14/2 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Verratti ville være den perfekte spiller at få ind. Han er dynamisk og fremragende med bolden men det kommer bare ikke til at ske. Og jeg kan overhovedet ikke se hverken coutinho eller thiago gøre noget på vores midtbane der ville hjælpe os. Her snakker jeg selvfølgelig under de nuværende forhold.

Vi står ved en skillevej hvor man skal bestemme sig for hvordan man vil spille og så købe ind udfra det. Ikke flere halve løsninger med nogle kraftfulde spillere og så noget tiki taka. Tag en beslutning og kom videre. En spiller som matuidi ville f.eks. være fremragende i vores nuværende system. Det lyder ikke pænt når man ellers tænker på xavi og ini men det ville han.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

klogfyr skrev:@piquenbauer fair nok, vi må nok bare agree to disagree. Jeg kan ikke se nogle af de problemer, du lister op mht. Spilstyrende midtbane og MSN. Vi må se hvilken retning en kommende træner vælger og se om spillet bliver bedre.
Fair. Jeg synes det er tydeligt men fred være med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det nytter jo bare ikke noget, at vi spiller så meget på MSN's styrker, når det resulterer i at vi er virkelig svage på den resterende del af banen. Samtidig går det også udover angrebet når midtbanen og forsvaret ikke fungerer.
Messi og Neymar er to af verdens bedste på lidt plads, så det er håbløst at satse på indianerbold, når holdet slet ikke er bygget til dette. I Enriques første sæson, der var holdet langt bedre til at variere mellem det direkte og kontrollerende spil.

Desuden har Suarez altid været en hårdtarbejdende angriber, det kan ikke passe at han ikke skal ku være det for os.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Fuldstaendig enig Blau.

Det har vaeret ekstrem svaert at gennemskue, hvad det er Lucho vil med det hold. Noget tyder paa, at spillerne ogsaa har vaeret i tvivl, ogsaa om hans kvaliteter. Det her med gejst eller vilje hos spillerne, har vi diskuteret mange gange. Under Peps svaere saesoner, under Tata, men hvis det er noget disse spillere har vist, saa er det at de spillere igen og igen har vist deres sult.

Laes lige f.eks. Bussi og Inis udtalelser efter kampen. Det er ret tydeligt, hvem spillerne tror, problemet er.
“It’s not a question of attitude, but of football," Sergio Busquets argued. "They pressed more and were better tactically."
Iniesta added, "The word 'attitude' is one I have never liked and I do not think it is linked to these players or this team. In the end, it is a matter of football. I do not like to talk about attitude when it is not [the reason for defeat]."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger ikke vi skal satse på indianerbold. Jeg siger at vi skal lade MSN skabe kampene mens de får den støtte det kræver. Og det gør de ikke på da resten af holdet ikke har en anelse om hvad de skal (eller sådan ser det ud).

Da vi var bedst under Lucho fungerede holdet defensivt som en enhed. Når vi blev angrebet var det ret klart hvad spillerne skulle gøre. Og vigtigste - de havde energien til det. For mig er det største problem gejsten og viljen som er helt væk. Spillerne giver sig simpelthen ikke fuldt ud.

Vi har en trup der er sammensat af alt for forskellige slags spillere og et system som skifter rundt. Vi burde gå all in på MSN og sammensætte et hold bag dem der kunne give dem det de har brug for. Og her tænker jeg især defensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Prøv lige at se Inis tilbageløb i går ved deres fjerde mål og sig der ikke er problemer med indstillingen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er forresten super fedt at læse herinde efter kampen i går. Normalt skulle man tro at vi ville flippe ud osv men der er en god tone og nogle virkelig relevante diskussioner. Sejt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Prøv lige at se Inis tilbageløb i går ved deres fjerde mål og sig der ikke er problemer med indstillingen.
Skriver du til mig eller..

Hvis det er til mig, saa er det nok ikke kun kampen i gar de snakker om. De har vel set noget, som vi andre ikke har, siden de udtaler sig saaledes. I oevrigt kan jeg ikke huske disse spillere, sige noget saa markant tidligere.

Men at vi to skal ud i saadan en diskussion igen, er ret saa nytteloes. Vi har vaeret igennem dette mange gange foer, du har en ide omkring Lucho, og det skal du have ret til at have. At diskutere det igen, hvor vi snakker forbi hinanden, er noget jeg ikke er interesseret i. Du mener det er spillerne, og man skal satse udelukkende paa de tre foran, det har du ret til at mene. Laengere er den ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det var ikke til dig visca! Det var bare fordi jeg så highlights...

Og jeg mener forresten ikke at det er spillerne. Lucho bærer den største del af ansvaret men jeg tror ikke kun at det er ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Ok fair nok.

Nej der er flere ting. Men at sige farvel til Lucho er alfa omega. Saa kan man laegge en plan med den nye traener.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja der skal ske noget. Men jeg tror også at den nye træner bliver nødt til at tage nogle voldsomme beslutninger. Det kunne f.eks. være at ini skulle starte ude og man skiftede til et helt andet system.

Noget andet jeg tænkte på er hvorfor fanden vi er så dårlige til at lave pro frispark. I går var vi fucked hver gang de fik vendt spillet men alligevel sparkede vi dem ikke ned. Nej det er ikke pænt men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor vi ikke gjorde det når de vidste vi kom i problemer hver eneste gang. Og det gælder faktisk i alle vores kampe. Lav nu nogle pro frispark så vi kan slippe for alle de skide omstillinger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det ved jeg, men alligevel ender det alt for tit i indianerbold, da MSN smider bolden så ofte væk, og midtbanen er så svag.
Og selvfølgelig skal vi spille på MSN's styrker, men det gør vi ikke ved at gøre resten af holdet ringe!

Det største problem er at vi dengang var en enhed, det er vi langt fra mere. På mange måder spiller vi som Real Madrid gjorde inden Ancelotti kom til, vi har bare ikke truppen, der kan skabe det solide fundament, der kan få offensive til at shine. Og sådan skal vi heller ikke spille.. Holdet kan blive fandens giftige med en solid defensiv og MSN til at være afgørende. Men MSN har alle færdigheder til shine under den stil, som hører til klubben. Vil være tåbelig at vige væk fra klubbens røde tråd.

Iniesta er jo heller ikke skabt til at bruge alle sine kræfter på hidsige tilbageløb. Selve problemet er ikke indstillingen, selvom den ikke var god igår.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved bare ikke hvad klubbens stil er? Offensiv fodbold og hvad mere? For ja MSN har alle redskaber til at shine her men det mener jeg (som jeg har skrevet mange gange) ikke at de har hvis vi skal spille som under pep.

Og nej det er ini netop ikke. Det er derfor man skal finde ud af hvad man vil for han skal ikke starte hvis midten skal være mere kompakt og levere mere defensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Klubbens filosofi er vel boldbesiddende, kontrollerende og offensivt fodbold. Det er der så flere forskellige måder at gøre det på, men det man har set i de seneste kampe, har slet ikke mindet om det.

Man er gradvist gået mere over til sådan hæsblæsende fodbold(ca. lidt over et års tid nu), hvilket man ikke har spillere til, og dem, man har købt, er ikke gode nok til at praktisere det.

Hvis man ville spille sådan hæsblæsende form for fodbold, så ville spillere, som Kante, Matuidi, Rabiot, N'Zonzi osv. være nogen, man skulle kigge på. Ikke Gomes og D. Suarez.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

LE burde stå skole ret for det han lavede igår..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster