Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

Så starter Tour de Doping igen her på lørdag.

Gad vide, hvilke undskyldninger Froome og Sky hiver frem i år, når vi endnu engang ser en Armstrongsk magtdemonstration?

Var det ikke dme, der for to år siden sagde, at de havde avanceret lægevidenskab til rådighed?

Anyway, mon ikke Froome vinder med 10 minutter eller lignende? Han skal nok sætte dem alle på plads med den flade enkelstart dagen før Paris alligevel.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Cykling

Indlæg af !Option »

Det var da en noget kedelig og forudindtaget indstilling og gå ind til verdens største cykelløb med... :eek:

Læg dog mærke til jeg bruger ordet "største" og ikke "mest spændende"... ;-)
Rey Abi!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

!Option skrev:Det var da en noget kedelig og forudindtaget indstilling og gå ind til verdens største cykelløb med... :eek:

Læg dog mærke til jeg bruger ordet "største" og ikke "mest spændende"... ;-)
Froome og Sky har jo desværre bare kvalt spændingen for mig. De er alt, alt for overlegne i forhold til andre.

Og når ja ... Jeg HADER Froome.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

Men Blau, Flax og andre cykelentusiaster?

Giv mig lige en update på de spændende rytter, som er nye, som man skal holde øje med under Touren? Jeg har ikke fulgt rigtigt med i cykelsporten de sidste fem år, så er noget bagud.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Altså, jeg kan fortælle dig, hvad jeg glæder mig mest til i dette års Tour de France:
  • Froome bliver udfordret
    Det er måske mere håb end forventning, men Froome har ikke set uovervindelig ud i denne sæson. Han har ikke vundet et løb endnu, og han var ikke den stærkeste rytter i Dauphiné, Romandiet og Katalonien. Til gengæld har Porte været flyvende, Contador var sekunder fra at have haft sit bedste forår nogensinde og Valverde bliver bare bedre og bedre med alderen. Samtidig er det en meget åben rute uden mange klassiske bjergafslutninger og lange enkeltstarter, hvor Froome og Sky normalt knuser modstanderne. Froome har selvfølgelig stadig evnerne, erfaringen og holdet til at vinde, men jeg håber, at det bliver mere spændende end normalt.
  • Fuglsang kører med om podiet
    Fuglsang var den eneste som kunne følge med Porte i Dauphiné, som er det vigtigste opvarmningsløb til Touren, så det er rimeligt at have høje forventninger til ham. Han så bedre ud end Froome, Contador, Bardet, Valverde og Aru, og jeg håber virkelig, at han kan holde den form i de næste tre uger, for så er han en seriøs podiekandidat.
  • Sagan mod sprinterne
    Sagan er altid underholdende, og i dette års Tour de France er der intet mindre end 11 etaper som han kan vinde. Mange af dem er dog lange, flade etaper (gab), hvor han formentlig vil tabe i spurten til Kittel og co., så hvis han vil tangere rekorden for seks grønne trøjer, skal han køre meget offensivt. Det kan blive til en rigtig god dyst. Særligt hvis Gilbert også fortsætter med at køre lige så aggressivt som i foråret.
  • Mont du Chat-etapen
    9. etape, hvor rytterne skal over Col de la Biche (10,5 km, 9%), Grand Colombier (8,5 km, 9,9%) og Mont du Chat (8,7 km, 10,3%), er en komplet sindssyg etape. Der var generalprøve på en lignende etape med Mont du Chat i Dauphiné, hvor feltet blev totalt sprængt i stykker, og hvor Fuglsang spurtede sig til en sejr foran Porte, Froome og Aru. Tour de France-etapen bliver forhåbentlig lige så vild.
  • De nye ryttere
    Hvert Tour de France har et par overraskelser. Sidste år var det Adam Yates og vel også Bardet som tog det afgørende skridt ind i verdenseliten. I år ser Louis Meintjes, Simon Yates og Emmanuel Buchmann ud til at være de bedste kandidater til ungdomstrøjen og en overraskende god placering, mens ryttere som Fuglsang, Majka og Dan Martin måske endelig viser sig som reelle Grand Tour-vinderkandidater. Hold også øje med Roglič, George Bennett, Calmejane, Groenewegen og Benoot som har set gode ud i denne sæson, og som måske kan få det helt store gennembrud med en etapesejr eller to eller en bjergtrøje.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis jeg skal vurdere favoritterne til det samlede klassement:

**** Froome, Porte
*** Contador, Quintana
** Fuglsang, Aru, Bardet, Valverde
* Martin, Meintjes, Chaves, Majka

Det var vel kun i 2014, hvor Contador var flyvende ligesom Porte i denne sæson, at Froome har set mindre overlegen ud inden løbet. Dengang udgik både Contador og Froome, og så vandt Nibali. Det ville ikke genere mig, hvis Contador eller Fuglsang tog en tilsvarende overraskende sejr.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

Tak for lækker opdatering, Flax.

Håber ikke at Froome er Terminator igen og kvæser alt fra start. Så gider jeg ikke se årets løb igen
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Cykling

Indlæg af !Option »

Froome har været modbydelig stærk de seneste Tours, men jeg syntes også han er begyndt at køre mere spændende og udfordrende, samtidig med at han også udvider sit repertoire med fx en virkelig stærk nedkørsel.

Jeg har på ingen måde samme "had" til ham som jeg havde tidligere, da han nu selv oftere og oftere tager teten.
Rey Abi!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Froome er blevet både mere aggressiv og mere menneskelig. Hele hans karriere og udvikling er stadig en kæmpe joke, men han ødelægger ikke længere løbene.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Det store problem har jo sådan set ikke været Froomes styrke, men Skys. De sidste par år er mod og angrebsiver blevet straffet gang på gang, og det har taget modet fra konkurrenterne. "Dødspatruljen", som Jørgen Leth så fint kalder dem. Forhåbentlig gør de kortere etaper og stejlere stigninger det sværere at kontrollere løbet.

Kunne være spændende at se hvordan Froome ville bruge holdet, hvis det pludselig var ham, der skulle hente tid den sidste uge.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Cykling

Indlæg af kklaus »

Valverde udgået :(
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, det så slemt ud. Lignede vel desværre et brækket skinneben.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Lol, Sky smadrer jo allerede lortet fra dag 1. Gider nærmest ikke engang mere. USPS om igen.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Cykling

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:Lol, Sky smadrer jo allerede lortet fra dag 1. Gider nærmest ikke engang mere. USPS om igen.
4 mand i top 8 :/
Giv mig min sko tilbage, røv!

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Blaugrana92 skrev:Lol, Sky smadrer jo allerede lortet fra dag 1. Gider nærmest ikke engang mere. USPS om igen.
Marginal gains jo!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster