Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Politik

Indlæg af Michman »

Jeg arbejder med unge mennesker i en SFO. Vi har Dansk røde kors børn som kommer i vores SFO jeg er så røv træt af DF vælgere i min familie. Jamen det er indvandrernes skyld at dit og dat. Synes vi er kommet til et punkt nu at hvis man stemmer DF er man enten lidt dum eller lidt ond. Jeg arbejder med børn der har set de mest forfærdelige ting. Jeg har set en familie hvor faren blev skudt i Syrien de blev sendt hjem til ingen ting. Set fra et samfundsmæssigt punkt er det et problem at vi har mange der vil ind i vores land. MEN det store problem for mig er at vi sender de forkerte mennesker hjem. Levakovic er her endnu, alt imens vi smider gymnasieelever ud fordi den ene forældre ikke er dansk hold nu kæft hvor er jeg træt af Udlændingestyrelsen. Det tager så lang tid at blive Dansk statsborger og imellem tiden arbejder jeg med unge mennesker der så gerne vil være danske, de lærer sproget lyn hurtigt. De fungere perfekt. Men de har en stor chance for at blive smidt ud til ingen ting.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:28 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Syrien.

Horisont: Syriens fængsler.
+
Deadline.
+
Despoten i Damaskus.

Vi må aldrig nogensinde lade os friste, af at indgå en alliance med en mand som Bashar. Aldrig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

... og når man så samtidig ser på, hvad der sker i Rusland i disse dage, først med det ualmindeligt belejlige snigmord på Denis Voronenkov i Kiev, og derefter de over 1000 anholdelser af fredelige demonstranter i Rusland - deriblandt oppositionslederen Alexei Navalny - så må man efterhånden forstå, at Iben Thranholm og Marie Krarup har en eller flere skruer løs, når de opfordrer Danmark til at vende sig mod Vladimir Putin.

Krarup har endda kaldt den russiske deltagelse i Syrien, for "pragmatisk stabiliserende" og påstået at man fra Ruslands side, ikke forsøger at tvinge nogen bestemt styreform nedover den syriske befolkning. Hun har da givetvis ret i at russerne ikke har forsøgt at gennemtvinge en ny styreform i Syrien. I stedet har Putin og Co. nøjes med at give ubetinget og fuldkommen støtte til Bashar al-Assads mareridtsregime. Men det kan man naturligvis bare kategorisere som værende "pragmatisk stabiliserende", hvis man ikke ønsker at forholde sig til de grusomheder Assad-regimet har begået.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Politik

Indlæg af PuyolErGud »

Selvsamme Marie Krarup udtalte også til en debat i Politikkens Hus at; "Det er foretrække med en stabil ordensmagt, på trods af denne er en diktator". Det var i en debat om Danmark deltagelse og løsning af krigen i Syrien. Ja, stabilitet er i og for sig da klart at foretrække kontra et destabliseret samfund, men da aldrig hvis denne stabilitet udgøres af en mand, hvis regime slår sine egne borgere ihjel.

Marie Krarup er generelt bare helt væk, og at være i lokale med hende når der debatteres gør både fysisk og psykisk ondt...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Her handler det også om, hvad man forstår ved stabilitet. Er der eksempelvis stabilitet i Rusland? Det er ikke første gang, at der er enorme demonstrationer mod styret i Kreml - og de bliver som regel slået hårdt ned, med masseanholdelser og sågar vold fra ordensmagten - og det hænder alt for ofte at oppositionsledere bliver myrdet. Er det stabilitet? Måske, måske ikke. Det er i hvert fald stabilt udemokratisk. Men "stabilitet" manifesteret i så grusomme og obskure diktaturer som det Assad står for, er som regel også kun på lånt tid. Som oftest får befolkningen på et eller andet tidspunkt nok. Det gjorde de i Syriens tilfælde for 6 år siden. Så handler det egentlig bare om, hvor skruppelløs en mand man har i spidsen for styret og hvor langt han er villig til at gå, for at beholde den magt han har tilranet sig. I Bashars tilfælde er han desværre villig til at gå hele vejen. Det er en synd og en skam, at en folkevalgt dansk politiker, har dristigheden til at give sin støtte - uagtet om det er med forbehold - til sådan en mand.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Politik

Indlæg af Michman »

Dejligt.. Kom på arbejde mandag for at høre at 2 af de unger jeg har arbejdet med de sidste 2 år bliver smidt ud. De har været her i 7 år og ventet på at få lov at blive. Knægten er 9. Han husker ikke andet end Danmark. Han er 100% dansk. Pigen kom her til da hun var 2 måneder gammel. Dejligt system vi har. Dejligt.. Fucking flot.. Manden er fra Pakistan, moren er fra Afghanistan. Nu bliver mor og far udvist til hver deres land. Så vi har lige splittet en familie fuldstændig ad.

phpBB [video]
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Michman skrev:Dejligt.. Kom på arbejde mandag for at høre at 2 af de unger jeg har arbejdet med de sidste 2 år bliver smidt ud. De har været her i 7 år og ventet på at få lov at blive. Knægten er 9. Han husker ikke andet end Danmark. Han er 100% dansk. Pigen kom her til da hun var 2 måneder gammel. Dejligt system vi har. Dejligt.. Fucking flot.. Manden er fra Pakistan, moren er fra Afghanistan. Nu bliver mor og far udvist til hver deres land. Så vi har lige splittet en familie fuldstændig ad.
Livet er uretfærdigt. Det kom os til gode, mens rigtig mange andre blev taget i røven fra fødslen.

I det her tilfælde har børnene fået 7 år i et godt land. Det er langt mere end man kunne forvente, når man er født i den del af verden. De har på mange måder været utroligt heldige, selvom det ikke virker sådan. Vi tager bare vores held for givet i stedet for at påskønne det.

Jeg håber familien ser tilbage på deres ophold som syv års gæstfrihed. De fik en gave, hvor den eneste ulempe var en udløbsdato. Det medfører kun vrede og had, hvis de føler de havde ret til mere.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:28 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Jeg er ikke helt sikker, men forældrene kunne godt påberåbe sig retten til ophold gennem børnenes tilhørsforhold/tilknytningsforhold til Danmark. Men som sagt, så er jeg ikke sikker og kender heller ikke sagen.

Udlændingeloven paragraf 9 C kunne måske være relevant.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Politik

Indlæg af Heartbreaker »

Hvordan går man amok som sindssyg?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Politik

Indlæg af OliverDK »

Heartbreaker skrev:Hvordan går man amok som sindssyg?
vis man r sinsyg og går amok , kan man ek læs elle vad brothr

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Politik

Indlæg af Heartbreaker »

kan du ek fårklar elle vad brothr jag ved ek vad fan du menr
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:29 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Politik

Indlæg af Michman »

Storken skrev:
Michman skrev:Dejligt.. Kom på arbejde mandag for at høre at 2 af de unger jeg har arbejdet med de sidste 2 år bliver smidt ud. De har været her i 7 år og ventet på at få lov at blive. Knægten er 9. Han husker ikke andet end Danmark. Han er 100% dansk. Pigen kom her til da hun var 2 måneder gammel. Dejligt system vi har. Dejligt.. Fucking flot.. Manden er fra Pakistan, moren er fra Afghanistan. Nu bliver mor og far udvist til hver deres land. Så vi har lige splittet en familie fuldstændig ad.
Livet er uretfærdigt. Det kom os til gode, mens rigtig mange andre blev taget i røven fra fødslen.

I det her tilfælde har børnene fået 7 år i et godt land. Det er langt mere end man kunne forvente, når man er født i den del af verden. De har på mange måder været utroligt heldige, selvom det ikke virker sådan. Vi tager bare vores held for givet i stedet for at påskønne det.

Jeg håber familien ser tilbage på deres ophold som syv års gæstfrihed. De fik en gave, hvor den eneste ulempe var en udløbsdato. Det medfører kun vrede og had, hvis de føler de havde ret til mere.

Synes måske bare ikke det er skide menneskeligt at sende mor og far til hver sit land. Samt oveni købet at lade børnene blive så danske som de er. 7 År børnene kender kun Danmark de har ikke oplevet andet.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster