Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Mon ikke det ender i noget forlig? Det tror jeg sgu. Han skal betale et vis beløb og så er det vel det.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Man er selvfølgelig uskyldig indtil andet er bevist. Skattelovgivning er bare ekstremt subjektivt, når det kommer til forsæt, uagtsomhed, bevidst/ubevidst osv.

Derfor bliver man tit dømt på baggrund af vurderinger, der egentlig bygger mere på formodninger end fældende beviser.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kubala skrev:Jeg har altså ikke sagt i hvilket tilfælde, han kan frikendes. Jeg har sagt, at anklageren må vel have grundlag og dem har de jo så fremlagt, så nu er det Neymar og hans advokat, der skal modbevise det.
Du har sagt, at anklagerne skal modbevises, og det skal de ikke nødvendigvis. De skal bare ikke bevises.
Kubala skrev:Mon ikke det ender i noget forlig? Det tror jeg sgu. Han skal betale et vis beløb og så er det vel det.
Forlig? Nu er jeg ikke jurist, men kan man ikke kun lave forlig mellem private personer og/eller firmaer? Det her er vel en straffesag, som føres af en offentlig myndighed? Man kan jo heller ikke betale sig fra at blive dømt i en straffesag om vold eller drab, tænker jeg?
Storken skrev:Man er selvfølgelig uskyldig indtil andet er bevist. Skattelovgivning er bare ekstremt subjektivt, når det kommer til forsæt, uagtsomhed, bevidst/ubevidst osv.

Derfor bliver man tit dømt på baggrund af vurderinger, der egentlig bygger mere på formodninger end fældende beviser.
At der står i skattelovgivningen, at det er op til en subjektiv vurdering, det nægter jeg simpelthen at tro. Som minimum indtil det modsatte er bevist. ;-)

Hvis man bliver dømt på baggrund af disse formodninger, så er de pr. definition fældende beviser. :)
Men altså, i princippet kan man koge enhver dom ned til at være baseret på formodninger. Jeg kan dog godt forestille mig, at du har ret i, at hvis man har fået gevinst fra skattefusk, og man på en måde har haft bare den mindste smule del i det, så bliver man dømt i de fleste tilfælde.
qepd

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Dumt ord, altså forlig, men det ender nok i et beløb, han skal betale. Tror ikke det ender i en ubetinget dom.
Senest rettet af Kubala søn maj 07, 2017 11:12 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Diskussionen ender ingen steder, det bliver sådan ordkløveri. Modbevises, ikke bevises, så er det Neymar og hans advokat, der skal gøre det. Anklageren har jo fremlagt deres.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Messi indgik forlig. Masch det samme, så Neymar gør det vel også.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev: At der står i skattelovgivningen, at det er op til en subjektiv vurdering, det nægter jeg simpelthen at tro. Som minimum indtil det modsatte er bevist. ;-)
Du kan godt begynde at tro på det. I skattesager i Danmark er der to forhold, der bliver kigget på:
1) Objektive betingelser - Er der faktisk gjort noget ulovligt; altså har personen betalt for lidt i skat? Det kræver selvfølgelig fældende beviser.

2) Subjektive betingelser - Det handler om, hvorvidt personen faktisk har et ansvar for ulovligheden. Her kigger man på om personen har handlet med forsæt eller har udvist grov uagtsomhed, hvis der skal være en straf (bøder og fængsel).

Man skal have beviser i tilfælde af forsæt, da det kan give fængsel. Det er derimod bare en subjektiv vurdering, når man bedømmer om personen har udvist grov uagtsomhed. Vurderingen bygger på personens kendskab til skattelovgivning, adfærd osv. Det kan være de mest uhåndgribelige ting, der fælder én.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Skydefinten »

MD claims Unzue and Neymar clashed during a training session as Lucho's assistant told the Brazilian to focus more on his footballer career.
Unzue told Neymar he should be focusing more on football to fulfill his potential or he'd fall in decline. I think we can all agree on that.
Hva faaan, Unzue. Det troede jeg ikke, at du havde i dig.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af PuyolErGud »

Lige efter nyheden den anden dag om, at Neymar foretrukne til det nye trænerjob var Unzue.. Jamen jamen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Jeg håber ikke det er første gang, at Neymar hører sandheden. Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.

Man kan bare tage det her forum, hvor selv fansene beskytter ham. Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.
Storken skrev:Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:
Ja, for det er jo det samme.

Eller nej. Det er det faktisk ikke. Overhovedet. På nogen måde.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.
Storken skrev:Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:
Ja, for det er jo det samme.

Eller nej. Det er det faktisk ikke. Overhovedet. På nogen måde.
Hvad prøver du at sige helt nøjagtig? Det er svært at fange pointen, når du fokuserer mere på at skrive punktummer end at fremføre argumenter.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Storken skrev:Jeg håber ikke det er første gang, at Neymar hører sandheden. Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.

Man kan bare tage det her forum, hvor selv fansene beskytter ham. Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:
Enig, håber heller ikke det er første gang han høre kritik, og jeg sidder også lidt med følelsen af at folk omkring ham ikke tør give ham konstruktiv kritik, som jeg synes han godt kunne bruge for at blive endnu bedre.

Jeg kunne godt tænke mig at han blev bedre til, at vurdere hvornår han skal udfordre og hvornår han skal aflevere, så han ikke starter med at drible fra midten hver gang, og få et bedre sammenspil med backen, det ville gavne både ham og holdet.

Misforstå mig ikke, jeg synes det er fedt for han udfordre! Men det er bare tit ikke effektivt nok.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.
Storken skrev:Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:
Ja, for det er jo det samme.

Eller nej. Det er det faktisk ikke. Overhovedet. På nogen måde.
Hvad prøver du at sige helt nøjagtig? Det er svært at fange pointen, når du fokuserer mere på at skrive punktummer end at fremføre argumenter.
At det overhovedet ikke er det samme, som at afskærme Neymar fuldkommen fra enhver form for kritik, når jeg mener at hans sommerferie ikke skal være genstand for stor debat eller at antallet af timer han bruger på Counter Strike også er ret irrelevant.

Så længe han passer sin træning og giver sig fuldt ud i kampene - og naturligvis ikke når en kampvægt à la Inter-Adriano - så må han spille computerspil og holde sommerferie i Las Vegas, hvis det er det han har lyst til.

Jeg synes der er meget få spillere, hvis overhovedet nogen, der har udvist samme arbejdsraseri og vilje som Neymar i denne sæson. Jeg synes faktisk at Unzués kritik er totalt malplaceret. Neymar har været mindst ligeså røven-ud-af-bukserne-kæmpende i denne sæson, som vi plejede at se Pedro og Alexis være det. Dertil er han altid opsøgende og udfordrende i sit spil. Han skaber jo et hav af chancer og han har rigtig nok haltet gevaldigt med afslutningerne, men det er han jo langt fra ene om. Hans bidrag har i mine øjne været langt større og vigtigere end Suárez'.

Så. Der var nogle argumenter. Og også et punktum eller to. Så må jeg håbe at du kan forstå det.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man kunne godt frygte, at han var omringet af folk, der afskærmede ham fra den mindste kritik.
Storken skrev:Jeg har i hvert fald skulle høre for det, når jeg nævner Neymar burde feste mindre og koncentrere sig om sin fodbold :glad:
Ja, for det er jo det samme.

Eller nej. Det er det faktisk ikke. Overhovedet. På nogen måde.
Hvad prøver du at sige helt nøjagtig? Det er svært at fange pointen, når du fokuserer mere på at skrive punktummer end at fremføre argumenter.
At det overhovedet ikke er det samme, som at afskærme Neymar fuldkommen fra enhver form for kritik, når jeg mener at hans sommerferie ikke skal være genstand for stor debat eller at antallet af timer han bruger på Counter Strike også er ret irrelevant.

Så længe han passer sin træning og giver sig fuldt ud i kampene - og naturligvis ikke når en kampvægt à la Inter-Adriano - så må han spille computerspil og holde sommerferie i Las Vegas, hvis det er det han har lyst til.

Jeg synes der er meget få spillere, hvis overhovedet nogen, der har udvist samme arbejdsraseri og vilje som Neymar i denne sæson. Jeg synes faktisk at Unzués kritik er totalt malplaceret. Neymar har været mindst ligeså røven-ud-af-bukserne-kæmpende i denne sæson, som vi plejede at se Pedro og Alexis være det. Dertil er han altid opsøgende og udfordrende i sit spil. Han skaber jo et hav af chancer og han har rigtig nok haltet gevaldigt med afslutningerne, men det er han jo langt fra ene om. Hans bidrag har i mine øjne været langt større og vigtigere end Suárez'.
Jeg kan sagtens følge visse af dine argumenter. Neymar har på ingen måde været vores svage led i denne sæson.

Vi er bare uenige om, hvad der skal til for at blive den bedste i verden. Jeg har jo lidt den holdning, at man skal give afkald på en hel masse sjove ting, hvis man vil nå de højeste tinder og blive der.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster