14/2 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:Ja, Coutinho og Veratti ville være en markant opgradering i forhold til Gomes og D. Suarez. Jeg har svært ved at se, at de to nogensinde kommer til at udfylde holdet fra Xavi og Iniesta.
Gomes og D. Suarez eller de to andre? Der er muligvis ingen derude, der kan dominere, som Xavi og Ini gjorde, men mindre kan også gøre det. Gomes og D. Suarez ligner bare ikke spillere, der kan gøre bare lidt af det.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:Hvem går op i, hvad D. Welbeck mener? Han burde grine af sin egen karriere, eller mangel på samme. Og mht. medierne, så er det vel sådan, det er, når man får sådan en lussing.

Heldigvis har man vundet en del de seneste år, så det er ikke en ting, der sker hvert sæson, modsat visse andre storklubber.

Edit: Generelt burde Arsenal-fans og spillere ikke grine af andre. De er rimelig til grin selv. Og man skal heller ikke tage dem seriøst, når de gør det, de har nemlig ikke så mange glæder i livet.
Det gør bare ondt som fan. Håber bare, at det her nederlag gør endnu mere ondt på spillerne / trænerne.
Det er forståeligt, men heldigvis har man ikke oplevet nedturen i flere sæsoner i træk. Angriber man det sådan an, så bliver tingene også lidt bedre.
Vi har godt nok også haft gode tider, og det fortsætter forhåbentlig, når vi får en ny træner der kan motivere spillerne. Er Simeone ikke fri til sommer?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:Hvem går op i, hvad D. Welbeck mener? Han burde grine af sin egen karriere, eller mangel på samme. Og mht. medierne, så er det vel sådan, det er, når man får sådan en lussing.

Heldigvis har man vundet en del de seneste år, så det er ikke en ting, der sker hvert sæson, modsat visse andre storklubber.

Edit: Generelt burde Arsenal-fans og spillere ikke grine af andre. De er rimelig til grin selv. Og man skal heller ikke tage dem seriøst, når de gør det, de har nemlig ikke så mange glæder i livet.
Det gør bare ondt som fan. Håber bare, at det her nederlag gør endnu mere ondt på spillerne / trænerne.
Det er forståeligt, men heldigvis har man ikke oplevet nedturen i flere sæsoner i træk. Angriber man det sådan an, så bliver tingene også lidt bedre.
Vi har godt nok også haft gode tider, og det fortsætter forhåbentlig, når vi får en ny træner der kan motivere spillerne. Er Simeone ikke fri til sommer?
Ja, det er i hvert fald ikke slut med det her hold endnu. Simeone har en sæson tilbage, så først 2018, men jeg ved ikke, om han er den rette.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:Hvem går op i, hvad D. Welbeck mener? Han burde grine af sin egen karriere, eller mangel på samme. Og mht. medierne, så er det vel sådan, det er, når man får sådan en lussing.

Heldigvis har man vundet en del de seneste år, så det er ikke en ting, der sker hvert sæson, modsat visse andre storklubber.

Edit: Generelt burde Arsenal-fans og spillere ikke grine af andre. De er rimelig til grin selv. Og man skal heller ikke tage dem seriøst, når de gør det, de har nemlig ikke så mange glæder i livet.
Det gør bare ondt som fan. Håber bare, at det her nederlag gør endnu mere ondt på spillerne / trænerne.
Det er forståeligt, men heldigvis har man ikke oplevet nedturen i flere sæsoner i træk. Angriber man det sådan an, så bliver tingene også lidt bedre.
Vi har godt nok også haft gode tider, og det fortsætter forhåbentlig, når vi får en ny træner der kan motivere spillerne. Er Simeone ikke fri til sommer?
Ja, det er i hvert fald ikke slut med det her hold endnu. Simeone har en sæson tilbage, så først 2018, men jeg ved ikke, om han er den rette.
Det kunne et eller andet sted være fedt med en træner der slagtede sine spillere.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:Hvem går op i, hvad D. Welbeck mener? Han burde grine af sin egen karriere, eller mangel på samme. Og mht. medierne, så er det vel sådan, det er, når man får sådan en lussing.

Heldigvis har man vundet en del de seneste år, så det er ikke en ting, der sker hvert sæson, modsat visse andre storklubber.

Edit: Generelt burde Arsenal-fans og spillere ikke grine af andre. De er rimelig til grin selv. Og man skal heller ikke tage dem seriøst, når de gør det, de har nemlig ikke så mange glæder i livet.
Det gør bare ondt som fan. Håber bare, at det her nederlag gør endnu mere ondt på spillerne / trænerne.
Det er forståeligt, men heldigvis har man ikke oplevet nedturen i flere sæsoner i træk. Angriber man det sådan an, så bliver tingene også lidt bedre.
Vi har godt nok også haft gode tider, og det fortsætter forhåbentlig, når vi får en ny træner der kan motivere spillerne. Er Simeone ikke fri til sommer?
Ja, det er i hvert fald ikke slut med det her hold endnu. Simeone har en sæson tilbage, så først 2018, men jeg ved ikke, om han er den rette.
Det kunne et eller andet sted være fedt med en træner der slagtede sine spillere.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg tror ikke, at han slagter sine spillere, men ja, han udviser i hvert fald en enormt passion.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:
Tello skrev:
Kubala skrev:Hvem går op i, hvad D. Welbeck mener? Han burde grine af sin egen karriere, eller mangel på samme. Og mht. medierne, så er det vel sådan, det er, når man får sådan en lussing.

Heldigvis har man vundet en del de seneste år, så det er ikke en ting, der sker hvert sæson, modsat visse andre storklubber.

Edit: Generelt burde Arsenal-fans og spillere ikke grine af andre. De er rimelig til grin selv. Og man skal heller ikke tage dem seriøst, når de gør det, de har nemlig ikke så mange glæder i livet.
Det gør bare ondt som fan. Håber bare, at det her nederlag gør endnu mere ondt på spillerne / trænerne.
Det er forståeligt, men heldigvis har man ikke oplevet nedturen i flere sæsoner i træk. Angriber man det sådan an, så bliver tingene også lidt bedre.
Vi har godt nok også haft gode tider, og det fortsætter forhåbentlig, når vi får en ny træner der kan motivere spillerne. Er Simeone ikke fri til sommer?
Ja, det er i hvert fald ikke slut med det her hold endnu. Simeone har en sæson tilbage, så først 2018, men jeg ved ikke, om han er den rette.
Det kunne et eller andet sted være fedt med en træner der slagtede sine spillere.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg tror ikke, at han slagter sine spillere, men ja, han udviser i hvert fald en enormt passion.
Var der ikke spillere der brækkede sig til træning? Det trænger nogle af vores dovne hunde til.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Tello

Det ved jeg ikke, men man behøver ikke altid en autoritær og kæft, trit og retnings træner, for at få det bedste ud af truppen/truppene, men en, der kan motivere og har en enorm taktisk forståelse for spillet.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Det kunne være en mulighed imo, men det er selvfølgelig også imo.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Måske, men det kunne sagtens blive Unzue, Eusebio eller Valverde, som Piquenbauer var inde på.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Kunne det også, men det kræver virkelig en indsats fra deres side. Uanset hvad, så skal Messis kontrakt forlænges asap. Det er første prioritet.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:
Flax_Generous skrev:Ja, Coutinho og Veratti ville være en markant opgradering i forhold til Gomes og D. Suarez. Jeg har svært ved at se, at de to nogensinde kommer til at udfylde holdet fra Xavi og Iniesta.
Gomes og D. Suarez eller de to andre? Der er muligvis ingen derude, der kan dominere, som Xavi og Ini gjorde, men mindre kan også gøre det. Gomes og D. Suarez ligner bare ikke spillere, der kan gøre bare lidt af det.
Gomes og D. Suarez. Coutinho og Veratti er på et helt andet niveau.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, Gomes og D. Suarez halter i hvert fald efter de to. Man investerede stort sidste sommer, men man skulle hellere have investeret i to kvalitetsspillere, i stedet for tre lidt uprøvede spillere; Gomes, D. Suarez og Paco.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:
klogfyr skrev:Jeg er også all in på en ny træner, men medmindre en ny træner kan få Gomes, D. Suarez, Rafinha eller Rakitic op i niveau, så står vi til at skulle have en hel ny midtbane. Iniesta er på sine sidste kræfter. Derudover skal vi, inden for et par år, have en til at tage over for Bussi, Pique, Messi og Suarez. Jeg vil vove den påstand, at de rigtige indkøb er mere vigtig end hvem vi ansætter som træner. Hvis vi smider så mange penge efter spillere som Arda, Gomes og Paco, der, indtilvidere i hvert fald, ikke har været den store succes, så kommer vi ikke i betragtning til at vinde de store titler de næste mange år.

Forhåbentlig kan der også komme nogle unge kometer frem fra B-holdet.
This! Vi har fejlkøbt gang på gang på gang. Det er vel kun Lui de seneste par sæsoner der er noget værd og har styrket holdet. Alle andre er fyld og mange af dem tyndt fyld.
Det er jeg ikke helt enig i. Jeg synes Umtiti, Denis og Digne alle er enten gode eller solide indkøb, der alle passer ind i den filosofi vi mere eller mindre har spillet ud fra de sidste 25 år. Men vores koncept under Lucho er ekstemt vagt defineret, hvis vi da overhovedet har noget koncept.

Vi svæver mellem at ville have bolden og ikke at ville have bolden; mellem at ville presse og ikke at ville presse; mellem at satse på omstillingerne og fuldstændig ignorere dem. Det gør det ikke bare svært for den sportslige ledelse at købe den rigtige type spiller, det gør det også ekstremt svært for spillerne selv at præstere; i særdeleshed de spillere, der er nye i klubben eller er vant til at spille en helt bestemt type fodbold.

Messi klarer sig fordi han er den bedste i historien. Suárez kan klare sig, fordi han har prøvet lidt af hvert. Neymar kan også klare sig under lidt mere flyvske forhold. Men de spidskompetencer spillere som Iniesta og Busquets besidder går fuldstændig til spilde, uden et klart defineret koncept, hvor der ikke er nogen tvivl om deres taktiske rolle.

Jeg synes det gennemgående problem siden Lucho tog over, har været at det har været ufatteligt svært at gennemskue hvad hans plan er. Det har ikke på noget tidspunkt været tydeligt, hvad han gerne ville med holdet. Den følelse sad jeg aldrig med, hverken med Rijkaard, Pep eller Tito, mens det var svært at gennemskue Tata, ligesom det er med Lucho.

Jeg ønsker mig Sampaoli til sommer, men hvis det ikke går kunne Paco Jémez helt alvorligt være spændende. Han ved præcis hvad han vil med sit fodboldhold; han vil have boldbesiddende, angribende, underholdende fodbold og det er en filosofi, som vi - modsat Rayo - har spillerne til at føre ud i livet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

@klogfyr

Så er jeg hjemme!
Så 3 defensive midtbanespillere?? Tror du en midtbane bestående af bussi, masche og Gomes ville ændre noget på vores spil?
Nej overhovedet ikke. Jeg vil have nogle mere dynamiske boks til boks spillere til at supplere både offensivt og defensivt. Pt gør de ikke rigtigt nogle af delene eller de har i hvert fald ikke muligheden pga taktikken og MSN.
Under Peps første sæson havde vi Henry, Eto'o og Messi oppe foran. Derefter Pedro, Villa og Messi. Jeg kan ikke se, hvorfor de trio'er kunne fungere med Xavi og Iniesta og en MSN trio ikke skulle kunne. Henry arbejdede ikke mere defensivt end Neymar. Dog vil jeg gerne give dig, at Pedro gjorde. Eto'o eller Villa arbejdede ikke som Suarez. Så hvis dit argument er, at MSN ikke arbejder så meget defensivt som HEM eller MVP trioen, så er jeg ikke enig.
Messi var en anden spiller dengang. Og både Eto'o og Henry tog deres del af slæbet. Det samme gælder i høj grad spillere som Pedro og Alexis.

Problemet med Messi og Suarez er at de presser i 3-5 sek og så stopper de. De følger ikke manden hvis de bliver snydt men lader i stedet denne løbe forbi. Det betyder gang på gang at vi kommer i undertal defensivt når vi har 2 spillere der stort set aldrig bevæger sig tilbage over midten når vi ikke har bolden. Ney gør det og det er en stor hjælp men det er ikke nok. Da vi var bedst under pep var vores wings med nede på egen halvdel at støtte. Samtidig fik Messi en mere fri rolle centralt hvor han ikke behøvede at løbe ret meget defensivt.
Hvis dit argument er, MSN har brug for mere plads end de andre trio'er, så er jeg heller ikke enig. Neymar er klart bedre i lidt plads end Henry eller Pedro. Messi og Neymar har jo netop evnerne til at operere i lidt plads.
Det er det ikke. De kan bare gøre meget mere skade når de har plads. De ville sagtens kunne spille i små rum som før men at bruge dem som pedro, alexis, villa, henry og hvad de ellers hedder ville imo være spild af talent. Deres opgaver var i høj grad uden bold - bredde, defensiv støtte, dybde løb mm. Deres offensive evner var vigtige men de skulle ikke skabe spillet. Det havde vi Xavi og ini (og messi til som falsk 9'er). Hvis vi skulle spille Messi på den måde så ville vi "misbruge" vores vigtigste spiller. Han ville arbejde markant mere uden bold end med og det kan vi vel hurtigt blive enige om ville være noget møg.
Både HEM, MVP og MSN trioerne ville have bedre arbejdsbetingelser, hvis der var mere plads. Men hvis det bliver på bekostning af resten af holdets sammenhængskraft, så lægger man en forkert taktik. Det er det, der er gået galt for LE i de sidste to sæsoner. MSN er så talentfulde, så de skal nok få det bedste ud af lidt plads. Vi har brug for en taktik, der sætter hele holdet op til succes og vi kan bedre forsvare, når vi har bolden og kan kontrollere tempoet via midtbanen. Det er det, jeg håber vi vender tilbage til, når der kommer ny træner. MSN skal nok dirke modstanderens forsvar op uden det behøver at være via kontra.
Vi har brug for en taktik der får det bedste frem i vores bedste kæder. Og det er MSN. Under Pep var det midten. Ja det er vigtigt at holdet fungerer (og det gør det virkelig ikke nu) men jeg kan ikke se hvad det ville gøre godt for holdet at have en midtbane der skulle skabe kampen. Det skal klart være en mulighed når det er nødvendigt men jeg vil langt hellere have at det er MSN der skaber kampene fremfor ini og rak (gomes, suarez, rafinha osv).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

@piquenbauer fair nok, vi må nok bare agree to disagree. Jeg kan ikke se nogle af de problemer, du lister op mht. Spilstyrende midtbane og MSN. Vi må se hvilken retning en kommende træner vælger og se om spillet bliver bedre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster