Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

soul_pitcher skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Jeg mener at have læst, at Perez gerne vil have tilføjet en anti-Barça klausul i hans kontrakt, men at han ikke har en endnu?
En frikøbsklausul vil vel også trumfe denne lige meget hvad?
Uanset hvad har jeg meget svært ved at forestille mig, at det skulle være lovligt. Jeg tror ikke den går overfor en EU-domstol, i hvert tilfælde.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Francisco

Indlæg af !Option »

Blaugrana92 skrev:
soul_pitcher skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Jeg mener at have læst, at Perez gerne vil have tilføjet en anti-Barça klausul i hans kontrakt, men at han ikke har en endnu?
En frikøbsklausul vil vel også trumfe denne lige meget hvad?
Uanset hvad har jeg meget svært ved at forestille mig, at det skulle være lovligt. Jeg tror ikke den går overfor en EU-domstol, i hvert tilfælde.
Det er relativ almindelig praksis i entreprenørbranchen at folk på højt stående poster har en form for "konkurrence"-klausul i deres kontrakt, hvor der kan stå noget om at de ikke må skifte job til en direkte konkurrent inden for en given årrække :smile:

Så det samme kan vel lade sig gøre ifht. fodboldspillere? :roll:
Rey Abi!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

soul_pitcher skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Jeg mener at have læst, at Perez gerne vil have tilføjet en anti-Barça klausul i hans kontrakt, men at han ikke har en endnu?
En frikøbsklausul vil vel også trumfe denne lige meget hvad?
Den kunne fungere, hvis frikøbsklausulen ikke eksisterede eller var urealistisk høj over for Barca.
Blaugrana92 skrev:
soul_pitcher skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Jeg mener at have læst, at Perez gerne vil have tilføjet en anti-Barça klausul i hans kontrakt, men at han ikke har en endnu?
En frikøbsklausul vil vel også trumfe denne lige meget hvad?
Uanset hvad har jeg meget svært ved at forestille mig, at det skulle være lovligt. Jeg tror ikke den går overfor en EU-domstol, i hvert tilfælde.
Man ved aldrig med dig, men dette er vel en joke? :glad:
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Blaugrana92 skrev:
soul_pitcher skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Jeg mener at have læst, at Perez gerne vil have tilføjet en anti-Barça klausul i hans kontrakt, men at han ikke har en endnu?
En frikøbsklausul vil vel også trumfe denne lige meget hvad?
Uanset hvad har jeg meget svært ved at forestille mig, at det skulle være lovligt. Jeg tror ikke den går overfor en EU-domstol, i hvert tilfælde.
Man ved aldrig med dig, men dette er vel en joke? :glad:
Hvorfor skulle det være en joke? Det er muligvis lovligt, efter at jeg har sat mig lidt ind i det, men det er ekstremt kompliceret. Virkelig. Ekstremt kompliceret, så du har ikke nogen god grund til at gøre grin med mig, medmindre du selv tilfældigvis lige er ekspert på området.

Act of 24 February 1978, Article 8 relating to Contracts of Employment for Sports Professionals siger at
'any non-competition clause shall be treated as non-existant.' Det vil sige at en spiller må skrive kontrakt med hvem han vil, så snart hans kontrakt med den nuværende arbejdsgiver udløber. Mange non-compete clauses tager først effekt netop når den nuværende kontrakt udløber. Hvis enten spillere eller klubben ensidigt ophæver kontrakten uden aftale med den anden part, må den pågældende spiller dog ikke optræde for en anden klub i løbet af den igangværende sæson.

En frikøbsklausul i Spanien fungerer sådan, at det er spilleren selv der køber sig ud af sin kontrakt. Dermed kan man vel godt argumentere for, at spilleren teknisk set ensidigt ophæver kontrakten, når han køber sig ud af den. Men sæt nu at Isco udløser sin frikøbsklausul tre dage før sæsonen officielt er overstået, for så at skrive kontrakt med os, dagen efter den efterfølgende sæson officielt er begyndt?

Jeg kan godt se at non-compete clauses er lovlige jf. spansk lovgivning, men med ovenstående regulativ in mente - min kilde er i øvrigt Roger Blanpain - har jeg svært ved at se, hvordan man skulle håndhæve det i praksis. Det virker vel mere som en skræmmetaktik fra Real Madrid, med det formål at afskrække sine spillere fra overhovedet at tænke på at skifte til Barcelona, uden at skulle frygte at få en retssag i nakken.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Du overkomplicerer det lidt. I hvert fald i forhold til, hvordan jeg forstod diskussionen. Når først Isco er ude af kontrakten, så er han vel fri, det troede jeg ikke, der var diskussion om. Så det du er inde på er ikke relevant. Selvom det sådan set er interessant nok.

Jeg mente bare, at når medierne referer til "anti Barca-klausuler" eller anti en anden klub for den sags skyld, så plejer det at handle om, at den pågældende klub har sværere ved at frigøre spilleren fra kontrakten. Selv i Spanien, hvor det normalt teknisk set er spilleren, der køber sig fri, kunne det vel formuleres relativt let? F.eks. at Iscos frikøbsklausul stiger fra 150 til 1.000 millioner euro., hvis han blot indleder forhandlinger/er i dialog med Barca. Sådan i grove træk.
Blaugrana92 skrev:ekstremt kompliceret. Virkelig. Ekstremt kompliceret
Du behøver altså ikke altid det der. Tværtimod mister dine ord kraft, når du en dag virkelig mener noget.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Du overkomplicerer det lidt. I hvert fald i forhold til, hvordan jeg forstod diskussionen. Når først Isco er ude af kontrakten, så er han vel fri, det troede jeg ikke, der var diskussion om. Så det du er inde på er ikke relevant. Selvom det sådan set er interessant nok.

Jeg mente bare, at når medierne referer til "anti Barca-klausuler" eller anti en anden klub for den sags skyld, så plejer det at handle om, at den pågældende klub har sværere ved at frigøre spilleren fra kontrakten. Selv i Spanien, hvor det normalt teknisk set er spilleren, der køber sig fri, kunne det vel formuleres relativt let? F.eks. at Iscos frikøbsklausul stiger fra 150 til 1.000 millioner euro., hvis han blot indleder forhandlinger/er i dialog med Barca. Sådan i grove træk.
Det kan formuleres relativt let, hvis det er lovligt. Det ved jeg ikke om det. Jeg har mine tvivler. Du oversimplificerer det lidt.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Der er i hvert fald intet af det du skrev, der siger, det ikke er tilladt. Og du har jo trods alt sat dig lidt ind i det. :)
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Der er i hvert fald intet af det du skrev, der siger, det ikke er tilladt. Og du har jo trods alt sat dig lidt ind i det. :)
Jeg har ikke styr på det her, nej. Jeg læste bare hvad Roger Blanpain skrev om non-compete clauses i fodbold og så tænkte jeg selv resten.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Okay. Du har vel læst artiklerne, der er skrevet de seneste uger, om Iscos klausul? Det virker meget sandsynligt, næsten helt sikkert, at sådan en klausul er lovlig. Ked af at meddele dig det.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har ikke set nogle artikler, hvor klausulen bliver konkretiseret, så jeg kan umuligt vide hvad den indebærer. Den bliver bare beskrevet som 'anti-Barça' i samtlige artikler jeg har set.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Okay, men alligevel har du "svært ved at forestille dig", at den er lovlig. :)

Medierne gætter og lyver meget om sager, der ikke er til at vide med sikkerhed - fx om Isco har sådan en klausul. Det der kan vides med sikkerhed - fx om sådan en klausul kunne være lovlig - sætter de sig dog ofte ind i, i hvert fald de mere respektable af dem.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Okay, men alligevel har du "svært ved at forestille dig", at den er lovlig. :)

Medierne gætter og lyver meget om sager, der ikke er til at vide med sikkerhed - fx om Isco har sådan en klausul. Det der kan vides med sikkerhed - fx om sådan en klausul kunne være lovlig - sætter de sig dog ofte ind i, i hvert fald de mere respektable af dem.
Hvad så når rygtet kommer fra El Mundo Deportivo? Hvor godt vil du vurdere, at de har styr på helt præcis hvilken lovgivning og hvilke regulativer, der gør sig gældende i det her tilfælde? Jeg ved det ikke. Jeg har heller ikke undersøgt om UEFA eller FIFA har nogle regler på området. Men det ville altså overraske mig, hvis en fodbodklub aktivt kunne forhindre en spiller i at skrive kontrakt med én udspecificeret klub, hvis spillerens kontrakt er blevet frikøbt.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg tror, de har ret godt styr på det.

Det vil jeg heller ikke tro, at de kan. Men jeg ser heller ikke nogen grund til at tro, at det er det, de taler om, så jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det er relevant.
qepd

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af soul_pitcher »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev: Jeg mente bare, at når medierne referer til "anti Barca-klausuler" eller anti en anden klub for den sags skyld, så plejer det at handle om, at den pågældende klub har sværere ved at frigøre spilleren fra kontrakten. Selv i Spanien, hvor det normalt teknisk set er spilleren, der køber sig fri, kunne det vel formuleres relativt let? F.eks. at Iscos frikøbsklausul stiger fra 150 til 1.000 millioner euro., hvis han blot indleder forhandlinger/er i dialog med Barca. Sådan i grove træk.
Men man kan vel ikke hæve en frikøbsklausul, fordi at et andet hold byder ind? Det er jo hele pointen med en frikøbsklausul. Altså en maksimumpris hvor buddet skal accepteres af sælgende klub.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francisco "Isco" Román Alarcón Suárez

Indlæg af zqa »

Det har Firminho, ifølge football leaks.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster