Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Kubala skrev:For mig at se, er der 5 spillere: Coutinho, Mbappe, Dembele, Alexis og Dybala.
Jeg ville også sige spille som Jorginho og Eriksen. Bartomeu sagde igår vi henter to spillere hvoraf den ene er en CM.

Så to fra din liste, og jeg tror vi er kommet OK ud af dette.

Neymar kan ikke erstattes 1 til 1

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Her i Barcelona er de catalanske sportsaviser fortsat fyldt med Ney. Han er på forsiden i såvel SPORT som Mundo Deportivo i dag. Igen, igen. Ingen større end klubben? I øjeblikket handler næsten alt om Ney og knap så meget om Barca. Det giver en del uro omkring klubben, som ingen kan være tjent med.

Er Ney uden skyld i hele dette cirkus? Kan han med god ret sige, at han ikke kan kommentere på alle rygter? Jeg mener, at svaret på begge spørgsmål er et klart 'nej'.

Hvis det er sandt, at Ney tager til PSG, hvilet det meste tyder på, kunne han forlængst have meldt ud, at det var planen. Så kunne Barca forhåbentligt hurtigt have landet en aftale med PSG og haft god tid til at finde de fornødne erstatninger. Herved kunne cirkuset (formodentligt) være helt eller delvis undgået.

Såfremt historien om Neys skifte til PSG var uden hold i virkeligheden, burde Ney have sagt det. Nej, han skal naturligvis ikke kommentere på ethvert rygte. Men PSG sagaen har nået et omfang, hvor det (over)skygger klubben og skaber uro i og omkring holdet. Derfor burde Ney have kommenteret på rygterne.

Det kunne være fint, hvis Verratti kunne indgå i en byttehandel, men det er nok ønsketænkning.

I en 10-årig periode vandt Barca CL fire gange ingen anden klub vandt mere end en gang i den samme periode. Kommer det igen? Næppe. Men mindre kan gøre det. Frygter personligt lidt, at de engelske klubber, PSG og måske endnu flere klubber langsomt men sikkert overtager herredømmet i Europa, som Spanien jo ellers har siddet suverænt på i de senere år. De voldsomt mange TV penge i PL og de rige ejere er svære at konkurrere imod. Måske er Barca ikke længere øverst i fødekæden? Hvad er svaret? Jeg er måske lidt nostalgisk og håber, at La Massia kan fremtrylle nye, store stjerner, så det ikke kun er pengenes magt, der er afgørende.

Jeg beklager at professoren var lidt lang i spyttet. God kamp i nat og rigtig god weekend!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Den her handel kommer til at have vidtrækkende konsekvenser. Eksempelvis mister frisørerne i Barcelona en stor del af deres omsætning, hvis Neymar smutter.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af JonasV »

Storken skrev:Den her handel kommer til at have vidtrækkende konsekvenser. Eksempelvis mister frisørerne i Barcelona en stor del af deres omsætning, hvis Neymar smutter.
Det bliver dog ikke ligeså hårdt et slag, som det var for tapas-barerne da Cesc forlod byen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Liverpool sælger ikke, hvis ikke vi går all in og byder 100+ mio. Coutinho bidrager stadigvæk ikke med nær så stor en farlighed og eksplosivtiet som Neymar gør. Vil det ikke næsten være ligesom, da Pep spillede Iniesta ude på venstresiden?
Dembele er fin, niveauet er dog ikke i nærheden af Neymar endnu, og han har også sagt at han vil fortsætte i Dortmund for nu.

100 mio for Griezmann synes jeg ikke lyder alt for dårligt, når Neymar går for 220+. Dertil kommer så bare, at han er loyal over for Atleti, jeg tror ikke han ville skifte til en anden spansk storklub, specielt når Simeone også bliver i klubben. Han ville ellers være en af mine favoritter til at erstatte Neymar. Griezmann, Hazard og Dybala. Alle tre ser pisse uoverskuelige ud lige nu.

Den sidste jeg lige kan komme i tanke om er Alexis. Arsenal og Wenger har sagt at de ikke sælger, ligemeget hvad. Alexis har dog selv sagt, at han gerne vil spille CL, han år tilbage af sin kontrakt, forholdet mellem ham og fansene er ikke lige det bedste i øjeblikket. Hvis han kan hentes til omkring 50-80 mio som rygterne går på, så skal det gøres. Jeg tror også at Arsenal og Wenger har langt større interesse i at sælge til udenlandske klubber, end City eller United.
Griezmann afviste United her i starten af juni - det hold, han har holdt med siden barnsben, og hans idols klub, Beckham, fordi han ikke ville lade Atletico i stikken pga. deres transferban. Så ham tror jeg på ingen måder, vi kan få. I hvert fald ikke denne sommer. Den er mere end udelukket - det har han selv sagt, ellers havde han været United-spiller nu.

Desuden er Griezmann ikke en venstrekantsspiller længere. Der er jo en grund til, at han formåede at forhøje sit niveau fra Sociedad-dagene, da han er væsentligt mere dygtigere inde centralt. Det så man også under EM sidste sæson, hvor han startede lidt halvt sløjt, fordi han spillede højre kant, men blev farlig, da Deschamp, den bøv, fattede noget og satte ham mere centralt. Griezmann er bedst centralt, så det ville være lidt dumt business af os at købe en centralspillende stjerne, når vi har den bedste af alle inde i smørhullet i Messi.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af A$AP »

MessiPogba skrev:
A$AP skrev:Liverpool sælger ikke, hvis ikke vi går all in og byder 100+ mio. Coutinho bidrager stadigvæk ikke med nær så stor en farlighed og eksplosivtiet som Neymar gør. Vil det ikke næsten være ligesom, da Pep spillede Iniesta ude på venstresiden?
Dembele er fin, niveauet er dog ikke i nærheden af Neymar endnu, og han har også sagt at han vil fortsætte i Dortmund for nu.

100 mio for Griezmann synes jeg ikke lyder alt for dårligt, når Neymar går for 220+. Dertil kommer så bare, at han er loyal over for Atleti, jeg tror ikke han ville skifte til en anden spansk storklub, specielt når Simeone også bliver i klubben. Han ville ellers være en af mine favoritter til at erstatte Neymar. Griezmann, Hazard og Dybala. Alle tre ser pisse uoverskuelige ud lige nu.

Den sidste jeg lige kan komme i tanke om er Alexis. Arsenal og Wenger har sagt at de ikke sælger, ligemeget hvad. Alexis har dog selv sagt, at han gerne vil spille CL, han år tilbage af sin kontrakt, forholdet mellem ham og fansene er ikke lige det bedste i øjeblikket. Hvis han kan hentes til omkring 50-80 mio som rygterne går på, så skal det gøres. Jeg tror også at Arsenal og Wenger har langt større interesse i at sælge til udenlandske klubber, end City eller United.
Griezmann afviste United her i starten af juni - det hold, han har holdt med siden barnsben, og hans idols klub, Beckham, fordi han ikke ville lade Atletico i stikken pga. deres transferban. Så ham tror jeg på ingen måder, vi kan få. I hvert fald ikke denne sommer. Den er mere end udelukket - det har han selv sagt, ellers havde han været United-spiller nu.

Desuden er Griezmann ikke en venstrekantsspiller længere. Der er jo en grund til, at han formåede at forhøje sit niveau fra Sociedad-dagene, da han er væsentligt mere dygtigere inde centralt. Det så man også under EM sidste sæson, hvor han startede lidt halvt sløjt, fordi han spillede højre kant, men blev farlig, da Deschamp, den bøv, fattede noget og satte ham mere centralt. Griezmann er bedst centralt, så det ville være lidt dumt business af os at købe en centralspillende stjerne, når vi har den bedste af alle inde i smørhullet i Messi.
Ja, det tænker jeg også. Jeg tænker også det samme om Dybala, måske endnu mere med Dybala, end med Griezmann. Man får klart mest og det bedste ud af Dybala inde centralt. Som sekundær angriber, eller som 10'er måske. Det udelukker lidt dem begge, lige præcis i det her tilfælde, og lige nu. Det vil kræve at vi laver om på systemet. Måske når det er tid til, at Suarez skal erstattes.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Selvom Greizmann spiller centralt har vi tidligere brugt angribere på venstrekanten. Henry og David Villa gjorde det fint. Jeg foretrækker en spiller, der er garant for mål istedet for en rendyrket kant eller en offensiv midtbane spiller. Messi skaber mange chancer i venstresiden af banen med sine stikninger.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Raman93 skrev:Selvom Greizmann spiller centralt har vi tidligere brugt angribere på venstrekanten. Henry og David Villa gjorde det fint. Jeg foretrækker en spiller, der er garant for mål istedet for en rendyrket kant eller en offensiv midtbane spiller. Messi skaber mange chancer i venstresiden af banen med sine stikninger.
Du har en pointe, men fælles for de to du nævner der er at de er højre benet. Griezmann er trods alt venstrebenet. Kan have en betydning.

Derfor jeg virkelig håber på Hazard. Han ville blive endnu mere absurd, fordi han ville få så mange en-mod-en-situationer pga. Messi titrækker så mange, og Hazard en-mod-en er selvmord for enhver back. De dueller vinder han 8/9-10 gange, og han er langt mere direkte end Neymar er, som sommetider stod og varmede bolden, inden han tog et træk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Der kan ikke være tvivl om hazard. Han ville være genial. Men det er desværre tæt på en umulig transfer.

Alexis må være svaret. Han er for mig den mest realistiske at hente. Spørgsmålet er bare om han gider.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Der kan ikke være tvivl om hazard. Han ville være genial. Men det er desværre tæt på en umulig transfer.

Alexis må være svaret. Han er for mig den mest realistiske at hente. Spørgsmålet er bare om han gider.
Ja, Hazard kan blive en meget dyr fornøjelse. Men hey, vi har 222 mio. at lege med. Hazard er for mig den eneste 1-til-1 erstatning til Neymar. Så god synes jeg han er. Han har næsten på egen hånd vundet Chelsea to PL-titler. Han har været deres x-faktor og skaber ting som ingen ting.

Alexis? Er det ikke lidt Pogbask at hente en spiller igen? Som at sluge en meget, meget stor kamel? Alexis er rigtig god, men han er ikke nogen Hazard for mig. Han er lige et halvt niveau under, synes jeg. Og Alexis fylder 29 år i år. Hazard er 3 år yngre.

Det ville være en noget forældet frontlinje at have Med Suarez, Messi, der begge er 87'ere, og så Alexis, der er 88'er. Der er ikke de største fremtidsudsigter med de tre.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke det handler om penge med hazard. Han skal ville væk før chelsea vil sælge da de ikke har brug for penge. Og jeg ved virkelig ikke om han er klar til at gøre det der skal til.

Alexis er imo på niveau med hazard. Og han vil kunne købes. Så kan det godt være vi skal sluge en kamel men det må man gøre når det er nødvendigt. Vi ville dog stå med en ældre kæde. Fordelen vil dog være at man kan forvente godt spil fra alexis med det samme (kender klubben, har rutine) og han vil ikke koste i nærheden af de andre emner (1 år tilbage af sin kontrakt). Så vil man kunne bruge resten på en yngre spiller når chancen opstår.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Det ville være ualmindeligt kortsigtet at købe Alexis. Han er en ret energisk spiller, hvorfor alderen snart bør blive et problem. Jeg tvivler samtidig på, at han vil tilbage til Barca, når nu han er stjernen i Arsenal.

Jeg vil faktisk vove den påstand, at Hazard er meget tæt på Neymar rent kvalitetmæssigt. Neymar er mere målfarlig, men Hazard har til gengæld mere effektivitet i sit spil med bolden.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Jeg tror ikke det handler om penge med hazard. Han skal ville væk før chelsea vil sælge da de ikke har brug for penge. Og jeg ved virkelig ikke om han er klar til at gøre det der skal til.

Alexis er imo på niveau med hazard. Og han vil kunne købes. Så kan det godt være vi skal sluge en kamel men det må man gøre når det er nødvendigt. Vi ville dog stå med en ældre kæde. Fordelen vil dog være at man kan forvente godt spil fra alexis med det samme (kender klubben, har rutine) og han vil ikke koste i nærheden af de andre emner (1 år tilbage af sin kontrakt). Så vil man kunne bruge resten på en yngre spiller når chancen opstår.
Det er netop det, jeg tror, Hazard er villig til, hvis vores interesse virkelig er reel og ikke bare noget halvhjertet pis. Måske er bare for biased, fordi jeg er Barca-fan, men jeg tror, at enhver spiller, der har muligheden for at blive stjerne for enten Real Madrid eller Barcelona vil være tiltrækket. Også selvom du allerede er en stjerne i forvejen for en top 10-klub i verden. Men Barca og Real har bare en bestemt tiltrækningskraft på alle spillere. Messi synger efterhånden på sidste vers, hvad angår det her helt umenneskelige niveau, og så vil Hazard måske være 29 år, når den sørgelige tid med Messi som menneske indtræffer, og så er det hma, der skal være frontfiguren for Barcelona.

Men altså, hvor god vil Alexis være, hvis Valverde virkelig vil spille tika-taka? Det var jo det, der var lidt Alexis' problem i Barca under Pep, at han havde væsentligt svært ved de mange smårum. Her anser jeg bl.a. at Hazard har en noget bedre close control og antrit end Alexis har, omend Alexis ikke er nogen snegl himself.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Tak for alle de humoristiske indlæg om Neymar. Når man er lidt ked, skuffet og frustreret - over at vi nok mister Ney - hjælper humor en hel del :grin: .

Frikøbsklausulerne som åbenbart gælder i nogle lande, men ikke i andre er vel konkurrenceforvridende? Som SPORT tørt konstaterer i dagens avis, så ville PSG hverken forhandle om Verratti (nu) eller Thiago Silva og Marquinhos (tidligere), mens de gerne vil forhandle om Ney. Og det er Barca tvunget til, PSG kunne bare sige nej.

Barca er tilsyneladende kendt som klubben der ikke vil stille sig i vejen, hvis en spiller ønsker at skifte til en anden klub. Meget sympatisk og fornuftigt, for hvem gider en spiller, som hellere vil spille for en anden klub?

I tilfældet med Ney synes jeg det forholder sig lidt anderledes. Jeg synes ikke, at Ney har været fair og han har sat sig selv over klubben. Barca bør derfor holde fast i prisen, uanset at den måske nærmere er EUR 300 mio. end EUR 200 mio., hvis beløbet er efter skat. Har PSG ikke råd af hensyn til fx FFP - men det finder de nok ud af at omgå - så bør handlen ikke gennemføres. Og Neymar? Han må blive i Barca og kæmpe for sin plads. Er han ikke professionel nok til at gøre det, så må han en tur på bænken.

En sådan løsning anser jeg som 'ingen over klubben'.
Senest rettet af FCBSOCI lør jul 29, 2017 10:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og nu er det også sådan at vi bliver nødt til at tænke kortsigtet hvis vi skal have det sidste ud af vores gyldne generation. De har ikke tiden til at en starter kan floppe osv. Vi skal have en spiller ind der kan levere med det samme (eller have størst chance for at gøre det). Og ja hazard ville være genial men hvis man kigger på markedet så er der ikke rigtigt noget der tyder på at det kan lade sig gøre at hente ham.

Alexis burde derimod være mulig (hvis han altså gider) og da han ikke vil koste i nærheden af de andre nævnte spillere vil man kunne købe en ung og mere risikable ved siden. Så ja det vil være kortsigtet med alexis men samtidig vil vi kunne tænke på fremtiden på en mere "rolig" måde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster