Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

!Option skrev:
Blaugrana92 skrev:...

Jeg håber i øvrigt at Arnaud Démare kan vinde i dag, selvom Kittel nok er urørlig. Jeg er altid bare sådan en sucker for en hjemmesejr, hvorfor jeg også som regel holder med italienerne i Giro'en og spanierne i Vuelta'en.
Hvem holder du så med i Tour'en hvis man må spørge? Bardet? :glad:
Mjah, der er jo desværre ikke rigtigt nogle gode franske bud. Hvis Pinot havde været i form, havde jeg helt sikkert håbet på ham! Bardet tror jeg ikke rigtigt på i år. Men jeg håber at Pierre Latour kan snuppe den hvide trøje, selvom han når får svært ved at bide skeer med Yates og Buchmann.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Sagan burde vel reelt blive diskvalificeret for det der?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Sagan burde vel reelt blive diskvalificeret for det der?
Jeg har ikke rigtigt set det ordentligt endnu, men holder han ikke bare sig bane og giver Cav en albue, da Cav forsøger at lave et hul der egentlig ikke er der?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det er svært at vurdere om der er et hul, men uanset hvad er det vel ikke tilladt at give en anden rytter en albue i ansigtet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Diskvalifikation er måske lidt hårdt og ekstremt ærgerligt for løbet, så giv Sagan en sidste plads i dag.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Albuen er jo først løftet da han er faldet. Cav er sgu da også en abe.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Albuen er jo først løftet da han er faldet. Cav er sgu da også en abe.
Ja, sådan ser jeg det virkelig også, når jeg ser den i langsom fra kameraet ved målstregen. Som jeg ser det forsøger Cav at komme indenom, hvor der ikke er plads. Han mister balancen, vælter og snitter Sagans baghjul, hvorefter Sagan løfter albuen for at holde balancen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hvordan kan der ikke være plads når de kører side om side? Hullet bliver jo først lukket når Sagan fortsætter ud mod barrieren og til sidst løfter albuen. Det er altså et godt eksempel på en farlig spurt. Der er næppe noget ondt i det, men det burde ikke belønnes med en andenplads.

Demares spurt var i øvrigt heller ikke helt ren.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

99 ud af 100 spurter foregår jo på den måde. Cav har edersparkemig også kørt sin pæne andel af farlige og beskidte spurter. Samme gælder Greipel og Kittel. Og selvfølgelig også især Bouhanni. Som du selv siger var Démare jo lige ved at sende både Bouhanni og Greipel i asfalten i dag.

I øvrigt er Sagan et halvt hjul foran Cav, da han begynder at træk ind mod barrieren. Ja, det er farligt og uopmærksomt kørt af Sagan, men da Cav når op på siden af Sagan er det jo for sent. Sagan er dog klart foran Cav, da han begynder at trække mod højre.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Præcis.

Udover det, så er cykelryttere seriøst hjernedøde. Hvordan man sætter sig op på sin cykel og cykler i mål efter sådan et styrt, er mig simpelthen en gåde. De er fandme hårde.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, spurter er farlige, og man skal være både modig og lettere hensynsløs og måske også lidt hjernedød, hvis man vil vinde, men det ændrer altså ikke på, at Sagan både presser og til sidst skubber Cavendish ud i barrieren. Det må man altså ikke.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Noget helt andet er hvor absurd det er, at Sagan ikke vælter i de første styrt!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Démare må heller ikke lave det svirp han laver ind foran Bouhanni. Men han får lov og nu beholder han sin førsteplads. Var han blevet frataget den, hvis Bouhanni var væltet? Jeg tvivler. Démares svirp er ligeså meget udenfor reglerne som det Sagan laver. Greipel skal være glad for at Bouhanni var vågen og opmærksom. Hvis det var Bouhanni i Démares sko, var han vel blevet smidt ud af løbet med det samme.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, men at Demare får lov til at slippe for straf er vel ikke et argument for, at Sagan også skal have lov? Two wrongs don't make a right, ikke sandt?

Bouhanni var i øvrigt blevet smidt i fængsel, hvis han havde lavet det som Sagan lavede. Chris Anker var allerede i gang med at give ham skylden før de første replays.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, men det understreger hvor latterligt inkonsekvent der bliver dømt i de her sager. En massespurt er beskidt og grim, men af en eller anden grund, bliver rytterne som regel kun straffet, hvis der er nogle der rent faktisk ryger i asfalten. Der bliver næsten altid skubbet og langet albuer ud, hvis ikke i selve spurten, så i hvert fald som minimum når der bliver kørt leadouts.

Jeg siger jo ikke at Sagans højredrejning var i orden og indenfor reglementet. Jeg påpeger bare at der stort set kan opbygges en sag i hver eneste massespurt, og at vinderen i dag også nemt kunne være blevet deklassificeret, og helt klart også burde have været det, hvis man rent faktisk fulgte regelbogen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster