Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ærlig talt ikke se de spillere være med til at rykke os. Dølle ville være fin at kunne smide ind og Marlon har gjort et fint indtryk men ikke nok til at han kan fungere som tredjevalg imo.

Samper har ikke kunne spiller sig på holdet hos granada og munir har ikke været god nok til at valencia gider købe ham. Så kan man altid sige at granada har været et kæmpe rod og det er rigtigt men man skulle altså helst være god nok til at spille fast og skille sig ud hvis man vil kunne gøre sig hos os. Ligeledes kan man påpege at valencia ikke har ret mange penge men hvis munir virkelig havde slået igennem og de var sikre på dennes talent så skulle de nok kunne finde 12 mio (eller lade være med at købe zaza).

Og så er der palencia og alena der til dagligt spiller i den tredje bedste række. De vil ikke få ret meget spilletid på førsteholdet og imo er det eneste rigtige at lade dem træne med og ellers lade dem spille på barca b. Så kan de komme op ligesom alena har gjort det hvis der virkelig er behov. Men at regne med dem som en fast del af førsteholdet tror jeg vil være en fejl.

Desuden er der et andet spørgsmål. Har vi tiden til at give disse unge spillere chancen? Er deres niveau højt nok til at vi kan stole på dem? Jeg har givet mit svar omkring niveauet. Og det blev bare endnu mere tydeligt da vi så hvor svært mere etablerede talenter havde det i denne sæson hos os. Og så mener jeg egentlig ikke vi har tiden til det. Vores gyldne generation er ved at blive gammel og hvis vi skal have presset det sidste ud af dem så har vi ikke tiden til at tage chancer og tro at en flok uprøvede talenter kan aflaste dem. Vi skal have fornyet holdet og se fremad men jeg ser os hellere hente nogle talenter der har lidt mere erfaring end tredjedivisionskampe. Så kan la masia spillere få en CdR kamp her og der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Man løber altid en risiko, når man tilføjer en ny spiller til truppen. Det kan jo både blive fugl og fisk. Fordelen ved et akademiprodukt er at han ikke koster 30-40 millioner euro; penge som man i øvrigt ikke engang ville kunne købe Ivan Perisic for på nuværende tidspunkt.
Men det bliver vi jo nødt til? Prøv at se på nogle af de spillere der render rundt i andre klubber som vi kunne have købt hvis vi ikke var så bange for at tage chancer.

Vi har været alt for sløve til at hente unge spillere over de sidste år og det skal ændres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes virkelig det er tricky med transfers. Det er altid "vi skulle have købt ham og ikke ham", men markedet er tosset og spillere der er gode nok til os hænge ikke på træerne.

Jeg er dog også splittet for mit romantiske jeg siger giv la masia chancen men samtidig så kan jeg virkelig ikke se dem have niveauet. Og det er pisse risky at købe unge spillere og de koster kassen men så er man måske heldig og får fat i en verratti lige pludselig. Ældre spillere er kedelig og kortsigtet men de har rutinen og vil kunne hjælpe vores ældre generation ved at holde et niveau fra bænken der vil gøre at vi kan konkurrere med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Piquénbauer skrev:Jeg synes virkelig det er tricky med transfers. Det er altid "vi skulle have købt ham og ikke ham", men markedet er tosset og spillere der er gode nok til os hænge ikke på træerne.

Jeg er dog også splittet for mit romantiske jeg siger giv la masia chancen men samtidig så kan jeg virkelig ikke se dem have niveauet. Og det er pisse risky at købe unge spillere og de koster kassen men så er man måske heldig og får fat i en verratti lige pludselig. Ældre spillere er kedelig og kortsigtet men de har rutinen og vil kunne hjælpe vores ældre generation ved at holde et niveau fra bænken der vil gøre at vi kan konkurrere med.
Man kan i hvertfald reducere fejlmarginen drastisk ved at undgå decideret TÅBELIGE transfers som Mathieu, Verrmaelen, Song, Douglas(højst sandsynligt noget kriminelt Rossell stuff), Arda osv.

Og så må man bare erkende, at medmindre man scouter som Bayern, Dortmund, Atletico eller Juve, så koster kvalitet penge nu om dage. Vi betalte store summer for Neymar og Suarez, men de har også leveret fra dag 1. Jeg så feks. gerne, at vi havde hentet en klassespiller, der kunne gå direkte ind i startelleveren eller et af de største unge talenter for 80 millioner euro, istedet for Paco og Gomes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke helt enig omkring de tåbelig transfers - mathieu har imo været et fint køb, arda var for dyr men ideen kan jeg forstå og verm var et sats (og kostede ikke meget). Ikke de bedste køb men jeg kan se tanken bag. Men Song og Douglas var ikke gode nok.

Jeg vil ikke udtale mig om vores scouting før jeg har set hvad Gomes, Paco og de andre kan gøre det til. Jeg mener dog at køb som MAtS, Umtiti og Rak viser at vi har en sans for gode handler. Og jeg synes generelt ikke det er så slemt som det bliver gjort til. Det var vores nuværende ledelse der havde købt 5 af vores startere da vi vandt treblen og i det store har de lavet en del rigtige gode køb. Ligeledes skal man huske på at de spillere vi købte sidste år var til bredden. At gå ud og købe en spiller til 80 mio ville ikke have ordnet manglen på bredde.

Når det kommer til transfers så er det nemt at spille bagklog (det gør vi alle) men som blau rigtigt nok siger så tager man en chance med hver eneste spiller man køber. Superstjerne som talent. Min indgangsvinkel er lidt at jeg ser på positioner - vi skal have en back, en cb hvis masche smutter og en cm hvis vi vil spiller 4-3-3/en kant hvis vi spiller 4-2-3-1. Hvis der bliver købt til disse positioner så har de i det mindste set holdets problemer og så må vi se om vi er heldige eller ej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg er sådan set også enig, men sandsynligheden for at Bartomeu er med på idéen, om at satse mere på La Masia, er nok desværre særdeles lille. Valverde er nok heller ikke tosset med den. Der er pres på for at præstere fra dag 1. Så er det nemmere at hente tre 28-årige end at satse på spillere som Aleñá og Palencia.
Well, det kan man jo også høre herinde, at hvis unge spillere ikke præsterer fra første uge, så skal de bare sælges, bliver stemplet som fejlindkøb med det samt etc. Bare se Ter Stegen i starten, og nu Andre Gomes, Digne og Paco. Jeg ville også være MEGET kortsigtet som træner, hvis jeg blev ansat. Der er simpelthen ikke den store interesse i et langsigtet projekt, og da slet ikke unge spillere. Og det medvirker fans også til i høj grad.
Det er svært at sammenligne akademiprodukter med ekstremt dyrt-indkøbte unge spillere, der fra dag 1 ser ud til at være totalt fejlcastede.
Korrekt, men hverken Paco, Andre Gomes eller for den sags skyld Digne vil jeg kalde fejlkastede på nuværende tidspunkt. Blot unge spillere, der skal have tid. Det vil da være dejligt, hvis vi bare kunne hive det ene stortalent op efter det andet fra akademiet, men de er der jo ikke pt. Det er ved at være længe siden, en virkelig har slået til, hvorfor det jo er fornuftigt at købe sig til talentet. Jeg ved god, du ikke er fan af Andre Gomes, men giv nu unge talenter tid. Vi så det senest med Ter Stegen, vi har set det med Turan og en perlerække af spillere igennem tiden - vores klub og stil tager tid at vænne sig til, og da 100% hvis du er 22 år.

Og ja, jeg husker også Caceres, men der er jo altid risiko. Skal vi så bare stoppe med at købe unge spillere, som f.eks. Umtiti, eller for den sags skyld Pique? Han væltede jo rundt de første seks måneder, og Camp Nou holdte jo vejret, når han havde dueller.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Herrera? Seriøst?...

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Flax_Generous »

Herrera er altså god. Men I får ham ikke.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Vi kan vel kun håbe på, at du har ret, og vi ikke får ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville virkelig gerne have ham! Han er en af de bedste presspillere overhovedet!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Herrera ville være uendeligt meget mere passende for os end Coutinho.

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Herrera som boks til boks. Men Ingen Ini erstatning, der er Coutinho langt mere oplagt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er det vi skal have en iniesta erstatning? Eller en xavi erstatning for den sags skyld?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Der begynder forresten at komme flere og flere rygter omkring ham Seri. Han skulle være vores førstevalg og skulle også have en frikøbs på 40 hvilket næste gør ham billig i forhold til de transfers vi ser i dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Fordi, man skal have en spiller der kan sætte spillet op fra midten, bryde i gennem midten. Det er den møde jeg kan lide os spille på. Jeg er ikke fan af tre beton midtbanespiller, jeg vil have en med vild flair. Derfor.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster