FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »


Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ved ikke, hvem han ellers nævner, da linket ikke virker helt, men CE er da ikke lol.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Kubala skrev:Ved ikke, hvem han ellers nævner, da linket ikke virker helt, men CE er da ikke lol.

Han nævner:

1. Laporte - Ville være en super signing, men bliver tæske dyr! Jeg ser dog heller ikke vores centerforsvar være første prioritet pt. Der er dog ingen tvivl om at der inden for et par vinduer skal ske noget her, Masches og Piques alder taget i betragning.

2. Bellerin - Manglen på en højre back er vidst ret tydelig efterhånden. Om Bellerin er det rigtige valg er svært at vide. Han har helt sikkert potentialet, men er vi i en position hvor vi kan vente på at et muligt potentiale bliver indløst? Desuden også en dyr herre...

3. Alaba - For øget konkurrence på venstrebacken... Jeg syntes Alaba er helt fantastisk! Den suverænt bedste back pt! Men han bliver dog alt for dyr ifht. det "bare" er for øget konkurrence. Jeg mener vi er fint dækkede ind på VB. Med det sagt så mener jeg at han ville slå Alba af ret hurtigt..

4. Marquinhos - Næsten samme smøre som ved Laporte. Dog ville jeg nok helst signe Laporte... Gad egentlig vide hvem der ville være dyrest? Bilbao er ikke sjove at forhandle med...

5. Christian Eriksen - Når han spiller på højeste niveau kan det MULIGVIS være at han er god nok.. Men når han kommer til at koste det samme som Verratti eller Thiago for den sags skyld, så er det ret irrelevant :roll:


En "stor" signing på midten og en verdensklasse højreback til sommer, så tror jeg vi er godt kørende. Og jeg har ingen idé om hvem denne HB skulle være? :lol:

De næste vinduer skal vi så gerne begynde at lede efter erstatninger for et aldrende centerforsvar og for Iniesta :cry:
Rey Abi!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Vi har Umtiti, som ser ud til at være fremtidens mand. Så har vi Marlon og Bueno på b-holdet og måske Mina som 3 unge cb'ere. Om min. En af dem bliver gode nok til en fast plads er alt for tidligt at sige, men hvis vi er heldige og har gjort et godt scouting arbejde, så er fremtidens cb'ere allerede på plads.


Sent from my iPad using Tapatalk

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Hvor er det egentlig deprimerende at Thiago bare fik lov at smutte på den måde.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Hvor er det egentlig deprimerende at Thiago bare fik lov at smutte på den måde.
Rettidig omhu. Det kræver ikke meget mere for at undgå de værste tåbeligheder.

Thiago skulle bare have haft mere spilletid. Xavi var ikke specielt godt spillende til sidst på sæsonen, hvorfor det var oplagt med spilletid til Thiago. Det valgte man bare ikke at give ham af uransagelige årsager.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er jo fine nok spillere, måske lidt overdrevet med så mange, men fine spillere.

Mht. CE, så er han på det niveau nu, Thiago og Verratti. Han er jo en af de bedste i PL, men måske er det pga. at han er dansker, eller også er han bare virkelig undervurderet. Han bliver dog ikke billig, som du pointerer, men det gør de fleste midtbanespillere ikke, når vi taler om det niveau.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Thiago var smuttet alligevel. Som han selv har udtalt så ville han være starter. Det kunne han af forståelige årsager ikke blive. Og så siger man ikke nej til pep og rollen som starter på et af verdens bedste hold når den mulighed er der.

Ærgerligt men han burde have ventet lidt og indset at det bare var et spørgsmål om tid før han ville blive starter. Og det endda for sin barndomsklub.

Det er forresten noget vrøvl det frimann har gang i. Vi skal have en back og så måske en til. Ikke spillere til forsvaret. Og heller ikke Eriksen.
Senest rettet af Piquénbauer fre feb 17, 2017 9:41 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt har jeg det ok med, at man ikke henter nogen til midten, hvis budgettet ikke er til det, men man skal absolut hente en dygtig højreback. Det er et must.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Eriksen er simpelthen for anonym i de større kampe for Spurs. Han har en fin arbejdsradius og er en god spiller, men god nok til Barca? Jeg tvivler. Han har også lige forlænget sin kontrakt. Derudover har Spurs måske fodboldverdens mest irriterende forhandler i Daniel Levy, som aldrig forlader et forhandlingsbord, uden at han har fået rettighederne til ens førstefødte, sjæl og tre huse i Dubai. Eriksen kunne snildt ryge op i 50-60 mio. euro, og for de penge ville jeg sgu hellere kigge på Coutinho, hvis det endelig skulle være.

Men er der nogen, der har en nogenlunde oversigt hvad sommerens transferbudget? Og hvad er det for noget (Tror det var Piquenbauer, der skrev det her i går), at vi har brugt en del af sommerens transferbudget på Gomes?

Og endeligt, hvordan kan den mest vindende klub de sidste 11 år med så mange stjerner, hvis image-rettigheder genererer så mange penge, stadigvæk ikke have et særligt stort transferbudget, som man ser i Barca? Især med tanke på, at Real og eksempelvis United har en uendelig pengetank, til trods for at deres succesrate ikke er i nærheden af Barcas?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har et stadion der skal renoveres. Og verdens højeste lønudgift. Så pengene for hurtigt ben at gå på. Samtidig går ledelsen ekstremt meget op i at klubben bliver kørt på en økonomisk forsvarlig måde.

Ja jeg er ret sikker på at man tog penge fra næste sommers budget for at hente gomes. Han var en spiller man ville have og da muligheden opstod tog man den. Og han bliver vild i næste sæson ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg tænkte nok, at der ville komme den der med at han er anonym mod de større hold, men han var rimelig god mod Chelsea begge gange. Den ene gang scorede han og den anden gang lavede han to oplæg. Desuden var han den bedste Spurs offensive spiller mod United. Derudover er han deres anden bedste spiller i denne sæson ift. ratings(sammen med Kyle Walker), kun overgået af Danny Rose. Samtidig har han scoret 7 mål og lavede 9 oplæg for dem, så helt skidt er han ikke.

Jeg mener, at han er på niveau med spillere som Verratti, Thiago og hvad de ellers hedder, men han er ekstrem undervurderet. Måske har det noget med det danske landshold at gøre, men det danske landshold er heller ikke fem potter pis værd(undskylder, hvis jeg skulle fornærme nogen med det). Og i øvrigt er han virkelig arbejdsom midtbanespiller, som løber solen sort, en der kunne passe i forskellige spillekoncepter, både det boldbesiddende og det mere direkte.
Senest rettet af Kubala fre feb 17, 2017 11:33 pm, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Vi har et stadion der skal renoveres. Og verdens højeste lønudgift. Så pengene for hurtigt ben at gå på. Samtidig går ledelsen ekstremt meget op i at klubben bliver kørt på en økonomisk forsvarlig måde.

Ja jeg er ret sikker på at man tog penge fra næste sommers budget for at hente gomes. Han var en spiller man ville have og da muligheden opstod tog man den. Og han bliver vild i næste sæson ;-)
Men United har en massiv gæld, og alligevel kan de brænde 89 mio. pund på Pogba og inden da brænde penge af på di Maria. Og de pønser angiveligt også på at udvide stadionet også til 90.000 tilskuere.

Med andre ord, det må da være Barcelonas marketing-afdeling, der skal renoveres end det er stadionet. Det er sgu lidt utroligt at et så succesfuldt hold som Barca de sidste 11 år stadigvæk ikke kan konkurrere med Real og United, hvad angår penge og budgetter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Jeg tænkte nok, at der ville komme den der med at han er anonym mod de større hold, men han var rimelig god mod Chelsea begge gange. Den ene gang scorede han og den anden gang lavede han to oplæg. Desuden var han den bedste Spurs offensive spiller mod United. Derudover er han deres anden bedste spiller i denne sæson ift. ratings(sammen med Kyle Walker), kun overgået af Danny Rose. Samtidig har han scoret 7 mål og lavede 9 oplæg for dem, så helt skidt er han ikke.

Jeg mener, at han er på niveau med spillere som Verratti, Thiago og hvad de ellers hedder, men han er ekstrem undervurderet. Måske har det noget med det danske landshold at gøre, men det danske landshold er heller ikke fem potter pis værd(undskylder, hvis jeg skulle fornærme nogen med det). Og i øvrigt er han virkelig arbejdsom midtbanespiller, som løber solen sort, en der kunne passe i forskellige spillekoncepter, både det boldbesiddende og det mere direkte.
Jeg er sgu uenig. Jeg negligerer ikke Eriksen. Jeg siger bare ikke, at han er en spiller, der kan forstærke Barca. Han er en dygtig spiller, uden tvivl, men han er ikke en game chancer på nogen som helst art synes jeg. Han er en dygtig spiller.

Men jeg er uenig i, at han er på niveau med Verratti og Thiago. Verratti er en mand, der gang på gang er fuldkommen fantastisk i de store kampe og ikke nok med det også svinger dirigentstokken og styrer ine hold.

Thiago er en spiller, der gang på gang, når han er i form og ikke bliver nedlagt af skader, der viser, hvorfor han er så fandens god. Synes personligt, at der er mindst et niveau til to forskel på Eriksen og Thiago/Verratti.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Vi har et stadion der skal renoveres. Og verdens højeste lønudgift. Så pengene for hurtigt ben at gå på. Samtidig går ledelsen ekstremt meget op i at klubben bliver kørt på en økonomisk forsvarlig måde.

Ja jeg er ret sikker på at man tog penge fra næste sommers budget for at hente gomes. Han var en spiller man ville have og da muligheden opstod tog man den. Og han bliver vild i næste sæson ;-)
Men United har en massiv gæld, og alligevel kan de brænde 89 mio. pund på Pogba og inden da brænde penge af på di Maria. Og de pønser angiveligt også på at udvide stadionet også til 90.000 tilskuere.

Med andre ord, det må da være Barcelonas marketing-afdeling, der skal renoveres end det er stadionet. Det er sgu lidt utroligt at et så succesfuldt hold som Barca de sidste 11 år stadigvæk ikke kan konkurrere med Real og United, hvad angår penge og budgetter.
Hmm det kan vi godt? Vi har købt ney og Suarez. Og brugt en masse penge over de sidste år. Udover det så har vi det højeste lånbudget.

Økonomisk gør ledelsen et virkelig godt arbejde. Man kan være dem pga mange ting men ikke det økonomiske. Her er der sgu tjek på det.
Senest rettet af Piquénbauer fre feb 17, 2017 11:39 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst