Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har sagt hvad jeg vil sige MessiPogba. Så fortsæt du med at gøre hvad du er bedst til - rant på baggrund af rygter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

Selvfølgelig er det i orden at være skuffet og frustreret, andet ville næsten være mærkeligt. Men der ingen grund til at tage det ned på et niveau, der ville få Nationen til at ryste på hovedet :grin:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

@MessiPogba

Jeg lovede mig selv ikke at skrive eller kommentere. Jeg gør det så alligevel, fordi du ikke alene har kommet med lange indlæg, hvor følelserne har styret det, men du har efter min mening kommet en rigtig usmagelig kommentar omkring Adriano. Hvordan kan du i din ramme alvor mene, at han skal mande sig op og være en mand efter sin fars død? Bare fordi andre har gjort det, betyder det ikke at alle kan gøre det. Folk takler sorg forskelligt. Det der undrer mig, er, at admins ikke griber ind, og at du, som er blevet pædagog ikke kan forstå sådanne ting. Du har læst en masse litteratur omkring sådanne ting; psykologi samt andet.

Et råd, hvis du har lyst til at tage imod det. Prøv at tænke dybt, før du skriver. Lad ikke følelserne styre dig. Det er virkelig trættende med de der rants i længden.
Senest rettet af Kubala tors jul 27, 2017 1:25 am, rettet i alt 1 gang.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

Nu melder ret troværdige franske medier på ny, at Neymar er nået til enighed med PSG. Pique var heller ikke så sikker igår. Det er ikke til at blive klog på det her, men Neymar og hans familie spiller kortene godt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det eneste jeg har set i dag er at PSG ikke har pengene og vil forhandle med barca hvilket er ensbetydende med at de ikke får ham...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Det eneste PSG kan forhandle med er Verratti, men prisen bliver den samme med eller uden ham, men så behøver de i hvert fald ikke smide alle frikøbsklausuls penge på en gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Jeg kan ikke forstå, hvordan PSG kan forhandle med Neymar. Det er jo imod reglerne, hvis Barca ikke giver dem tillaldelse først.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:Jeg kan ikke forstå, hvordan PSG kan forhandle med Neymar. Det er jo imod reglerne, hvis Barca ikke giver dem tillaldelse først.
Af hvad jeg har set over flere år nu er, at du må vist gerne lave en forhåndsaftale om en godkendt lønaftale mellem klub og spilleren.

Man læser og ser ofte efterhånden, at en spiller har godkendt klubbens tilbud, inden køberen tager næste step og kontakter sælgeren. SOm en slags håb for, at i tilfælde af at en køber og sælger er blevet enige om en salgspris, at man som køber så finder ud af, at spilleren overhovedet ikke gider til klubben. Så har man jo spildt sin tid.

Hvor langt stregen så er, ved jeg dog ikke, for man har jo senest set, at Southampton meldte Liverpool for lige lovlig meget kontakt med van Dijk udenom Southampton velvidende.

Men det er vist okay almen praksis, at man som køber gerne må have en form for for-kontakt med spillerens repræsentanter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:
Storken skrev:Jeg kan ikke forstå, hvordan PSG kan forhandle med Neymar. Det er jo imod reglerne, hvis Barca ikke giver dem tillaldelse først.
Af hvad jeg har set over flere år nu er, at du må vist gerne lave en forhåndsaftale om en godkendt lønaftale mellem klub og spilleren.

Man læser og ser ofte efterhånden, at en spiller har godkendt klubbens tilbud, inden køberen tager næste step og kontakter sælgeren. SOm en slags håb for, at i tilfælde af at en køber og sælger er blevet enige om en salgspris, at man som køber så finder ud af, at spilleren overhovedet ikke gider til klubben. Så har man jo spildt sin tid.

Hvor langt stregen så er, ved jeg dog ikke, for man har jo senest set, at Southampton meldte Liverpool for lige lovlig meget kontakt med van Dijk udenom Southampton velvidende.

Men det er vist okay almen praksis, at man som køber gerne må have en form for for-kontakt med spillerens repræsentanter.
Det er muligt, at det er almen praksis, men det er stadig imod reglerne, hvis man ikke har fået en tilladelse af spillerens nuværende klub.

FIFAs regler:
"A club intending to conclude a contract with a professional must inform the player’s current club in writing before entering into negotiations with him. A professional shall only be free to conclude a contract with another club if his contract with his present club has expired or is due to expire within six months. Any breach of this provision shall be subject to appropriate sanctions."

Kide (Article 18, styk 3):
https://www.fifa.com/mm/document/affede ... _33410.pdf

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Jesni »

Hvor i det citat ser du, at sælger skal give køber accept? Det står kun at køber skal informere på skrift.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Guardiola »

Det de ikke må, er at underskrive en kontrakt, eller at forhandle uden at informere klubben, der har en kontrakt med spilleren.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Guardiola skrev:Det de ikke må, er at underskrive en kontrakt, eller at forhandle uden at informere klubben, der har en kontrakt med spilleren.
Det kommer åbenbart an på landet. I Premier League skal man have en tilladelse fra den sælgende klub:
T.1 A Club shall be at liberty at any time to make an approach to a Player with a view to negotiating a contract with such a Player:
T.1.2. in the case of a Contract Player, with the prior written consent of the Club (or club) to which he is contracted.

Any Club which by itself, by any of its Officials, by any of its Players, by its Intermediary, by any other Person on its behalf or by any other means whatsoever makes an approach either directly or indirectly to a Contract Player except as permitted by Rule T.1.2 shall be in breach of these Rules.
Kilde: Premier League Handbook 2016/2017 side 205.

Jeg mener det er samme regler i Frankrig. Jeg er dog ikke sikker på reglerne i Spanien.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Guardiola »

Du har ret, de regler er strengere. Det undrer mig at man ikke har harmoniserede regler, når konkurrencen mellem klubberne i den grad er grænseoverskridende. Men det er nok det fifa har søgt, og som fungerer som minimumsbestemmelser. Men som med frikøbsklausulerne finder jeg det tæt på konkurrenceforvridende.

I øvrigt. Hvorfor '(club)' i T.1.2? ... død ved kølle?

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Michman »

Wake me up when this transfer window ends..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Jesni »

Guardiola skrev:Du har ret, de regler er strengere. Det undrer mig at man ikke har harmoniserede regler, når konkurrencen mellem klubberne i den grad er grænseoverskridende. Men det er nok det fifa har søgt, og som fungerer som minimumsbestemmelser. Men som med frikøbsklausulerne finder jeg det tæt på konkurrenceforvridende.

I øvrigt. Hvorfor '(club)' i T.1.2? ... død ved kølle?
Club = fodboldklub
club = enhed, hvor der er flere partere. Kunne måske være ved delejerskaber som man ser i Brasilien og Italien.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster