Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Skidt pyt med Coutinho. Vi afværgede at smide 60+ efter denne her omvandrende tragedie. Det eneste der glæder mig lige nu.


Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Xavi6Smede »

Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Altså, jeg forstår godt hvad Ronaldinho mener, og kan faktisk ikke se det selvmodsigende i det han skriver om stat spiller...
Hvordan kan en spiller være en ikke-stats spiller, men samtidig have gode stats? En ikke-stats spiller er jo netop en, der ikke har mange mål og assists. Han bidrager i stedet på en måde, som stats ikke opfanger.

Jeg kan da også mene, at stats ikke altid opfanger Messis genialitet...
Bingo, og der skulle sætningen så bare slutte... see, not hard.
Du vil altså kalde Messi en ikke-stats spiller?

Lol
Hehe, du sagde at stats ikke altid opfanger Messis genialitet... what so, you mean - Messi stats spiller eller ikke?

Stork?
Messi er da en stats spiller, når han har 50 mål og 20 assists per sæson. Det er uanset om stats indfanger hele hans genialitet eller ej. Han vil aldrig gå under radaren for folk, der kigger på stats.

Iniesta har derimod aldrig været en stats spiller, men han var alligevel ret vild for nogle sæsoner tilbage. Han kunne sagtens være gået under radaren, hvis man udelukkende kiggede på simple stats.
Lemar lavede 19 assists/mål i 26 kampe, Iniesta lavede lavede 19 assists/mål i 2013, og han spillede ca 600 minutter færre :grin:

Jeg vil bestemt også mene Lemar var en af de største profiler for Monaco i sidste sæson, stort set en ligeså stor profil som B. Silva.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Billede
'Not one, not two... Zero signings'
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Mkj 77 »

Norbit skrev:HOVEDPINE OFFICIELT SLUT.
Hovedpine officielt startet....

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev:Aha, Stork mener Messi er en stats spiller!

Jeg mener ikke at stats fortæller hvilken spiller Messi er, selvom han har gode stats...

Altså, full circle back, til Rinaldinho's premise..
Det er jo her vi er uenige. I mine øjne kan man ikke være "ikke-stats spiller", hvis man har de bedste stats i verden (det har Messi). Det kan sagtens være, at stats undervurderer Messi en smule, men han vil stadig være en stats spiller.

En ikke stats-spiller skal hovedsageligt bidrage på en måde, som stats overhovedet ikke opfanger. Og det er nærmest kun forsvarsspillere og ekstreme holdspillere, der vil gå under den kategori. Lemar er derimod en kreativ spiller, hvilket stats opfanger ret godt.

Det skal dog siges, at mål og assists stats er ekstremt misvisende for den enkelte sæson. Man skal have nogle former for underliggende stats, hvis man vil udlede noget om en spiller over så kort tid.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Omkring anvendeligheden af mål og assists stats:
Lemar havde 10 assists i sidste sæson, hvor de 6 af dem stammede fra indlæg eller dødbolde. Det er den slags vi aldrig scorer på, så det er ikke specielt brugbart.

Derudover scorede han 9 mål på 58 skud, hvorfra de 39 af dem var uden for feltet. Han har nok været lidt heldig, hvilket kendetegnede Monacos skytter i sidste sæson.

Lemar er ikke dårlig eller noget, men €100 mio havde været grotesk.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg glæder mig allerede til at se de samme idioter (tror desværre ikke de bliver væltet) forsøge at redde holdet i januar når det hele er faldet fra hinanden...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg glæder mig allerede til at se de samme idioter (tror desværre ikke de bliver væltet) forsøge at redde holdet i januar når det hele er faldet fra hinanden...
Jeg tror først korthuset vælter, når Messis niveau daler. Han holder på egen hånd det her hold oven vande. Vi er i sandhed et hold bestående af en masse middelmådighed, men verdens bedste spiller gør bare en kæmpe forskel.

Jeg vil tro, Messis tilstedeværelse næsten fordobler vores chancer for at vinde Champione League sammenlignet med et habilt alternativ. Det er helt vildt, hvor meget han tilfører til det her hold.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af JonasV »

Bye bye, Bart.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Så sluttede transfervinduet. Jeg synes, at det man (ikke) har fortaget sig er DYBT kritisabelt. Her er hvorfor:

Centerback: Her har vi nu Piqué, Umtiti, Mascherano og Vermalen. Mascherano er fin nok, men han kommer nok ikke til at spille så stor en rolle som tidligere. Så har man netop fået Vermalen tilbage fra lejeophold i Roma, hvor han - surprise surprise - brugte alle kampe undtagen en 10 stykker på bænket eller som skadet. Ham kan - og har man aldrig kunnet - regne med. Så rent effektivt har vi kun tre CBs. Hvorfor er det, at man ikke har hentet en ny CB? Eller som minimum beholdt Marlon? Det kommer til at koste os.

Midtbanen: Her har vi nu - og hold nu fast - Iniesta, Busquets, Rakitic, Gomes, Rafinha, Roberto, Paulinho, Dennis Suarez og Alena. Vi har 9 spillere til 3 pladser. Det er alt for meget. Man købte Gomes sidste år til 35 mio euro, men han har ikke været to potter pis værd. Så har man købt Paulinho for en formue - 40 mio euro - og må derfor forventes at spille en stor rolle - manden er allerede 29. Rafinha har i en alder af snart 25 aldrig spillet en faktor for os. Hvorfor man har beholdt ham er mig en gåde. Manden har aldrig vist noget ekstraordinært. Roberto bliver langsomt bedre og bedre for hver sæson. Jeg tror på, at han får en god sæson, men er der spilletid? Det samme kan siges om Dennis Suarez, men spilletiden bliver formentlig endnu mere sparsom. Alena burde have været lejet ud. Jeg spår ham meget lidt spilletid i år. Han har brug for at udvikle sig.

Angrebet: Her har vi Messi, Suarez, Dembélé, Alcacer, Deulefeo og Turan. Da vi ikke længere kunne formå at beholde Neymar, har man fundet en erstatning i en 20-årig halv-ukendt franskmand. Det er ikke godt nok overhovet. Manden er sikkert et stort talent, men som erstatning for en af verdens bedste kan han ikke fylde skoene de første 2-3-4 år. Alcacer forventer jeg skyder hul i luften som altid. Han er ikke god nok - så simpelt kan det siges. Deulefeo har aldrig vist det tilstrækkelige niveau til at være andet end reserve. Jeg håber, at han kan udvikle sig meget i løbet af sæsonen. Så er der Turan, som aldrig har bidt sig fast. Til gengæld har han bidt i meget andet. Han virker ikke til at være i bare nogenlunde form. Det virker ikke til, at man satser på ham baseret på fordelingen af spilletid hidtil. Men han er stadig i klubben.

Alt i alt virker det slet ikke som en særlig velsammensat gruppe. Som Xavi siger, så er nogle af de spillere som forventes spilletid, ikke egnet til Barcas spillestil: Gomes, Paulinho og Alcacer. Vi har alt for mange midtbanespillere (som ikke har niveauet), for få centerbacks og ikke nok kvalitet i angrebet.

Hvad den sportslige ledelse har tænkt er for mig en gåde. Der har været et hav af rygter om hvad de har foretaget sig og hvad de ikke har fortaget sig. Nu er vinduet lukket. De sagde for få dage siden, at man arbejdede på fire spillere. Man har fået én - Dembélé, som formentlig først kan begynde at hjælpe os rigtigt om 1-2 sæsoner. Busquets, en af anførerne, udtalte, at der manglede noget på holdet. Jeg ser frem til deres forklaring - og ikke mindst hvordan det går det mistillidsvotum Benedito netop har sat igang.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ret enig bager.

Forsvar: Bedre starter - dårligere bredde centralt.

Midtbane: Alt for mange spillere og taktisk skal der findes noget der får det bedste ud af dem. Det går f.eks. ikke at rak og ini render rundt og skal lege boks til boks. Hvis det er planen så spil roberto og paulinho.

Angrebet: Markant dårligere. Meget mere pres på Messi nu. Og Dembele for den sags skyld da han skal levere fra starten. Dølle og Denis (som jeg tror vil blive spillet på kanterne) er dog gode at have.

Der er et kæmpe pres på valverde. Han har ikke MSN til at afgøre det for ham og der skal virkelig arbejdes med holdet. Men jeg tror det bliver svært. Ligaen kan vindes hvis vi finder et stabilt niveau men jeg ser os ikke have en chance i cl. Vores topniveau tror jeg ikke bliver højt nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Jeg vil faktisk sige, at det måske var fornuftigt nok ikke at signe nogle spillere i sidste desperate minut. For hvad så? Havde vi så betalt 80 millioner euro for Di Maria? Det ville jo være en elendig handel. Coutinho virkede uopnåelig at få til klubben, så det er jo en svær situation. De skulle nok have cuttet ham før, og så fået solgt noget på midtbanen istedet og have købt Seri.

Mht. Valverede synes jeg ikke han er mere presset end før. Han kom til med Neymar, som smuttede og den sportslige ledelse har ikke forstærket holdet, som de burde have gjort. Det kan han altid hive frem i nogle indirekte udtalelser.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Jeg er glad for, at ledelsen ikke lavede et panikkøb. Jeg er sikker på, at de prøvede, men gjorde det trods alt ikke. Det skal de have ros for. De har så fucket så meget andet op, at det ikke betyder noget, så de skal bare ud. Så må vi se hvor langt Messi kan tage os. Vi er mere end nogensinde afhængig af ham.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

Pt. fører vi ligaen og vi ved faktisk ikke hvad vi har købt før vi har set dem i aktion. Vores holds spillemæssige kvalitet kan være ligegyldig, hvis man ikke har den rette mentalitet. Valverde ved nu hvad han har at gøre med, og det er nu han for alvor skal testes. Hvad bliver vores galla-opstilling? Hvordan klarer vi os mod Atletico, Real, Juventus osv? Hvordan bliver Dembele, Semedo og Paulinho brugt, og hvordan kommer det til at gå? Så længe vi vinder vores kampe, så længe kan vi være rolige. Selvom man er skuffet pt, så kender vi først holdets sande kvalitet når der er gået lidt tid. Mens vi har haft MSN har Real vundet flere CL end os, så selvom vi måske på papiret er svækket, så skal der måske en større omvæltning til for at skabe noget godt nyt. Men kun kampene kan give os det svar. Men indtil videre så har vi kun tabt en - for mig ligegyldig - supercup.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Jeg siger det igen; vi vinder ligaen i år.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster