Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Jesni »

De La Barça skrev:At klubben gav ham en meget høj løn fra starten af, er en tillidserklæring. At klubben sidste år gav ham en klækkelig lønforhøjelse, er en tillidserklæring og det blev af mange set som beviset på at klubben selv så ham som Messis arvtager.
Problemet er bare, at det ikke var en høj løn. Det er lidt af en Barca-arrogance at hævde, synes jeg, for den var ikke kompetitiv, som du jo også kan se, da han smuttede. Hvis han kiggede ud på markedet, så kunne han få langt flere penge, og samtidig være den absolute stjerne i en anden klub. Og så falder argumentet om en høj løn bare lidt til jorden.

Jeg har egentlig kritiseret hierarkiet mange gange, og jeg synes det her er endnu et eksempel på, at Messis tilstædeværelse ikke er lutter lykke. Hans evner på banen er en utrolig kompetitiv fordel, men udenfor begynder det at halte. Det går ikke, at han skal være urørlig der, når han træder ind i slutningen af sin karriere.

Neymar har spillet 186 kampe, og scoret 105 mål og lavet 80 assists. Og han er kun 25 år. Det er sindssygt ærgeligt, at vi mister ham, og på et eller andet tidspunkt skal Messi ned fra sin position som urørlig - og det burde have været nu, hvor vi burde have gjort mere for at holde Neymar. Om sidestilling af løn ville have gjort udslaget vides ikke, men det havde været en enorm symbolik til ham, at han som den første bliver sat lig med Messi på den éne faktor.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Billede

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

@Flax

Det er godt nok en intelligent fyr, der står bag den tabel, men Similarity Score er ubrugeligt. Coutinho bliver simpelthen straffet, da hans tal for ball progression er bedre end Neymars. Det giver jo ikke nogen mening.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Det er for det første overhovedet ikke skidt at ende i top 10. Michael Caleys konklusion er jo netop, at Dembele, Coutinho og Insigne er de mest realistiske og sammenlignelige erstatninger for Neymar.

For det andet var målet med analysen at finde den spiller, der minder mest om Neymar ud fra et par givne parametre. Intet mere, intet andet. I den sammenhæng giver Similarity Score perfekt mening.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Det er for det første overhovedet ikke skidt at ende i top 10. Michael Caleys konklusion er jo netop, at Dembele, Coutinho og Insigne er de mest realistiske og sammenlignelige erstatninger for Neymar.

For det andet var målet med analysen at finde den spiller, der minder mest om Neymar ud fra et par givne parametre. Intet mere, intet andet. I den sammenhæng giver Similarity Score perfekt mening.
Jeg synes stadig det er åndssvagt, at Coutinho bliver straffet på den samlede rangering, fordi han gjorde en ting bedre end Neymar.

Man skal jo ikke erstatte Neymar med en perfekt kopi, man skal erstatte hans produktion med noget tilsvarende eller bedre.

Og det skal siges, at jeg normalt er en fan af Caleys artikler.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Madbassen »

Storken skrev:
Flax_Generous skrev:Det er for det første overhovedet ikke skidt at ende i top 10. Michael Caleys konklusion er jo netop, at Dembele, Coutinho og Insigne er de mest realistiske og sammenlignelige erstatninger for Neymar.

For det andet var målet med analysen at finde den spiller, der minder mest om Neymar ud fra et par givne parametre. Intet mere, intet andet. I den sammenhæng giver Similarity Score perfekt mening.
Jeg synes stadig det er åndssvagt, at Coutinho bliver straffet på den samlede rangering, fordi han gjorde en ting bedre end Neymar.

Man skal jo ikke erstatte Neymar med en perfekt kopi, man skal erstatte hans produktion med noget tilsvarende eller bedre.

Og det skal siges, at jeg normalt er en fan af Caleys artikler.
Men nu var sammenligningen jo netop for at finde den, der mindede mest om ham.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Målet med opgørelsen var jo netop at finde en kopi af Neymars profil. Derfor bliver Mertens "straffet" fordi han har et større x-output end Neymar. Og der er helt sikkert også en masse uden for top 10 som bliver "straffet" fordi de ligesom Coutinho har flere afleveringer ind i feltet eller spiller flere lange afleveringer end Neymar.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Målet med opgørelsen var jo netop at finde en kopi af Neymars profil. Derfor bliver Mertens "straffet" fordi han har et større x-output end Neymar. Og der er helt sikkert også en masse uden for top 10 som bliver "straffet" fordi de ligesom Coutinho har flere afleveringer ind i feltet eller spiller flere lange afleveringer end Neymar.
Og det gør jo analysen ubrugelig. Hvad kan jeg på nogle måder bruge det til, hvis der kan være en langt bedre erstatning, som bliver ignoreret.

Derudover prøver Caley ikke at finde en Neymar kopi. Hvis man læser analysen, så prøver han at finde en spiller, der kan erstatte Neymars produktion.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Caley prøver at finde en spiller som har samme slags produktion som Neymar ("there are a good number of strikers who get shots and goals at similar rates to Neymar, and there are midfielders who provide great ball progression value, but the combination of the two in one player is rare."), og derfor laver han en Similarity Score ("to identify players that will fit Barca’s needs, I created a similarity score to Neymar based on the key creative forward statistics listed above — as well as minutes played in a wide role over the last two seasons."). Det er vel ikke så kompliceret.

Jeg kan ikke se, at analysen er ubrugelig. Hensigten var at finde den spiller, der er tættest på at matche Neymar én-til-én, og Caleys (realistiske) bud er Dembele, Coutinho og Insigne. Kan man erstatte Neymar på andre og bedre måder? Tjo, måske, det kan da godt være, men det var jo heller ikke analysens hensigt at besvare det spørgsmål.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Caley prøver at finde en spiller som har samme slags produktion som Neymar ("there are a good number of strikers who get shots and goals at similar rates to Neymar, and there are midfielders who provide great ball progression value, but the combination of the two in one player is rare."), og derfor laver han en Similarity Score ("to identify players that will fit Barca’s needs, I created a similarity score to Neymar based on the key creative forward statistics listed above — as well as minutes played in a wide role over the last two seasons."). Det er vel ikke så kompliceret.

Jeg kan ikke se, at analysen er ubrugelig. Hensigten var at finde den spiller, der er tættest på at matche Neymar én-til-én, og Caleys (realistiske) bud er Dembele, Coutinho og Insigne. Kan man erstatte Neymar på andre og bedre måder? Tjo, måske, det kan da godt være, men det var jo heller ikke analysens hensigt at besvare det spørgsmål.
Et eksempel på det åndssvage ved similarity scores. Vi siger det her er Neymars stats:
xG - 1,00
Ball progression - 5,00

Nu har vi to mulige erstatninger, hvor deres stats er følgende:

Dumbe
xG - 0,70
Ball progression - 4,0

Klumpe
xG - 1,30
Ball progression - 6,00

De to spillere ville være lige gode afløsere for Neymar, hvis det står til similarity score. Jeg vil måske mene, at Klumpe var den bedre erstatning, men det er nok bare mig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Caley prøver at finde en spiller som har samme slags produktion som Neymar ("there are a good number of strikers who get shots and goals at similar rates to Neymar, and there are midfielders who provide great ball progression value, but the combination of the two in one player is rare."), og derfor laver han en Similarity Score ("to identify players that will fit Barca’s needs, I created a similarity score to Neymar based on the key creative forward statistics listed above — as well as minutes played in a wide role over the last two seasons."). Det er vel ikke så kompliceret.
"Barcelona will be able to claw back some of Neymar’s production from the wide forward position, and then spend the remaining cash on another star."

...

"If Dembele can be pried from Borussia Dortmund, the French attacker could immediately replace a major chunk of Neymar’s production for Barcelona, and would have room to grow into a superstar.
"

Caley prøver ikke at finde den spiller, der minder mest om Neymar, han prøver at ersatte det hul Neymar efterlader. Derfor kan man ikke anvende similarity score.

Man er i stedet interesseret i at vide, hvor meget af Neymars produktion en pågældende afløser kan erstatte. Og derfor skal en spiller ikke straffes, hvis han gør det bedre end Neymar, da han udfylder hele hullet plus mere.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:De to spillere ville være lige gode afløsere for Neymar, hvis det står til similarity score. Jeg vil måske mene, at Klumpe var den bedre erstatning, men det er nok bare mig.
Ja, det er en anke mod Similarity Score, som er relevant, hvis der findes spillere som Klumpe. Men det gør der ikke (bort set fra Messi). De fleste spillere har enten høj xG+A eller høj ball progression. Det er netop derfor, at Similarity Score er relevant, da det kan sammenholde forskellene (og positionen på banen) i forhold til Neymar.
Storken skrev:Man er i stedet interesseret i at vide, hvor meget af Neymars produktion en pågældende afløser kan erstatte. Og derfor skal en spiller ikke straffes, hvis han gør det bedre end Neymar, da han udfylder hele hullet plus mere.
Men artiklen handler om Neymar og hans unikke profil som har gjort ham til historiens dyreste spiller. Til sidst nævner Caley så de spillere som minder mest om Neymar og som Barca kunne hente som erstatning. Det betyder ikke, at det nødvendigvis er den bedste eller eneste måde at erstatte Neymars produktion - men det er jo heller ikke påstanden.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Jeg er i hvert fald ikke en fan af similarity score :glad:

Der er dog ingen tvivl om, at Dembele har nogle af de samme kvaliteter som Neymar. Når man tænker på hans alder, så kan han altså blive vild om nogle år.

Det er bare ærgerligt, at han normalt spiller på højrekanten. Derudover er han nok en humørspiller, når det kommer til genialitet/boldtab-ratio.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Dembele og Coutinho ville begge være gode køb, tror jeg. Men man skal nok ikke lytte for meget til mig; jeg troede også, at Hleb ville blive en kæmpe succes.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:Dembele og Coutinho ville begge være gode køb, tror jeg. Men man skal nok ikke lytte for meget til mig; jeg troede også, at Hleb ville blive en kæmpe succes.

Det var han
Billede


Ligesom ham her
Billede


Jeg har sammensat en highlight video af begges karriere i Barca trøjen her
phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster