Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Med ca 60 km til mål forcerede Boonen på en af løbets hårde pavéer. Herefter var der ingen til at føre, og i det kaos der opstod da feltet efterhånden blev samlet, der smuttede det afgørende udbrud afsted. Forrest i feltet sad Quick Step og BMC og ødelagde alle forsøg på etablere en jagt, og selvom Sagan prøvede de første 10 km, så opgav han hurtigt, da han ingen hjælp fik. At han så endte 11 minutter efter skyldes, at han blev fanget i et styrt, hvor han selv røg ned og ligge. På dette tidspunkt havde han for længst opgivet, og det tog næsten 5 minutter før han kom på cyklen igen. Han kom dog næppe til skade.

Helt vildt at Bora henter verdens bedste rytter, men i stedet for at bygge holdet op omkring ham, så bruger de pengene på Majka og König.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Aha. Ja, det lyder jo som en klassisk omgang Sagan mod resten af verden. Men med styrtet in mente, er der måske også noget der kunne tyde på, at han sparede kræfter op til morgendagens Gent-Wevelgem.

For så vidt angår Bora-Hansgrohe, så er det jo i hvert fald efter Sagans eget ønske, at Rafal Majka også kom til holdet. Sagan har et "hold" på omkring 14 mand, som han gerne ville have med sig. Det var der meget få hold, der havde mulighed for, lyst eller råd til at betale. Bora-Hansgrohe var måske i virkeligheden det eneste. Rafal Majka er blandt de 14, ligesom Michael Kolar, Erik Baska, Juraj Sagan, Maciej Bodnar og Pawel Poljanski er det. Dertil er der to mekanikere, to massører, en træner og en sportsdirektør. Om det var et decideret krav fra Sagans side, at få alle 14 med sig, ved jeg ikke, men det har helt sikkert været hovedårsagen til at han valgte Bora-Hansgrohe.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Vild nok etape i Catalonien. Froome og GT smed over 20 minutter, efter feltet knækkede over på en nedkørsel. Impey vinder på (næsten) hjemmebane, foran Valverde. Valverde fører stadig, nu med Contador som 2'er og Marc Soler som 3'er. Soler er i øvrigt catalaner. I morgen kan man se den sidste etape, der slutter med adskillige omgange i Barcelona på Montjuïc.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Fuldstændig fantastisk cykelløb på Montjuïc! Valverde løb med sin 3. etapesejre i løbet, samt sejren i det samlede klassement. Froome forsøgte med en omgang tilbage, men blev hentet på sidste omgang. Dan Martin angreb oppe ved det olympiske stadion og kun Valverde kunne følge med. De blev hentet på stregen, men Valverde havde fart nok til at holde feltet bag sig. Pantano 2'er og Vichot (endnu engang) 3'er. Men sikke et løb!

PuyolErGud
Indlæg: 10684
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Også lækre omgivelser! Man får endnu mere lyst til snart, at besøge byen igen!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

... og så kan det i øvrigt også lige påpeges, at 16-årige Ludvig Anton Wacker tidligere i dag vandt junior-udgaven af Gent-Wevelgem. Men nu gælder det den ægte vare! Kom så Valle!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Søren Kragh Andersen er jo for vild!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Fjollet af Terpstra og Kragh Andersen at stoppe med at føre med så langt til mål. Det kan have kostet dem muligheden for at køre med om sejren. Og Sagan, ja, han er verdensmester, ikke bare i landevejsløb, men også i at spilde energi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sagan blev for stædig og for principiel. Jeg kan godt forstå, at han er træt af ryttere der bare sidder over, men han skulle bare have holdt GvA's baghjul. Michael Matthews er også en idiot. Primadonna. Der gik mange kilometer, før han indså at det ikke kunne lade sig gøre, og lod Søren deltage i samarbejdet. Og Terpstra formår jo altid at fucke det up. Det er faktisk imponerende.

Men stærkt kørt af GvA og Keukeleire. Altid fedt når ORICA kører et godt resultat hjem. Det er klart mit yndlingshold i World Tour'en!

Jeg er faktisk lidt træt af van Avermaet. Ved ikke helt hvorfor. Måske er det bare fordi han kører for BMC.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

GvA er virkelig i skræmmende form. Sejre i Omloop, E3 og Gent-Wevelgem. Og alligevel er Sagan vel favorit i Flandern.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Flax_Generous skrev:Fjollet af Terpstra og Kragh Andersen at stoppe med at føre med så langt til mål. Det kan have kostet dem muligheden for at køre med om sejren. Og Sagan, ja, han er verdensmester, ikke bare i landevejsløb, men også i at spilde energi.
Ville være tosset af dem at føre med. Kæmpe amatørfejl af Sagan, hvad fanden tænkte han på?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Sagan blev for stædig og for principiel. Jeg kan godt forstå, at han er træt af ryttere der bare sidder over, men han skulle bare have holdt GvA's baghjul.
Ja, man kan argumentere for, at Sagan måske skal lade være med at lukke alle huller når de andre angriber, men det var dumt at skabe hullerne selv.

GvA er en strålende rytter, der vinder på de flotteste måder (i modsætning til Orica i klassikerne). Men han irriterer også mig, fordi han tager sejre fra de ryttere, jeg holder med.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Xavi6Smede skrev:
Flax_Generous skrev:Fjollet af Terpstra og Kragh Andersen at stoppe med at føre med så langt til mål. Det kan have kostet dem muligheden for at køre med om sejren. Og Sagan, ja, han er verdensmester, ikke bare i landevejsløb, men også i at spilde energi.
Ville være tosset af dem at føre med. Kæmpe amatørfejl af Sagan, hvad fanden tænkte han på?
Hvorfor? Der var langt ned til feltet. Både Quick-Step og Sunweb, burde have indset at chancerne for Terpstra og Søren var større end Gaviria og Matthews' chancer. Søren kunne have haft en reel chance for en podieplacering i den spurt, hvis alle fem arbejdede nogenlunde ligemeget. Terpstra og Quick-Step er jo bare taktisk retarderede. Med Lampaerts sejr forleden som nærmest eneste undtagelse, formår de altid at fucke et overtal op.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Xavi6Smede skrev:
Flax_Generous skrev:Fjollet af Terpstra og Kragh Andersen at stoppe med at føre med så langt til mål. Det kan have kostet dem muligheden for at køre med om sejren. Og Sagan, ja, han er verdensmester, ikke bare i landevejsløb, men også i at spilde energi.
Ville være tosset af dem at føre med.
Der var over 15 kilometer til mål. Selvfølgelig skulle de have kørt med rundt i noget tid endnu. Deres stunt kostede dem jo muligheden for at køre med om sejren (og i Søren Kraghs tilfælde en top 5-placering).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:GvA er en strålende rytter, der vinder på de flotteste måder (i modsætning til Orica i klassikerne). Men han irriterer også mig, fordi han tager sejre fra de ryttere, jeg holder med.
Ja, han er underholdende, offensiv og aggressiv. Jeg burde elske ham. Måske er det dopingmistanken, der ligger i baghovedet. Måske er det bare fordi han har en BMC trøje på. Jeg ved det sgu ikke.

Synes nu at ORICA er kommet fint efter det på det seneste. Hayman sidste år, Durbo forleden, Keukeleire i dag. Ikke ligefrem kedeligt og forudsigeligt, ligesom Gerrans' sejre for et par år siden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster