Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Fatter det ikke. Sad jo og så ham køre i går :sad:
Hvor er det tragisk. Var han alene ude at træne?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er virkelig helt forfærdeligt, og det sætter ærligt talt tankerne lidt i skub, når man nu selv har brugt, og ynder stadigvæk at bruge, så mange timer i sadlen.

Jeg har cyklet en hel del i Italien - langt over 100 timer over de sidste 5 år - og min erfaring er helt klart, at der er langt, langt, langt større respekt for folk der træner på cyklen blandt bilisterne, end der er herhjemme. Alligevel kan sådan en forfærdelig ulykke selvfølgelig ske, men det gør alligevel at man får lyst til, aktivt at lede efter cykelruter herhjemme, hvor man hele turen har trygheden af en cykelsti. Netop varebiler og lastbiler er generelt meget ubehagelige at blive overhalet af.

Jeg håber virkelig at Giro'en bliver en stor hyldest til Scarpa. Det er tydeligt for enhver, at han var en ekstremt vellidt rytter, både på sit eget hold og generelt i det professionelle felt. Han var virkelig også en humørbombe uden lige. Og så havde han i øvrigt to små tvillinger derhjemme. Stakkels knægte. :sad:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det er forfærdeligt. Det er nok svært at gøre noget ved, men der er alt for mange dødsfald i cykelsporten.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ville være lidt smukt, hvis Astana lige kunne vinde i dag. Fuglsang ville selvfølgelig være ekstra sejt for os.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:Det ville være lidt smukt, hvis Astana lige kunne vinde i dag. Fuglsang ville selvfølgelig være ekstra sejt for os.

Det vil da på ingen måde være smukt. En 37 årig familie far er død på tragisk vis, et cykel resultat er bare så ligegyldigt ved siden af, at jeg nærmest finder den slags kommentarer respektløse og usmagelige. Jeg ved jo godt hvad du mener ig at du ikke er så mehet som 1% respektløs over for manden og familien, men stadigvæk, jeg for knopper af den slags kommentarer...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:
Blaugrana92 skrev:Det ville være lidt smukt, hvis Astana lige kunne vinde i dag. Fuglsang ville selvfølgelig være ekstra sejt for os.
Det vil da på ingen måde være smukt. En 37 årig familie far er død på tragisk vis, et cykel resultat er bare så ligegyldigt ved siden af, at jeg nærmest finder den slags kommentarer respektløse og usmagelige. Jeg ved jo godt hvad du mener ig at du ikke er så mehet som 1% respektløs over for manden og familien, men stadigvæk, jeg for knopper af den slags kommentarer...
Okay, Jønde ...

Det var naturligvis heller ikke et symbolsk og smukt øjeblik, da Lance Armstrong dedikerede sin sejr i Limoges til Fabio Casartelli i '94. Det var selvfølgelig heller ikke et symbolsk og smukt øjeblik, da Wouter Weylandt blev hyldet af sin træningspartner, Tyler Farrar, i Tour'en i 2011. Eller da Cav også hyldede Weylandt på to-års dagen for det forfærdelige dødsfald i Giro'en. Eller da Astanas nuværende sportsdirektør, Vinokourov, vandt Paris-Nice få dage efter hans gode ven Andrei Kivilevs død.

Jeg kan godt se, at det er meget respektløst og usmageligt, at håbe at en af Scarpas holdkammerater, der naturligvis er ekstremt berørte af situationen, får omsat den her forfærdelige situation til en symbolsk smuk sejr i et af de cykelløb, der bliver allermest feteret. Scarpa elskede sin cykel, han var elsket af feltet og det er lige netop i hans ånd, at give den fuld gas i dag og satse på at vinde. Du tager fejl, hvis du tror at dagens cykelløb er ligegyldigt for Scarponis kolleger og venner, der er i sadlen i dag. Det er nok nærmere tværtimod.

Så ... respektløst min bare. Det er lige netop med den dybeste respekt for Scarponi, at jeg håber en tidligere holdkammerat eller en nær ven, kan få lov til at dedikere et kæmpe øjeblik til Scarponi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt fremragende underholdning, med Mekseb Debesay der sejler rundt lige nu. Enten har han skyklapper på, eller også er han gået helt, helt koldt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt fremragende underholdning, med Mekseb Debesay der sejler rundt lige nu. Enten har han skyklapper på, eller også er han gået helt, helt koldt.
Det er ikke engang første gang, Debesay farer vild i Belgien.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:
Jønde skrev:
Blaugrana92 skrev:Det ville være lidt smukt, hvis Astana lige kunne vinde i dag. Fuglsang ville selvfølgelig være ekstra sejt for os.
Det vil da på ingen måde være smukt. En 37 årig familie far er død på tragisk vis, et cykel resultat er bare så ligegyldigt ved siden af, at jeg nærmest finder den slags kommentarer respektløse og usmagelige. Jeg ved jo godt hvad du mener ig at du ikke er så mehet som 1% respektløs over for manden og familien, men stadigvæk, jeg for knopper af den slags kommentarer...
Okay, Jønde ...

Det var naturligvis heller ikke et symbolsk og smukt øjeblik, da Lance Armstrong dedikerede sin sejr i Limoges til Fabio Casartelli i '94. Det var selvfølgelig heller ikke et symbolsk og smukt øjeblik, da Wouter Weylandt blev hyldet af sin træningspartner, Tyler Farrar, i Tour'en i 2011. Eller da Cav også hyldede Weylandt på to-års dagen for det forfærdelige dødsfald i Giro'en. Eller da Astanas nuværende sportsdirektør, Vinokourov, vandt Paris-Nice få dage efter hans gode ven Andrei Kivilevs død.

Jeg kan godt se, at det er meget respektløst og usmageligt, at håbe at en af Scarpas holdkammerater, der naturligvis er ekstremt berørte af situationen, får omsat den her forfærdelige situation til en symbolsk smuk sejr i et af de cykelløb, der bliver allermest feteret. Scarpa elskede sin cykel, han var elsket af feltet og det er lige netop i hans ånd, at give den fuld gas i dag og satse på at vinde. Du tager fejl, hvis du tror at dagens cykelløb er ligegyldigt for Scarponis kolleger og venner, der er i sadlen i dag. Det er nok nærmere tværtimod.

Så ... respektløst min bare. Det er lige netop med den dybeste respekt for Scarponi, at jeg håber en tidligere holdkammerat eller en nær ven, kan få lov til at dedikere et kæmpe øjeblik til Scarponi.

Det er fint nok du. Jeg syntes hvad jeg syntes, men man kan jo ikke diskutere med folk der har patent på sandheden. Citat "du tager fejl, hvis du tror at dagens cykelløb er ligegyldigt for scarponis kollegaer og venner, der er i sadlen i dag. Det er nok nærmere tværtimod". Fair nok når du siger det må det jo være sandt.
I øvrigt tænker jeg nok mest af alt på mandens børn, og for lige at tage patent på sandheden så tager du noget så grosomt fejl hvis du forstiller dig at det gør nogen som helst forskel i deres videre liv uden deres far hvis jakob fucking fulgsang eller en hvilken som anden mand i lyseblåt tøj vinder et cykelløb i dag.

I øvrigt så lad da vær med at fordreje mine ord?
Hvor har sagt at det er respektløst at håbe, noget som helst i den her sammenhæng? Nemlig, ingen steder, blot noget du opfinder i din fantasi verden.

Så vis du bare din respekt ved at finde noget smukt i en 37 årig mands/familie far dybt tragiske død. Jeg syntes det er usmageligt, da det eneste jeg ser er en tragide og det er der sku ikke noget smukt i overhovedet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:Så vis du bare din respekt ved at finde noget smukt i en 37 årig mands/familie far dybt tragiske død.
Du er simpelthen for meget, Jønde. Ved du hvad, du skulle faktisk skamme dig. Simpelthen. Jeg har to fætre der cykler på henholdsvis professionelt og semi-professionelt niveau, min egen lillebror cykler, min egen far cykler, jeg cykler selv. Det her rammer langt tættere på mig, end du sikkert kan forestille dig. Det er dybt, dybt latterligt, at du kan få dig selv til at skrive sådan en sætning. Så skal du satanrendemig ikke fortælle mig om at fordreje ordene. Pak det væk. Det er direkte ulækkert.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Jønde skrev:Så vis du bare din respekt ved at finde noget smukt i en 37 årig mands/familie far dybt tragiske død.
Lige dén sætning. Den er kandidat til en af de dummeste sætninger, jeg nogensinde har læst. Hvordan kan du overhovedet skrive det?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

OliverDK skrev:
Jønde skrev:Så vis du bare din respekt ved at finde noget smukt i en 37 årig mands/familie far dybt tragiske død.
Lige dén sætning. Den er kandidat til en af de dummeste sætninger, jeg nogensinde har læst. Hvordan kan du overhovedet skrive det?

Fair nok du... har det selv helt fint med den sætning. Er så træt af at tragiske begivenheden altid skal pakkes ind i noget smukt. Smukt for hvem? De efterladte?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:
Jønde skrev:Så vis du bare din respekt ved at finde noget smukt i en 37 årig mands/familie far dybt tragiske død.
Du er simpelthen for meget, Jønde. Ved du hvad, du skulle faktisk skamme dig. Simpelthen. Jeg har to fætre der cykler på henholdsvis professionelt og semi-professionelt niveau, min egen lillebror cykler, min egen far cykler, jeg cykler selv. Det her rammer langt tættere på mig, end du sikkert kan forestille dig. Det er dybt, dybt latterligt, at du kan få dig selv til at skrive sådan en sætning. Så skal du satanrendemig ikke fortælle mig om at fordreje ordene. Pak det væk. Det er direkte ulækkert.


Slap lige af du, læs mit første indlæg igen, jeg pointeret jo netop at jeg faktisk godt forstod din pointe og at jeg godt ved at du ikke er disrespektfuld, jeg fortæller blot at jeg er træt, får ticks og knopper af den tendens jeg ser at hver tragiske begivenhed sker så skal de pakkes ind i noget smukt. Jeg ser kun en tragide ig intet andet, jeg forstår ikke behovet for at gøre det til andet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:Slap lige af du, læs mit første indlæg igen, jeg pointeret jo netop at jeg faktisk godt forstod din pointe og at jeg godt ved at du ikke er disrespektfuld, jeg fortæller blot at jeg er træt, får ticks og knopper af den tendens jeg ser at hver tragiske begivenhed sker så skal de pakkes ind i noget smukt. Jeg ser kun en tragide ig intet andet, jeg forstår ikke behovet for at gøre det til andet.
Du skriver også, at jeg åbenbart formår at finde noget smukt i en 37-årig familiefars død, hvilket simpelthen ikke passer. Jeg ville kunne finde noget smukt, i det symbolske øjeblik det ville være, hvis en ven eller holdkammerat vandt dagens løb og dedikerede sejren til Scarpa. Hvordan du ikke kan fatte, at der ville være noget smukt i det øjeblik, overgår min forstand.

I øvrigt vil jeg ikke slappe af. Min lillebror blev ramt af en bil for 1½ års tid siden, og slap heldigvis kun med hudafskrabninger og ødelagte bukser. Han er også styrtet to gange i Italien, hvor jeg har været nødsaget til at køre en stor bue omkring ham, for ikke selv at ryge i asfalten. Det er rent held, at der ikke har været en bil lige bag os i de situationer. Så nej, jeg vil sgu ikke slappe af, når du begynder på sådan noget pis der, og snakker om at jeg finder noget smukt i et tragisk dødsfald. Det er til grin.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

En Astana-sejr hjælper næppe børnene, og det gør ét minuts stilhed eller bedrøvelige indlæg på et fodboldforum heller ikke, men det gør det ikke "ligegyldigt." Man skal lade være med at gøre sig til dommer over, hvordan folk viser sympati og sorg. I min optik er et hvilket som helst forsøg på menneskelig samhørighed i en stund som denne godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster