Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

KongenINord skrev:Jeg er bare uenig i at det er en oplagt chance for Barca at kombinere de to ting, da jeg ikke kan se PSG's inctament for at sælge, om de køber Neymar eller ej -

...og en masse andre ting
PSG's incitament for at de skulle sælge Verratti var da lysende klart - og har stået i mine indlæg fra start; 1) man kunne måske presse prisen/frikøbet på Neymar 2) man kunne undgå at løbe risikoen at stå med en trist og demotiveret spiller i Verrati.

Om man har røven fuld af penge eller ej, så er der da ingen, der lukker øjnene totalt for mulige besparelser. Heller ikke PSG.

Money talks, ja. Men der er også det menneskelige aspekt i det. Det er simpel ledelse. Der er INGEN arbejdspladser i verden, der kun tænker 100% i penge. Uden et godt arbejdsmiljø vil heller ikke fodboldklubber opnå den mulige succes.

Det er menneskeligt, at spillere kan miste motivation, kan brænde ud i en klub af forskellige årsager. Der kan jo ligge mange ting bag. Dårlig kemi med træneren, andre spillere, problemer med at forene privatliv og arbejde, uforudsete private aspekter. Alt kan ske. Det er menneskeligt og burde accepteres, imødekommes og anerkendes. Det behøver ikke handle om, at man svigter sin kontrakt af årsager, man selv er herre over.

Mulighederne i dette transfervindue har jo ikke været umulige start. Alene i Spanien er der indtil nu foretaget 126 handler i dette vindue. Bevares det er ikke topspillere over hele linien - men der er jo sket masser af store handler med kostbare spillere i hele Europa i dette vindue. Der HAR været og der er fortsat et godt marked. Barca har (indtil videre) bare ikke udnyttet det. Det er indiskutabelt, eftersom der indtil videre ikke er tilgået noget nævneværdigt i omklædningsrummet. Men lad os nu krydse fingre for, at der sker noget meget snart.

Jeg talte ikke om, hvorvidt meningsmålinger viser noget korrekt billede eller ej. Jeg skrev, at jeg ikke kunne forstå logikken ift dit argument om, at fordi vi 3000 barca fans synes, at 130 mio euro er en høj pris for Dembélé, så er ledelsen ved Barca damned. Jeg forstår ganske simpelt ikke, hvad din pointe er.

Måske skinner det bare for meget igennem, at jeg i mange år har arbejdet med ledelse. Måske har du ikke. Måske er vi bare ikke enige. And so be it.

Lille udpluk - og i øvrigt ikke til debat om de enkelte spillere eller hvorvidt de kunne have været relevante for Barca eller ej - men mere for at illustrere bare ET LILLE udpluk af den slikbutik, man har haft mulighed for at handle i. En slikbutik, der på alle måder har udgjort et særdeles interessant transfermarked. Samlet set i Europa er det foretaget mange hundrede handler:

http://www.euronews.com/2017/08/10/most ... -transfers

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af KongenINord »

At du gentager dine pointer får mig altså ikke til at ændre mening. Ja man kunne sælge Verratti for ikke at risikere at stå med en demotiveret (og undskyld mig ulykkelig??) Verratti, der tjener millioner på en kontrakt, han selv har sat underskrift på. Man kunne også satse på, at han tog sig selv sammen. Jeg håbede på det modsatte, da jeg virkelig gerne ville have ham til Barca, men det havde var en barnlig og uprofessionel opførsel i min optik. Og nej, selvfølgelig skal man tage højde for arbejdsmiljø, men at man pludselig ønsker at komme til en anden klub af sportslige årsager godtager jeg sgu ikke som en okay begrundelse for at arbejdsmiljøet er dårligt. Jeg har intet hørt, læst eller set omkring at Verratti skulle være utilfreds af private omstændigheder. Det eneste jeg har læst er at han var utilfreds med, at PSG ikke havde hentet flere stjernespillere.

Selvfølgelig kan man handle i det nuværende spillermarked. Jeg har aldrig givet udtryk for andet. Men Barca skal altså have spillere fra det absolutte topniveau. Og jeg har ikke kunnet spotte mange af disse handler, der kunne gøres til en god pris. Neymar kunne fordi han havde en frikøbsklausul og selv ville væk.

Pointen med hensyn til afstemningen på siden er sådan set lige til. Ledelsen kan umuligt stille fans tilfredse, fordi vi er splittede om hvorvidt vi vil betale astronomiske beløb for spillere. Nogle fremstår ligefrem som om de både forventer stjernespillere og forholdsvis lave priser. Det stiller ledelsen i en svær position.

Nej, det skinner faktisk overhovedet ikke igennem, at du har arbejdet mange år med ledelse. Men ja vi er ikke enige. And so be it.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

@KongenINord

Jeg gentager ikke mine pointer for at få dig til at ændre mening. Jeg gentager dem, fordi jeg kan se, at du ikke forstår mine pointer - og i øvrigt også selv gentager dine pointer ;) Men som jeg også skrev; vi behøver jo ikke være enige.

Du stiller spørgsmålstegn ved ordet "ulykkelig" ift Verratti, fordi han tjener mange penge og selv har accepteret kontrakten i tidernes morgen? Okay - kan/må han så ikke blive ulykkelig, hvis han af den ene eller anden årsag f.eks. ikke trives i klubben eller hvis der er private omstændigheder, der spiller ind? Det er lidt selvmodsigende ift at du lige efter skriver, at "selvfølgelig skal man tage højde for arbejdsmiljø".

Reelt set aner ingen af os jo, hvad der ligger bag polemikken omkring Verratti. Uanset hvad vi har hørt af årsag eller ej (til at han ønskede at komme til Barca). Vi ved heller ikke, om Prins Henrik ER psykisk syg eller senil og vi ved heller ikke, hvorfor kvindernes landstræner pludselig måtte forlade landsholdslejren i forrige uge for at rejse hjem til DK et døgns tid (læs: pointen er, at der jo kan ligge 10000 andre ting bag, end vi læser om).

Hele min pointe var, at man i klubberne kan "ødelægge" spillere - og ihvf som minimum samarbejdet med dem, hvis man tvinger dem til noget, de ikke har lyst til eller ikke kan af den ene eller anden årsag.

Du har ikke spottet mange handler med topspillere til en god pris? Via mit link tidligere var der ihvf 40-50 handler med topspillere foretaget i Europa alene de sidste 5-6 uger. Om priserne er gode? Har du ekspertise til at vurdere dét? Jeg har ikke. Jeg kan bare konstatere, at der har været og fortsat er masser af slik på hylderne. Det er uomtvisteligt.

Kan ledelsen kun stille fans tilfredse, hvis fans er enige om, hvorvidt en pris er korrekt for en spiller? Ok, så må vi da håbe, at alle PSG's fans er tilfredse med, at PSG har brændt 220 mio euro af på Neymar. Barcas ledelse sidder ikke og tænker "hvad ville vores fans sige til, at vi brænder 130 mio euro af på Dembéle". De fokuserer og analyserer alene på, om han kan tilføre holdet noget, som kan være med til at skabe resultater.

For mig personligt kan Barca bruge pengene som de vil - på hvem og hvad de vil. Bare det giver resultater.

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af KongenINord »

Selvfølgelig forstår jeg dine pointer, og du (tror jeg da) mine, så lad os være for gode til at påstå andet. Vi er uenige, og det er det.

Jo, man kan sagtens være ulykkelig i en klub og der kan være 100 ting, der spiller ind ift. om man vælger at sælge sine spillere. Men har man skrevet under på en kontrakt, så synes jeg det er illoyalt ikke at følge den. Hvis begrundelsen havde været hjemve eller andre personlige ting, så synes jeg, at en klub skulle acceptere et transferønske. De ville naturligvis stadig legalt set ikke vil være nødsaget til dette, men her synes jeg klubben ville behandle spilleren dårligt ved at nægte. Er det af sportslige hensyn derimod, såsom det med aller største sandsynlighed er grunden, når det kommer til Verratti, Coutinho, Dembele etc., så kan jeg ikke sætte en finger på, at en klub nægter at sælge. Det kan naturligvis have konsekvenser senere hen. Eksempelvis spillere, der ikke vil skrive lange kontrakter med klubben, men disse konsekvenser må klubben så tage med. Men det gør det ikke til et dårligt arbejdsmiljø i mine øjne. Det gør bare spillerens ageren til uprofessionel. Og nej, naturligvis kan ingen vide præcis, hvad der lå bag Verratti, men det skulle da være forunderligt, at så mange spillere pludselig får personlige problemer, når Barca, Real eller ligende banker på døren.

Nu har jeg så set din liste igennem. For mig at se er det typisk spillere i kategorien lige under spillere som Coutinho, Dembele og i hvert fald Verratti og handler for rigtig mange penge. Jeg siger ikke, at disse store handler aldrig kan ske. Jeg siger bare, at naturligvis har en så stor klub som Barca en plan a, b og c, men at disse kan være uhyre svære at fuldføre. Jeg føler mig desuden ret overbevist om, at det absolutte flertal af PSG's fans er ovenud tilfredse med købet af Neymar. Og nej, klubben skal ikke "bare" tænke på, hvad fans siger, men afstemningen giver da et billede af, at det ikke er ligetil at handle i dette marked og at Barca kom i en meget vanskellig situation efter Neymar valgte at smutte så sent.

Jeg er naturligvis også ligeglad med, hvad Barca bruger pengene på (inden for rimelighedens grænser), så længe det skaber resultater. Det kan man vist ikke finde nogen, der ikke er. Vi er blot uenige om, hvor lige til dette er, og hvor dårligt Barcas ledelse har ageret under de nuværende omstændigheder.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

Og med dit seneste svar, lader vi debatten dø dér - ikke fordi du får ret ;) men fordi jeg kan konstatere, at du vitterligt siger det samme igen og igen blot ved at dreje ordene lidt. Der er intet nyt i dine indlæg. Det er ikke kritik og helt ok for mig, at du vælger at debattere sådan. Jeg respekterer dét.

Jeg synes, at jeg har forsøgt at stille spørgsmål til dine indlæg, har sparket bolden op og forsøgt at skabe en debat. Jeg har læst både dine og mine indlæg flere gange nu - og kan godt se, at vi begge kører lidt i ring. Dog er forskellen, at jeg også smider bolde op i luften og spørger til de ting, du skriver. Det er svært at arbejde videre med, når du svarer det samme, uanset hvordan eller hvad jeg spørger om.

Så mine seneste indlæg har mest været et udtryk for engagement og fordi jeg oprigtigt gerne vil forstå, hvad du forsøger at fremføre. Det lykkedes desværre ikke qua ovenstående.

En helt anden ting - og af nysgerrighed; er du egentlig med på teamet af skribenter her på sitet?

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af KongenINord »

Nu handler en diskussion i mine øjne heller ikke om at få ret, men om at belyse sit standpunkt. Jeg kan kun sige, at jeg med oprigtighed har skrevet min holdning, hver gang du har besvaret mit indlæg. Jeg finder det dog meget ... forunderligt, hvis du vitterligt ikke har forstået min holdning efter du har læst samtlige indlæg flere gange, omend jeg forstår at du kan være uenig.

Nej jeg er ikke en del af teamet her på siden, hvorfor tror du det? :)

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SparetireDad »

KongenINord skrev:Nej jeg er ikke en del af teamet her på siden, hvorfor tror du det? :)


Du lægger ordene i munden på mig igen. Jeg skrev ikke, at jeg tror, at du er en del af teamet. Jeg skrev, at jeg spurgte af nysgerrighed.

Du lægger også ordene i munden på mig, når du skriver, at du finder det forunderligt, at jeg ikke forstår, hvad din holdning er. Jeg har jo ikke skrevet på noget tidspunkt, at jeg ikke forstår, hvad din holdning er... jeg har skrevet, at du svarer det samme, uanset hvad jeg spørger om - og at det er svært at forstå, hvad du ønsker at fremføre. Dette mest fordi du indimellem også modsiger dig selv. Det forvirrer selvsagt i en debat. Debatten får ikke tilført noget nyt, selvom jeg forsøger at spørge mere indgående til de ting, vi debatterer.

Og igen - og bare for god ordens skyld: jeg har ikke debatteret med dig for at få ret. Det har jeg også allerede antydet.

Tror du, vi kan blive enige om at stoppe den her - selvom du ikke får ret ;) men til gengæld hvis du får det sidste ord (hvilket jeg kan fornemme betyder lidt for dig)? :lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Billede

Billede

Over 4 dage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Same same med Coutinho

I called it.

PR stunt for at lfc ikke taber ansigt
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes simpelthen det er så klamt at klubber holder deres spillere mod deres vilje. Det ville være ok hvis det var fordi de ikke fik nok penge men Pool (og dortmund) står til at tjene kassen. Og ja jeg ved at de har kontrakt og tjener kassen men deres karriere er ikke så lang og det handler sgu om at få noget ud af den. Det er en chance der kommer så sjældent og den skal sgu gribes.

De skal forresten stoppe med deres pis med at countinho kan være med til at føre dem langt. Det er fucking Pool. De vinder nada.

Jeg håber desuden at det her holder talenter fra at skrive med Pool og dortmund (og alle andre der ikke vil sælge på trods af fornemme bud).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af TheFynbo »

barca viste sig jo ikke ligefrem samarbejdsvillighed mht. neymar. det skulle jo ikke være en øre under klausulen. og personligt så fair nok, klubberne driver en forretning hvor ofte det sportslige er det vigtigste. derfor går det ikke bare lige at sælge bærende spillere
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis ney ikke kom til træning eller indgav en transfer request så blev han solgt. Det er jeg sikker på.

Men jeg ved godt det er tricky. Jeg synes bare det er ubehageligt at det virker som om nogle spillere slet ikke kan købes. Før var der altid en pris men det er der ikke længere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

Jeg forstår bare ikke hvorfor, at man som klub gerne vil, og insistere på at holde på spillere der gerne vil væk. Især når spillerne selv, aktivt går ud og gøre det klart. Jeg er imod, at holde på spillere der gerne vil væk/ikke er glade i deres respektive klub. Også på grund af, at når spillere først har fået deres drømmetilbud fra deres drømmeklub som de aldrig vil være i tvivl om, at acceptere, så vil deres tanker og hoveder jo også være der. Det vil påvirke deres præstationer, kontrakter eller ej.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Bager »

Så kan de jo undlade at skrive en kontrakt der er så lang.

Og hvis de vitterligt har et ønske om at komme til en specifik topklub ude i fremtiden, så må de jo få skrevet det ind i deres kontrakt at deres klub SKAL forhandle til alm markedspris hvis denne klub henvender sig.
Senest rettet af Bager lør aug 12, 2017 9:08 pm, rettet i alt 2 gange.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster