FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Jeg tænkte nok, at der ville komme den der med at han er anonym mod de større hold, men han var rimelig god mod Chelsea begge gange. Den ene gang scorede han og den anden gang lavede han to oplæg. Desuden var han den bedste Spurs offensive spiller mod United. Derudover er han deres anden bedste spiller i denne sæson ift. ratings(sammen med Kyle Walker), kun overgået af Danny Rose. Samtidig har han scoret 7 mål og lavede 9 oplæg for dem, så helt skidt er han ikke.

Jeg mener, at han er på niveau med spillere som Verratti, Thiago og hvad de ellers hedder, men han er ekstrem undervurderet. Måske har det noget med det danske landshold at gøre, men det danske landshold er heller ikke fem potter pis værd(undskylder, hvis jeg skulle fornærme nogen med det). Og i øvrigt er han virkelig arbejdsom midtbanespiller, som løber solen sort, en der kunne passe i forskellige spillekoncepter, både det boldbesiddende og det mere direkte.
Jeg er sgu uenig. Jeg negligerer ikke Eriksen. Jeg siger bare ikke, at han er en spiller, der kan forstærke Barca. Han er en dygtig spiller, uden tvivl, men han er ikke en game chancer på nogen som helst art synes jeg. Han er en dygtig spiller.

Men jeg er uenig i, at han er på niveau med Verratti og Thiago. Verratti er en mand, der gang på gang er fuldkommen fantastisk i de store kampe og ikke nok med det også svinger dirigentstokken og styrer ine hold.

Thiago er en spiller, der gang på gang, når han er i form og ikke bliver nedlagt af skader, der viser, hvorfor han er så fandens god. Synes personligt, at der er mindst et niveau til to forskel på Eriksen og Thiago/Verratti.
Jamen ok. Det er så din holdning. Statistikken viser så, at han er en gamechanger og en af Spurs allervigtigste spillere. Den vigtigste offensive spiller på det hold og en af PL absolut bedste spillere.
En af PLs bedste spillere?

Pogba, Zlatan, Mata, Mkhitaryan, Hazard, Willian, Costa, Kane, Moussa Dembele, Alexis Sanchez, Kante, Mahrez, David Silva, Kevin de Bruyne, Carrick, Sergio Aguero, Santi Cazorla, Coutinho, Sturridge (når han er i form), Dele Alli, Romelu Lukaku, Fabregas,

I min verden er det spillere, der alle sammen er bedre end Eriksen.

Jeg synes personligt, du overvurderer Eriksen en del. Han er som sagt en dygtig og god spiller, men så god? Arrrrrrgh.
Ja, i dine øjne, men statistikken taler sit tydelige sprog.
VI får at se, Jeg siger, at Eriksen ikke kommer til at spille for en større klub end Spurs i sin karriere. Måske Juventus en dag, men det er så det. Hvis han inderligt var en af PLs bedste, så havde United, Chelsea, Real, Bayern eller BArca haft følere ud for ham nu. Det er just ikke lige det, man hører rundt omkring.
I øvrigt er han den 19. bedste spiller ift. ratings. Bedre ratings end Carrick, Cazorla, Sturridge, Dele Alli, D. Silva, Fabregas. Kante, M. Dembele, Mata, Mkhitaryan, Mahrez, Willian, Aguero og Kane.

Det er altså Pogba, Zlatan, Alexis, D. Costa, Hazard, Coutinho, Lukaku og Kevin de Bruyne, der har bedre stats end Eriksen.

I øvrigt har der været rygter om ham til de større klubber.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg troede ikke du kunne lide alle disse ratings?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Jeg tænkte nok, at der ville komme den der med at han er anonym mod de større hold, men han var rimelig god mod Chelsea begge gange. Den ene gang scorede han og den anden gang lavede han to oplæg. Desuden var han den bedste Spurs offensive spiller mod United. Derudover er han deres anden bedste spiller i denne sæson ift. ratings(sammen med Kyle Walker), kun overgået af Danny Rose. Samtidig har han scoret 7 mål og lavede 9 oplæg for dem, så helt skidt er han ikke.

Jeg mener, at han er på niveau med spillere som Verratti, Thiago og hvad de ellers hedder, men han er ekstrem undervurderet. Måske har det noget med det danske landshold at gøre, men det danske landshold er heller ikke fem potter pis værd(undskylder, hvis jeg skulle fornærme nogen med det). Og i øvrigt er han virkelig arbejdsom midtbanespiller, som løber solen sort, en der kunne passe i forskellige spillekoncepter, både det boldbesiddende og det mere direkte.
Jeg er sgu uenig. Jeg negligerer ikke Eriksen. Jeg siger bare ikke, at han er en spiller, der kan forstærke Barca. Han er en dygtig spiller, uden tvivl, men han er ikke en game chancer på nogen som helst art synes jeg. Han er en dygtig spiller.

Men jeg er uenig i, at han er på niveau med Verratti og Thiago. Verratti er en mand, der gang på gang er fuldkommen fantastisk i de store kampe og ikke nok med det også svinger dirigentstokken og styrer ine hold.

Thiago er en spiller, der gang på gang, når han er i form og ikke bliver nedlagt af skader, der viser, hvorfor han er så fandens god. Synes personligt, at der er mindst et niveau til to forskel på Eriksen og Thiago/Verratti.
Jamen ok. Det er så din holdning. Statistikken viser så, at han er en gamechanger og en af Spurs allervigtigste spillere. Den vigtigste offensive spiller på det hold og en af PL absolut bedste spillere.
En af PLs bedste spillere?

Pogba, Zlatan, Mata, Mkhitaryan, Hazard, Willian, Costa, Kane, Moussa Dembele, Alexis Sanchez, Kante, Mahrez, David Silva, Kevin de Bruyne, Carrick, Sergio Aguero, Santi Cazorla, Coutinho, Sturridge (når han er i form), Dele Alli, Romelu Lukaku, Fabregas,

I min verden er det spillere, der alle sammen er bedre end Eriksen.

Jeg synes personligt, du overvurderer Eriksen en del. Han er som sagt en dygtig og god spiller, men så god? Arrrrrrgh.
Ja, i dine øjne, men statistikken taler sit tydelige sprog.
VI får at se, Jeg siger, at Eriksen ikke kommer til at spille for en større klub end Spurs i sin karriere. Måske Juventus en dag, men det er så det. Hvis han inderligt var en af PLs bedste, så havde United, Chelsea, Real, Bayern eller BArca haft følere ud for ham nu. Det er just ikke lige det, man hører rundt omkring.
I øvrigt er han den 19. bedste spiller ift. ratings. Bedre ratings end Carrick, Cazorla, Sturridge, Dele Alli, D. Silva, Fabregas. Kante, M. Dembele, Mata, Mkhitaryan, Mahrez, Willian, Aguero og Kane.

Det er altså Pogba, Zlatan, Alexis, D. Costa, Hazard, Coutinho, Lukaku og Kevin de Bruyne, der har bedre stats end Eriksen.

I øvrigt har der været rygter om ham til de større klubber.
Og netop derfor tager jeg aldrig statistikker eller ratings seriøst. Man er sgu da rimelig fuld, hvis man kan hævde, at Eriksen er bedre end David Silva eller Mata, som er to spillere, der psiller samme plads som ham.

Hvis man skulle forholde sig til ratings eller stats, så ville Iniesta med garanti afspejles som en middelmådig spiller. Og enhver der bare ved en smule om fodbold ved nok, at Iniesta nok er top 3-5 af historiens allerbedste midtbanespillere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Jeg tænkte nok, at der ville komme den der med at han er anonym mod de større hold, men han var rimelig god mod Chelsea begge gange. Den ene gang scorede han og den anden gang lavede han to oplæg. Desuden var han den bedste Spurs offensive spiller mod United. Derudover er han deres anden bedste spiller i denne sæson ift. ratings(sammen med Kyle Walker), kun overgået af Danny Rose. Samtidig har han scoret 7 mål og lavede 9 oplæg for dem, så helt skidt er han ikke.

Jeg mener, at han er på niveau med spillere som Verratti, Thiago og hvad de ellers hedder, men han er ekstrem undervurderet. Måske har det noget med det danske landshold at gøre, men det danske landshold er heller ikke fem potter pis værd(undskylder, hvis jeg skulle fornærme nogen med det). Og i øvrigt er han virkelig arbejdsom midtbanespiller, som løber solen sort, en der kunne passe i forskellige spillekoncepter, både det boldbesiddende og det mere direkte.
Jeg er sgu uenig. Jeg negligerer ikke Eriksen. Jeg siger bare ikke, at han er en spiller, der kan forstærke Barca. Han er en dygtig spiller, uden tvivl, men han er ikke en game chancer på nogen som helst art synes jeg. Han er en dygtig spiller.

Men jeg er uenig i, at han er på niveau med Verratti og Thiago. Verratti er en mand, der gang på gang er fuldkommen fantastisk i de store kampe og ikke nok med det også svinger dirigentstokken og styrer ine hold.

Thiago er en spiller, der gang på gang, når han er i form og ikke bliver nedlagt af skader, der viser, hvorfor han er så fandens god. Synes personligt, at der er mindst et niveau til to forskel på Eriksen og Thiago/Verratti.
Jamen ok. Det er så din holdning. Statistikken viser så, at han er en gamechanger og en af Spurs allervigtigste spillere. Den vigtigste offensive spiller på det hold og en af PL absolut bedste spillere.
En af PLs bedste spillere?

Pogba, Zlatan, Mata, Mkhitaryan, Hazard, Willian, Costa, Kane, Moussa Dembele, Alexis Sanchez, Kante, Mahrez, David Silva, Kevin de Bruyne, Carrick, Sergio Aguero, Santi Cazorla, Coutinho, Sturridge (når han er i form), Dele Alli, Romelu Lukaku, Fabregas,

I min verden er det spillere, der alle sammen er bedre end Eriksen.

Jeg synes personligt, du overvurderer Eriksen en del. Han er som sagt en dygtig og god spiller, men så god? Arrrrrrgh.
Ja, i dine øjne, men statistikken taler sit tydelige sprog.
VI får at se, Jeg siger, at Eriksen ikke kommer til at spille for en større klub end Spurs i sin karriere. Måske Juventus en dag, men det er så det. Hvis han inderligt var en af PLs bedste, så havde United, Chelsea, Real, Bayern eller BArca haft følere ud for ham nu. Det er just ikke lige det, man hører rundt omkring.
I øvrigt er han den 19. bedste spiller ift. ratings. Bedre ratings end Carrick, Cazorla, Sturridge, Dele Alli, D. Silva, Fabregas. Kante, M. Dembele, Mata, Mkhitaryan, Mahrez, Willian, Aguero og Kane.

Det er altså Pogba, Zlatan, Alexis, D. Costa, Hazard, Coutinho, Lukaku og Kevin de Bruyne, der har bedre stats end Eriksen.

I øvrigt har der været rygter om ham til de større klubber.
Og netop derfor tager jeg aldrig statistikker eller ratings seriøst. Man er sgu da rimelig fuld, hvis man kan hævde, at Eriksen er bedre end David Silva eller Mata, som er to spillere, der psiller samme plads som ham.

Hvis man skulle forholde sig til ratings eller stats, så ville Iniesta med garanti afspejles som en middelmådig spiller. Og enhver der bare ved en smule om fodbold ved nok, at Iniesta nok er top 3-5 af historiens allerbedste midtbanespillere.
Arh, Silva og Mata var engang afgørende og gode, men det er de ikke længere i samme grad. For min skyld kan vi godt se bort fra statistikker og især ratings, men der vil jeg stadig mene, at Eriksen er bedre end de to spillere på nuværende tidspunkt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

@Kubala - kan ikke citere de mange sidste indlæg, fordi der er 1080 quotes :lol:

Juan Mata bidrager stadigvæk stort med kampafgørende scenarier for United. Især når du sætter det op imod, at Mata på intet tidspunkt i hans United-karriere har spillet på sin yndlingsposition som 10'eren, men derimod takker af med at være kant. Juan Mata på 10'eren, især fra Chelsea-tiden, var en af verdens absolut farligste og mest chanceskabende spillere.

Og David Silva er for mig stadigvæk en vanvittig god spiller, der stort set dirigerer ethvert City-angreb.

Så der må jeg sgu erkende mig uenig med dig, at Eriksen skulle være bedre end de to. Eriksen ville f.eks. ikke kunne komme på det spanske landshold. Det er Mata og Silva (Der er starter stadigvæk) trods alt. Det bevidner om en enorm kvalitet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:@Kubala - kan ikke citere de mange sidste indlæg, fordi der er 1080 quotes :lol:

Juan Mata bidrager stadigvæk stort med kampafgørende scenarier for United. Især når du sætter det op imod, at Mata på intet tidspunkt i hans United-karriere har spillet på sin yndlingsposition som 10'eren, men derimod takker af med at være kant. Juan Mata på 10'eren, især fra Chelsea-tiden, var en af verdens absolut farligste og mest chanceskabende spillere.

Og David Silva er for mig stadigvæk en vanvittig god spiller, der stort set dirigerer ethvert City-angreb.

Så der må jeg sgu erkende mig uenig med dig, at Eriksen skulle være bedre end de to. Eriksen ville f.eks. ikke kunne komme på det spanske landshold. Det er Mata og Silva (Der er starter stadigvæk) trods alt. Det bevidner om en enorm kvalitet.
Fair nok. Så må vi bare agree to disagree.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:Det er forhåbentligt slut med at købe middelmåddige la liga spillere.
Er problemet ikke bare at det er de forkerte vi køber? Det er jo ikke mange år siden, at vi med stor succes købte relativt billige spillere rundt omkring. Yaya, Keita, Abi, Adriano, Maxwell og nu også Umtiti.

Jeg har allerede skrevet et indlæg om det i kamptråden fra forleden, men når Paco, Gomes, etc. går ind og præsterer så ringe, skyldes det i mine øjne først og fremmest, at vi ikke har noget klart defineret koncept eller nogen overordnet filosofi.

Pep havde et klart defineret paradigme, han arbejdede indenfor. Det samme havde Tito og Rijkaard. På det punkt minder Lucho mere om Tata, end han minder om de tre første; han er fanget mellem at ville spille anderledes end vi - i store træk - har gjort siden Cruyff og at ville spille som vi plejer, så det bliver en blød mellemvare, og jeg kan levende forestille mig, hvor svært det er at gå ind i et system, der egentlig ikke er noget system i.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Gnomitz »

SpillerSomMESSI skrev:
SpillerSomMESSI skrev:LE synger "You .... are ..... my .... lucky .... star..." hver gang han stiller sig i det tekniske felt...

Nu er tiden inde til at han siger...


This is Lucho, last survivor of the nostromo, signing off...

Igen, jeg må sige, .. jeg elsker dig Gnomitz! Du gav mig et like... en artsfælle formoder jeg... en ægte Alien fan. Den 8. passager er bedste Sci-fi film nogensinde!
Og jeg elsker dig! Eller.. Jeg elsker i hvert fald din humor.
Skibonitter og Thyboer havde vel også været artsfæller, hvis det ikke var fordi Mors kom i vejen.
Havde jeg nu brudt mig om filmen Alien havde du fået endnu et like.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har allerede skrevet et indlæg om det i kamptråden fra forleden, men når Paco, Gomes, etc. går ind og præsterer så ringe, skyldes det i mine øjne først og fremmest, at vi ikke har noget klart defineret koncept eller nogen overordnet filosofi.
Jeg tror du har en pointe her. Da vi var bedst under Lucho vidste spillerne hvad de skulle gøre (man kan så være uenige omkring æstetikken osv men det virkede). Nu ser spillere som Rak, Roberto, Bussi (og flere) ud som om de ingen anelse har. Og det er spillere der har været i klubben længe. De nye spillere lider under det samme og samtidig har de ikke kendskab til deres medspillere og de må også kunne mærke det enorme pres der er på nye spillere fra medierne, fansene osv.

Det er virkelig svære forhold for mange af de nye (det er nemmere for en spiller som umtiti). Jeg tror man skal vente med at bedømme dem som dårlige køb (spillere) før vi får dem ind i et system der virker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
Jeg har allerede skrevet et indlæg om det i kamptråden fra forleden, men når Paco, Gomes, etc. går ind og præsterer så ringe, skyldes det i mine øjne først og fremmest, at vi ikke har noget klart defineret koncept eller nogen overordnet filosofi.
Jeg tror du har en pointe her. Da vi var bedst under Lucho vidste spillerne hvad de skulle gøre (man kan så være uenige omkring æstetikken osv men det virkede). Nu ser spillere som Rak, Roberto, Bussi (og flere) ud som om de ingen anelse har. Og det er spillere der har været i klubben længe. De nye spillere lider under det samme og samtidig har de ikke kendskab til deres medspillere og de må også kunne mærke det enorme pres der er på nye spillere fra medierne, fansene osv.

Det er virkelig svære forhold for mange af de nye (det er nemmere for en spiller som umtiti). Jeg tror man skal vente med at bedømme dem som dårlige køb (spillere) før vi får dem ind i et system der virker.

Enig, og mon ikke det er LE der ikke forstår at sætte en taktik som virker... når alt kommer til alt, hovedsageligt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han har i hvert fald ikke formået at udvikle på hvad der ellers forekommer som en ret simpel taktik. Den virkede fint i ca 1 år og derefter er det gået fuldstændig i stå.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Han har i hvert fald ikke formået at udvikle på hvad der ellers forekommer som en ret simpel taktik. Den virkede fint i ca 1 år og derefter er det gået fuldstændig i stå.
Ja, og ironisk nok, efter han købte spillere til højre og venstre...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og det er sgu det mest underlige. Jeg synes dog at hvert køb giver god mening i det store billede.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Håber ikke jeg skriver i en forkert tråd, men tænkte det må være herinde.

Jeg snakkede med min Arsenal-kollega forleden på arbejdet og snakkede om Barca, nu hvor både Barca og Arsenal fik en fodboldlektion, hvor han stillede mig spørgsmålet: Hvem af Iniesta, Messi og Ronaldinho henrykkede dig mest og hvem er/var bedst?

Jeg må sgu sige, at det var et svært spørgsmål, for Iniestas evne til at gøre magiske ting på absolut intet plads er absurd, og hans høje niveau siden 2007 er noget af en bedrift at vedligeholde, når man har formået at holde sulten. Det samme kan siges om Messi, der vel siden 2005-2006 har været alienagtigt.

Men jeg svarede sgu Ronaldinho. Jeg ved ikke, om det er fordi, at han formåede at kombinere streetfodbold med rigtig fodbold og formåede at implementere det i sådan en grad, at det både var effektivt og beundringsværdigt at se på. Der er ingen tvivl om, at den kunst, som Iniesta og Messi kan, hvordan de bare glider af på deres modstandere er noget af det sværeste i fodbold, da det rigtig nok ser så legende let ud i tv'et, men i virkeligheden er det noget andet. Men den måde Ronaldinho formåede at lave driblekunst på en bane var for sindsygt, og de to år, hvor han vitterlig var den bedste, der synes jeg, at hans topniveau var det vildeste, jeg havde set. Nok er Messis både statistik og effektivitetsmæssigt meget foran Ronaldinho, men fodbold skal ikke kun måles i statistik. Så mit svar var sgu Ronaldinho.

Jeg tror også mit svar bærer præg af, at Ronaldinho relancerede Barcelona og var hovedaktøren bag den genopståelse, der kom i 00'erne efter nogle magre år og samtidig var manden, der tog sig af Messi og skabte det monster, der siden hen voldtog fodbold om og om igen.

Hvad er jeres holdning og svar? :)
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster