10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »

Tror ikke trøjenummeret bliver pensioneret. Det er yderst sjældent. Især i spansk fodbold. Men en statue helt sikkert. Måske noget gadenavn, eller noget i forbindelse med træningsanlæg/ungdomsakedemi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Det ville være en smule skørt at pensionere hans trøjenummer. Det er trods alt det mest eftertragtede trøjenummer i fodbold.

Han burde helt sikkert have en statue foran stadion. Man kunne også vælge at opkalde La Masia efter Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:Tror ikke trøjenummeret bliver pensioneret. Det er yderst sjældent. Især i spansk fodbold. Men en statue helt sikkert. Måske noget gadenavn, eller noget i forbindelse med træningsanlæg/ungdomsakedemi.
Great minds...

:glad:

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, ved ikke om det er et kompliment eller ej herinde, at blive sat i forbindelse med dig, men for denne gang går det nok ;-) :lol:

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af TheFynbo »

Ja det er jo rigtigt at nr 10 er det mest eftertragtede nummer. Og normalt er det jo uhørt at pensionere nummeret. Men samtidig er Messis bedrifter jo endnu mere uhørte
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Ville ikke bryde mig om at opkalde La Masia efter ham. La Masia er så ikonisk og kendt et navn. Det skal helst bare beholdes. Men statue, gadenavn, en af tribunerne på Camp Nou, ærespræsident ligesom Cruyff var (indtil Rosell), etc., etc.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Vi kunne også gøre som AC Milan og pensionere 10'eren, som de gjorde med Maldinis nummer 3 og kun kan benyttes af en af hans sønner. Så nummeret kan være reserveret til en af Messis sønner, hvis de har en brøkdel af hans talent og spiller for Barcelona. Hvis de så slet ikke vil spille fodbold, så kan vi åbne op igen for nummer 10 for andre spillere.

Men Messi skal have al den hæder, der kan tilkomme ham, når han en sørgelig dag stopper. Kan næsten græde ved tanken, og selv tanken, at han om lidt over en måned fylder 30 år. Han er for mig stadigvæk den lille teenager, der scorede på ROnaldinhos oplæg.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Forskellen er at Serie A ikke låser klubberne 25 numre. I La Liga kan man kun tildele førsteholdsspillere et nummer fra 1 op til 25. I Serie A kan man have nummer 80, som Ronaldinho havde i Milan, eller nummer 92, som El Shaarawy ynder at have.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

http://www.fifa.com/governance/news/y=2 ... odule_news
The FIFA Appeal Committee has upheld the appeal lodged by the Argentinian Football Association, on behalf of the player Lionel Messi, against the decision taken by the FIFA Disciplinary Committee, lifting the sanctions imposed on him as a result.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Raman93 »

phpBB [video]


Det er fantastisk at alt i hans karriere er videodokumenteret. I starten er der mange videoer fra hans unge år. Klart min favorit Messi, han har mistet fart og fleksibilitet over årene, men har kompenseret ved absurd overblik. Men Messi anno 2008-2011 topper det for mig. Når han fik den på omkring midten af modstanderens halvdel, driblede han bare 3-4 mand og lavede noget farligt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Vil lige prøve at starte en diskussion om genetik og højde.
Tror I, at Messi ville være ligeså historisk god, som han er, hvis han var højere, lad os sige 185-190 cm?

Jeg har en eller anden teori, at det, at han er ”så lille” har betydet, at det for modstanderne har været svært for dem at tackle ham, da hans grundet sin lave højde og lave tyngdepunkt kan skifte retning uden nogen som helst problemer.

Jeg har en svag teori om, at det for en forsvarsspiller er nemmere at tackle en højere og større spiller, da de nemmere kan komme ind på dem.

Men så er der jo modargumenter som Zidane, der med sine 186 cm også var en ufattelig vild dribler og gled af på alt og alle, og det samme kunne Henry med hans 188, og Ronaldinho var også 182, og han gled også af.

Men David Silva, Eden Hazard, Neymar, Douglas Costa, Andres Iniesta osv. Spillere, som er fantastiske til at drible og glide af på deres modspillere er alle sammen 175 eller derunder.

Mht. til overblik har det selvfølgelig ikke nogen betydning, om du er 204 eller 157. Det er jeg klar over. Der er ingen pt. der slår Messis overblik. Men jeg tænker mere inden for hans ufattelige dribleevner.

Har en lav højde en større fordel for en spiller, hvis de gerne vil være virkelig gode?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Man kan sige, at den lave højde tvinger de her spillere til at have en god teknik. De kan jo ikke rigtig få en competitive edge på andre måder.

De høje spillere vil derimod have bedre forudsætninger for styrke og atletiske evner, hvilket de sandsynligvis finder nærliggende at arbejde mest på, da det giver dem en fordel i forhold til de mindre spillere.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

:eek: :eek:
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Skydefinten skrev::eek: :eek:
Billede
Ja det kom satme også bag på mig - LANZINI!?... :eek:
Forumlegende

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »

Altså Boilesen er der også... Så er Lanzini lige pludselig ikke et så stort chok!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster