La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Ronaldinho »

Storken skrev:
Ronaldinho skrev:Men hvorfor rose ham? At "verdens bedste" fodboldspiller ikke kan score, når han har 12 afslutninger inden for feltet er da utroligt ineffektivt.
Jeg synes jo folk er alt for unuanceret, når angribere brænder deres chancer i løbet af en kamp. Det er simpelthen en kvalitet, at de overhovedet kommer frem til chancerne. Der er bare rigtig mange tilfældigheder involveret, når det kommer til afslutningernes udfald. Adan havde eksempelvis en fantastisk kamp i dag på stregen.

Jeg har sagt det før, men jeg gentager det lige: Ronaldo er ikke en rigtig dygtig fodboldspiller, fordi han afslutter effektivt. Ronaldo er en rigtig dygtig fodboldspiller, fordi han kommer frem til mange chancer.
Men hvad er en chance? Er det fx der hvor han glider i skudøjeblikket, for den tæller jo med i statistikken. Eller den hvor han høvler den 20 meter over mål? Ja, det er flot af ham at komme frem til så mange chancer, men når han kun rammer målet på 2/12 chancer mister bedriften lidt sin betydning. Messi havde fx 8 skud, 7 inden for rammen og 4 mål mod Eibar. Det er kvalitet. Men 2/12, not so much.
Ronaldinho Gaúcho

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Ronaldinho skrev:
Storken skrev:
Ronaldinho skrev:Men hvorfor rose ham? At "verdens bedste" fodboldspiller ikke kan score, når han har 12 afslutninger inden for feltet er da utroligt ineffektivt.
Jeg synes jo folk er alt for unuanceret, når angribere brænder deres chancer i løbet af en kamp. Det er simpelthen en kvalitet, at de overhovedet kommer frem til chancerne. Der er bare rigtig mange tilfældigheder involveret, når det kommer til afslutningernes udfald. Adan havde eksempelvis en fantastisk kamp i dag på stregen.

Jeg har sagt det før, men jeg gentager det lige: Ronaldo er ikke en rigtig dygtig fodboldspiller, fordi han afslutter effektivt. Ronaldo er en rigtig dygtig fodboldspiller, fordi han kommer frem til mange chancer.
Men hvad er en chance? Er det fx der hvor han glider i skudøjeblikket, for den tæller jo med i statistikken. Eller den hvor han høvler den 20 meter over mål? Ja, det er flot af ham at komme frem til så mange chancer, men når han kun rammer målet på 2/12 chancer mister bedriften lidt sin betydning. Messi havde fx 8 skud, 7 inden for rammen og 4 mål mod Eibar. Det er kvalitet. Men 2/12, not so much.
Det er lidt af en kliche, men Ronaldos mange afbrændere er årsagen til hans succes. Hans styrke er simpelthen at komme frem til en fandens masse chancer, hvor han så brænder 7 ud af 8.

Messi er bare et unikum. Han scorer med samme frekvens på en afslutning uden for feltet, som der generelt bliver scoret på afslutninger i fodbold (9% af gangene).

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Jeg har lige beregnet de to holds expected goals med udgangspunkt i Michael Caleys tal fra twitter. Det er nok den mest præcise variant af expexted goals, som er offentlig tilgængelig. Tallene er uden straffespark.

Barcelona
xG for: 10,6
xG imod: 3,5
xG difference: +7,1

Real Madrid
xG for: 13,7
xG imod: 3,7
xG difference: +10

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:Jeg har lige beregnet de to holds expected goals med udgangspunkt i Michael Caleys tal fra twitter. Det er nok den mest præcise variant af expexted goals, som er offentlig tilgængelig. Tallene er uden straffespark.

Barcelona
xG for: 10,6
xG imod: 3,5
xG difference: +7,1

Real Madrid
xG for: 13,7
xG imod: 3,7
xG difference: +10
Vildt nok. Ikke mindst når den faktiske målforskel er +15 for Barca og +4 for Real (med straffespark).

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:
Storken skrev:Jeg har lige beregnet de to holds expected goals med udgangspunkt i Michael Caleys tal fra twitter. Det er nok den mest præcise variant af expexted goals, som er offentlig tilgængelig. Tallene er uden straffespark.

Barcelona
xG for: 10,6
xG imod: 3,5
xG difference: +7,1

Real Madrid
xG for: 13,7
xG imod: 3,7
xG difference: +10
Vildt nok. Ikke mindst når den faktiske målforskel er +15 for Barca og +4 for Real (med straffespark).
Det skal siges, at den faktiske målforskel har en betydning, når det kommer til styrkeforhold. Det vil sige, at sandheden nok befinder sig et sted i mellem de to parametre (xG og faktiske mål).

Der er dog ingen tvivl om, at vi har været ret heldige, men Real Madrid har været tilsvarende uheldige. Det skal vi kun glæde os over. De to hold er så tæt på hinanden rent styrkemæssigt, at held huftigt kan blive tungen på vægtskålen, når det kommer til at finde ligavinderen.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Bager »

Hvad sker der lige for at ekstrabladet ikke nævner RMs nederlag på deres hjemmeside? Især nu hvor der var en dansker på Betis' hold - Durmisi. Kun mig der synes det er spøjst?
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Skydefinten »

Godmorgen Bager:)

Den sluttede nok for sent.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af zqa »

Det var sgu da en fin nyhed at skulle stå alt for tidligt op til!!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Bager »

Skydefinten skrev:Godmorgen Bager:)

Den sluttede nok for sent.
Morgen :)

Jeg FORLANGER en forsidehistorie! :P
Visca el Barca

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Tello »

Hvor er det lækkert!

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

La Liga 2017/2018

Indlæg af JonasV »

Det er som om, min morgenkaffe smager endnu bedre end den plejer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Hold kæft hvor er det sjovt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af SparetireDad »

Jeg har af en eller anden grund sovet meget bedre i nat, end jeg har gjort i månedsvis. Det er ikke engang gas.

Det var nemt at vågne i dag. Kom hurtigere ud af sengen. Smilede. Havde lyst til at synge lidt. Jeg får en rigtig god dag, kan jeg mærke.

Livet er skønt pt.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af B-Freak »

Helt ærligt, er folk så færdige med at nævne hvor nemt et program vi har haft? Haha
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af klogfyr »

Ligaen er på ingen måde afgjort, men Real er satme allerede under pres. Allerede nu har de ikke råd til at sætte særlig mange point til. Og de mangler stadig at møde de store hold minus Valencia som de har mødt. Det er sgu dejligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster