Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Lars Poulsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn feb 12, 2017 5:25 pm
Har takket: 3 gange

Billetter til Camp Nou

Indlæg af Lars Poulsen »

Hej,
jeg skal sammen med 2 venner til Barcelona den 15.04. og vi vil ind og se Barcelona-Real Sociedad den 16.04. Flybilletter er bestilt, men synes, at det er lidt af en jungle at finde kampbilletter. Synes der er få attraktive billetter og dem der er koster kassen eller også virket billetbureauerne noget useriøse. Jeg kan forstå, at der typisk bliver frigivet en masse medlemsbilletter til salg ca. 2 uger før kampdato, men er det for risikabelt at vente med at købe til 2 uger før til sådan en kamp ?

Real Sociedad er vel en nogenlunde attraktiv kamp. Eller vil I bare anbefale, at vi køber nu, hvis vi skal have 3 sæder ved siden af hinanden ?

Jeg har været på Camp Nou 3 gange tidligere og siddet vidt forskelligt. Men har dog lært at vi ikke vil sidde alt for højt oppe på stadion. Vores budget er max. 1500 kr. per billet og vi vil selvfølgelig helst sidde på langside hvis muligt og ellers i lav højde bag et af målene.

Håber I har nogle gode input :-)

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Billetter til Camp Nou

Indlæg af PuyolErGud »

Det burde ikke være noget problem at vente med at købe dem. Der bliver ikke udsolgt til en Sociedad kamp. 3 sammenhængende kan dog være lidt so-so, men burde være muligt.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Billetter til Camp Nou

Indlæg af whidgee »

Lars Poulsen skrev:Hej,
jeg skal sammen med 2 venner til Barcelona den 15.04. og vi vil ind og se Barcelona-Real Sociedad den 16.04. Flybilletter er bestilt, men synes, at det er lidt af en jungle at finde kampbilletter. Synes der er få attraktive billetter og dem der er koster kassen eller også virket billetbureauerne noget useriøse. Jeg kan forstå, at der typisk bliver frigivet en masse medlemsbilletter til salg ca. 2 uger før kampdato, men er det for risikabelt at vente med at købe til 2 uger før til sådan en kamp ?

Real Sociedad er vel en nogenlunde attraktiv kamp. Eller vil I bare anbefale, at vi køber nu, hvis vi skal have 3 sæder ved siden af hinanden ?

Jeg har været på Camp Nou 3 gange tidligere og siddet vidt forskelligt. Men har dog lært at vi ikke vil sidde alt for højt oppe på stadion. Vores budget er max. 1500 kr. per billet og vi vil selvfølgelig helst sidde på langside hvis muligt og ellers i lav højde bag et af målene.

Håber I har nogle gode input :-)
I bør sagtens kunne købe billetter til kampen i ugerne op til på klubbens egen hjemmeside. Jeg tror næppe at der bliver udsolgt til denne kamp, så det ville jeg ikke selv være bange for at gøre

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

Hej Lars,
Det burde, som flere har nævnt, ikke være et problem at få billeter. Allernemmest er det at købe billetterne på Barcelonas hjemmeside fcbarcelona.com. Her kan I vælge pladser, så I sidder sammen, printe billeterne ud hjemmefra eller downloade dem til jeres mobil. Alternativt kan I købe billeterne ved Camp Nou ved indgangen eller foran Palau Blau Grana. Endelig kan I 'bare' købe billeterne ved et af de mange salgssteder fx midt på Ramblaen.
Pånær kampene mod Real Madrid og CL kampene kan man stort set altid få billeter helt op til kampstart.

Husk også at der er mulighed for at se basketball, håndbold, futsal, rulleskøjtehockey og Barca B. Barca er blandt ð bedste i disse sportsgrene, selvom vi i år gør det rigtigt skidt i basket. Det er skide sjovt, og der er en fantastisk stemning i Palau Blua Grana. Basket et lidt dyrt, mens de øvrige sportsgrene er gratis for medlemmer, og vidst nok billigt, selvom man ikke er medlem.

Jeg har gennem de seneste 4-5 år set over 50 kampe på Camp Nou og aldrig oplevet ikke at få billeter. Jeg er dog også medlem af FC Barcelona og køber derfor typisk billeterne på deres hjemmeside, inden de bliver sat officielt til salg.

Rigtig god fornøjelse: Det er altid sjovt at være på Camp Nou, uanset modstander.

¡Visca él Barca!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Lopezzz »

Der er også billethajer rundt omkring stadion og man kan prutte om pris og billetterne er ægte.
Jeg har også selv stået der foran CN en gang og solgt billetter. Det er vildt sjovt at står der og råbe "tickets tickets!" :razz:
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

Lopezzz skrev:Der er også billethajer rundt omkring stadion og man kan prutte om pris og billetterne er ægte.
Jeg har også selv stået der foran CN en gang og solgt billetter. Det er vildt sjovt at står der og råbe "tickets tickets!" :razz:
Måske skulle du råbe "entradas", vi er jo i Spanien, og engelsk er ikke deres stærke side. Måske havde du fået solgt billeterne, hvis du ikke havde råbt "tickets" , men entradas i stedet for :grin: .

¡Visca el Barca!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Mit gæt vil være, at de fleste, der køber billetter på dagen uden for Camp Nou, taler bedre engelsk end spansk. :)
qepd

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Lopezzz »

FCBSOCI skrev:
Lopezzz skrev:Der er også billethajer rundt omkring stadion og man kan prutte om pris og billetterne er ægte.
Jeg har også selv stået der foran CN en gang og solgt billetter. Det er vildt sjovt at står der og råbe "tickets tickets!" :razz:
Måske skulle du råbe "entradas", vi er jo i Spanien, og engelsk er ikke deres stærke side. Måske havde du fået solgt billeterne, hvis du ikke havde råbt "tickets" , men entradas i stedet for :grin: .

¡Visca el Barca!
Tickets er det eneste ord du kan høre der og chancen er meget større på engelsk ;-)
MDCCCXCIX

King
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre dec 25, 2015 12:15 pm
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af King »

Vi tager ned for at se Celta Vigo kampen 4/3 og satser bestemt på at købe 2 sammenhængende billetter dagen før kampen ude foran CN....medmindre jeg finder dem på hjemmesiden inden vi flyver hjemmefra, så vælger jeg selvfølgelig det.
Més que un club

King
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre dec 25, 2015 12:15 pm
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af King »

Fik 2 billetter i dag til boca 305....sektionen med C i Barcelona på hovedtribunen lige bagved logepladserne.

Det bliver fedt at prøve :-)
Més que un club

MikaelS11
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 07, 2017 10:37 pm

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af MikaelS11 »

Hej,

Første gangs bruger og skribent, så jeg håber at det er i orden at jeg hijacker denne tråd (kunne ikke lige finde andre og vidste ikke om jeg skulle oprette en ny) :)

Jeg er total grøn i forhold til at arrangere fodboldture, men nu skal det være. Min ex og jeg har tænkt os at give vores fælles søn på 9 år, en tur til Barcelona for at se kamp (og se lidt af byen også). Han er glødende Neymar fan, så det kan ikke være mere nærliggende end en tur til FCB.

Primært satser jeg på kampen mod Eibar den 21/5 men efter jeg har fundet ud af at det er den sidste kamp i sæsonen, så har jeg sat kampen mod Villarreal den 7/5 som sekundær.

Initielt startede jeg med at kigge på rejseselskaber (fodboldrejser, AL travel, Travel Sense osv) men synes generelt at de er for dyre.

Derfor, så vil jeg gerne booke selv og har så liiiiiige nogle spørgsmål som jeg håber på I kan hjælpe med at svare på :)

1. Er det korrekt forstået at kampdatoen godt kan blive flyttet? Jeg har fået en forståelse for at den kan skifte mellem lørdag eller søndag. Vi har dog planer om at tage afsted om Torsdagen, så vi skulle være dækket ind.

2. Vi vil gerne ind og få en rundtur på stadionet, men jeg har fået fortalt at der er lukket for rundture på selve kampdagen. Er dette korrekt?

3. Hvornår åbnes der for køb af billetter? Der er ikke åbnet for billetkøb mod Eibar endnu. Mod Villarreal er det muligt.

4. I relation til punkt 3, kan man være sikker på billet hvis vi vælger at først købe når vi kommer derned? I nævner på hjemmesiden at man kan købe ved stadion eller i små butikker men jeg vil helst være sikker på billet inden vi tager afsted. Jeg formoder også at den sidste kamp i sæsonen vil være mere populær end den mod Villarreal?

5. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht sædevalg? Jeg tænker umiddelbart at vi skal sidde 'Gol Nord 2 Superior' og så ca midt for. Er der noget med udebanehold eller lign jeg skal overveje?

6. Noget rabat at hente hvis man melder sig ind i noget fanklub eller lign?

7. Anbefaling for et billgt men godt hotel? Som sagt så påregner vi at tage afsted Torsdag og tage hjem mandag.

Nå jeg har sikkert en masse andre ting jeg har glemt, men nu fik I en god bunke.

Jeg håber INDERLIGT at I kan være behjælpelige :)

På forhånd tak

Mikael

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Kampdag kan rykkes ja, men hvis i er der fra torsdag/mandag bliver det ikke er problem.
Der er rundture på stadion på kampdage.
De åbner op for salget 2-3 uger inden, men det er intet problem at købe på selve kampdagen. Jeg købte til cl semi mod Atletico sidste år 4 timer inden kampstart.
Der er aldrig udebanefans, så det er ikke et problem. Mht til valg af plads, så er det op til dig selv hvor meget du vil betale.

Kan desværre ikke hjælpe med hotel.
Jeg har boet i Barceloneta, der er skønt, og tæt på stranden. Det gotiske område er også lækkert. Well, der er lækkert over det hele.
#jesuisSheep

MikaelS11
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 07, 2017 10:37 pm

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af MikaelS11 »

zqa skrev:Kampdag kan rykkes ja, men hvis i er der fra torsdag/mandag bliver det ikke er problem.
Der er rundture på stadion på kampdage.
De åbner op for salget 2-3 uger inden, men det er intet problem at købe på selve kampdagen. Jeg købte til cl semi mod Atletico sidste år 4 timer inden kampstart.
Der er aldrig udebanefans, så det er ikke et problem. Mht til valg af plads, så er det op til dig selv hvor meget du vil betale.

Kan desværre ikke hjælpe med hotel.
Jeg har boet i Barceloneta, der er skønt, og tæt på stranden. Det gotiske område er også lækkert. Well, der er lækkert over det hele.
Det lyder alt sammen rigtig godt, tak for det! :)

Så vil vi straks gå igang med at planlægge.

Mikael

MikaelS11
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs mar 07, 2017 10:37 pm

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af MikaelS11 »

Forresten, det ser ikke ud til at der er rundtur på kampdage. Der er der kun adgang til Museum op til 3 timer før kampstart:

https://www.fcbarcelona.com/tour/buy-ti ... ning-times

La Liga and Copa del Rey matchdays:The tour is closed for the whole day. You may only visit the Museum (Trophy Room, History, Messi Area, Trophies of the various sections) and a panoramic view of the stadium until three hours before the start of the match.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Okay. Det giver vel egentligt også meget god mening.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst