FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Hvis vi får Seri og Dembele, så synes jeg faktisk, at vi stadigvæk har en meget konkurrencestærk trup. Vores spil mangler lige pt. en playmaker, som vi kan få i Seri, og så mangler vi den der ekstra x-faktor udover Messi, som jeg er sikker på, vi får med Dembele og hans utrættelige offensive spil med en masser udfordringer og gode fart.

Jeg har lavet en animation over, hvordan jeg forestiller mig, at Valverde vil spille. Kan faktisk godt tro - med tanke på, at Messis arbejde uden bold er ikke-eksisterende, og Valverde vil tilbage de gamle dyder - at Messi fremadrettet igen bliver en falsk 9'er. Det vil også være gavnligt på sigt, da Dølle så kan dække over for Suarez, når denne rammer sin måltørker eller sine skidte perioder, for så skal vi ikke vende spillet på nogen som helst måde, da Messi stadigvæk er en maskine, der kan spille 60 kampe på en sæson på meget højt niveau.

Jeg vil mene, at den opstilling der kan stadigvæk fastholde vores position som top 3 af verdens bedste hold. Og så har vi endda stadigvæk Rakitic, Iniesta, Dølle, Digne, Mascherano som breddespiller. Ideelt set finder vi lige en kant/angriber mere, for men det vil blive meget svært.

Animation af vores spil ud fra hvad jeg har set indtil videre (tryk på playknappen oppe i hjørnet, så I kan se bevægelserne): http://tactical-board.com/&anim_link_to ... c3df3_bfuk

Opstillingen vil give os de velkendte trekanter overalt på banen og give os mere herredømme over kampens udfald, da vi vil være meget på bolden og hurtigt kan diktere spillet. Dembeles fart i dybden sammen med overlappene med Alba og Semedo kan blive giftigt til at åbne mange modstanderes busparkeringer op, og vi vil have en kompakt midtbane.

I genpresset skal Roberto så dække centralt højt oppe af, da Messi sjældent gør det mere, og bag ham kan Seri og Bussen dække af, som vi så det i Betis-kampen, da vi forsvarede med dobbelt pivot og Roberto som den mest aggressive.

Tror at den opstilling kan føre os langt igen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5438
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fin animation.

Jeg vil dog nok tro at Suarez og Dembele bytter side.

Udover Roberto vil Denis også kunne spille den fremskudte cm.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Bartomeu: "Super Copa losses to Real Madrid? There's nothing to worry about. They aren't superior to us." [MD]

Bartomeu: "I don't understand the pessimism from the fans. We won titles last season." [MD]

Hahah! Det er sgu da klart vi ikke var bedre forbedret til transfervinduet. Intet at bekymre sig om, vi er på niveau med Real. Bare rolig.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Raman93 skrev:Bartomeu: "Super Copa losses to Real Madrid? There's nothing to worry about. They aren't superior to us." [MD]

Bartomeu: "I don't understand the pessimism from the fans. We won titles last season." [MD]

Hahah! Det er sgu da klart vi ikke var bedre forbedret til transfervinduet. Intet at bekymre sig om, vi er på niveau med Real. Bare rolig.

Bartomeu: "I don't understand the pessimism from the fans. We won titles last season." [MD]
Han er måske ikke klar over, at træneren og spillerne også deler den bekymring.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Raman93 skrev:Bartomeu: "I don't understand the pessimism from the fans. We won titles last season." [MD]

Billede

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Raman93 skrev:Bartomeu: "Super Copa losses to Real Madrid? There's nothing to worry about. They aren't superior to us." [MD]

Bartomeu: "I don't understand the pessimism from the fans. We won titles last season." [MD]

Hahah! Det er sgu da klart vi ikke var bedre forbedret til transfervinduet. Intet at bekymre sig om, vi er på niveau med Real. Bare rolig.
Lol. For første gang i hele Piques karriere har han fulgt sig som den lille mod Real, og så siger Rotten, at vi ikke skal bekymre os om nederlaget til vores absolut værste fjender, som tørrede røv i os? Hold da kæft. Hold da fucking kæft.

Enten er vores bestyrelse decideret i panik, eller er det nogle kyniske psykopater med absolut ingen realitetssans eller forståelse for fodbold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Yesterday, Bartomeu said there's an "agreement in principle" for Iniesta to renew. Iniesta, when asked if he could confirm that, said: No.
Han bliver ved med at lyve. Det er helt vildt. Benedito kan ikke få bedre muligheder for at få gennemført sit mistillidsvotum.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Lækkert med forlængelsen af Aleñá, så er der da lidt gode nyheder.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Michael Laudrup om vores situation.
- Men for at slutte Barcelona af, så tror jeg, at klubbens store udfordring, hvad angår spillerindkøb, snarere er at finde afløseren for Iniesta. Og helst nu, hvor vedkommende ville få muligheden sammen med Iniesta. For så i løbet af ét-to år at overtage hans rolle på holdet.

- Men de spillere som, måske, kunne udfylde denne rolle, kan Barcelona ikke få fat i, og det er et kæmpe problem. Neymar ja, men hvis de ikke finder en værdig afløser for Iniesta, kommer de til at lide på midtbanen, hvilket i så fald vil betyde endnu mere ansvar på Messis skuldre.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Kan huske, at jeg for mange år siden fulgte lidt med i Crackovia på Youtube. Har fundet ud af, at de stadigvæk laver god Barca-satire. Hvis man kan lidt spansk, vil jeg anbefale, at man hører nogen af deres sange!




Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8339
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Camp Nou har fødselsdag..
Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Tillykke til Camp'en.

Hvor mange gange har I været der, hver især?

PuyolErGud
Indlæg: 10662
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 569 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg er sgu lidt i tvivl nu, men mener det er 11 kampe jeg har været inde til. De fleste af dem var mens jeg boede der i 6 måneder, men 3 gange er jeg rejst derned for kamp. Og til Januar bliver der sat en ekstra kamp på listen.

Den fedeste kamp var helt sikkert mod Atlético for en 3 års tid siden efterhånden, hvor vi i sidste runde kunne sikre os mesterskab med en sejr, og Alexis scorede et fabelagtigt mål. Desværre udlignede Godin og Atlético løb med mesterskabet.
Ellers også kampen mod Roma i CHL hvor vi vist vinder 6-1 og folk er helt oppe at køre, grundet en bøde fra UEFA fra en tidligere kamp.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5438
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

2010 mod Hercules
2011 mod Racing Santander
2014 mod Levante
2014 mod Deportivo la Corona
2015 mod Granada
2016 mod Betis
2017 mod Espanyol

(1-1 mod FCK i parken)

Det er vist det indtil videre..

Fedeste kamp var selvfølgelig den mod Espanyol!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Syv gange på Camp Nou og så var jeg, ligesom SSM, også i Parken dengang Valdés flækkede N'Doye. Og selvfølgelig også på Århus Stadion, for at opleve Ezquerro.

4-1 mod Numancia i januar 2009 (Messi, Eto'o, Henry, Messi).

2-1 mod Getafe i februar 2010 (Messi, Xavi - og rødt kort til både Piqué og Márquez).

5-1 mod Valencia i februar 2012 (Messi, Messi, Messi, Messi, Xavi).

2-1 mod Real Madrid i oktober 2013 (Neymar, Alexis' chip over Diego López).

3-0 mod Eibar i oktober 2014 (Xavi, Neymar, Messi).

1-2 mod Real Madrid i april 2016 (Piqué - første hjemmekamp efter Cruyffs død).

4-0 mod Manchester City i oktober 2016 (Messi, Messi, Messi, Neymar).

Jeg har også være på Mini Estadi to gange. Den ene gang splittede Adama Alcorcón fuldstændig ad med 3 oplæg og 1 mål.

Intet slår dog kampen, hvor jeg fik lov at opleve Ezquerro.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster