Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Ialocin skrev:Arcade Fire var så fedt på Orange! :eek: :grin:
Helt vildt. Jeg havde sygt optur.. det vil sige, jeg har stadig sygt optur på over det.
#jesuisSheep

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Det var årets koncert på Roskilde Festival. Derudover så jeg det unge post-punk band Shame, der smadrede igennem og spillede med en intensitet man oplever for sjældent. Bassisten stod i 5 minutter efter koncerten og brækkede sig.

Derudover var Nas fucking fantastisk og viser nogle af de andre amatører, hvordan man rapper. Ice Cube kunne eksempelvis ikke rappe i andet end hans "råbe-flow". Jeg gik efter 5 numre, og sjældent har jeg været så overrasket over folks respons på en koncert. Jeg kan ikke forstå han ikke får max 2. stjerner. Den ene for de gode numre han har været med til at skrive, og den anden fordi han er karismatisk på scenen.

The Avalanches kæmpede mod Foo Fighters, og elementerne i en våd fest på Apollo, der uden sammenligning er den dårligste scene på Roskilde, men ikke desto mindre gjorde de det virkelig godt, og da jeg kiggede mig tilbage efter 5-6 numre var publikum markant flere.

Andre gode koncerter: Father John Misty, Hamilton Leithauser, Foo Fighters, Seun Kuti og et bluegrass band, der spillede på Avalon.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Jeg så desværre ikke Nas, hvilket irriterer mig grænseløst. Jeg gik i stedet over for at se Jesus and Mary Chain - som jeg havde set 2 måneder forinden. Det var også super godt, men stort set identisk til koncerten i Vega.

Father John Fugtig var røvsygt på orange scene - en scene som slet slet ikke passer til en som ham, her havde arena var langt mere passende.

Jeg så Cult of Luna sent fredag nat, det var sammen med Arcade Fire og Foo Fighters mine højdepunkter. Nå jo, Kevin Morby var også helt fantastisk!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg var der kun fredag og lørdag, men Arcade Fire var uden tvivl højdepunktet. En af de allerbedste koncerter, jeg har set på Orange Scene. Derudover var Cult of Luna og Slowdive også gode oplevelser.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Flere af mine venner var i øvrigt også helt oppe og køre over Shames koncert.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Hvilken pine det har været at gå glip af Roskilde i år. Laver ikke samme fejl næste år.

Nu vil jeg dog glæde mig til HAVEN.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg skal nok stå i baren på Haven den ene dag. Lidt low på penge lige pt, men så får jeg da i det mindste en dag med fantastisk musik, og jeg skal nok stå med 5-6 venner, så det skal nok blive sjovt :)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Ialocin skrev:Jeg skal nok stå i baren på Haven den ene dag. Lidt low på penge lige pt, men så får jeg da i det mindste en dag med fantastisk musik, og jeg skal nok stå med 5-6 venner, så det skal nok blive sjovt :)
Fornuftigt! Med Meyers og Mikkeller i mente, bliver det nok heller ikke verdens billigeste festival ;-) Er ret spændt på hvordan, det hele tager sig ud.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Min søster skal giftes i samme weekend som Haven Festival, så jeg kommer ikke til at deltage. Rigtig øv.

... og så lider jeg nok også lidt af PTSD efter Roskilde. Jeg får hele tiden sådan nogle uhyggelige flashbacks til mig i Stauning Bar, hvor jeg står og lukker fuldemandslort ud til Christopher, for derefter at bestille fire Long Island Iced Tea til 250 kroner stykket til et par tilfældige piger ved siden af mig. Det er seriøst den slags som giver mareridt.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Musik

Indlæg af Madbassen »

Flax_Generous skrev:Min søster skal giftes i samme weekend som Haven Festival, så jeg kommer ikke til at deltage. Rigtig øv.
Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, men mon ikke din søster får en god aften alligevel [emoji6]
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

En ordentlig røvfuld post-Roskilde-anbefalinger:

Big Thief - Capacity
Det er lidt trængsel på folk rock-scenen, men Big Thief skiller sig alligevel ud. De har nogle mærkelige, men fede guitarsoloer og en fantastisk forsanger, der har levet et bemærkelsesværdigt liv og som skriver nogle bevægende sange om det. En af de bedste udgivelser i år.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Adult Mom - Soft Spots
Jeg er formentlig/forhåbentlig ikke eneste som venter spændt på Alvvays' nye album. Adult Mom er velegnet til at fordrive ventetiden. Det er catchy og behageligt, selvom teksterne handler om angst, depression og andre fede emner.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Blanck Mass - World Eater
Blanck Mass er noget nær det modsatte af Big Thief og Adult Moms afdæmpede fortællinger. Blanck Mass er smadret post-rock-agtig industrial. Lad være med at høre det, hvis du har det svært med støj.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Ulver - The Assassination of Julius Caesar
Ulver er et norsk band, der tilbage i 90'erne spillede black metal. Forsangeren ligner stadig en metal-fyr, men nu spiller de dyster synth-pop i stil med Depeche Mode med episke tekster om historiens store myter og tragedier.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Agent blå - Agent blå
Svenskerne kan også (stadig) lave god musik. Agent blå spiller en blanding af punk, shoegaze og indie pop. De kalder det vist selv dødspop. Det minder om ligeledes svenske Makthaverskan, hvilket er et kæmpe kompliment.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Palehound - A Place I'll Always Go
Jeg må også hellere anbefale en god indie rockudgivelse. Palehound vinder ikke point på originalitet - det er næsten som om man har hørt numrene før - men det er jo heller ikke altid det vigtigste, når sangene bare er pissegode.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Frankie Broyles - Slow Return
Frankie Broyles har været guitarist i Deerhunter, og mere behøver man altså ikke vide.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Den bedste Big Thief-video er i øvrigt denne, hvor de spiller et nummer fra deres gamle album. Guitaristen ser semi-spastisk ud, når han spiller guitar, men det er seriøst en blæret lille solo.
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

phpBB [video]


:eek:
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Og nyt fra Metz!

phpBB [video]
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Mornin' mood

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster