Rafael "Rafinha" Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af zqa »

Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
Bedømt på hans historik, tror jeg gerne Drake vil have 8-15 udskiftninger per sæson.

Men udover det ville det være dumt at smide Rafinha ud. Der er mange der har kaldt ham et større talent end Thiago (inkl. Thiago selv). Nu er han endelig ved at bryde igennem. Det ville være idiotisk at sende ham væk nu.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

zqa skrev:Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
Jo hvis de har et stort nok talent, så meget gerne! Men det synes jeg bare ikke Rafinha har.
Senest rettet af Drake lør mar 25, 2017 10:05 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
Bedømt på hans historik, tror jeg gerne Drake vil have 8-15 udskiftninger per sæson.

Men udover det ville det være dumt at smide Rafinha ud. Der er mange der har kaldt ham et større talent end Thiago (inkl. Thiago selv). Nu er han endelig ved at bryde igennem. Det ville være idiotisk at sende ham væk nu.
Nej, jeg ser gerne hele holdt bliver udskiftet hver sæson :roll:

Jeg synes bare at vi burde skifte spiller ud, som ikke passer helt ind, eller ikke er gode nok, hvis man kan.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af ladislau »

Synes faktisk han har været ret så god i år. Alle midtbane folk har haft dårlige kampe, men Rafinha har været en af de bedre.
Hans efterår var rigtig godt, og der var også en del scoringer. Han blev uretfærdigt udeladt, for at de nye kunne få spilletid, og de var markant dårligere end Rafinha.
En ung spiller som Rafinha har self udfald, men har også en positiv indvirkning på vore spil imo.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 12 - Rafael

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake skrev:
Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
Bedømt på hans historik, tror jeg gerne Drake vil have 8-15 udskiftninger per sæson.

Men udover det ville det være dumt at smide Rafinha ud. Der er mange der har kaldt ham et større talent end Thiago (inkl. Thiago selv). Nu er han endelig ved at bryde igennem. Det ville være idiotisk at sende ham væk nu.
Nej, jeg ser gerne hele holdt bliver udskiftet hver sæson :roll:

Jeg synes bare at vi burde skifte spiller ud, som ikke passer helt ind, eller ikke er gode nok, hvis man kan.
Altså ... det er jo ikke engang helt forkert. Næsten en femtedel af dine indlæg, kommer i tråden om transferrygter. En hurtigt søgning på 'sælg' og 'sælge' giver også nogle guldkorn, eksempelvis:

"Man kunne sælge Cecs, også købe Wilshere. Han er nice offensiv, og et stort arbejdsraseri."
"Sælg ham! [Piqué] og køb Hummels i stedet for."
"Man kunne sælge Pedro, også købe Agüero."
"Men jeg mener stadig vi skal have en CM mere, også sælge Xavi. Og der kunne de tre som Mkj 77 nævner sagtens være inde i billedet, også Pjanić og Kroos kan være med der. Men især wilshere, hvis han ikke hele tiden var skadet, og kunne styre sit temperament."
"Det er lige før at vi bare skal sælge ham [Thiago], og købe Isco."
"Jeg håber at han har nok bad ass i sig, til at ture at at sælge en del spillere. For vi har virkelig brug for en træner der tør at give ledelsen lidt modstand ..."

Jeg tror du har spillet lidt for meget FIFA eller Football Manager. For vores økonomis skyld, er jeg i hvert fald rigtig glad for at du ikke er sportsdirektør.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af zqa »

Nyt nyt nyt.
#jesuisSheep

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Madbassen »

Kan vi sælge Rafinhas højreben? For satan, hvor er det sløjt..
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Nyt nyt nyt. Og når man så køber spillere så har de bare med at slå til med det samme ellers er de ikke gode nok/passer ikke ind. Det samme gælder talenter fra la masia.

Hvordan ved man desuden om en spiller passer ind? Jeg tvivler på at der er ret mange herinde der kender til trænerens planer og det gælder både den nuværende og næste træner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af OliverDK »

"Sælg Xavi. Køb Wilshere" :lol:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2585 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12 - Rafael

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:
Drake skrev:
Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Ville vi ikke gerne have La Masia spillere?
Bedømt på hans historik, tror jeg gerne Drake vil have 8-15 udskiftninger per sæson.

Men udover det ville det være dumt at smide Rafinha ud. Der er mange der har kaldt ham et større talent end Thiago (inkl. Thiago selv). Nu er han endelig ved at bryde igennem. Det ville være idiotisk at sende ham væk nu.
Nej, jeg ser gerne hele holdt bliver udskiftet hver sæson :roll:

Jeg synes bare at vi burde skifte spiller ud, som ikke passer helt ind, eller ikke er gode nok, hvis man kan.
Altså ... det er jo ikke engang helt forkert. Næsten en femtedel af dine indlæg, kommer i tråden om transferrygter. En hurtigt søgning på 'sælg' og 'sælge' giver også nogle guldkorn, eksempelvis:

"Man kunne sælge Cecs, også købe Wilshere. Han er nice offensiv, og et stort arbejdsraseri."
"Sælg ham! [Piqué] og køb Hummels i stedet for."
"Man kunne sælge Pedro, også købe Agüero."
"Men jeg mener stadig vi skal have en CM mere, også sælge Xavi. Og der kunne de tre som Mkj 77 nævner sagtens være inde i billedet, også Pjanić og Kroos kan være med der. Men især wilshere, hvis han ikke hele tiden var skadet, og kunne styre sit temperament."
"Det er lige før at vi bare skal sælge ham [Thiago], og købe Isco."
"Jeg håber at han har nok bad ass i sig, til at ture at at sælge en del spillere. For vi har virkelig brug for en træner der tør at give ledelsen lidt modstand ..."

Jeg tror du har spillet lidt for meget FIFA eller Football Manager. For vores økonomis skyld, er jeg i hvert fald rigtig glad for at du ikke er sportsdirektør.
Take a chill pill!

Jeg kommer bare med min mening, og jeg ved selvfølgelig ikke om man har mulighed for eller vil sælge eller købe bestemte spillere, eller og træneren synes en spiller passer ind.

Men jeg vil det bedste for klubben, og når jeg synes man køber forkerte spillere, eller satser på de forkerte talenter. Så synes jeg man skal reagere hvis man kan, om det så er mulig eller ej, så har man lov til at komme med sin mening, uden at blive beskyldt for at ha spillet lidt for meget FIFA eller Football Manager.

Det kan godt være at det kan virke som om, at mine meninger kommer fra FIFA eller Football Manager, og man bare kan sælge og købe som man vil. Det kan men jo selvfølgelig ikke, det ved en hver idiot!
Jeg går bare op i at man skal have det bedte hold som muligt, både på kort og på langt sigt, og igen så ved jeg jo ikke om det er mulig ellers ej, det siger vel jo også sig selv. Jeg er vel bare sofa manager som så mange andre.

Igen grund til være nedladende!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8340
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Michman »

Ingen grund til at sælge Rafinha overhovedet. Synes han har gjort det udmærket i denne sæson. Vi har mangler på midtbanen og det hjælper ikke at sælge ud. Hvis vi endelig skal sælge ud er det ikke Rafinha der skal ud efter min mening.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af A$AP »

Der er kun et år mellem ham og Thiago, men en verden til forskel på deres niveau. Thiago tog det rigtige valg, da han skiftede til Bayern. Specielt under Ancelotti har han fået en væsentlig rolle på Bayerns hold, også skaderne har han holdt sig fra i denne sæson. Det er kun Lewandowski, Hummels, Javi Martinez og Alaba som har spillet flere minutter end ham i Bundesligaen.

Han har udviklet sig til at være en fandens komplet midtbanespiller, om han så spiller ved siden af Xabi Alonso i en 4-2-3-1, eller lige bag Lewandowski. Kigger man også på sider som Squawka og Whoscored, så har han også flest Motm, højeste rating og performance score af på Bayerns hold. Man så det også i kampen for Spanien i fredags. Han er en af de bedste i verden, som han har spillet i denne sæson.

Som Barca fan kan man bare ærgre sig over, at han ikke spiller for os, og måske håbe at han kommer tilbage om 2 års tid. På samme tid, så kan man også bare være glad på hans vegne, og at han endelig ser ud til at få udnyttet det kæmpe potentiale. Han har bare alt det, som Barca kan bruge på midtbanen lige nu.

Så må vi bare se, om Rafinha kan få lignende gennembrud, om det bliver i Barca eller andetsteds.

Ialocin
Indlæg: 729
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 116 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Ialocin »

Rafinha må gerne blive. Han har vist fine takter i sæsonen og har samtidig vist sig fleksibel i forhold til vores ændring af taktikken, hvor han dækker en stor del af højre side.

Vi skal have en markant forstærkning på midtbanen, hvor jeg helst ser det blive Verratti, og det betyder vel at en af de "unge" må videre. Hvem det skal være er jeg ikke helt sikker på, men hvis man kan få en god pris for Andre Gomes ser jeg gerne, at man forsøger dette. Jeg har dog stadig en fidus til ham. Han er god med begge ben, stor og fin fysisk og virker til at have et fint overblik. Jeg ser ham gerne udvikle sine defensive evner og aflaste Busquets på DM i fremtiden. Men der kunne man også kigge mod Weigl i Dormtmund. Han virker rigtig spændende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12 - Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis rafinha kan få mere selvtillid på kanten og mere støtte defensivt så tror jeg han kan blive god. På nuværende tidspunkt kommer der ikke nok fra ham offensivt men når man ser på hvor meget han skal arbejde osv så er det forståeligt. Neymar kan gøre det men han er så også en af verdens bedste spillere (top 3 imo).

Han skal ikke sælges med mindre vi har muligheden for at købe verrati, thiago eller en top top kant. Og så kunne det ligeså godt være denis eller gomes der røg hvis det var.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster