Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:"At fjerne retten til våben er mere frygteligt end noget lig med skudhuller."
- Ben Carson (tidligere republikansk præsidentkandidat) efter en skudmassakre.
Det er mig en gåde, at der kan være så meget dumhed samlet i et land som USA.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

MessiPogba skrev:
Storken skrev:"At fjerne retten til våben er mere frygteligt end noget lig med skudhuller."
- Ben Carson (tidligere republikansk præsidentkandidat) efter en skudmassakre.
Det er mig en gåde, at der kan være så meget dumhed samlet i et land som USA.
Der er kæmpe forskelle på befolkningen. De veluddannet unge fra storbyerne er generelt fornuftige. Bernie Sanders havde vundet en jordskredssejr, hvis de bestemte. Problemet er bare, at de ældre er langt mere flittige til at stemme.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
MessiPogba skrev:
Storken skrev:"At fjerne retten til våben er mere frygteligt end noget lig med skudhuller."
- Ben Carson (tidligere republikansk præsidentkandidat) efter en skudmassakre.
Det er mig en gåde, at der kan være så meget dumhed samlet i et land som USA.
Der er kæmpe forskelle på befolkningen. De veluddannet unge fra storbyerne er generelt fornuftige. Bernie Sanders havde vundet en jordskredssejr, hvis de bestemte. Problemet er bare, at de ældre er langt mere flittige til at stemme.
Hvis det er problemet, hvor kloge og fornuftige er de unge så egentlig? :)
qepd

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ud/6538147

Hooold nu kæft, Martin Henriksen. Man skal altså gå i kirke, når det er jul, for at være dansk, men man bliver alligevel ikke set på som værende dansk, hvis nu ens forældre ikke er fra et vestligt land.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
MessiPogba skrev:
Storken skrev:"At fjerne retten til våben er mere frygteligt end noget lig med skudhuller."
- Ben Carson (tidligere republikansk præsidentkandidat) efter en skudmassakre.
Det er mig en gåde, at der kan være så meget dumhed samlet i et land som USA.
Der er kæmpe forskelle på befolkningen. De veluddannet unge fra storbyerne er generelt fornuftige. Bernie Sanders havde vundet en jordskredssejr, hvis de bestemte. Problemet er bare, at de ældre er langt mere flittige til at stemme.
Ville alle ikke vinde en jordskredssejr, hvis kun deres støttere kunne stemme?

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Politik

Indlæg af Michman »

Tello skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ud/6538147

Hooold nu kæft, Martin Henriksen. Man skal altså gå i kirke, når det er jul, for at være dansk, men man bliver alligevel ikke set på som værende dansk, hvis nu ens forældre ikke er fra et vestligt land.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg er hermed ikke dansk.. Og den Gris er dermed mere dansk end mig.. Javel ja.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Politik

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... ud/6538147

Hooold nu kæft, Martin Henriksen. Man skal altså gå i kirke, når det er jul, for at være dansk, men man bliver alligevel ikke set på som værende dansk, hvis nu ens forældre ikke er fra et vestligt land.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Hvordan er en som Martin Henriksen helt seriøst blevet politker??

Han ligner jo en, der burde være med i Landmand søger kærlighed.

Jeg går ikke ind for manddrab, men hvor måtte Henriksen dog godt få en god omgang tæsk, så han måske kunne få noget fornuftigt ind under huden. Han laver ikke andet end lukke lort ud.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Længe leve demokratiet! Så længe flertallet er enig med mig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Jeg går ikke ind for manddrab, men hvor måtte Henriksen dog godt få en god omgang tæsk, så han måske kunne få noget fornuftigt ind under huden. Han laver ikke andet end lukke lort ud.
Dejligt rabiat holdning.

Martin Henriksen er intolerant og den eneste rigtige løsning, må nødvendigvis være en slem omgang tæsk, så han kan fatte at han skal være tolerant, ikke sandt? Ja, goddag mand økseskaft, du.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Apropos idioti, hvorfor fanden har vi stadig en blasfemiparagraf i Danmark? Det er et punkt hvor vi på forunderlig og pinlig vis, formår at halte efter langt mere religiøst anlagte lande som Spanien, Frankrig, Portugal og Belgien, der alle er foruden en egentlig blasfemiparagraf i deres straffelovgivning. Og det udmønter sig desværre i rendyrket idioti, når der så rent faktisk rejses tiltale mod en mand, for at have brændt koranen af.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Hvorfor mener du, det er idioti at gøre blasfemi strafbart?
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Fordi den slags tanker - at det skulle være ulovligt at krænke en religion eller en af denne tilhørende gud - hører sig middelalderen til. Dertil betragter jeg blasfemiparagraffen som et anseeligt indgreb i den ytringsfrihed vi ellers holder os så kær. Det er - heldigvis - ikke ulovligt at brænde et dansk flag af. For hvorfor i alverden skulle det dog være det? Det er bare en rød klub med et hvidt kors på. Hvorfor skulle det da så være ulovligt at brænde en Bibel eller en Koran af? Det er bare bøger. Nuvel, folk bliver stødt af det, men lur mig om der ikke også er folk, der bliver stødt når flag - eller fodboldtrøjer - bliver brændt.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

At du ikke må krænke andre er ikke en begrænsning af din ytringsfrihed. Ytringsfrihed betyder ikke at du må kaste din mening op uden konsekvens, selvom folk tror det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har da i allerhøjeste grad lov til at krænke, så længe der ikke er tale om injurier. Jeg kan stille mig ud i min gård, brænde et palestinensisk flag og vise en video af det til min lokale pizzamand. Jeg kan også brænde en Real Madrid trøje med Cristiano Ronaldo på ryggen, filme det på min telefon og stikke den helt op i snuden på Kassow. Held og lykke med at hive mig i retten for det. Men ligeså snart det drejer sig om religion får piben pludselig en anden lyd.

Religion har ganske enkelt en særstatus, og det er ikke en særstatus jeg kan se at religion på nogen måde er berettiget til. Hvorfor skal der i højere grad værnes om folks religiøse følelser, end der skal værnes om Kassows følelser for Real Madrid eller mine følelser for gin; jeg så engang en mand helt bevidst smadre en flaske gin, og det gjorde mig simpelthen så harm.

Holland, Island og Norge har for nylig afskaffet blasfemiparagraffen. Der er fem EU-lande - fem - der stadig har en blasfemiparagraf. Danmark er et af dem. Det er fuldstændig absurd at vi ikke har afskaffet den endnu.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Jeg har da i allerhøjeste grad lov til at krænke, så længe der ikke er tale om injurier.
Sådan, så du har ret til at være en idiot. Godt for dig. At nogen ødelægger en trøje, flaske gin eller eller et puslespil, har intet med krænkelse at gøre. Evt, slå ordet op før du bruger det.

Og jeg er forresten enig med dig i at religionens særstatus naturligvis skal fjernes så hurtigt som muligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster