Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har set igennem fingre med det fordi han var verdensklasse. Vi har desuden også vundet en el clasico hvor messi først kom ind da vi var oppe med 4-0.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Igen et fint indlæg fra dig, Blaugrana al vent. Jeg er hverken sur eller har intentioner om at svine Ney, men jeg kommer ind på ting, som virker for hårdt på nogle brugere. Jeg var selv en af dem, der så igennem Neys adfærd og til tider har forsvaret den. Nu er han smuttet og jeg kan reflektere over det og pointere det.

Jeg vil dog sige, at det er skuffende, at manden vælger at smutte på den måde, eller rettere gør det på den måde.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

PS. Han tænker på sig selv og det er, hvad det er.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:PS. Han tænker på sig selv og det er, hvad det er.
Ja, man skal da selvfølgelig tænke på sig selv, og fra et egoistisk synspunkt, så kan jeg da godt se incitamentet for, at man som menneske helst vil blive så godt betalt som muligt. Det ville vi alle. Det er relativt få af os, der er i de jobs, vi er, hvis alle løn var ens. Man stræber efter pengene på den ene eller anden måde.

Men min kæde hopper af, når Neymar i forvejen tjener hamrende mange penge, er et verdensnavn, står som arvtager af FC Barcelona (en af de to største klubber i verden) og i forvejen havde en fyrstelig kontrakt hos os, og han så begrunder hele sit skifte med, at han vil have udfordringer, når det næsten er et faktum, at Barcelona kan give Neymar flere udfordringer, end PSG kan. Det her er et ikke et sportsligt skifte, men helt og aldeles baseret på, at Neymar er en svækling, der helst vil være tætte på sine venner i Lucas Moura, Marquinhos, Thiago Silva samt Dani Alves og at Neymar og hans far har tænkt i kroner og ører. Intet andet. Der er intet sportsligt incitament, at PSG kan tilbyde Neymar flere udfordringer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Har Ney vundet alt hvad man kan med barca? Har PSG vundet CL? Jeg vil sige du har en udfordring lige der. En stor en af slagsen endda hvis man ser på hvordan de har gjort det internationalt.

Jeg mener selv at det er et skridt ned niveaumæssigt og der er "mere" at spille for hos os. Men at påstå at der ikke er udfordringer ved at skifte til PSG er sgu fjollet. Det vil være KÆMPE stort hvis de vinder CL.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

11 - Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

Jeg er principielt imod at være efter folk alt for meget herinde, fordi forummet her virker til at blive brugt af mange herinde som en pseudo-psykologisk selvhjælpsredskab, hvor man egentlig ofte bare gerne vil have lidt opmærksomhed.

Men nu gør jeg lige en undtagelse: Hold kæft hvor skriver folk meget lort herinde. Manden har givet os fire gode år og er nu skyld i at vi har 1,65 mia at bruge.
Visca el Barca

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

Han kommer til et nyt land, han bliver holdets nye ubestridte stjerne, og han skal føre et stort hold til de største titler, som de aldrig har vundet før. Nye udfordringer, nye oplevelser, nye mål. Han kommer til at dele omklædningsrum med sine bedste venner, hvilket måske er en lidt tynd grund, men hvis Neymar tror han får det sjovere der, så må man bare acceptere det.

På intet tidspunkt har han presset et skifte igennem, blevet væk fra træning osv, som mange herinde fx har ønsket fra Verrattis side. Det er pisse skuffende, men jeg kan virkelig ikke forstå dem, der hidser sig så meget op over, at Neymar vil prøve noget nyt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Har Ney vundet alt hvad man kan med barca? Har PSG vundet CL? Jeg vil sige du har en udfordring lige der. En stor en af slagsen endda hvis man ser på hvordan de har gjort det internationalt.

Jeg mener selv at det er et skridt ned niveaumæssigt og der er "mere" at spille for hos os. Men at påstå at der ikke er udfordringer ved at skifte til PSG er sgu fjollet. Det vil være KÆMPE stort hvis de vinder CL.
Det er en titel, der er værd at vinde i PSG og det er CL. En fucking titel. Resten har de monopol på. Medmindre Emery er fuldstændig sejlende og slet ikke kan det samme som Blanc kunne, så er det, hvad udfordingen er.

I Barca ville udfordringen have været at formå at holde Barca på rette spor og manifestere dem som en af de to største klubber stadigvæk efter 15-17 år med Messi som toneangivende stjernespiller.

Undskyld, men jeg kan vitterlig ikke se, hvad udfodringen i PSG er. Det er jo ikke fordi, det er FC BAte fra Hviderusland, han skal dirigere til CL. Det er PSG. Et hold fyldt med verdensstjerner, hvor det hele er købt. Hvori ligger den store udfordring i det?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:Jeg er principielt imod at være efter folk alt for meget herinde, fordi forummet her virker til at blive brugt af mange herinde som en pseudo-psykologisk selvhjælpsredskab, hvor man egentlig ofte bare gerne vil have lidt opmærksomhed.

Men nu gør jeg lige en undtagelse: Hold kæft hvor skriver folk meget lort herinde. Manden har givet os fire gode år og er nu skyld i at vi har 1,65 mia at bruge.
Hvad er der galt i, at andre ikke har samme opfattelse eller har de samme foelelser for Neymar, som du har?

Og hvordan havde du det med Figo, da han skiftede? Han gav gode oplevelser, flere magiske oplevelser og oejeblikke end Neymar? Dengang var der ogsaa en del Barca fans, som ikke forstod den voldsomme kritik, ligesom Figos bagland heller ikke gjorde?


Det skal lige siges at jeg personligt har det helt ok med Neymar skifte. Men det er da ligesaa ekstremt at rakke ned paa dem som kritiserer Neymar, som det er med den overdreven kritik. Dit indlaeg er f.eks. ligesaa ekstrem, unuanceret som den kritik, som du finder latterlig og kalder for lort?

Fodbold er nu engang foelelser, og alle mennesker udtrykker foelelser anderledes, hvad er der galt i det?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er "kun" en titel men det fandeme da også en kæmpe udfordring.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Ja det er "kun" en titel men det fandeme da også en kæmpe udfordring.
Større end den, han kan få i Barca, som nu skal vinde CL efter deres værste rival har rekorden som den første klub, der vandt den to gange, og har vundet den 3 ud af de sidste 4 gange samt det faktum, at Barcelona inden for 3 års tid muligvis nok er uden en vis hr. Messi, og han derfor skal være styrmanden bag Barca?

igen, jeg kan virkelig ikke se, hvordan en titel skal overskygge den udfordring, ha nhar foran sig i Barca.

Det pisser mig bare af, at han gemmer sit åbenlyse pengeskifte med den usle forklaring, at han søger udfordring. Det er straight out bullshit.

En udfordring havde været at tage til Manchester United efter fire års deroute og få dem tilbage som topklub med PL og CL. En udfordring havde været at få Dortmund til at være magtfaktor. En udfordring havde været at skifte til AC MIlan og få dem på fode igen efter snart 7 års håbløshed. Men PSG? De har intet at trække på. Selv Bayern havde jeg accepteret, på trods af, at de er dominerende, og er de top tre af bedste hold i verden og har en flot, flot baghistorie at læne sig op ad. MEN FUCKING PSG? De har intet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

At du skriver det ene og andet om andre udfordringer ændre ikke på at det er kæmpe udfordring at føre PSG til en CL titel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana al vent »

Sådan som jeg læser hans præsentationsinterview så er nøglesætningen "Min motivation er at være glad og at min familie er glad." Han vil både trives socialt med alle hans brasilianervenner (havde vi mon stadig haft Neymar, hvis vi havde Alves endnu?), men samtidig også tjene ind til sin familie. Der er mange sydamerikanske eksempler på spillere der valgte pengene fremfor det sportslige. Alle der skiftede til Kina, Rusland, PSG, City osv. Og det er en mentalitet der er svær at sluge for os i Europa.

Ronaldo har heller ikke altid været glad i Real Madrid. Men han skifter ikke for at få nye udfordringer, fordi han ved at Real Madrid er det ypperste (sammen med Barca) en spiler kan opnå. Han spiller 100% for at blive husket som en af de største i verden. Og det ved han, kan lade sig gøre i en af de mægtigste klubber. Han havde endda mulighed for at blive en legende i United, klubben der viste ham noget mere kærlighed end Real nogensinde gjorde, men han vidste at vejen til ydermere historie var i Real. Bare tanken om at Neymar nu går fra en El Clasico til at skulle spille.. ja hvad er det største opgør i fransk fodbold? PSG - Monaco? PSG -Lyon? Jeg ved det ikke, men det har slet ikke samme kvalitet som El Clasico.

Neymar er den første spiller i laaaaang tid der skiftet væk fra enten Real eller Barca for at søge en ny udfordring. Alle andre er blevet kasseret fordi de var for svingende/var blevet for gamle. Özil, Di Maria, James, Fabregas, Morata, Alexis, Zlatan er alle spillere der aldrig slog helt igennem, tabte kampen om positionen eller dalede for meget i niveau. Og så bliver man solgt. Ingen af dem havde skiftet klub hvis de spillede fast i start 11eren med succes.
Som Modric kom ind på i juni: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/modr ... fter-real/

*Alle nævnte spillere har hver deres årsag og jeg ønsker ikke at gå dybere ind i hver enkelt. Pointen er bare at man forlader ikke Barca/Real hvis man ønsker at opnå sportslige resultater.
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana al vent »

Iøvrigt: da han skrev "det er anden går jeg trodser min far". Var første gang da han valgte Barcelona fremfor Real?
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af De La Barça »

Blaugrana al vent skrev:Iøvrigt: da han skrev "det er anden går jeg trodser min far". Var første gang da han valgte Barcelona fremfor Real?
Ja det vil jeg mene.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster