Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Trap er uendeligt fucking ringe. Magen til talentløst lort skal man seriøst lede længe efter.
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

XXXTentacions nye album er jo ikke hiphop som sådan. Han forsøger sig nok nærmere med noget der minder om Paramore med rap til. Et album om depressioner osv, men er han ikke også kun 17-18 eller noget? Han var dog god til at skabe hype om sit navn, og Look at me blæste jo helt vildt op på de sociale medier.

Vil ikke sige noget ondt om Future. Manden er vild, som i vild. Det er autotune, lean rap, "mumble rap" og hype, men hold kæft hvor er han konsistent. Den ene banger efter den anden, samarbejde med Jay, Kendrick, et helt album med Drake osv. Lige pt. er bølgen Migos, men det Migos laver lige nu med features og bangers, det har Future haft gang i længe.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Musik

Indlæg af A$AP »

Future er manden, når det kommer til det musiske.

Lil B ses måske for mange, som en ''troll eller ''meme-rapper'' men han har virkelig åbnet mange døre for mange kunstnere der blomstre op i dag, og har blomstret op, siden han for eksempel udgav albummet ''I'm gay''. For eksempel folk som Young Thug, Lil Uzi, Yachty osv. Han var virkelig forud for sin tid.

Nedenstående first week projections fortæller måske om, hvor store de to faktisk også er, specielt Lil Uzi Vert. Jeg kan personligt godt lide de to og deres musik, og også Lil B for den sags skyld, en del af det, i hvert fald. Nu var Kendrick Lamar også ude, at poste XXXTentacion's album, som ikke sker særligt meget. Lige bestemt disse tre synes jeg alle er solide kunstnere, med store fanbaser, der gode til lige præcis det de gør. Det er en af de gode ting ved Hip-hop i dag, det er så varieret, forskelligt og åbent.

Men ja, når det er sagt, så er der også virkelig meget lort der dukker op her og der, får store følger på sociale medier og via den vej kommer frem i søgelyset, folk som vitterligt ikke har noget forstand på musik, eller har noget specielt at byde på.

Det er virkelig gode tal for de to. Albummene var også meget ala det jeg havde forventet. Specielt Luv is rage 2. XXX's album fandt jeg også interessant, i takt med hele albummets tema, vibe og budskab. Er man godt bekendt med de to og deres musik, så bliver man ikke skuffet.
First week sales projections

Lil Uzi Vert - 120k copies
xxxtentacion - 70k copies

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Trap er uendeligt fucking ringe. Magen til talentløst lort skal man seriøst lede længe efter.
Du ved jo ikke engang hvad det er.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

@A$AP

Jeg kan egentlig godt lide Lil Uzi Vert og Lil B, så det var ikke for at angribe dem generelt. Jeg synes bare ikke, at deres nye udgivelser er konsistent gode. Numrene svinger simpelthen for meget i kvalitet. XXXTentacion har jeg det lidt sværere med. Ikke fordi han lader sig inspirere af emo, men fordi han laver temmelig ringe emo.
Senest rettet af Flax_Generous ons aug 30, 2017 1:49 am, rettet i alt 1 gang.

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg har kun brug for en hiphopper og hans navn er Danny Brown

phpBB [video]

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Danny Brown er rigtig fed. Jeg fortryder meget, at jeg ikke havde Atrocity Exhibition højt på listen over bedste udgivelser sidste år. Det er jo næsten post-punk.

I øvrigt...
MessiPogba skrev:... og kun snakker om salg af stoffer, fester og kællinger...
Hvad er der egentlig i vejen med at lave musik om de bedste ting i livet?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Der var også meget lort i 90'erne og 00'erne. Uendeligt antal ligegyldige gangsta rappere, skrækkelig country-rap og hele crunk-helvedet.

Desuden er nutidens hiphop jo ikke kun Future og Lil Uzi Vert. Kendrick Lamar er exceptionel på alle parametre og hører vel efterhånden til blandt alletiders bedste rappere. Kanye West, J. Cole og Vince Staples er også dygtige og kreative kunstnere, bare lige for at nævne et par oplagte navne.

Jeg vil dog også gerne forsvare Future & co. Jeg er med på, at golden age hip hop fra 80'erne er mere autentisk og rapteknisk og lyrisk overlegent, men moderne trap er i mine ører mere catchy og meget sjovere (i hvert fald nu hvor EDM-indflydelsen er på retræte). Jeg vil helt ærligt hellere høre Futures Mask Off og Thought It Was A Drought end A Tribe Called Quest eller Public Enemy. Det er jo lang tid siden, at hiphop var en særlig udtryksform for afroamerikanere med en eller anden diffus "ånd." Hiphop er i dag i højere grad pop, og på de vilkår holder Future & co.
Jeg er stor, stor Kendrick og J-Cole-fan, men de er jo fra 00'erne. Lamar er for mig en af de allerstørste rappere allerede igennem tiderne pga. hans flow, lyriske evner og tekniske færdigheder til at få det hele til at gå op i en højere enhed. J. Coles story-telling er fantastisk. Og Kanye er jeg også stor fan, især de tre første album, selvom jeg lidt forbander ham væk som manden, der var så meget forud i sin tid, at han med sit 808s-album var med til at starte denne bølge af autotune-mumlende-såkaldte idiotrappere, der absolut ingen færdigheder har som Lil Uzi Vert og hvad fanden alle de her nye såkaldte rappere hedder.

Og jeg kan simpelthen ikke tage Future. Han er for mig en kræftcelle for hiphoppen. Han lever så højt på, at mange af hans beats er vanvittige gode, og det er det, han sælger sit musik på. Fjern beatet, og så har man i min optik endnu en af de her komplet intetsigende rappere, som ikke kan sammensætte to ord sammen, som giver mening. Overvej lige at sætte Tupac op imod 2pac, Eminem, Kendrick, Notorious B.I.G., Jay-Z. Han ville blive fuldkommen jævnet til jordne.

Jeg er simpelthen alt for old school til at høre det her mumlende, ingen-substans lorte rap, som bliver masseproduceret og som bliver anført af en Future, hvis rapfærdigheder er ganske enkelt for ringe. Mange af dem lever ganske enkelt på, at deres beat ofte lyder helt fantastisk og er bangers, som folk kan bange til. Fjern beatet, og de ville være komplet ligegyldgie at høre på. Det er og bliver aldrig rap for mig, hvis du blot mumler og har intet substans i dine tekster.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:Vil ikke sige noget ondt om Future. Manden er vild, som i vild. Det er autotune, lean rap, "mumble rap" og hype, men hold kæft hvor er han konsistent. Den ene banger efter den anden, samarbejde med Jay, Kendrick, et helt album med Drake osv. Lige pt. er bølgen Migos, men det Migos laver lige nu med features og bangers, det har Future haft gang i længe.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Men okay, fjern beatet, og hvad har du så? En snøvlende, talentløs, ikke lyrisk Future, som mest af alt bare skal rappe, at han har et dyrt hus og sælger stoffer? Wtf?

Denne bølge af såkaldte vindblæse-rappere er ganske eneklt skrækkeligt at være vidne til. Det er virkelig frygtindgydende, at alt, hvad pøblen nu til dags vil have, er blot et sindssygt beat, og så bliver du anset som rapper. Det er jo hovedløst.

Selvom mange hiphopfans er efter Drake fordi han er en pussy, så er jeg fan af ham, da han kan decideret rappe, fortælle noget, og få det hele til at stemme overens med beatet. Han har lavet så mange hits nu og rammer sjældent forbi og har været i samtlige genre af hip hoppen og rnb'ens ånd nu og stadigvæk formået at fastholde sit høje niveau.

Han har en fantastisk lyrisk evne til. Sange som Tuscan Leather, Too Much, From Time, Pound Cake, 6PM in New York, Energy, Back to Back, der viser Drake, hvor afsindig dygtig til at kunne tilpasse sig beatet og få det til at stemme overens med beatet og samtidig fortælle noget i sine tekster og har en substans.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:
Tello skrev:Vil ikke sige noget ondt om Future. Manden er vild, som i vild. Det er autotune, lean rap, "mumble rap" og hype, men hold kæft hvor er han konsistent. Den ene banger efter den anden, samarbejde med Jay, Kendrick, et helt album med Drake osv. Lige pt. er bølgen Migos, men det Migos laver lige nu med features og bangers, det har Future haft gang i længe.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Men okay, fjern beatet, og hvad har du så? En snøvlende, talentløs, ikke lyrisk Future, som mest af alt bare skal rappe, at han har et dyrt hus og sælger stoffer? Wtf?

Denne bølge af såkaldte vindblæse-rappere er ganske eneklt skrækkeligt at være vidne til. Det er virkelig frygtindgydende, at alt, hvad pøblen nu til dags vil have, er blot et sindssygt beat, og så bliver du anset som rapper. Det er jo hovedløst.

Selvom mange hiphopfans er efter Drake fordi han er en pussy, så er jeg fan af ham, da han kan decideret rappe, fortælle noget, og få det hele til at stemme overens med beatet. Han har lavet så mange hits nu og rammer sjældent forbi og har været i samtlige genre af hip hoppen og rnb'ens ånd nu og stadigvæk formået at fastholde sit høje niveau.

Han har en fantastisk lyrisk evne til. Sange som Tuscan Leather, Too Much, From Time, Pound Cake, 6PM in New York, Energy, Back to Back, der viser Drake, hvor afsindig dygtig til at kunne tilpasse sig beatet og få det til at stemme overens med beatet og samtidig fortælle noget i sine tekster og har en substans.
For lige at vende den om, hvad havde de beats så været uden Future? Future har næsten på egen hånd givet producere som Metro Boomin og Southside en karriere, lidt ligesom Drake har gjort med 40 og Boi 1Da. Et godt eksempel er 'Iced out my arms' fra Khaleds nye album. Beatet lyder som et Youtube producer beat, men Migos og Future udretter næsten et mirakel med det. Når Future så rapper; "I got a Patek on my arm, I went and iced out my arms" så giver den bare en hype og folk går amok til lortet, meget ligesom Mask Off.

Nu hvor vi er ude i Drake, hvad med beatet på Get it together, Passionfruit, Hold on we're going home, One dance eller Best I ever had? Beatet og et catchy hook udgør de sange. Forskellen er bare Drake's mainstream appeal mod Future's trap. Future, Migos, 21 Savage osv. har bragt de hårde stoffer, ghettoen, hustlen ind i moderne musik.

Future tilpasser sig også beatet, bringer ghettoen ind i mainstream musik og fortæller noget om trap life. Uanset hvor meget man så synes det lyder som; "Drugs, n word, guns" osv. osv. så må man anerkende Future.

Men der er jo også Logic, Joey Bada$$, Jay's 4:44, Kanye, J. Cole, Dave East og A$AP Ferg har også lige smidt et fedt album. Hvis man er til gangster rap, så er der YG der smider sådanne tracks ud fra tid til anden og plus Tribe har næsten lige smidt et album ud. Hiphop har det bedre i dag end for mange år siden hvor det startede op. I mean, alene det at de fylder et stadion op, har halvdelen af pladserne på Billboard listerne osv. siger det hele jo.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Tello skrev: I mean, alene det at de fylder et stadion op, har halvdelen af pladserne på Billboard listerne osv. siger det hele jo.
Volbeat fylder også stadions og hitlister.. det siger ikke rigtig noget som helst. ;-)
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Det siger da noget om Volbeat's succes, like it or not.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

... men mere om hvor dårlig musiksmag pøblen har og mindre at det er et egentligt kvalitetsstempel.
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Det kan godt være de har dårlig musiksmag, men Volbeat er stadig nået meget langt. De har en vis appeal, også selvom det mest er hos pøblen med den dårlige smag.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Jeg er stor, stor Kendrick og J-Cole-fan, men de er jo fra 00'erne.
Øh. For det første udkom deres debutalbum i starten af 10'erne, og for det andet laver de jo stadig musik. Kendrick har lige udgivet det måske bedste album i år - på tværs af alle genrer.
MessiPogba skrev:Og jeg kan simpelthen ikke tage Future. Han er for mig en kræftcelle for hiphoppen. Han lever så højt på, at mange af hans beats er vanvittige gode, og det er det, han sælger sit musik på. Fjern beatet, og så har man i min optik endnu en af de her komplet intetsigende rappere, som ikke kan sammensætte to ord sammen, som giver mening.
Hvis du forventer at få fortalt en poetisk historie om livet i en utilgængelig subkultur, så er Future måske ikke manden for dig. Men det er heller ikke det eneste som hiphop handler om. Hiphop er i høj grad også pop, hvor simple tekster og temaer, singalong omkvæd og catchy melodier er vigtigt. Og hvis der er noget som Future kan, så er det da at levere et vildt hook. Det bedste er selvfølgelig, når lyrik, teknik og melodi går op i en højere enhed (som hos Kendrick), men jeg kan altså sagtens forstå tiltrækningen ved Future og pop-orienteret hiphop. Ja, personligt vil jeg faktisk hellere have et fedt hook over et Metro Boomin-beat end jeg vil høre en eller anden fyr lave svære rim i et højt tempo over et gammelt trommesample. Men jeg har også en svaghed for god pop.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster