Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Premier League Tråden

Indlæg af De La Barça »

Det bliver spændende at se om det bliver en klassisk anden sæson for Mourinho eller om det bliver en nedsmeltning som i Chelsea. Håber på det sidste. Kan ikke fordrage hverken manden eller klubben.


Visca el Barça i Visca Catalunya

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

De La Barça skrev:Det bliver spændende at se om det bliver en klassisk anden sæson for Mourinho eller om det bliver en nedsmeltning som i Chelsea. Håber på det sidste. Kan ikke fordrage hverken manden eller klubben.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Jeg synes ellers, at der er mange paralleller mellem United og Barcelona, så jeg har personligt lidt svært se, hvorfor ma nsom Barca-fan kan være imod United. :)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af De La Barça »

MessiPogba skrev:
De La Barça skrev:Det bliver spændende at se om det bliver en klassisk anden sæson for Mourinho eller om det bliver en nedsmeltning som i Chelsea. Håber på det sidste. Kan ikke fordrage hverken manden eller klubben.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Jeg synes ellers, at der er mange paralleller mellem United og Barcelona, så jeg har personligt lidt svært se, hvorfor ma nsom Barca-fan kan være imod United. :)
Personligt er nok det vigtige ord i den sætning og samtidig så er fodbold jo ikke det mest rationelle [emoji6]

Må indrømme jeg aldrig har set de paralleller du har set og siden finale i '99 har jeg ikke brudt mig om dem.


Visca el Barça i Visca Catalunya

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

De La Barça skrev:
MessiPogba skrev:
De La Barça skrev:Det bliver spændende at se om det bliver en klassisk anden sæson for Mourinho eller om det bliver en nedsmeltning som i Chelsea. Håber på det sidste. Kan ikke fordrage hverken manden eller klubben.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Jeg synes ellers, at der er mange paralleller mellem United og Barcelona, så jeg har personligt lidt svært se, hvorfor ma nsom Barca-fan kan være imod United. :)
Personligt er nok det vigtige ord i den sætning og samtidig så er fodbold jo ikke det mest rationelle [emoji6]

Må indrømme jeg aldrig har set de paralleller du har set og siden finale i '99 har jeg ikke brudt mig om dem.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Indtil Fergusons pension var de begge topklubber. Til trods for at være topklub, så har de altid haft meget sans på at selv udvikle deres spillere. Af og til supplerer de med et verdenskøb, men ellers satser de begge en del på ungdommen og gerne af egen avl. De vil spille offensivt fodbold (Den tankegang døde dog lidt med ansættelsen af Mourinho), de vil underholde, og det ligger i klubbens dna, at vores en klub for fansene. Barca er måske lidt mere ekstrem, da de er personificeringen af magtkampen mellem centralmagten og katalanernes eget ønske om at være selvdrivende.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Premier League Tråden

Indlæg af De La Barça »

Manchester United har aldrig været en storklub som Barça indtil Ferguson kom. Det er i mine øjne er meget stor forskel. De havde Busby Babes tilbage i 50'erne, men inden Ferguson kom havde de vundet lige så mange mesterskaber som Everton, Aston Villa og Sunderland og inden Fergusons første mesterskab i '93 havde de ikke vundet siden '67. Selv efter Fergusons ansættelse gik der syv år før det første mesterskab kom i hus.

Udover Class of '92 synes jeg heller ikke man kan sammenligne de to klubber på akademierne.

Mht. til det offensive fodbold døde den tanke lang tid før Mourinho blev ansat. De sidste år var det ikke flot offensiv fodbold, der vandt, men Fergusons evne til at få middelmådige spillere til at ofre alt. De sidste år under Ferguson i CL synes jeg heller ikke var kendetegnet ved offensiv fodbold. På udebane stillede de ofte op i noget, der lignede 4-6-0 a la Inter, Chelsea og Atletico når de spiller mod Barça. Det kan sagtens være effektivt, men det er ikke offensivt.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg elsker Barca, hader Espanyol, Real Madrid
Jeg elsker Liverpool, hader Everton, Man U
Jeg elsker Dortmund, hader Shalke, Bayern M
Jeg elsker Milan, hader Inter, Juventus
Jeg elsker SIK (Skive 1. Div, hvis nogen skulle være i tvivl), hader Viborg, Brøndby


See, no logic...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

De La Barça skrev:Manchester United har aldrig været en storklub som Barça indtil Ferguson kom. Det er i mine øjne er meget stor forskel. De havde Busby Babes tilbage i 50'erne, men inden Ferguson kom havde de vundet lige så mange mesterskaber som Everton, Aston Villa og Sunderland og inden Fergusons første mesterskab i '93 havde de ikke vundet siden '67. Selv efter Fergusons ansættelse gik der syv år før det første mesterskab kom i hus.

Udover Class of '92 synes jeg heller ikke man kan sammenligne de to klubber på akademierne.

Mht. til det offensive fodbold døde den tanke lang tid før Mourinho blev ansat. De sidste år var det ikke flot offensiv fodbold, der vandt, men Fergusons evne til at få middelmådige spillere til at ofre alt. De sidste år under Ferguson i CL synes jeg heller ikke var kendetegnet ved offensiv fodbold. På udebane stillede de ofte op i noget, der lignede 4-6-0 a la Inter, Chelsea og Atletico når de spiller mod Barça. Det kan sagtens være effektivt, men det er ikke offensivt.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Manchester United har haft minimum en spiller fra akademiet i hver eneste kamptrup siden engang i 1930'erne. Tror det er siden 1933, kan undersøge det senere. Og den rekord er still counting. Det bevidner lidt om, at hvordan tankegangen er i United. At de vil satse på ungdommen og det er deres ideologi, at man skal også skabe egne spillere.

Kan man ikke sammenligne på akademierne? Udover vores gyldne generation med Messi, Valdes, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, hvad har vi så haft af decideret højt kvalitet? Det er jo sammenligningsbart med United Class of 92. Ellers har begge klubber spyttet mange talenter ud tl de forskellige klubber i hvert deres land. Det er jo utopi at tro, at både Baca og United kan skabe en verdensstjerne via deres akademi hvert 5. eller 10 år. Vi har ikke haft en verdensstjerne i blandt vores akademispiller siden Messis indtræden 2003 og så Bussen siden 2008.

Jeg er helt enig i, at United under Ferguson i hans senere år blev lidt mere kalkuleret, når det vedrørte sig udebanekampe og knockoutkampe i CL. Men når de skulle, så spillede altså offensiv fodbold. Se blot kampen mod Real Madrid i 2013, som kun var en skandalebeslutning af den tyrkiske dommer, at United røg ud til Real MAdrid, der udgjorde udfaldet. United havde styr på Real over de to kampe indtil det røde kort.

Og Barcelona var en storklub i 70'erne og 80ërne? Barca vandt deres første CL i 1992. United vnadt i 1968.

Anyways, det er jo selvfølgelig en personlig holdning, men jeg synes, at United nok er dne klub, som minder mest om Barca. Det er kun Arsenal, som kan have en stærk argument imod den anseelse.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af zqa »

Jeg vil nu mene at både Pique (på trods af en kort afstikker), Cesc (samme som Pique) og Thiago kan komme i den kategori.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Jeg vil nu mene at både Pique (på trods af en kort afstikker), Cesc (samme som Pique) og Thiago kan komme i den kategori.
Pique blev jo skabt af United ligesom Cesc blev skabt af Arsenal. Hvem siger, at de ville have fået samme karriere, som de hr nu, hvis de var blevet i Barca? Det er jo dem, der gav dem muligheden for at tage steppet fra at spille med jævnaldrende til at spille med granvoksne mænd og blive til mænd. Den ære kan vi trods alt ikke give os. Ellers, hvis vi skal følge den logik, så er Pedro, Puyol bl.a. ikke La Masia-drenge, for de kom til Barca trods alt som 17-årige.

Pique var væk i 5 år. Det er fem vigtige år, der skabte fodboldspilleren Pique, ligeså vel Cesc var væk i 9 år.

Thiago havde jeg lgie glemt, og så alligevel ikke. Han fik aldrig lov til at blive en del af rygraden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvad sker der med Bayern, Liverpool vinder 3-0 i en kamp hvor Bayern stort set ikke har et skud på mål....

Godt nok test kamp, men alligevel.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

De slog også et eller andet storhold 4-0 i preseason sidste år.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev:De slog også et eller andet storhold 4-0 i preseason sidste år.

Jo jo, det husker jeg ...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Starnils »

Nogen der har stream til Arsenal v Chelsea?
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »


Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Grim tackling for Pedro der, røde kort kan forsvares. Kom så med et mål mere..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster