Rafael "Rafinha" Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af De La Barça »

Haha, sad but true!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kubala »

Rafa, der har haft en fin sæson og som kan være klar til sæsonstart, kunne godt ryge for 300 mio. kr. Han er også ret ung og samtidig er markedet skørt, så hvorfor ikke?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kubala »

Hvis euroen er på 7,5, så svarer det til 40 mio. euro, hvilket er meget, men for ca. 30 mio. euro kunne man godt sælge ham. Det vil svare til 225 mio. kr., hvis man går ud fra at euroen er på 7,5.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af zqa »

Men... hvorfor?
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kubala »

Personligt vil jeg ikke af med Rafa, men skrev bare, at det ikke er helt umuligt at få ham solgt til 40 mio. euro, men måske er det mere realistisk med 25-30 mio. euro.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kubala »

Det er helt på sin plads, at Barca starter med de ca. 40 mio. euro. Hvis han så ryger for ca. 30, så har man også et eller andet sted gjort det fint.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Den er tricky. Han er en rigtig god spiller at have i truppen da han kan dække flere pladser. Men samtidig har han været uheldig med skader og er ikke helt slået igennem endnu... Hmm hvis der kommer et rigtig godt bud så ja ellers så skal han blive. Han er i hvert fald ikke en spiller man skal gå efter at sælge imo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Thiago var også uheldig med skader. Lige nu er det ikke uretfærdigt at snakke, om ham som den bedste centrale midtbanespiller i verden. Rafinha har muligvis ikke vist helt så lovende takter, men jeg ville virkelig være træt af det, hvis vi smed ham væk fordi vi ikke kan nosse os sammen, til at give ham noget mere spilletid, fordi de minutter skal gå til endnu et latterligt indkøb. Det er lige præcis sådan man smadrer sit ungdomsakademi. Rafinha har, med de takter han har vist i denne sæson, fortjent en del minutter i næste sæson.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af De La Barça »

Er han ikke stadig skadet? Det er primært derfor jeg ikke tror på så høj en pris. Det ville være et stort sats af en klub at betale både €30 og €40 mio. for en spiller, der lige er kommet tilbage fra en lang skadespause.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af ladislau »

Rafinha har måske ikke så meget flair i sit spil som sin bror. Til gengæld er han mere komplet, altså bortset fra skaderne.
Ser stadig et kæmpe lys i ham. Inden man tænker på midtbane forstærkning, så skal man give Rafinha og Sergi Robertos roller næste år nogle seriøse overvejelser.
Selfølgelig er det tricky, når hans krop går i stykker, hver gang hans gennembrud ligger foran ham. Ser nu gerne, at de giver ham et forsøg mere

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kubala »

Altså der står, at han er tilbage d. 3. august. Og af hvad jeg kan huske, var der tale om en pause på to og en halv måned, så måske kan han allerede være tilbage i midten af juni eller slutning af juni, da han vist blev skadet i starten af april. Der er jo ikke tale om en pause på 6-8 måneder, men to og en halv måned eller i værste fald 4 måneder.

Jeg tror ikke, at 30 mio. euro er urealistisk, men 40 er måske for meget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:Rafinha har måske ikke så meget flair i sit spil som sin bror. Til gengæld er han mere komplet, altså bortset fra skaderne.
Ser stadig et kæmpe lys i ham. Inden man tænker på midtbane forstærkning, så skal man give Rafinha og Sergi Robertos roller næste år nogle seriøse overvejelser.
Selfølgelig er det tricky, når hans krop går i stykker, hver gang hans gennembrud ligger foran ham. Ser nu gerne, at de giver ham et forsøg mere
Jamen enig. Jeg har selv Roberto som starter centralt mens rafinha imo ville kunne få spilletid på kanterne og måske også centralt i en 4-2-3-1. Min pointe var egentlig også mere at hvis der kom et rigtig godt tilbud hvilket jeg mener 40 mio er så kunne man slippe ham (især hvis man ved mere end os med hensyn til skaderne). Ellers er han klart en spiller man skal beholde da han kan dække mange pladser og har et stort potentiale.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

Jeg siger ja tak til 30 mio. euro for Rafinha. Men mere realistisk bud bliver nok 20-25 euro. for vi er sku ikke gode til at sælge.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af !Option »

Hvis vi skal sælge ud af midtbanen ser jeg hellere at folk som Denis Suarez eller Arda Turan ryger før Rafinha. Jeg tror på han kan endnu bedre end nogle af de lovende takter han momentvis har vist i denne sæson :smile:
Rey Abi!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

Men hvis vi køber en midtbanespiller og vi rykker Roberto op på midten igen. Så skal vi vel sælge to midtbanespillere ud over Arda?

Vi har med en ny midtbanespiller: Iniesta, Bussi, Rakitic, Gomes, Rafinha, Denis, Roberto, Arda og den nye, det er 9 spillere til de tre midtbane pladser
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster