13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ialocin skrev:Smid 2 mia. for Eriksen og Dybala og skift formation.

Ter Stegen
Semedo - Pique - Umtiti - Alba
Rakitic - Bussi
Messi
Dybala - Suarez - Eriksen

Jeg tror også Eriksen ville kunne overtage Iniesta's plads i vores nuværende 4-3-3.

Det spændende ved formationsskiftet ville være, at vi ville få en højre side igen. Offensivt såvel som defensivt, hvis man kan få Dybala til at arbejde altså.

Ja eller som jeg skrev ang. Isco i en anden tråd:
Isco er bedre end Iniesta er nu, men Iniesta var i perioden 2008-2012 bedre end Isco er nu.

Der findes andre spillere end Isco, det er blot ærgerligt at Isco spiller for Real Madrid da vi har brug for sådan en type til at erstatte Iniesta.

Coutinho er f.eks. også ret god til at drible, ligesom Isco, og Coutinho har et bedre slutprodukt.

Ingen tvivl om at Isco er mere elegant, men der er altså andre end Isco der kan give os et fremtidsperspektiv.

Iniesta bliver udstillet som tung og langsom mod en mere dynamisk Real midtbane igår. Det er jo naturens lov at en spillers præstationer, der for længst har rundet 30, vil være i en nedadgående kurve... Iniesta har ikke haft en kontinuerlig god form de sidste 2 sæsoner, og derfor skal man selvfølgelig finde en afløser for ham. Det behøver ikke at være en Iniesta kopi, men en boldsikker tekniker der har et godt drive og blik for spillet.

Coutinho, Eriksen og andre vil kunne udfylde denne plads.

Samtidig er Busquets og Rakitics niveau også faldet en smule, og derfor skal der findes en rigtig god defensiv midtbane spiller. Lur mig - selvom jeg er dybt uenig i beslutningen - om det ikke er det der er meningen med Paulinho? Det vil måske fungere fint? Veratti får vi jo ikke.

Paulinho og Busquets kunne spille begge defensive midtbane pladser:
------------------------MATS-----------------
SEMEDO----PIQUE----UNTITI----ALBA
-----------PAULINHO--BUSQUETS-----
------MESSI-------COUTINHO----DEMBELE
----------------------SUAREZ------------------

Rakitic har ikke været god nok sidste sæson heller, men har da ind imellem vist sit gamle niveau. Jeg ville bruge Roberto/Denis Suarez på den position ind i mellem.

Der mangler desuden en klasse angrebs venstrekant: Det kunne fint være Dembele... eller efter en lille omskoling Dybala.

Der er store fremtidsperspektiver i dette hold.. og i perioder spillede vi langt bedre end Real i går, men manglede en venstre kant for at kunne gøre arbejdet færdig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

B-Freak skrev:Okay jeg vil gerne medgive folk at vi Ikke skabte nok igår, men det hænger nok også sammen med at vi skal vænne os til en tid efter Neymar.

Men 3-1 var altså et resultat som snyder en del. 1 selvmål og 2 lucky punches.

Det lignede langt hen ad vejen en uafgjort affære hvor ingen af holdene rigtig kunne komme frem til de afgørende chancer.

Lad os nu få 2-3 forstærkninger som minimum og se hvad der sker.

Helt enig - i perioder var Real bedst, og i perioder var vi klart bedst.. jeg vil endda mene at vi havde dem presset i større dele af kampen end omvendt.. at de score 2 pragtfulde mål på kontra er både heldig og dygtighed. Og det er blot organisatorisk at der skal arbejdes på at spille mere påpasseligt mod rigtig gode kontra hold..plus selvfølgelig en langt defensiv bedre højre back.

2-3 signings ala Coutinho, Dembele og evt. Seri ville gøre meget.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Har før været skuffet efter en kamp, men sjældent været bekymret. Ved godt, at det kun er én kamp og at man skal huske at slå koldt vand i blodet og alt det der, men indsatsen i aftes, den var i bedste fald jammerlig. Som flere er inde på, så ser midtbanen træt, ideforladt og langsom ud.

Deulofeu - Igen, man skal ikke dømme ud fra én enkelt kamp, men jeg tror ganske enkelt ikke på ham.

Vidal - Helt væk. Jeg tænker at Valverde kunne hive én af plænepasserne ind og få en bedre spiller i start 11'eren på den måde, hvis det endelig skulle være.

Det hele så lidt planløst og tilfældigt ud. Håber at det i returkampen kommer til at tage sig anderledes ud, men frygter at vi bliver kørt totalt over. Ikke engang den mægtige Paulinho vil kunne hjælpe os nu. :?

Da Ronaldo blev vist ud, kom jeg til at tænke på hvad der ville ske, hvis f.eks Messi blev vist ud. Vi ville have det mest tandløse angreb og al kreativitet ville være forduftet. Real derimod, har fået bygget et godt hold, de har gode spillere på stort set alle pladser. Især Isco er en fornøjelse (Hvor er det irriterende at skrive dét)

Nå men, håbet er lysegrønt. Eller noget.

Nu vil jeg gå ud og ofre en ged til fodboldguderne.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SparetireDad »

Selve klubbens håndtering af det aktuelle transfervindue kan debatteres her:

http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=7&t=5320

Et efterhånden fyldigt emne, der tåler sin egen tråd :)

Kom frisk!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved sgu ikke... På trods af at det imo ikke var andet end en træningskamp så kan jeg sagtens forstå skuffelsen. Vi spillede ikke godt og alt bliver 10 gange værre når man taber til sin evige rival. Omkring det med at vi ikke spillede godt så lignede det i går luchos barca. Det var de samme fejl: Messi for centralt -> ingen højre side, midtbane der ikke rigtigt ved om den skal deltage og derfor ender som meh i begge ender, mål til mål og ingen kontrol osv. Oveni i det så var der vidal der var helt forfærdelig og dølle der fik for meget ansvar (vi kom konstant over venstre side men dølle er altså ikke ney).

Omkring selve kampen så synes jeg den var niveaumæssigt lige og med det mener jeg skidt fra begge hold. Holdene er ikke kommet i gang endnu og det kunne ses. At det så ender med at real vinder kommer hovedsageligt an på at de kunne afslutte (2 klasse mål) mens vi ikke kunne (bussi?!).

Hvad sæsonen bringer ved jeg ikke. Det er ubehageligt ikke at have en ide om hvad man kan forvente. Heldigvis har vi et nemt program i starten af sæsonen hvor vi forhåbentligt kan få holdet på plads og spillet de nye ind. Så på med arbejdshandskerne valverde og find noget der virker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Efter igår er jeg nået til den konklusion, at Segura er den stoerste idiot blandt vores idioter. Det siger lidt om hans idioti.

Han giver Pique skylden for hele nederlaget i går. Hvilken idiot! Han har sat mit pis i kog!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Raman93 »

Jeg synes ikke der er enkelte spillere man kan udpege.

Holdet så bare dødt ud. Ingen motivation eller gejst. Mange af stamspillerne er også oppe i årene.

Jeg tror desuden ikke Valverde kan motivere spillere som Pep gjorde.

Det ser sgu ikke godt ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Man kan sgu godt udpege Aleix Vidal og Deulofeu. De var ganske enkelt elendige.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Visca El Barca skrev:Efter igår er jeg nået til den konklusion, at Segura er den stoerste idiot blandt vores idioter. Det siger lidt om hans idioti.

Han giver Pique skylden for hele nederlaget i går. Hvilken idiot! Han har sat mit pis i kog!
Og havde man så bare følt, at ledelsen havde gjort deres arbejde ordentligt, så var den lidt nemmere at 'fordøje'. Men pilen peger kun i en retning. Og det er nærmest det mest foruroligende, hvis så de i det mindste ville anerkende problemet og melde noget ud omkring truppen, som man kunne have en eller anden tillid til og tro på. Men jeg synes godt nok det ser dystert ud. Ledelsen har kontinuerligt erstattet vores bedste spillere med spillere et niveau under. Meget har været tilgivet, fordi MSN og forblændelsen. Nu er fremtidens omdrejningspunkt væk, og M og S har begge rundet 30. Der er ikke mange spillere i vores trup, man ærligt kan forestille sig være bærende spillere om 2-3 års tid, når vi ikke længere kan forvente at Messi redder holdet. Jeg hader at skulle være så pessimistisk, men jeg synes realisme er den rette betegnelse. Positivisme omkring holdet er for mig ved at kamme over i naivitet. Bevares, der er stadig et åbent transfervindue, men jeg har ikke den store tiltro til, at ledelsen kan forvalte 2 mia på den rette måde. Desværre er Barca jo heller ikke helt den samme attraktive klub at komme til, somden har været. Jeg tager på ferie i Barcelona i morgen. Kommer forhåbentligt hjem med en fornyet tro på holdet

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SparetireDad »

Guardiola skrev:
Visca El Barca skrev:Efter igår er jeg nået til den konklusion, at Segura er den stoerste idiot blandt vores idioter. Det siger lidt om hans idioti.

Han giver Pique skylden for hele nederlaget i går. Hvilken idiot! Han har sat mit pis i kog!
Og havde man så bare følt, at ledelsen havde gjort deres arbejde ordentligt, så var den lidt nemmere at 'fordøje'. Men pilen peger kun i en retning. Og det er nærmest det mest foruroligende, hvis så de i det mindste ville anerkende problemet og melde noget ud omkring truppen, som man kunne have en eller anden tillid til og tro på. Men jeg synes godt nok det ser dystert ud. Ledelsen har kontinuerligt erstattet vores bedste spillere med spillere et niveau under. Meget har været tilgivet, fordi MSN og forblændelsen. Nu er fremtidens omdrejningspunkt væk, og M og S har begge rundet 30. Der er ikke mange spillere i vores trup, man ærligt kan forestille sig være bærende spillere om 2-3 års tid, når vi ikke længere kan forvente at Messi redder holdet. Jeg hader at skulle være så pessimistisk, men jeg synes realisme er den rette betegnelse. Positivisme omkring holdet er for mig ved at kamme over i naivitet. Bevares, der er stadig et åbent transfervindue, men jeg har ikke den store tiltro til, at ledelsen kan forvalte 2 mia på den rette måde. Desværre er Barca jo heller ikke helt den samme attraktive klub at komme til, somden har været. Jeg tager på ferie i Barcelona i morgen. Kommer forhåbentligt hjem med en fornyet tro på holdet
Hint ;-) Et indlæg oplagt til den generelle debat om transfervinduet - smider du det ikke derover? ;)

http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=7&t=5320

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Hvis vi havde en spiller med karakter, så ville Ronaldo gå skadet fra den her kamp. Jeg savner van Bommel. Fat lige det. Mark van Bommel. Så latterligt er det her hold efterhånden.
1. Det var da alligevel ynkeligt, at ønske at skade Ronaldo.

2. Jeg tror bare vi må indse, at de gyldne år er ovre, og der skal mere til end et par indkøb - der skal bygges helt op fra bunden med spillere der skal købes og videreudvikles som har været forsømt under den nuværende sportslige ledelse. Det har været meget spillere i slut 20-erne, bortset fra sidste vindue. Real Madrid høster frugterne af en ret fornuftig indkøbspolitik over de senere sæsoner, og nu virker det til, at de har taget taktstokken velfortjent det næste stykke tid. Havde Neymar måske set det før os?
Senest rettet af Jesni man aug 14, 2017 11:50 am, rettet i alt 4 gange.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af SparetireDad »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Hvis vi havde en spiller med karakter, så ville Ronaldo gå skadet fra den her kamp. Jeg savner van Bommel. Fat lige det. Mark van Bommel. Så latterligt er det her hold efterhånden.
Det var da alligevel ynkeligt, at ønske at skade Ronaldo.
Enig - men nok mest af alt frustrations-ævl. Vi må bære lidt ekstra over med hinanden i disse dage ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Piquénbauer skrev:Billede

Det her er forresten noget af det mest pinlige jeg nogensinde har set. Det var en fucking supercup kamp og så gør han det der?

Jeg var færdig af grin da han fik rødt.
Her har han bækraftet at ham og Messi er fjender. Så alle de interviewes hvor Ronaldo snakker om at han kan godt lide Messi og at han er god spiller osv osv er en FUCKING KÆMPE LØGN.
Ronaldo er FAKE og sådan bliver han resten af hans klamme ego liv.
MDCCCXCIX

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Hvor bekræftede han hvad?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 13/8 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Det minder om noget fra en gyserfilm :lol:


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster