Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Udover at jeg selvfølgelig har begravet hovedet i den nye Grizzly Bear-plade, så kan Nick Hakim altså også ét eller andet. Hvis man godt kan lide et lille skvæt LSD i kaffen:

phpBB [video]

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Wooow!! Hun er bare vild... ♡♡♡
I skal høre hele sangen :shh:
phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:Wooow!! Hun er bare vild... ♡♡♡
I skal høre hele sangen :shh:
phpBB [video]
Musisk er det vel okay, men hun er godt nok retarderet at se på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Nyt QOTSA og The War on Drugs. Ikke dårligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

War on Drugs er ligepræcis så meget War on Drugs som War on Drugs skal være. Det er skide godt!

Grizzly Bear = lækker lækker.

Indtil videre er QOTSA også lækkert.

I øvrigt er Baby In Vains debutplade på gaden idag også.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Storken skrev:
Lopezzz skrev:Wooow!! Hun er bare vild... ♡♡♡
I skal høre hele sangen :shh:
phpBB [video]
Musisk er det vel okay, men hun er godt nok retarderet at se på.
Desværre hun er ikke model men tjek hende ud her måske ændrer du din mening.
phpBB [video]

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:
Storken skrev: Musisk er det vel okay, men hun er godt nok retarderet at se på.
Desværre hun er ikke model men tjek hende ud her måske ændrer du din mening.
phpBB [video]
Det jeg lærte fra den video var, at Tash Sultana er utrolig kedelig og intetsigende. Amberley Lobo er dog rimelig lækker :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Var inde og se Interpol fremføre hele Turn on the Bright Lights i går i DRs koncerthus. Hold nu kæft hvor var det godt.

Men folk skal fandeme stoppe med at se koncerter gennem skærmen på deres smartphone. Hvor er det dog irriterenede at se på. Især når disse vælger at gå helt op til scenekanten og filme bandet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Det er sygt irriterende. Jeg håber snart at arrangørerne gør noget ved det. Jeg plejer at svine folk indirekte til. Det er fedt.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Vagterne var efter dem i starten. Men da folk til sidst begyndte at hoppe rundt så kunne de ikke gøre så meget. Det er så latterligt irriterende og man kunne tydeligt mærke at de fandt det nederen at få smækket en mobil op i hovedet mens de spillede.

Det var også værre fordi man kan komme så tæt på scenen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Det ville jeg også gerne have været inde at se. Det er deres bedste album synes jeg, men jeg er lige kommet hjem fra Mallorca, så det kunne ikke lade sig gøre.

Irriterende typer. Jeg er også ret træt af den kultur, der skal forevige hvert eneste øjeblik af koncerter, så de kan smække det op på de sociale medier, og skrige "Jeg var der!", selvom de i virkeligheden står og ser koncerten igennem deres mobil.

Jeg havde en oplevelse i Vega, hvor jeg var inde og se Ben Howard. Folk stod og småsnakkede under hele koncerten udover, da kærestepar-hittet "Only Love" kom på. Så stod størstedelen med en mobil i hånden og så forelsket på deres signifikante anden. Det var lidt patetisk at overvære, og det spolerede en stor del af oplevelsen. Primært det med at de snakkede under alle andre numre.


Nå verden er heldigvis ikke kun et sted med irriterende mobil-typer.

Der er blevet udgivet en masse god musik de sidste 2 uger.

Her er nogle af de albums jeg selv lytter til for tiden:

Brand New
phpBB [video]


The War On Drugs
phpBB [video]


Steven Wilson
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Den nye Action Bronson plade er virkelig god.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Lil Uzi Vert, Lil B og XXXTentacions første rigtige albums er til gengæld lidt skuffende. Enkelte fede numre, men også meget juks. Jeg tror måske, jeg skal til at høre lidt rock igen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Lil Uzi Vert, Lil B og XXXTentacions første rigtige albums er til gengæld lidt skuffende. Enkelte fede numre, men også meget juks. Jeg tror måske, jeg skal til at høre lidt rock igen.
Som stor hip-hop og rnb-fan, så gør det decideret ondt at se, at folk kan omtale de tre navne der som hiphop, når de mest er alt er bare en flok intetsigende drenge, som har et banger-beat, hvor de mumler nogle ord, som slet ikke er i hophoppens ånd.

Hip-hop bliver ødelagt af hersens fjolser som Future, hvor ingen forstår halvdelen af ordene og kun snakker om salg af stoffer, fester og kællinger, mens typer som 21 Savage, Lil Uzi Vert intet har på deres hjerte i hiphoppens ånd og til enhver tid ville blive most af 80'erne og 90'ernes rappere.

Det er virkelig skræmmende at se, hvad "hip-hop" er blevet til. Det er decideret skrald det meste nye hiphop.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Der var også meget lort i 90'erne og 00'erne. Uendeligt antal ligegyldige gangsta rappere, skrækkelig country-rap og hele crunk-helvedet.

Desuden er nutidens hiphop jo ikke kun Future og Lil Uzi Vert. Kendrick Lamar er exceptionel på alle parametre og hører vel efterhånden til blandt alletiders bedste rappere. Kanye West, J. Cole og Vince Staples er også dygtige og kreative kunstnere, bare lige for at nævne et par oplagte navne.

Jeg vil dog også gerne forsvare Future & co. Jeg er med på, at golden age hip hop fra 80'erne er mere autentisk og rapteknisk og lyrisk overlegent, men moderne trap er i mine ører mere catchy og meget sjovere (i hvert fald nu hvor EDM-indflydelsen er på retræte). Jeg vil helt ærligt hellere høre Futures Mask Off og Thought It Was A Drought end A Tribe Called Quest eller Public Enemy. Det er jo lang tid siden, at hiphop var en særlig udtryksform for afroamerikanere med en eller anden diffus "ånd." Hiphop er i dag i højere grad pop, og på de vilkår holder Future & co.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster