Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Salg af Morata, James og CR vil gøre, at de vil have råd til Dybala og Hazard.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana al vent skrev:Det er begrænset hvad jeg kender af Tottenham fans, men hvis du kender en så spørg lige vedkommende om følgende: Er der nogen spillere i Tottenham i dag der kunne blive ligeså store spillere for Real Madrid i dag, som Bale og Modric har været det? Tottenham har - som alle hold i PrL - en målsætning om at vinde turneringen. De har dog stadig ikke været tæt på. De taber med 7 point - det er altså meget i mine øjne. Hvis de kæmper med om førstepladsen næste sæson vil de bevise at de ud fra engelske standarder har rykket sig som hold. Rent europærisk er de stadig - ligesom alt andet angelsaksisk - middelmådigt.
Det er da fuldkommen underordnet, om Tottenham har to spillere, der ville kunne nå samme niveau som Bale og Modric (hvilket de nok i øvrigt har). Man vinder altså ikke et mesterskab - eller Champions League - med to spillere. Jeg har allerede påpeget, at netop de to selvfølgelig var de klart bedste spillere fra 2011-udgaven, og at de sagtens ville kunne gå ind i Tottehams startopstilling i dag.

Men tag lige engang og kast et blik på resten af det hold. Lad os bare fjerne de to bedste spillere fra hver udgave, som de fleste jo nok ville sige er henholdsvis Bale og Modric og så Kane og Alli/Eriksen. Lad os tage Kane og Eriksen.

2011:
Heurelho Gomes
Alan Hutton - William Gallas - Younes Kaboul - Benoît Assou-Ekotto
Michael Dawson - ???
Aaron Lennon - Rafael van der Vaart - ???
Peter Crouch

2017:
Hugo Lloris
Kyle Walker - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Ben Davies
Eric Dier - Victor Wanyama
??? - Dele Alli - Heung Min-Son
???

Ville du bundalvorligt påstå, at de 9 fra 2011 er bedre end de 9 fra 2017? Ville du mene at 2011 holdet ville blive et bedre hold, hvis man satte to tilfældige spillere ind, end 2017 holdet ville være, hvis man satte to tilfældige spillere ind? Lad os lege at det er Alexandr Hleb og Santiago Ezquerro. Hvilket hold ville du sætte dine penge på? Jeg ved godt, hvem jeg ville tro på; og det er ikke det hold, der har van der Vaart som sin største stjerne og en boldretarderet, skaldet skotte på højrebacken. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at Kyle Walker er bedre end hver eneste af de 9 spillere fra 2011.

En Premier League titel har aldrig været mere indenfor rækkevidde for Tottenham, end den er lige i øjeblikket. Hvis Levy kan holde fast i Pocchetino og bygge holdet op omkring Alli og Kane, tror jeg de vinder ligaen indenfor de næste 3 år. Det bliver dog ikke næste år. Der vinder City selvfølgelig, når nu de får fingrene i Dani Alves. Han betyder som regel en titel eller to. Eller tre.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Bale var den helt store stjerne dengang, da resten af holdet var middelmådigt. Hans latterligt mange langskudsmål reddede deres røv gang på gang i hans sidste tid i Tottenham. Modric var selvfølgelig god, men det er lidt i stil med Eriksen, da kroaten ligeledes gik under radaren.

P.S.
Jeg forstår godt, hvorfor jeg ikke vidste, hvad Gomes hed til fornavn. Hvem fanden kan udtale Heurelho?
Senest rettet af Storken tors jun 22, 2017 11:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

Penaldo går ingen steder. Perez skal nok ordne det hele i samarbejdet med hende der korrupte dommer...
Det hele er spil for galleriet
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Det bliver dog ikke næste år. Der vinder City selvfølgelig, når nu de får fingrene i Dani Alves. Han betyder som regel en titel eller to. Eller tre.
Jeg forstår egentlig ikke, hvorfor Alves vil til City. Der er en ret stor chance for, at de henter Kyle Walker. Han er en af de få kompetente højre backs i verden, så det bliver ikke nemt at slå ham af pinden.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Det bliver dog ikke næste år. Der vinder City selvfølgelig, når nu de får fingrene i Dani Alves. Han betyder som regel en titel eller to. Eller tre.
Jeg forstår egentlig ikke, hvorfor Alves vil til City. Der er en ret stor chance for, at de henter Kyle Walker. Han er en af de få kompetente højre backs i verden, så det bliver ikke nemt at slå ham af pinden.
Pep henter ikke Kyle Walker. Det tør jeg godt vædde med. Walker er kun fart og fysisk, men en utrolig uintelligent fodboldspiller. Pep kan godt lide, at man er fodboldklog. Det er på ingen måder noget, du forbinder med Walker.

Jeg nægter at tro, at Pep vil have en som Walker. Det ville være et atypisk køb af ham.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blaugrana92 skrev:
Blaugrana al vent skrev:Det er begrænset hvad jeg kender af Tottenham fans, men hvis du kender en så spørg lige vedkommende om følgende: Er der nogen spillere i Tottenham i dag der kunne blive ligeså store spillere for Real Madrid i dag, som Bale og Modric har været det? Tottenham har - som alle hold i PrL - en målsætning om at vinde turneringen. De har dog stadig ikke været tæt på. De taber med 7 point - det er altså meget i mine øjne. Hvis de kæmper med om førstepladsen næste sæson vil de bevise at de ud fra engelske standarder har rykket sig som hold. Rent europærisk er de stadig - ligesom alt andet angelsaksisk - middelmådigt.
Det er da fuldkommen underordnet, om Tottenham har to spillere, der ville kunne nå samme niveau som Bale og Modric (hvilket de nok i øvrigt har). Man vinder altså ikke et mesterskab - eller Champions League - med to spillere. Jeg har allerede påpeget, at netop de to selvfølgelig var de klart bedste spillere fra 2011-udgaven, og at de sagtens ville kunne gå ind i Tottehams startopstilling i dag.

Men tag lige engang og kast et blik på resten af det hold. Lad os bare fjerne de to bedste spillere fra hver udgave, som de fleste jo nok ville sige er henholdsvis Bale og Modric og så Kane og Alli/Eriksen. Lad os tage Kane og Eriksen.

2011:
Heurelho Gomes
Alan Hutton - William Gallas - Younes Kaboul - Benoît Assou-Ekotto
Michael Dawson - ???
Aaron Lennon - Rafael van der Vaart - ???
Peter Crouch

2017:
Hugo Lloris
Kyle Walker - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Ben Davies
Eric Dier - Victor Wanyama
??? - Dele Alli - Heung Min-Son
???

Ville du bundalvorligt påstå, at de 9 fra 2011 er bedre end de 9 fra 2017? Ville du mene at 2011 holdet ville blive et bedre hold, hvis man satte to tilfældige spillere ind, end 2017 holdet ville være, hvis man satte to tilfældige spillere ind? Lad os lege at det er Alexandr Hleb og Santiago Ezquerro. Hvilket hold ville du sætte dine penge på? Jeg ved godt, hvem jeg ville tro på; og det er ikke det hold, der har van der Vaart som sin største stjerne og en boldretarderet, skaldet skotte på højrebacken. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at Kyle Walker er bedre end hver eneste af de 9 spillere fra 2011.

En Premier League titel har aldrig været mere indenfor rækkevidde for Tottenham, end den er lige i øjeblikket. Hvis Levy kan holde fast i Pocchetino og bygge holdet op omkring Alli og Kane, tror jeg de vinder ligaen indenfor de næste 3 år. Det bliver dog ikke næste år. Der vinder City selvfølgelig, når nu de får fingrene i Dani Alves. Han betyder som regel en titel eller to. Eller tre.
At du fuldstændig ignorerer mine europæriske sammenligninger har jeg svært ved at forstå. Så lad os lægge den her, og så fortsætte diskussionen om et år for at se om Tottenham blot havde en god sæson, eller om de virkelig kan slås med om guldet nu.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

@Blaugrana al vent

Tottenham gik videre fra en gruppe med Twente, Werder Bremen og Inter. Det kræver ikke ligefrem en europæisk toppræstation. Inter var godt nok forsvarende mestre, men de var håbløst ringe den sæson.

Derudover slog de Milan i 1/8-finalen med samlet 1-0 over de to kampe, hvorefter de røg ud til Real Madrid med 5-0 i kvartfinalen. AC Milan har ikke ligefrem været kendetegnet ved storhed de senere år, men det var da okay gjort af Tottenham.

Jeg kan dog ikke se, hvordan Spurs spillede med de europæiske muskler den sæson.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Storken skrev:@Blaugrana al vent

Tottenham gik videre fra en gruppe med Twente, Werder Bremen og Inter. Det kræver ikke ligefrem en europæisk toppræstation. Inter var godt nok forsvarende mestre, men de var håbløst ringe den sæson.

Derudover slog de Milan i 1/8-finalen med samlet 1-0 over de to kampe, hvorefter de røg ud til Real Madrid med 5-0 i kvartfinalen. AC Milan har ikke ligefrem været kendetegnet ved storhed de senere år, men det var da okay gjort af Tottenham.

Jeg kan dog ikke se, hvordan Spurs spillede med de europæiske muskler den sæson.
I vælger at ignorere sammenligningen med denne sæsons "præstation". Det gør det svært at svare på ovenstående.
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er sgu da ligegyldigt, altså. Juventus røg også ud af Champions League i Contes anden sæson, men enhver idiot kunne da se at de havde rykket sig markant og var blevet et langt bedre og mere sammenhængende hold.

Europa League er jeg, ligesom langt de fleste ambitiøse klubber, egentlig ret ligeglad med. Det var langt bedre for Tottenham at blive 2'er i Premier League, end at vinde Europa League. I øvrigt var Tottenham vanvittigt uheldige mod Gent. De var klart bedst på Wembley.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af PuyolErGud »

Ville egentlig komme med et længere svar, men det er vist ikke så nødvendigt mere. Jeg er enig med B92 langt hen ad vejen. Hvis man ikke kan se den udvikling Tottenham har været inde i, og at de har udviklet sig til et stabilt tophold i PL, så ser man vist ikke den samme fodbold. Ja, præstationer i CL var ikke specielt gode, men for langt de fleste spillere var det en førstegangsoplevelse. De har forhåbentlig lært noget i forhold til den kommende sæson. At de ryger ud af EL giver jeg ikke så meget for, selvom det selvfølgelig ikke er godkendt af ryge ud til Gent/k. Den turnering blev der ikke satset på, da man var med i kapløbet om at blive mestre i PL.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blaugrana92 skrev:Det er sgu da ligegyldigt, altså. Juventus røg også ud af Champions League i Contes anden sæson, men enhver idiot kunne da se at de havde rykket sig markant og var blevet et langt bedre og mere sammenhængende hold.

Europa League er jeg, ligesom langt de fleste ambitiøse klubber, egentlig ret ligeglad med. Det var langt bedre for Tottenham at blive 2'er i Premier League, end at vinde Europa League. I øvrigt var Tottenham vanvittigt uheldige mod Gent. De var klart bedst på Wembley.
Hvis vi endelig skal snakke om et hold der har rykket sig, så tillad mig at nævne Atletico. De solgt stjerner som Torres, Falcao, Aguero, Forlan, Costa osv men fået fuld udbytte for pengene. De er gået fra at være et hold der kunne drille topholdene, til at blive et hold der konkurrerer med topholdene stort set hver sæson + kommer langt i europærisk sammenhæng. Her kan vi snakke om et hold som har rykket sig, på trods af de mange salg af angribere til større klubber. Men at i mener Tottenham har rykket sig af betydning fordi de går fra at være "rigtig langt" fra at vinde Prl til "langt fra" at vinde Prl har jeg svært ved at være enig med. Særligt ikke når deres europæriske præstationer netop viser hvor "dårlige" de fortsat er når tingene virkelig gælder. Tottenham har haft én god sæson i PrL. Lad os se hvor de ender næste år. Så kan de måske modbevise mig.
Jeg bløder Blaugrana

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Skydefinten »

Prosecution has agreed to replace Messi's 21-month jail sentence over tax fraud with fine. Leo will pay €252,000 & his father €180,000. [MD]
Hvis det er rigtigt, så er det jo smart tænkt af Frøken RM anklager. Så kan CR jo få Messi's gamle straf på 21 mdr betinget - og så slipper man for at bekymre sig om en værre straf til CR.... :roll:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana al vent skrev:
Blaugrana92 skrev:
Blaugrana al vent skrev:Det er begrænset hvad jeg kender af Tottenham fans, men hvis du kender en så spørg lige vedkommende om følgende: Er der nogen spillere i Tottenham i dag der kunne blive ligeså store spillere for Real Madrid i dag, som Bale og Modric har været det? Tottenham har - som alle hold i PrL - en målsætning om at vinde turneringen. De har dog stadig ikke været tæt på. De taber med 7 point - det er altså meget i mine øjne. Hvis de kæmper med om førstepladsen næste sæson vil de bevise at de ud fra engelske standarder har rykket sig som hold. Rent europærisk er de stadig - ligesom alt andet angelsaksisk - middelmådigt.
Det er da fuldkommen underordnet, om Tottenham har to spillere, der ville kunne nå samme niveau som Bale og Modric (hvilket de nok i øvrigt har). Man vinder altså ikke et mesterskab - eller Champions League - med to spillere. Jeg har allerede påpeget, at netop de to selvfølgelig var de klart bedste spillere fra 2011-udgaven, og at de sagtens ville kunne gå ind i Tottehams startopstilling i dag.

Men tag lige engang og kast et blik på resten af det hold. Lad os bare fjerne de to bedste spillere fra hver udgave, som de fleste jo nok ville sige er henholdsvis Bale og Modric og så Kane og Alli/Eriksen. Lad os tage Kane og Eriksen.

2011:
Heurelho Gomes
Alan Hutton - William Gallas - Younes Kaboul - Benoît Assou-Ekotto
Michael Dawson - ???
Aaron Lennon - Rafael van der Vaart - ???
Peter Crouch

2017:
Hugo Lloris
Kyle Walker - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Ben Davies
Eric Dier - Victor Wanyama
??? - Dele Alli - Heung Min-Son
???

Ville du bundalvorligt påstå, at de 9 fra 2011 er bedre end de 9 fra 2017? Ville du mene at 2011 holdet ville blive et bedre hold, hvis man satte to tilfældige spillere ind, end 2017 holdet ville være, hvis man satte to tilfældige spillere ind? Lad os lege at det er Alexandr Hleb og Santiago Ezquerro. Hvilket hold ville du sætte dine penge på? Jeg ved godt, hvem jeg ville tro på; og det er ikke det hold, der har van der Vaart som sin største stjerne og en boldretarderet, skaldet skotte på højrebacken. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at Kyle Walker er bedre end hver eneste af de 9 spillere fra 2011.

En Premier League titel har aldrig været mere indenfor rækkevidde for Tottenham, end den er lige i øjeblikket. Hvis Levy kan holde fast i Pocchetino og bygge holdet op omkring Alli og Kane, tror jeg de vinder ligaen indenfor de næste 3 år. Det bliver dog ikke næste år. Der vinder City selvfølgelig, når nu de får fingrene i Dani Alves. Han betyder som regel en titel eller to. Eller tre.
At du fuldstændig ignorerer mine europæriske sammenligninger har jeg svært ved at forstå. Så lad os lægge den her, og så fortsætte diskussionen om et år for at se om Tottenham blot havde en god sæson, eller om de virkelig kan slås med om guldet nu.
2011-holdet blev nr 5 med 62 point og en målscorer på 55-46. I år blev de nr 2 med 86 point og en målscorer på 86-26. Det her er det klart stærkeste Tottenham-hold i over 50 år, det siger Tottenhamfans i hvert fald.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Hvis jeg ikke husker forkert, kunne man vinde PL med 86 point. Chelsea havde en rimelig god sæson. Leicester vandt PL med 81 point. Og sæsonen før vandt Chelsea med 87 point.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster