engang i mellem :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af emo »

I modsætning til Blau synes jeg at han er ret gode inde på stregen og en vild shot-stopper.

Men han er svag i luften og han er rigtig svag i at dirrigere og styre sit forsvar.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Han er ikke den bedste i luften omend han gør det ok. Jeg forstår dog ikke hvordan du ved at han er "rigtig svag i at dirrigere og styre sit forsvar."?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:Han er ikke den bedste i luften omend han gør det ok. Jeg forstår dog ikke hvordan du ved at han er "rigtig svag i at dirrigere og styre sit forsvar."?
Det er af hvad jeg kan se fra kampene. Jeg ved det ikke bedre end det jeg ser, så det er min antagelse af det jeg ser at han er svag til den del af spillet også.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Den fornemmelse deler jeg overhovedet ikke. Men ok det er ikke til at vide og det bliver hurtigt meget subjektivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af !Option »

Syntes også han har vist en opadgående formkurve længe efterhånden. Som det også bliver påpeget kommer han til at se dum ud i nogle enkelte situationer, men det skal nok begrundes med hans spillestil.

Generelt set er han vel en ret uortodoks målmand. Se fx den stående parade han laver med hånden mod Eibar. Det er ikke en type redning man typisk ser fra en keeper.

Mht. at dirigere forsvaret tror jeg sproget kan være en barriere, men det er mig bekendt også noget han arbejder ret intenst på at forbedre. Desuden har han også Samuel "The Beast" Umtiti til at bosse den foran ham :grin:

Jeg tror ikke vi pt. kan finde et bedre match nogen steder set på en overall vurdering.
Rey Abi!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af miklas1911 »

Jeg er også efterhånden ved at være ret tryg ved at have ham som sidste skanse. Dele af vores forsvar (læs: især Pique) er ikke startet sæsonen vanvittigt godt, men Ter Stegen har holdt os fra at komme bagud eller få udlignet mange gange i én mod én situationer eller med vilde refleksredninger. Og måske (!) med undtagelse af Neuer findes der ikke en målmand, der er bedre med fødderne, hvilket er fundamentalt for vores opbyggende spil. Han er kun 25, hvilket stadig er relativt ungt for en målmand, og han har "kun" været hos os i 3 sæsoner (nyt land, nyt sprog, ny spillestil), hvor han især den første sæson, men også den anden sæson ikke fik vanvittigt meget spilletid (og i hvert fald ikke særligt meget fast spilletid), så jeg synes at det giver fin mening, at han først for alvor er begyndt at finde sit niveau på nuværende tidspunkt. Og jeg synes, at han har været helt forrygende siden starten af ligaen - en stor del af fortjenesten for, at der kun er scoret 2 mål mod os i liga/cl, tilhører i min optik Ter Stegen. Både direkte i form af hans redninger, men også den inddirekte værdi i, at bagkæden ved, at hvis de bliver fanget højt oppe, eller hvis de giver modstanderen plads til at afslutte, eller hvis de er pressede i opspillet, så har de en sikker skanse nede bagerst. Det betyder utroligt meget for et forsvar; man har set det med Bayern, når Neuer har været bedst, og man ser det også nu med hold som United og City. Kan ikke komme på en eneste målmand, jeg hellere ville have på kassen i Barca for tiden end Ter Stegen.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

As Neuer is injured, Bayern München are interested in signing Ter Stegen. Cillessen could be an alternative. [md]
Hold jer væk fra MAtS! Men Cillessen kunne i måske godt købe... Vi må have en ung der kunne blive anden målmand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
As Neuer is injured, Bayern München are interested in signing Ter Stegen. Cillessen could be an alternative. [md]
Hold jer væk fra MAtS! Men Cillessen kunne i måske godt købe... Vi må have en ung der kunne blive anden målmand.
Altså, kan vi få 40-50 mio. euro for MAtS, ville jeg sgu sælge ham til Bayern og så gå all in på Donnarumma eller de Gea. de Gea har et år tilbage af sin kontrakt til sommer, og hans spanske kæreste vil gerne have ham hjem til det spanske, så hvis vi kan det, skal vi da bare sælge MAtS. United og Mourinho har selv sagt, de ikke vil holde på spillere, som ikke vil være der 100 procent.

Vores defensiv ville blive så vild med de Gea som sidste skanse.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Du glemte fm-mode over ;-)

Jeg gider ikke donna. De Gea skulle da være velkommen men chancerne for det er ligeså store som at bayern henter MAtS.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Tello »

Fuck Bayern og deres støvsuger der suger alt tysk kvalitet til sig.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster