Forslag til fcbarcelona.dk

Diskussion, ris, ros, forslag omhandlende fcbarcelona.dk

Redaktør: Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af !Option »

Syntes det er et super fint tiltag med den nye optakt til hver kamp. Det giver et hurtigt overblik over hvad der lige er op og ned ifht. den kommende kamp :smile:

Det kunne evt. udbygges med spillernes (fra begge hold?) kommentarer op til kampen. Måske endda også redaktionens, hvis der er nogen som har noget fornuftigt at sige :grin:

Tommel op :!:
Rey Abi!

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

!Option skrev:Syntes det er et super fint tiltag med den nye optakt til hver kamp. Det giver et hurtigt overblik over hvad der lige er op og ned ifht. den kommende kamp :smile:

Det kunne evt. udbygges med spillernes (fra begge hold?) kommentarer op til kampen. Måske endda også redaktionens, hvis der er nogen som har noget fornuftigt at sige :grin:

Tommel op :!:
Tak. Det hele afgænger lidt af, hvor meget tid vi har til rådighed. Men vi skal nok have det i tankerne :thumbup:
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fords reklame banner på forsiden gør at jeg ikke kan læse nyhederne .. jeg kan heller ikke fjerne det kæmpe store reklame banner fra Ford
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

SpillerSomMESSI skrev:Fords reklame banner på forsiden gør at jeg ikke kan læse nyhederne .. jeg kan heller ikke fjerne det kæmpe store reklame banner fra Ford
Kan du tage et screenshot?
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SparetireDad »

Wennerberg skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Fords reklame banner på forsiden gør at jeg ikke kan læse nyhederne .. jeg kan heller ikke fjerne det kæmpe store reklame banner fra Ford
Kan du tage et screenshot?
Jeg har også problemet - godt nok på iPad - but still:

https://www.screencast.com/t/rbdYBKTbDYdv

FCBMESSI
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs aug 08, 2017 1:37 am

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af FCBMESSI »

Det kunne være superfedt hvis ved siden af nyhederne, skulle der være en der hed ''Fastgjort Nyhed'' det kan være, hvis fx Messi officielt skifter til Man City, er det klart at man vil gøre den fastgjort.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SparetireDad skrev:
Wennerberg skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Fords reklame banner på forsiden gør at jeg ikke kan læse nyhederne .. jeg kan heller ikke fjerne det kæmpe store reklame banner fra Ford
Kan du tage et screenshot?
Jeg har også problemet - godt nok på iPad - but still:

https://www.screencast.com/t/rbdYBKTbDYdv
Samme for mig... på ipad, som jeg jo bruger 80% af tiden
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

SpillerSomMESSI skrev:
SparetireDad skrev:
Wennerberg skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Fords reklame banner på forsiden gør at jeg ikke kan læse nyhederne .. jeg kan heller ikke fjerne det kæmpe store reklame banner fra Ford
Kan du tage et screenshot?
Jeg har også problemet - godt nok på iPad - but still:

https://www.screencast.com/t/rbdYBKTbDYdv
Samme for mig... på ipad, som jeg jo bruger 80% af tiden
Mystisk. Hvilken browser bruger i på iPad? Vil i prøve at trykke på "opdater side" knappen i browseren når i er på vores forside og se om den stadig viser den? Plejer at være sådan en rund pil der går med uret
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SparetireDad »

Fejlen opstod i Chrome i mit tilfælde - og det hjælper ikke at opdatere.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af mathi »

Med fare for at blive savet midt over vil jeg gerne lige dele min mening om et emne.

Min helt personlige smag er, at nyhederne omkring Real Madrids gøren og laden bør holdes på et absolut minimum. Lige nu pryder Real to forsidenyheder, i noget der, efter min bedste overbevisning, har "begrænset nyhedsværdi" i Barca øjemed.

- Tidligere Barca-spiller skød Real Madrid i sænk
- Messi har scoret lige så meget som Real Madrid

Den med Betis-kampen ville aldrig blive lavet hvis det var enhver anden Barca-spiller, faktisk kan det stik modsatte siges om Neymar, hvor der konstant leveres nyheder når han skaber negativ omtale for sig selv, men ikke for de, efterhånden en del, mål han har lavet.

Messi nyheden virker på sammen måde som om den har til formål at gnide salt i såret på RMA. Sammenligningen kan laves med utallige klubber, eller på det faktum, at kun 2 klubber i La Liga har lavet flere mål end Messi ind til videre i sæsonen.

Jeg er Barca-fan (bliver sikkert beskyldt for andet), men synes ikke det et klædeligt. Jeg græmmes nogle gange niveauet på madridista.dk - og ønsker egentlig bare at fcbarcelona.dk skal holde sig bedre/for gode til den slags stikpiller og passe vores egen butik.

Ellers er jeg super tilfreds, jeg er storforbruger af siden og besøger utallige gange om dagen, så fortsæt endelig det gode arbejde.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Wennerberg »

mathi skrev:Med fare for at blive savet midt over vil jeg gerne lige dele min mening om et emne.

Min helt personlige smag er, at nyhederne omkring Real Madrids gøren og laden bør holdes på et absolut minimum. Lige nu pryder Real to forsidenyheder, i noget der, efter min bedste overbevisning, har "begrænset nyhedsværdi" i Barca øjemed.

- Tidligere Barca-spiller skød Real Madrid i sænk
- Messi har scoret lige så meget som Real Madrid

Den med Betis-kampen ville aldrig blive lavet hvis det var enhver anden Barca-spiller, faktisk kan det stik modsatte siges om Neymar, hvor der konstant leveres nyheder når han skaber negativ omtale for sig selv, men ikke for de, efterhånden en del, mål han har lavet.

Messi nyheden virker på sammen måde som om den har til formål at gnide salt i såret på RMA. Sammenligningen kan laves med utallige klubber, eller på det faktum, at kun 2 klubber i La Liga har lavet flere mål end Messi ind til videre i sæsonen.

Jeg er Barca-fan (bliver sikkert beskyldt for andet), men synes ikke det et klædeligt. Jeg græmmes nogle gange niveauet på madridista.dk - og ønsker egentlig bare at fcbarcelona.dk skal holde sig bedre/for gode til den slags stikpiller og passe vores egen butik.

Ellers er jeg super tilfreds, jeg er storforbruger af siden og besøger utallige gange om dagen, så fortsæt endelig det gode arbejde.
Tak for dine inputs. Det er selvfølgelig altid smag og behag, hvilken linje man er tilhænger af, men det er altid rart at modtage lidt kritik fra vores brugere.

Her er mine personlige overvejelser om de to nævnte artikler:

Betis-kampen: I den spanske liga vurderes Barcas succes næsten altid i forhold til Real Madrid. Derfor synes jeg, at en artikel om, at Barca nu har syv point ned til den rival, som man år efter år kæmper om mesterskabet med, er meget relevant. At det så endda er en tidligere Barca-spiller, som scorede sejrsmålet, synes jeg også er en fin vinkel. Vi kunne selvfølgelig også bare have skrevet "Nu har Barca syv point ned til Real Madrid", men uden at der skal gå for meget Ekstra Bladet i den, benytter vi os også engang imellem af lidt mere kreative overskrifter. En del af charmen er dog også, at man engang imellem stikker lidt til sine rivaler.

Jeg forstår ikke lige det med, at vi aldrig ville have bragt nyheden hvis det havde været enhver anden Barca-spiller? Jeg tror netop vi have bragt den selvom det havde været en spiller uden Barca-fortid. Det centrale er, at Barca nu har syv point ned til Real Madrid.

Messis mål: Lidt det samme som i den anden artikel. Hvordan understreger man Messis klasse og ni mål bedst? En mulighed er at sætte det op mod, at Real Madrid har scoret samme antal mål. Vi kunne også bare have skrevet "Messi topper topscorerliste med ni mål", men den stil har vi brugt så mange gange før.

Du har dog ret i, at to nyheder på samme dag med Real Madrid i fokus nok er lige i overkanten, så det skal vi nok forsøge at undgå i fremtiden.
Wennerberg
Forum Admin

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg er enig med mathi.

Hvis "det omvendte" var tilfældet, ville der ikke blive skrevet artikler med vinklen "Tidligere Madrid-spiller sænker Barca på Camp Nou" eller "Ronaldo har scoret lige så meget som Barcelona".

Selvfølgelig ville der ikke det, det ville en fanside aldrig gøre. Men det betyder også bare, at det kan virke dobbeltmoralsk med de stikkende og måske lidt hoverende artikler, når vi som lige for tiden er inde i en bedre periode end Real Madrid.

Jeg forstår godt din pointe, Wennerberg, det har en betydelig nyhedsværdi for Barca-fans, hvordan vi ligger i tabellen sammenlignet med vores største konkurrent, og hvor god Messi er. Jeg foretrækker dog også, at sådanne artikler kommer forholdsvis sjældent, og at de er så lidt hoverende som muligt (ikke fordi jeg mener, at de nuværende er vanvittigt grove).

Vi (i hvert fald jeg) siger selvfølgelig kun det her, fordi vi vil have "vores" nyhedsside i Danmark til at fremstå så god som muligt, og vi ønsker ikke, at Madrid-fans og andre kan se ned på vores danske medie.
qepd

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Bager »

Jeg synes der er gået lidt puritanisme i det, når man ikke må have to nyheder som omfatter RM - og som egentlig omhandler os. Jeg er helt på linje med Wennerberg. Jeg har egentlig slet ikke opfattet nyhederne som stikpiller, men det her er jo også trods alt et forum for Barca-fans. Vi skal være ligeglade med hvordan andre opfatter ting herinde. Hvis man skal passe på med at støde nogen, så kan man jo aldrig skrive noget. Tværtimod så er jeg imponeret over mængden af nyheder der bringes herinde. Jeg synes fcb.dk gør et godt stykke arbejde, og jeg nyder at læse dem - især når RM omtales [emoji6] der skal selvf være en linje, men den synes jeg absolut også overholdes. Langt højere end på madridista.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Forslag til fcbarcelona.dk

Indlæg af Blaugrana92 »

Wennerberg skrev:Messis mål: Lidt det samme som i den anden artikel. Hvordan understreger man Messis klasse og ni mål bedst? En mulighed er at sætte det op mod, at Real Madrid har scoret samme antal mål. Vi kunne også bare have skrevet "Messi topper topscorerliste med ni mål", men den stil har vi brugt så mange gange før.
Men er Messis nuværende antal ligamål et nyhedsværdigt emne? Skal der så ikke også skrives om Albas antal af assists eller ter Stegens antal af clean sheets? Det virker bare som et totalt ligegyldigt emne, at skrive om en spillers antal mål efter fem spillerunder.

Dertil er jeg nødt til at påpege, at det er sætninger som denne, jeg altid har forbundet med Madridista.dk:

"Historiens bedste fodboldspiller, Lionel Messi ..."

Det er jo ikke for at sige, at en nyhedsside dedikeret Barcelona skal stræbe efter total objektivitet eller være fuldkommen neutral, men den der slags adjektiver og beskrivelser, der går helt ud i ekstremerne, får bare hele setuppet til at virke noget mindre professionelt og langt mere Facebook-medie-agtigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster