Ousmane Dembélé

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Madbassen skrev:
Guardiola skrev:
Madbassen skrev:Spillerne underskriver jo også de lange kontrakter for at klubben ikke behøver at sælge dem til ingenting et år før kontraktudløb. Så er det også lidt skidt af den sælgende klub ikke at gengælde det ved at forsøge at sælge over markedspris.


Sent from my iPad using Tapatalk
Sælge over markedspris? Markedsprisen er vel netop hvad spilleren bliver solgt for, eftersom ikke to spillere er ens og at der derfor ikke kan være tale om generiske ydelser. Jeg synes ike man skal have ondt af spillerne, de yjener adskilige millioner om året på de kontraktvilkår (douglas en 15 stykker, det skal du langt op i direktørækkerne for at kunne matche). Synes det er en super skidt tendens hvis spillere kan forlange at blive solgt. Så er der virkelig intet til at stoppe oliepengenes ubegrænsede magt
Jeg er helt enig. Prøvede blot at forklare, hvorfor Dembélé gør som han gør.

Og ja, markedsprisen er, hvad en given klub sælger en spiller for. Og når nu der ikke er nogen endnu, der har købt ham til 120 eller 150 mio. euro må det ville være fordi de sætter hans pris for højt? Eller er jeg galt på den.



Sent from my iPad using Tapatalk
Nej enig. Og godt argument, kan godt se at det taler for at de er ced at forsøge at sælge ham over hans markedspris. Men det synes jeg så tilgengæld også er ok at de forsøger. Og vi har jo Bartomeu ved roret, så hvem ved.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det er et langt større problem at klubber ikke længere har en pris de sælger for. Jeg er fuldstændig ligeglad med at spillerne tjener mange penge - ingen skal holdes et sted de ikke vil være. Når det sker mod en så er det helt fair at man gør alt hvad man kan for at komme videre.

Men ok når klubberne skal skabe sig på den måde som vi ser dortmund og pool gøre så vil man bare se flere frikøbs, korte kontrakter og spillere der ikke gider derhen. Så må vi se hvordan de klare det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Er det nu pludselig klubberne der skaber sig? Hvorfor annullerer de ikke bare kontrakten og lader spilleren gå kvit og frit, hvis han vil videre? Hvem fastsætter hvor mange millioner de rimeligt kan kræve? Skabte Barca sig også ved at modsætte sig salget af Neymar og insistere på at den astronomiske frikøbsklausul skulle indfries? En klub er konkurrencedygtig kva holdet, jeg kan ikke forstå at de fremstår så stygge ved at ville fastholde deres bedste og vigtigste spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Dortmund kræver 150 mio for en spiller de købte sidste år for 15 mio? Det er fuldstændig tosset. Det kan alle se. Også dembele hvorfor han gør hvad han gør.

Jeg synes det er fuldstændig sindssygt at både dortmund og pool nægter at sælge spillere der vil væk. Og især når man tænker på at de priser der bliver nævnt vil gøre dem til nogle af de dyreste spillere i historien.

Jeg er desuden sikker på at vi havde sendt neymar afsted hvis han ville det. Det var muligvis endt i en højere sum til os men afsted det var han kommet. Barca holder ikke på spillere der ikke vil klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Vi må simpelthen være uenige. Jeg synes det er ok hvis klubber ikke vil sælge. Vi hænger jo også på en mand som Arda kontraktperioden ud, fordi klubben ikke bare kan gå ud og opsige ham. At sende en spille til er træne alene, er når klubben er klam på samme måde som Dembele er det over for Dortmund, efter min mening. Klubberne kan ikke tvinge en spiller til at ophæve kontrakten, hvorfor skal det gælde den anden vej? Og vil endelig tilføje, at lønmodtagere i mange almindelige brancher er underlagt konkurrenceklausuler, hvorefter de slet ikke må tage ansættelse hos en konkurrent.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kan opsige arda hvis vi bare betaler kontrakten ud.

Men ja vi er uenige. Det er imo decideret åndssvagt at holde på folk der ikke vil være der. Alle ved at coutinho og dembele vil væk nu men fordi deres klubber har et eller andet powertrip hvor de skal vise at de ikke har brug for penge og siger nej til astronomiske beløb så skal de blive et sted hvor folk er sure på dem?

Alle vil jo til barca. Der er intet underligt i det hvorfor det er helt naturligt at spillerne vil videre. Fans i mindre klubber fatter det dog ikke altid og nu bliver de to spillere nakket fordi klubberne ikke kan sige ja til 100+ mio.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes desuden at folk er alt for kritiske overfor spillerne. Vi snakker om folk der hvis de er heldige og gør det godt har 15 år til at tjene så mange penge de kan og opnå det de vil. Ja det er da dumt at skrive under på en 5 årig kontrakt som coutinho og så ville væk kort tid efter men sådan en kontrakt giver gode penge og han har ingen anelse om at barca pludselig vil have ham.

Hele den der med at de bare skal lukke fordi de har en kontrakt er imo tosset. Selvfølgelig skal coutinho ikke bare læne sig tilbage og sige fint når han kunne komme til en meget større klub hvor han kan vinde noget og samtidig tjene flere penge. Det er et bedre jobtilbud - det ville vi alle tage. Problemet er bare at det kan han ikke da hans klub ikke vil sælge. For noget beløb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Vi kan opsige arda hvis vi bare betaler kontrakten ud.

Men ja vi er uenige. Det er imo decideret åndssvagt at holde på folk der ikke vil være der. Alle ved at coutinho og dembele vil væk nu men fordi deres klubber har et eller andet powertrip hvor de skal vise at de ikke har brug for penge og siger nej til astronomiske beløb så skal de blive et sted hvor folk er sure på dem?
Til det første: ja, for så opfylder vi kontrakten.

Til det andet: ja det er åndsvagt ikke at sælge Dembele til den pris, for det er han ikke værd. Jeg havde solgt ham, hvis jeg kunne få 100 mil eur for ham, helt sikkert. Et eller andet powertrip om at de ikke har brug for pengene er dine spekulationer. Mine er, at de vurderer dem som meget vigtige brikker som er svære at erstatte på markedet, og derfor vil holde på dem eller have utroligt meget for dem.

Du svarede aldrig på mit spørgsmål. Hvem skal afgøre hvad klubberne kan tillade sig at ville sælge deres spillere for?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Til det andet: ja det er åndsvagt ikke at sælge Dembele til den pris, for det er han ikke værd. Jeg havde solgt ham, hvis jeg kunne få 100 mil eur for ham, helt sikkert. Et eller andet powertrip om at de ikke har brug for pengene er dine spekulationer. Mine er, at de vurderer dem som meget vigtige brikker som er svære at erstatte på markedet, og derfor vil holde på dem eller have utroligt meget for dem.
Hvordan kan det være mine spekulationer når troværdige medier som kicker har sagt at de ikke vil høre på bud under 150 mio? Det er da et powertrip eftersom det et fuldstændig vanvittigt beløb. De ved jo godt at han ikke er det værd. Det er dem der viser at de har pengene til at sige nej nu selvom meget større klubber kommer til.
Hvem skal afgøre hvad klubberne kan tillade sig at ville sælge deres spillere for?
Før gjorde økonomiske faktorer det - hvis dortmund fik et bud på 60 mio så sendte de ham afsted med det samme af økonomiske årsager. I dag er der så mange penge i fodbold at lavere rangerende cl-klubber kan sige nej til astronomiske beløb. Der er ikke nogen udvej for spillerne hvis der ikke er en pris de kan sælges for. Og ja jeg ved godt at dortmund har sat en pris (imodsætning til f.eks. pool overhovedet ikke vil snakke transfer) men den pris er så latterlig at den skræmmer alle væk.

Jeg synes virkelig det er ubehagelig udvikling at klubber under toppen nu bare kan sige nej. Så kan det godt være at spillerne tjener gode penge under deres kontrakter men de er stadig fanget. Og når folk føler sig låst fast så gør de tossede ting.
Senest rettet af Piquénbauer tirs aug 15, 2017 7:39 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Jeg synes desuden at folk er alt for kritiske overfor spillerne. Vi snakker om folk der hvis de er heldige og gør det godt har 15 år til at tjene så mange penge de kan og opnå det de vil. Ja det er da dumt at skrive under på en 5 årig kontrakt som coutinho og så ville væk kort tid efter men sådan en kontrakt giver gode penge og han har ingen anelse om at barca pludselig vil have ham.

Hele den der med at de bare skal lukke fordi de har en kontrakt er imo tosset. Selvfølgelig skal coutinho ikke bare læne sig tilbage og sige fint når han kunne komme til en meget større klub hvor han kan vinde noget og samtidig tjene flere penge. Det er et bedre jobtilbud - det ville vi alle tage. Problemet er bare at det kan han ikke da hans klub ikke vil sælge. For noget beløb.
Det der med, at de bare skal lukke, er at putte ord i munden på andre. De sks selvfølgelig tale med deres ledelse. Der er rigtogt gode argumenter for, hvorfor et salg er det bedste for begge parter. Det jeg er så meget imod er, at Dembele bare bliver væk, uden at sige noget til klubben. Det er et mislighold af kontrakten. Jeg synes også det er synd for mig, at jeg skal møde på arbehde mandag morgen, og har oplevet at få inddraget ferie fordi der var arbejde der skulle løses.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det der med, at de bare skal lukke, er at putte ord i munden på andre. De sks selvfølgelig tale med deres ledelse. Der er rigtogt gode argumenter for, hvorfor et salg er det bedste for begge parter. Det jeg er så meget imod er, at Dembele bare bliver væk, uden at sige noget til klubben.
Det har vi ingen anelse om. Der går også rygter omkring at der var en mundtlig aftale om at hvis barca kom så ville dortmund sælge. I stedet smækker de en pris på 150 mio på ham hvilket alle kan se er tosset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af De La Barça »

Blaugrana al vent skrev:Jeg vil gerne vædde med, at hvis Isco ikke snart får forlænget sin kontrakt, så får han ingen spilletid.
Synes jeg læste tidligere at han har forlænget med en frikøbsklausul på €700 mio.


Visca el Barça i Visca Catalunya

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af klogfyr »

Nu skal det siges, at spillerne ikke som sådan er fanget i hele deres kontraktperiode. Coutinho og Dembélé kan komme fri af deres kontrakter før tid, selv hvis klubben nægter at sælge dem. De skal bare have spillet 3 år af deres kontrakt og så kan de købe sig fri ved at betale resten af kontrakten ud. Det hjælper dog ikke Coutinho og Dembélé her og nu, da Dembélé kun har spillet 1 år under sin kontrakt med Dortmund, mens Coutinho lige har forlænget med Liverpool, hvilket gør han skal vente 3 år, før han kan købe sig fri. https://en.wikipedia.org/wiki/Webster_ruling

Jeg synes faktisk det er en fin løsning. Hvis man lige skriver under på en kontrakt, så er det vel fair nok, at man er "loyal" i mindst 3 år, medmindre der i kontrakten er forhandlet andet frem. Hvis der går 3 år, så har spilleren muligheden for at komme fri. Det presser også klubberne til at sælge i år 2, hvis spilleren truer med at betale sig fri.

Det burde dog ikke komme til disse ekstremer, da hverken klubben eller spilleren bør være interesseret i, at det går så langt ud. Derfor er et salg vel eneste vej frem eller evt. en aftale om at de bliver et år mere, men så bliver solgt næste sommer til barca for et lidt mindre beløb.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Piquénbauer »

Det burde dog ikke komme til disse ekstremer, da hverken klubben eller spilleren bør være interesseret i, at det går så langt ud. Derfor er et salg vel eneste vej frem eller evt. en aftale om at de bliver et år mere, men så bliver solgt næste sommer til barca for et lidt mindre beløb.
Men det ender jo med ekstremer når klubber nægter? Det virker til at klubberne er ligeglade. Og det med at vente et år kan man ikke bruge til så meget. Ingen ved om barca har brug for spilleren om et år hvilket også er grunden til at de gør hvad de kan for at komme afsted.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Ousmane Dembélé

Indlæg af Guardiola »

Jeg er lige ankommet til mit hotel. I Barcelona! Så nu vil jeg slå benene op. Skal vi være enige om at være uenige?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster